De er unge og smukke. Stram mave, fast talje og en hud der glinser i lyset. Modellerne i alverdens reklamer fremstiller et kropsideal, der ofte er langt fra virkeligheden. For selvom modellerne i sig selv kan være gudeskønne, bliver langt de fleste af dem redigeret til at fremstå endnu mere uimodståelige.
Men det er et problem, mener flere medlemmer af Københavns borgerrepræsentation. Derfor foreslår man nu, at redigerede modelbilleder, der hænger på kommunens reklamestandere, skal have et specielt mærke, der indikerer, at de er retoucherede.
Det skriver TV2 Lorry.
»Det er kommunens opgave at sørge for, at borgerne trives, og mange piger lider under de urealistiske kropsidealer, der fremstilles på blandt andet reklamestandere, så derfor er jeg meget positiv over for sådan en regulering,« fortæller Fanny Broholm fra Alternativet.
Hvad mener du om forslaget?
For mig er det et ligegydigt forslag, da reklamer ikke har min interesse, skulle mit blik streife en reklame med unge og smukke, som beskrevet i artiklen, ville jeg slet ikke tænke over, om de er retoucherede, derudover mener jeg, at politikere har vigtigere ting at beskæftige sig med end retoucherede reklamer.