Daflo skrev:Jeg kan ikke forklare hvorfor Danmark er snævertsynet. Men hun arbejder i en branche der i Danmark er meget lille, fuld af nedskæringer og hvor der generelt ikke er nogen jobs at få. Jeg tror det er hendes problem, ikke hendes udlandserfaring. Det virker som om hun havde forventet en heltemodtagelse i branchen med hendes erfaring, så hendes attitude har måske heller ikke hjulpet hende.
Det er jeg enig i. Det er en lille bitte branche og det er svært i Dk. Min veninde i er i UN og der er ikke mange nye der kommer ind
Vi lever selv ret meget et expatliv og har gjort det i 10, i dk 2 og afsted igen om et par måneder. Jeg valgte at studere i de her 2 år istedet for at tage et arbejde, det har været fint. Eller, jeg har et 4-5 vagter om måneden i en butik og jeg elsker det. Men jeg havde ikke tænkt mig at tage et fast job. Mit CV er ikke sådan top imponerende efter 10 år ude og det jeg ville lave ville jeg næppe få tilbudt. Af samme årsag.
Jeg må sige at de fleste danske expats jeg kender gider ikke rigtig til Dk. Men får ofte så meget mere i udlandet end hjemme på alle mulige planer og fælles for mange er, at de efter en del år ude, har svært ved at finde sig til rette og acceptere at man ikke er Guds gave til menneskeheden- meget groft sagt. Men i de lande hvor vi f.eks. bor, der er det at være hvid bare noget der gør at man pr automatik har en hel del privilegier. Det kan man godt blive vant til. Trust me
Så det er da svært og jeg glæder mig ret meget til at komme afsted igen, både fordi jeg elsker at være ude, men også fordi den der priviligerede tilværelse da er klart sjovere end det er at være fru hvem-som-helst.
Så jeg tror at det er en kombi af en masse der spiller ind for skribenten. Hun er yngre end jeg, troede ellers lige at jeg kunne finde noget på hende nu når vi har gået på samme skole