Hvor får i jeres nyheds informations fra?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Hvor får i jeres nyheds informations fra?

Indlægaf Artem » 1. maj 2018, 08:04

I forbindelsen med "sagen" om statsministeren som er bisidder for konen. Havde jeg ikke hørt om den sag inden hvor flere så linker til artikler på aviser jeg ikke læser. Som fik mig til at tænke på at det nok er rimeligt forskelligt hvor vi hver i sær får vores nyheds informations fra?

For mig ser det ud på den følgende måde.

Primært som vil sige dagligt og ofte flere gangen om dagen.
DK.dk Hvor jeg også ser deres nyhedsudsendelse i tv 1-2 gangen om ugen.
TV2.dk Hvor jeg også ser deres nyhedsudsendelse i tv 1-2 gangen om ugen.
NOVAFM med deres radionyheder.

Sekundært som måske er hver anden dag.
JP.dk
Nordjyske hvor jeg læser papir udgaven hver anden dag cirka.
ING.dk

Sjældent som er nogle gange om måneden.
TV2 News
Den lokale ugeavis

Det er de medier jeg selv direkte opsøger til at dække min nyheds informations men ud over det så falder jeg jo også over artikler på FB som venner deler eller her på debatten i en tråd som gør at jeg kommer ind og læser artikler fra aviser som jeg normalt aldrig ville gøre.

Hvordan ser det ud med jer andre? og hvorfor er det lige de medier i bruger?
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Hvor får i jeres nyheds informations fra?

Indlægaf Lulu » 1. maj 2018, 08:57

Jeg tjekker dagligt
- ekstrabladet (mest for at læse nationen så længe jeg orker)
- politikken
- børsen
- fyens (lokal avisen)
- bild.de
- rtl.de
- berliner-zeitung.de

De tre tyske er i forbindelse med arbejde og at følge med i hvad der bevæger sig i Tyskland og specielt Berlin, hvor vores primære arbejde ligger (hovedkontor på Fyn, datterselskaber i Berlin).
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55648
Kontakt:

Re: Hvor får i jeres nyheds informations fra?

Indlægaf Ado » 1. maj 2018, 08:59

Information
Berlingske
TV2
DR
BT
Ekstra Bladet


Alt afhængigt af hvilke nyheder jeg er ude efter. En sjælden gang lokalavisen, men de har abonnementkrav på 90% af deres nyheder. Det gør så heller ikke så meget. Det er alligevel kun hvem har tisset i nattelivet-nyheder og sportsnyheder. Og det kan jeg godt undvære.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3755
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Hvor får i jeres nyheds informations fra?

Indlægaf Anilara » 1. maj 2018, 09:09

Prioriteret rækkefølge;
Radio 24/7, Børsen, Berlingske, Weekendavisen, Ekstrabladet, Jydskevestkysten.

Jeg benytter primært radio hver morgen, da jeg synes det er hyggeligt og at jeg får et fint overblik over nyhederne der, mens jeg gør mig klar.
Online aviserne er primært grundet interesse for aktiekurser og investering, de gode og alsidige skribenter i Berlingske, og det større og mere dybdegående perspektiv i Weekendavisen for nuancernes skyld.
Eb.dk er klart mest brugt til live-sport.
Jydske er for sommetider lige at følge med i hvad der sker, der hvor jeg kommer fra oprindeligt.
Senest rettet af Anilara 1. maj 2018, 09:10, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: Hvor får i jeres nyheds informations fra?

Indlægaf Tobywan » 1. maj 2018, 09:09

Primært jp.dk

Ser da også nyhedsudsendelser i tv, men synes sjældent de dækker meget mere end forsiden på en avis.

Og ja nationen som ren underholdning. Lidt det samme koncept som Luksusfælden, De unge mødre, eller en tur i Zoo
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8893
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: Hvor får i jeres nyheds informations fra?

