Hvor får i jeres nyheds informations fra?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 783
Likede indlæg: 14749

Re: Hvor får i jeres nyheds informations fra?

Indlægaf Juki » 1. maj 2018, 10:05

Tobywan skrev:
Juki skrev:Engang kunne jeg også godt lide at se regionale nyheder fordi det var sådan nogle jordnære nyheder, men det er virlelig blevet lort i min region, desværre :boo:

TV2 Østjylland har/havde et indslag med en mand i beskidt t-shirt, som sad og læste op af nyheder fra sites på nettet. Vi taler i rigtig god sendetid mellem 19 og 20.

Hvordan den ide er gået igennem nogen form for kvalitetskontrol er mig en gåde - Så er man da i den grad ved at grave sin egen grav som nyhedsmedie.

Desværre synes jeg også det er tendensen i lokalnyheder generelt. Det er ved at være kommet ned på et niveau, hvor kun folk som aldrig har bevæget sig udenfor byskiltet gider være med.

Det er lige præcis TV 2 Østjylland jeg hører under. Det er simpelthen blevet så.. mærkeligt :stoned:

Jeg tror det var ved 17-18 tiden hvor de læste op fra en tablet, evt. hvor man på noget af tv billedet så hvordan de fumlede rundt på deres hjemmeside imens på den der tablet.

Og så er det pisse irriterende den måde de fortæller om en nyhed, men på den der måde hvor man bliver nysgerrig, men i stedet for at fortælle de vigtigste detaljer så siger de bare "læs mere på vores hjemmeside" :cuss:

Det er simpelthen så irriterende og flabet! Jeg ved ikke engang om man kan sige at det går under clickbait betegnelsen.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
FormerlyKnownAs
Kort karma: 348
Likede indlæg: 2486

Indlægaf FormerlyKnownAs » 1. maj 2018, 10:07

24/7 for 90%
B.dk
JP.dk
Pol.dk
0
/Dullen
1234
Kort karma: 61
Likede indlæg: 1590

Indlægaf 1234 » 1. maj 2018, 13:33

Jeg læser virkelig mange forskellige sites både jp, Berlingske, Politiken, information osv. Derudover hører jeg p1 en gang i mellem på radioen. Det er også en del af mit arbejde at følge med politisk på mit område både lokalt og nationalt.
0
abcd
Kort karma: 136
Likede indlæg: 4486

Indlægaf abcd » 1. maj 2018, 13:41

Jp.dk og eb.dk. Jeg tjekker indimellem politiken.dk, men man kan ikke læse ret meget derinde mere uden abonnement, så det er efterhånden sjældent.
0
kartoffelpizza
Kort karma: 60
Likede indlæg: 1327

Indlægaf kartoffelpizza » 1. maj 2018, 13:43

EB.dk, TV2 app, DR app, Politiken.dk og Kristeligt dagblad i papirform

Af og til Berlingske online, BT online og 24/7 radio
0
Brugeravatar
Tata
Kort karma: 121
Likede indlæg: 812

Indlægaf Tata » 1. maj 2018, 15:04

Jeg kan bedst lide at læse nyheder på nettet, mm. der er sket noget. Det foregår på :

Dr.dk
Tv2.dk
Politiken.dk
Information.dk
Kristeligt-dagblad.dk
JP.dk
CNN.com
Theguardian.com.
BBC.com

Kan ikke sige mig fri for sensastions slubring på :
Eb.dk
Bt.dk
Mx.dk
dailymail.co.uk
0
Free Worl Boss
Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 220
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 4082

Indlægaf Mistermor » 1. maj 2018, 15:22

Min computer starter op på ni.dk, og så ser jeg lige, om der er noget, jeg finder interessant. Jeg har egentlig ikke nogen ambition om at følge med bredt; det har jeg nærmest opgivet.
Når jeg har hoppet lidt rundt, hvor nysgerrigheden nu bringer mig, går jeg på facebook, og der kan jeg så blive ledt til andre historier, via de sider jeg følger. Det kan lige så godt være en stand-upper som forening, som får mig til at undersøge videre på en historie.
Og så sker det jo altså også, at debatten henleder min opmærksomhed på noget. Jeg vil endda gå så langt som til at sige, at der er debattører herinde, hvis kommentarer til forskellige temaer, er med til at forme min opfattelse af, hvordan tingene hænger sammen. Og tak for det! :blomst:

Jeg ser nyheder på tv nogle gange i løbet af ugen, men jeg er ofte yderst utilfreds med, hvordan de dækker nyhederne. Jeg synes tit, jeg har spørgsmål, jeg undrer mig over, de slet ikke kommer ind på.

