Ghettoplan: Regeringen vil smide kriminelle ud af lejeboliger udenom domstolene

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Ghettoplan: Regeringen vil smide kriminelle ud af lejeboliger udenom domstolene

Indlægaf annellaII » 31. mar 2018, 05:08

https://politiken.dk/indland/art6412151/Regeringen-vil-smide-kriminelle-ud-af-lejeboliger-udenom-domstolene

Der bliver ikke meget at rafle om i fremtiden, hvis en person fra en lejelejlighed får en ubetinget fængselsstraf for eksempelvis vold begået inden for en kilometer fra bopælen:

Så skal hele husstanden automatisk smides ud, og domstolene skal ikke – som i dag – kunne blande sig og vurdere beviserne for, om personerne reelt skaber utryghed i boligområdet.

Det fremgår af regeringens lovudspil om parallelsamfund. Hensigten er, at boligselskaber og private udlejere hurtigere end nu skal kunne ekspedere beboere ud i sager om blandt andet groft hærværk, indbrudstyveri, vold, trusler, afpresning, røveri, brandstiftelse, voldtægt, drab eller salg af narkotika.

Landsformand for Lejernes Landsorganisation (LLO), Helene Toxværd, finder udspillet »horribelt«.

»Jeg kan ikke komme i tanker om andre tilfælde, hvor der nærmest lukkes helt af for at kunne gå til domstolene i en sag om grundlæggende rettigheder, som en bolig jo er. Det minder om lande og stater, vi ikke vil sammenlignes med«.



Jeg mener, det er en tåbelig lov, de fleste kriminelle begår da sikkert deres gerninger længere væk end inden for en kilometer fra bopælen, og jeg giver Helene Toxværd ret i, at det minder om lande og stater, vi ikke vil sammenlignes med. For mig er sådan et lovforslag (en lov) ikke en demokratisk retsstat værdig.


Din mening?
0
Zoxa
Indlæg: 367
Tilmeldt: 13. jul 2017, 06:04
Kort karma: 22
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 593

Re: Ghettoplan: Regeringen vil smide kriminelle ud af lejeboliger udenom domstolene

Indlægaf Zoxa » 1. apr 2018, 06:25

Jeg er teoretisk og ideologisk helt enig med dig - MEN.... jeg ved på egen krop også hvor meget sådanne familier "fylder" i et bolig kvarter og hvor meget de ødelægger for alle, og ikke mindst hvor svært det er at få smidt dem ud. Og det tager årevis at få en retssag afgjort, især civile retssager af denne type.
Faktisk bliver de belønnet af systemet ved, at hvis de ikke møder op på retsdagen og så skal der laves en ny tid for et retsmøde og det kan stå på i årevis, og i mellemtiden fortsætter tingende deres skæve gang i området.

Nej, de tumper laver kriminalitet der hvor de færdes og er bedøvende lige glade om det er i deres nærområde eller længere væk - og de bliver ved, for de ved at det nærmest nogen konsekvenser har for deres (eller familiens) bopæl......

Som argumentation for, kan siges at det ikke er en straffesag - den er jo afgjort og der er allerede faldet dom. Det handler om hvorvidt man kan blive boende i området fordi man groft har til side sat hus ordenen.
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43832

Re: Ghettoplan: Regeringen vil smide kriminelle ud af lejeboliger udenom domstolene

Indlægaf paint » 1. apr 2018, 07:24

Zoxa skrev:Jeg er teoretisk og ideologisk helt enig med dig - MEN.... jeg ved på egen krop også hvor meget sådanne familier "fylder" i et bolig kvarter og hvor meget de ødelægger for alle, og ikke mindst hvor svært det er at få smidt dem ud. Og det tager årevis at få en retssag afgjort, især civile retssager af denne type.
Faktisk bliver de belønnet af systemet ved, at hvis de ikke møder op på retsdagen og så skal der laves en ny tid for et retsmøde og det kan stå på i årevis, og i mellemtiden fortsætter tingende deres skæve gang i området.

Nej, de tumper laver kriminalitet der hvor de færdes og er bedøvende lige glade om det er i deres nærområde eller længere væk - og de bliver ved, for de ved at det nærmest nogen konsekvenser har for deres (eller familiens) bopæl......

Som argumentation for, kan siges at det ikke er en straffesag - den er jo afgjort og der er allerede faldet dom. Det handler om hvorvidt man kan blive boende i området fordi man groft har til side sat hus ordenen.


Og det mener du ikke at de vil gøre, når familien flyttes hen et andet sted, i en anden bolig?
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Zoxa
Indlæg: 367
Tilmeldt: 13. jul 2017, 06:04
Kort karma: 22
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 593

Re: Ghettoplan: Regeringen vil smide kriminelle ud af lejeboliger udenom domstolene

Indlægaf Zoxa » 5. apr 2018, 18:15

paint skrev:
Zoxa skrev:Jeg er teoretisk og ideologisk helt enig med dig - MEN.... jeg ved på egen krop også hvor meget sådanne familier "fylder" i et bolig kvarter og hvor meget de ødelægger for alle, og ikke mindst hvor svært det er at få smidt dem ud. Og det tager årevis at få en retssag afgjort, især civile retssager af denne type.
Faktisk bliver de belønnet af systemet ved, at hvis de ikke møder op på retsdagen og så skal der laves en ny tid for et retsmøde og det kan stå på i årevis, og i mellemtiden fortsætter tingende deres skæve gang i området.

Nej, de tumper laver kriminalitet der hvor de færdes og er bedøvende lige glade om det er i deres nærområde eller længere væk - og de bliver ved, for de ved at det nærmest nogen konsekvenser har for deres (eller familiens) bopæl......

Som argumentation for, kan siges at det ikke er en straffesag - den er jo afgjort og der er allerede faldet dom. Det handler om hvorvidt man kan blive boende i området fordi man groft har til side sat hus ordenen.


Og det mener du ikke at de vil gøre, når familien flyttes hen et andet sted, i en anden bolig?


Det er der ingen der kan spå om. Men "man" ved at hvis man fortsætter som hidtil bliver resultatet som regel også det samme.

Som sagt, jeg går reelt ikke ind for det, men i desperation kan man blive nødsaget til at tage desperate metoder i brug. Og arne stedet er som regel hjemmet.
Jeg ved i hvert fald at i min kommune prøver man, og har prøvet i RIGTIG mange år, at sætte ind tidligt når man spotter problem børn/familier med støtte. Og det har hjulpet lige fedt.

I sær fordi i de familier som der har været det virkelige problem i, der har man mere eller mindre har støttet om sønnernes kriminelle adfærd.

Man kan vel godt kalde det en afmagts handling, ikke at forveksle med løsning, men måske kan det damoskels sværd være det eneste som får en familie til at rette op på deres børn/barn?
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"