Indlægaf Madam Pomfrey » 1. maj 2018, 09:12

jeg ser måske nyhederne/tv-avis 2-3 gange ugentligt, nogle gange mindre.
Jeg hører p3 nyheder flere gange dagligt de dage jeg kører bil.
Jeg synes også at de, i de øvrige p3 programmer, er gode til at fange der der fylder her og nu, og få skabt en god debat og uddybning af emnet.Stecker og Toft synes jeg er et super fedt program f.x.

jeg tjekker måske medier som DR.dk og tv2.dk et par gange ugentligt.
Øvrige medier er somregel noget jeg kommer ind på via links, som f.x. andre har postet på fb. Eller jeg opsøger det selv, fordi jeg gerne vil have uddybet noget jeg har hørt i radioen, eller fået opfanget.

Jeg følger slet ikke så meget med som jeg reelt gerne ville, har ikke tiden. På sin vis er det fint nok, for der er sgu så meget elendighed i hele verden, og det slipper jeg så for at forholde mig til. En del synes jeg alligevel er irellevant for Dk, og for mig er det bare "fyld" i programmet.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59510

Re: Hvor får i jeres nyheds informations fra?

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. maj 2018, 09:19

Politiken, dr.dk og 24syv.
Jeg har login til politiken.dk, så det er min faste nyhedsside og også mit foretrukne trykte medie sammen med Weekendavisen.
Her-og-nu-nyhedshistorier er dog ikke sidens største fokus (og tak for det!), så hvis jeg erfarer, at der er sket et eller andet "breaking", starter jeg oftest hos dr.dk.

24syv er min flowradio, så der opfanger jeg også tit noget nyt.
Jeg elsker forresten TV2 News, men kan ikke se det mere, og det er tidsmæssigt en god ting. I udlandet har jeg ofte BBC kørende i baggrunden på hotelværelset, men det er, ligesom med News, egentlig mest for hyggens skyld.
Senest rettet af DetSorteCirkus 1. maj 2018, 09:21, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Hvor får i jeres nyheds informations fra?

Indlægaf LadyFox » 1. maj 2018, 09:24

Jeg sover til TV2 News, så der får jeg nyheder når jeg går i seng og står op.
Jeg læser de to lokalaviser jeg modtager, og der står da også engang i mellem noget med nyhedsværdi.
Jeg læser en del artikler folk deler på Facebook.
Ellers tjekker jeg ofte Berlinske og Politikken.
Hvis jeg vil vide mere om noget der sker lige nu og her, så går jeg på Ekstrabladet og BT - de er som regel hurtige til at skrive et eller andet hurtigt.
0
...
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Hvor får i jeres nyheds informations fra?

Indlægaf Seladon » 1. maj 2018, 09:29

jeg starter som regel med at tjekke www.ni.dk, som har nyheder fra flere medier, og så læser jeg dr.dk, tv2 , osv. det afhænger fuldstændig af hvilket emne der fanger min interesse.
Kan godt lide avisen.dk som har en sober stil, og sorterer ret smart i nyhedsjunglen.
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvor får i jeres nyheds informations fra?

Indlægaf Juki » 1. maj 2018, 09:38

Primært via tv, men den sidste tid har jeg bevidst fravalgt det da jeg ikke har kunne magte at høre om det samme igen og igen, uden nye oplysninger. Fx retssagen mod Peter Madsen og den mulige storkonflikt :træt:

Derefter forskellige sider på nettet, hvis jeg fx får et link eller søger efter noget bestemt. Det er sjældent jeg går uopfordret ind på nyhedssider, medmindre jeg keder mig og skal have tiden til at gå.

Engang kunne jeg også godt lide at se regionale nyheder fordi det var sådan nogle jordnære nyheder, men det er virlelig blevet lort i min region, desværre :boo:

Jeg kunne også godt lide at læse nyheder på text-tv :blush2: Det var sådan en dejlig måde hvor man fik korte, konkrete nyheder, uden clickbait, reklamer eller krav om medlemskab.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9010
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21827

Re: Hvor får i jeres nyheds informations fra?