Jeg hører også til tv2østjylland, og det er simpelthen tåkrummende pinligt mange gange og ofte fuldstændig uforståeligt, hvad de vælger at lave reportage om, og hvad de som andre allerede har skrevet, bare nævner, at man kan læse på deres hjemmeside. Det er vitterligt sådan, at de kan bringe billeder fra et fodboldstævne for udviklingshæmmede fra nogle få botilbud, og derefter fortælle en nyhed, som vedrører alle mennesker, som vi så må læse om, hvis vi vil vide noget.... Ikke fordi jeg ikke synes, det er fint, der er fodboldstævner for udviklingshæmmede - eller andre grupper mennesker- men det er jo ikke rigtig noget, der angår mig, medmindre man på overordet plan havde besluttet, at alle kommuner skulle gøre det.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 19
Likede indlæg: 683

Indlægaf DenBruneMunk » 1. maj 2018, 15:26

Hvor jeg kommer rundt, DR.dk er forside. Derfra kommer man så hele verden rundt når man vel have alternative forklaringer og referencer på nyheden. Meget sjældent EB og BT , kun når debatten eller andre forum linker, ellers ikke en kilde jeg bruger, nyder af.

Falder andre folk for nyheden, så kan jeg også finde på at læse den, hvis jeg mener den er værd at vide mere om.

Sidst TV2 NEWS, når tv keder sig og stillbillede ikke er nok.
0
Brugeravatar
catnip
Kort karma: 57
Likede indlæg: 1574

Indlægaf catnip » 1. maj 2018, 15:28

Jeg bor ikke i Danmark mere, så det er sjældent at jeg tjekker danske nyhedsmedier.

Jeg får mine daglige nyhedsopdateringer på:

NPR
The Guardian
New York Times
The Atlantic
Washington Post
BBC
Science Daily
Twitter
0
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1883

Indlægaf billiebean » 1. maj 2018, 15:29

Primært via net, sekundært radio og tv.

Dr.dk, eb.dk/bt.dk/tv2.dk (mest til breaking news). Før betalingsmuren var det primært Politiken.dk information.dk og jp.dk.

Hører en del p1 og 24/7.

Det nyhederne og de regionale på Dr eller tv2 et par gange om ugen.

Læser den lokale avis når jeg falder over den. Måske et par gange om måneden.
0
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 392
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 4105

Indlægaf Pjeps » 1. maj 2018, 15:36

Det er der virkelig ikke noget fast mønster i, det er sporadisk hvor jeg læser\lytter til nyheder. Jeg kan sjældent sige hvor jeg læste det henne. Ofte bliver jeg opmærksom på div. Nyheder fordi der er et opslag på forsiden af min ipad, eller på fb.
0
:ninja:
Brugeravatar
Tux
Kort karma: 123
Likede indlæg: 2297

Indlægaf Tux » 1. maj 2018, 15:39

Rokokkoposten, den korte avis og den korte radioavis.
1
TomKah
Kort karma: 58
Likede indlæg: 869

Indlægaf TomKah » 1. maj 2018, 19:41

Jeg læser Berlingske i weekenden, P4 radioavis i hverdagene, hvis jeg rammer den i bilen, men ellers hører jeg 24Syv - Det vi taler om og Huxi om tirsdagen. Jeg hører også P1s politiske magasin om torsdagen.

Jeg kigger også på Dr.dk et par gange om ugen, men det er ikke meget jeg får den vej. Pind/ELL nyheden så jeg dog i mit newsfeed på FB, så den vej får jeg også noget.
0
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 520
Likede indlæg: 11231

Indlægaf Flora » 1. maj 2018, 19:48

Primært DR. Jeg ser TV-Avisen de fleste dage og hvis der er noget, jeg vil vide mere om, læser jeg nærmere på dr.dk. P4 kører også ofte i løbet af dagen, så der hører jeg radioavisen. Derudover fra Debatten, hvis nogen har lagt et link ud i forbindelse med noget, der debatteres.
0
Brugeravatar
FruitFly
Kort karma: 36
Likede indlæg: 1019

Indlægaf FruitFly » 2. maj 2018, 06:06

dr.dk
Weekendavisen
New York TImes
Washington Post
debatten :)

Jeg ser næsten aldrig nyheder i TV, kun når jeg er alene på hotel, så kører CNN eller BBC non-stop (eller NBC, hvis jeg er i US). Mere BBC nu end CNN - CNN i dag er næsten udelukkende paneler, der sidder og endevender den seneste Trump-tweet. Dét gider jeg alligevel ikke!

Og er ikke på Facebook, så får ingen nyheder derfra.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"