DEN STORE DOMMEDAGSTRÅD!!!

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 729
Likede indlæg: 10287

Re: DEN STORE DOMMEDAGSTRÅD!!!

Indlægaf dgd2007 » 7. maj 2018, 10:19

Lemonella skrev:Det tror jeg så ikke de gør mere. Der har været alt for mange smuttere med deres datoer. Så nu følger de vist bibelens ord. "Armageddon kommer som en tyv om natten", hvilket jo gør at ingen ved, hvornår det sker. :)

Arh, det er da vist ikke et biwelcitat? :)

Det er vist først bagefter at det er blevet synonymt med dommedag - i biblen er det en geografisk lokation.

... lidt senere efter opslag:

Nå, du har lidt ret, for der er et afsnit med tyven om natten i parentes lige omkring det afsnit jeg kunne huske:
Åb. 16:14-16 skrev:Og de går ud til kongerne på hele jorderige for at samle dem til krigen på Guds, den Almægtiges, store dag.
("Se, jeg kommer som en tyv. Salig er den, der bevarer sine klæder, så han ikke skal gå nøgen, og man skal se hans skam.")
Og de samlede dem på det sted, der på hebraisk kaldes Harmagedon.

- så et kompromis? :D

Det er vist også det samme sted, der et par steder i det gamle testamente kaldes "Megiddo".
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 503
Likede indlæg: 8263

Indlægaf Lemonella » 7. maj 2018, 10:27

dgd2007 skrev:
Lemonella skrev:Det tror jeg så ikke de gør mere. Der har været alt for mange smuttere med deres datoer. Så nu følger de vist bibelens ord. "Armageddon kommer som en tyv om natten", hvilket jo gør at ingen ved, hvornår det sker. :)

Arh, det er da vist ikke et biwelcitat? :)

Det er vist først bagefter at det er blevet synonymt med dommedag - i biblen er det en geografisk lokation.

... lidt senere efter opslag:

Nå, du har lidt ret, for der er et afsnit med tyven om natten i parentes lige omkring det afsnit jeg kunne huske:
Åb. 16:14-16 skrev:Og de går ud til kongerne på hele jorderige for at samle dem til krigen på Guds, den Almægtiges, store dag.
("Se, jeg kommer som en tyv. Salig er den, der bevarer sine klæder, så han ikke skal gå nøgen, og man skal se hans skam.")
Og de samlede dem på det sted, der på hebraisk kaldes Harmagedon.

- så et kompromis? :D

Det er vist også det samme sted, der et par steder i det gamle testamente kaldes "Megiddo".

Den med “en tyv om natten”, har jeg hørt utallige gange. Min eks, som jeg var sammen med i over 20 år, var udstødt JV og hans far var ældste i den rigssal der lå ved siden af, hvor vi boede. Jeg har hørt og set ret meget til deres tro. Så lidt ved jeg. :)
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 7. maj 2018, 10:35

Lemonella skrev:Den med “en tyv om natten”, har jeg hørt utallige gange. Min eks, som jeg var sammen med i over 20 år, var udstødt JV og hans far var ældste i den rigssal der lå ved siden af, hvor vi boede. Jeg har hørt og set ret meget til deres tro. Så lidt ved jeg. :)

Ja, jeg kan godt hørte, du er en halvstuderet røver på de hellige scriptures :D

Jeg kan også godt huske det med tyven om natten - det optræder muligvis også andre steder i biwlen.
0
Brugeravatar
Pax Romana
Kort karma: 69
Likede indlæg: 1119

Indlægaf Pax Romana » 7. maj 2018, 10:45

dgd2007 skrev:
Lemonella skrev:Den med “en tyv om natten”, har jeg hørt utallige gange. Min eks, som jeg var sammen med i over 20 år, var udstødt JV og hans far var ældste i den rigssal der lå ved siden af, hvor vi boede. Jeg har hørt og set ret meget til deres tro. Så lidt ved jeg. :)

Ja, jeg kan godt hørte, du er en halvstuderet røver på de hellige scriptures :D

Jeg kan også godt huske det med tyven om natten - det optræder muligvis også andre steder i biwlen.
Det Nye Testamente, Første Thessalonikerbrev, Kapitel 5, Vers 2

”For I ved selv ganske nøje, at Herrens dag kommer som en tyv om natten”.
;)
1
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.