Indlægaf Purple Haze » 1. maj 2018, 09:42

vulpesVelox skrev:Jeg lytter primært til vinden.


This.

Ved ikke hvorfor jeg ved noget som helst, det er lidt af et mysterium.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Hvor får i jeres nyheds informations fra?

Indlægaf Ficus » 1. maj 2018, 09:53

Jeg ser/hører/læser ikke særlig mange nyheder egentlig.

Et par gange om ugen har jeg News eller CNN kørende i baggrunden, mens jeg laver noget andet, så følger ikke ordentligt med. De kan godt nå at sende en nyhed 4-5 gange før jeg opdager det.
Hvis der er noget Breaking jeg synes er spændende, så får jeg som regel en SMS fra min kæreste, som får nyheder som pop-ups på sin telefon og så tjekker jeg selv DR.dk eller TV2.dk, det sker vel et par gange om måneden max.

Om fredagen tager han Weekendavisen med hjem fra arbejde.

Ellers så får jeg nok det meste fra 24/7s Det Vi Taler Om, hører den på podcast, som regel i løbet af en lørdag. Det var fx der jeg hørte om Statsbisidder-sagen, Reagan statuen og at det Kgl Teater har fået ny direktør. Hvis de så sladrer/taler om noget jeg synes er spændende, så slår jeg det selv på fx DR eller TV2.
0
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: Hvor får i jeres nyheds informations fra?

Indlægaf Tobywan » 1. maj 2018, 09:54

Juki skrev:Engang kunne jeg også godt lide at se regionale nyheder fordi det var sådan nogle jordnære nyheder, men det er virlelig blevet lort i min region, desværre :boo:


TV2 Østjylland har/havde et indslag med en mand i beskidt t-shirt, som sad og læste op af nyheder fra sites på nettet. Vi taler i rigtig god sendetid mellem 19 og 20.

Hvordan den ide er gået igennem nogen form for kvalitetskontrol er mig en gåde - Så er man da i den grad ved at grave sin egen grav som nyhedsmedie.

Desværre synes jeg også det er tendensen i lokalnyheder generelt. Det er ved at være kommet ned på et niveau, hvor kun folk som aldrig har bevæget sig udenfor byskiltet gider være med.
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvor får i jeres nyheds informations fra?

Indlægaf Juki » 1. maj 2018, 10:05

Tobywan skrev:
Juki skrev:Engang kunne jeg også godt lide at se regionale nyheder fordi det var sådan nogle jordnære nyheder, men det er virlelig blevet lort i min region, desværre :boo:


TV2 Østjylland har/havde et indslag med en mand i beskidt t-shirt, som sad og læste op af nyheder fra sites på nettet. Vi taler i rigtig god sendetid mellem 19 og 20.

Hvordan den ide er gået igennem nogen form for kvalitetskontrol er mig en gåde - Så er man da i den grad ved at grave sin egen grav som nyhedsmedie.

Desværre synes jeg også det er tendensen i lokalnyheder generelt. Det er ved at være kommet ned på et niveau, hvor kun folk som aldrig har bevæget sig udenfor byskiltet gider være med.

Det er lige præcis TV 2 Østjylland jeg hører under. Det er simpelthen blevet så.. mærkeligt :stoned:

Jeg tror det var ved 17-18 tiden hvor de læste op fra en tablet, evt. hvor man på noget af tv billedet så hvordan de fumlede rundt på deres hjemmeside imens på den der tablet.

Og så er det pisse irriterende den måde de fortæller om en nyhed, men på den der måde hvor man bliver nysgerrig, men i stedet for at fortælle de vigtigste detaljer så siger de bare "læs mere på vores hjemmeside" :cuss:

Det er simpelthen så irriterende og flabet! Jeg ved ikke engang om man kan sige at det går under clickbait betegnelsen.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Hvor får i jeres nyheds informations fra?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 1. maj 2018, 10:07

24/7 for 90%
B.dk
JP.dk
Pol.dk
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"