I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
HerErJeg
Kort karma: 36
Likede indlæg: 934

Indlægaf HerErJeg » 9. maj 2018, 04:28

Hmm, realistisk set, så tror jeg at epidemier kan gøre en hel del. Først og fremmest i form af syge og døde, men ikke mindst kampen mellem os selv for at redde vores egen røv, og sikre os selv og kun os selv.
Jeg kan forestille mig en verden i total sammenbrud meget hurtigt, hvor intet vil fungere.
Tænk de gange Europa er blevet lagt ned af pest, der er faktisk kommet både mennesker og civilisation ud på den anden side. Men det skyldes nok udelukkende en helt sikker overbevisning om at det var Guds straf, man har accepteret tingenes tilstand, og er ikke blevet ramt af egoisme for at redde sig selv før alle andre.
1
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 15. maj 2018, 00:52

Så vidt jeg har forstået på dækningen af mandagens flytning af den amerikanske ambassade til Jerusalem, mener nogle af de mest rabiate tilhængere af initiativet i USA faktisk at det er en del af build-up'et til "den yderste dag".
0
LaScrooge
Kort karma: 706
Likede indlæg: 6794

Indlægaf LaScrooge » 15. maj 2018, 05:41

Det helt store bliver ressource- og klimakrige på grund af global opvarmning. Der er allerede rationering på vand OG vandtyve i Cape Town, det bliver fremtiden for alle. Tørke, sult, oversvømmelser, alt for mange mennesker presset sammen på alt for lidt plads, krig og korruption, sygdomme der raserer. Make room! Make room! Er ét muligt scenario, men det kan blive meget værre.
0
Brugeravatar
FruitFly
Kort karma: 30
Likede indlæg: 902

Indlægaf FruitFly » 15. maj 2018, 06:29

LaScrooge skrev:Det helt store bliver ressource- og klimakrige på grund af global opvarmning. Der er allerede rationering på vand OG vandtyve i Cape Town, det bliver fremtiden for alle. Tørke, sult, oversvømmelser, alt for mange mennesker presset sammen på alt for lidt plads, krig og korruption, sygdomme der raserer. Make room! Make room! Er ét muligt scenario, men det kan blive meget værre.

Det skal være skidt før det bliver godt.
0
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 508
Likede indlæg: 2523

Indlægaf Falstria » 19. maj 2018, 20:03

Mit bud på nogle rationelle sansynligheder inden for de næste 500.000 år:

99,9% global afkøling/istid/snowball earth (det sker før eller siden)
90% meteor nedslag (mulig årsag til ovenstående, der er historisk evidens)
50% super vulkan udbrud (også mulig årsag til afkøling, historisk evidens igen)
10% fødevare mangel, grundet epedimier/virus sygdomme som rammer planter eller deres bestøvere.
2% epedimier/virus sygdomme som rammer mennesker direkte (der er historisk evidens).
0,2% atomkrig (i et omfang der giver anledning til afkøling, ingen historisk evidens, men muligheden er da tilstede).
0,02% global opvarmning, i et omfang der påvirker fødevare forsyning (ingen historisk evidens, men muligheden er da tilstede).
0
Bad Samaritan
Kort karma: 67
Likede indlæg: 999

Indlægaf Bad Samaritan » 24. maj 2018, 06:56

Vandmangel, henover den sydlige halvkugle og i dele af Europa med overforbrug og høj befolkningstæthed i løbet af de næste ti år... og i de efterfølgende ti år resten af Europa. Derefter fødevaremangel - og derfra bliver det krige om ressourcer, der bliver begyndelsen på nedturen...
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"