DEN STORE DOMMEDAGSTRÅD!!!

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1809
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 17965

Re: DEN STORE DOMMEDAGSTRÅD!!!

Indlægaf Daine » 6. maj 2018, 18:17

Dommedagsprofetier iflg Daine :D
- Vi kommer indenfor en overskuelig årrække til at mange drikkevand. Cape Town løber tør indenfor få måneder, og mange andre steder kæmper de mod tørke i voldsom grad.
- Vi bliver ramt af en særdeles smitsom og dødelig sygdom, som det tager tid at finde en kur imod. Her tænker jeg ikke ebola eller lign., men mere noget a la Den Spanske Syge drejet en tak op.
- Yellowstone går i udbrud og sender verden ind i en ny istid. Det er ikke et spørgsmål om det sker, mere hvornår.
- Verdens stormagter taber hovedet fuldstændigt og giver sig til at kyle atombomber i hovedet på hinanden. Selv de lande der ikke direkte bliver ramt, vil mærke konsekvensen miljømæssigt.
- Der vil komme så alvorlige solstorme, at det vil ødelægge al elektricitet i mange år. Det er muligvis ikke direkte dommedag, men det vil sende verden ud i en enorm krise. Prøv at tænke på alt det der er afhængigt af strøm.
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Brugeravatar
Planten
Kort karma: 684
Likede indlæg: 3850

Indlægaf Planten » 6. maj 2018, 18:23

Falstria skrev:
Planten skrev:Jeg tror, at det fjendskab og den mistro vi har til hinanden kommer til at gøre os til små mennesker indeni. Så små at vi ikke tør sætte børn i verden.

Er det ikke lige modsat, fødselsraterne i brændpunkterne er højere end mere civiliserede steder?

Jeg aner det ikke. Men grimme tanker og afstandtagen fra andre mennesker, tror jeg, bliver vores endeligt. Små, lukkede, kolde hjerter.
2
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 514
Likede indlæg: 2570

Indlægaf Falstria » 6. maj 2018, 18:25

Planten skrev:
Falstria skrev:
Planten skrev:Jeg tror, at det fjendskab og den mistro vi har til hinanden kommer til at gøre os til små mennesker indeni. Så små at vi ikke tør sætte børn i verden.

Er det ikke lige modsat, fødselsraterne i brændpunkterne er højere end mere civiliserede steder?

Jeg aner det ikke. Men grimme tanker og afstandtagen fra andre mennesker, tror jeg, bliver vores endeligt. Små, lukkede, kolde hjerter.

Det er ihvertfald en god dommedagsprofeti :)
0
Brugeravatar
Planten

Indlægaf Planten » 6. maj 2018, 18:28

Falstria skrev:
Planten skrev:
Falstria skrev:

Tak :lol: jeg kan sagtens finde på flere. Men den der, er den, jeg tror mest på.
0
Brugeravatar
FruitFly
Kort karma: 30
Likede indlæg: 916

Indlægaf FruitFly » 6. maj 2018, 18:31

Falstria skrev:
FruitFly skrev:
Falstria skrev:
FruitFly skrev:Jeg har hørt at om godt 100 år er alle dem jeg kender døde. Det er både trist at tænke på og også sært opløftende.

Men døde af hvad?

Det er ligegyldigt. Vi er døde, så det er ligemeget (?)

Atomkrig, sult og klimaforandringer, alderdom, det betyder da lidt hvilket scenarie der udspiller sig de næste 100 år :)

Det er jeg ikke så sikker på. Om 100 år er jeg alligevel død. Den tanke gør det faktisk meget lettere ikke at bekymre sig om "åh-nej-hvordan-skal-det-hele-dog-gå".
1
Brugeravatar
Falstria

Indlægaf Falstria » 6. maj 2018, 18:34

Planten skrev:
Falstria skrev:
Planten skrev:
Falstria skrev:

Tak :lol: jeg kan sagtens finde på flere. Men den der, er den, jeg tror mest på.

Du skal finde på flere :D
0
Brugeravatar
Falstria

Indlægaf Falstria » 6. maj 2018, 18:35

FruitFly skrev:
Falstria skrev:
FruitFly skrev:
Falstria skrev:
FruitFly skrev:Jeg har hørt at om godt 100 år er alle dem jeg kender døde. Det er både trist at tænke på og også sært opløftende.

Men døde af hvad?

Det er ligegyldigt. Vi er døde, så det er ligemeget (?)

Atomkrig, sult og klimaforandringer, alderdom, det betyder da lidt hvilket scenarie der udspiller sig de næste 100 år :)

Det er jeg ikke så sikker på. Om 100 år er jeg alligevel død. Den tanke gør det faktisk meget lettere ikke at bekymre sig om "åh-nej-hvordan-skal-det-hele-dog-gå".

Men det er jo ikke sikkert der går 100 år... det er vel optimistisk ;)
0
Brugeravatar
Planten

Indlægaf Planten » 6. maj 2018, 18:37

Falstria skrev:
Planten skrev:
Falstria skrev:
Planten skrev:
Falstria skrev:

Du skal finde på flere :D

Wah wah, det kommer du ikke til at bestemme :P
0
Brugeravatar
Confucius
Kort karma: 116
Likede indlæg: 2395

Indlægaf Confucius » 6. maj 2018, 18:41

Falstria skrev:Jeg forventer en evighedstråd der runder tusind sider her ;)

Dommedag på 1001 måder!

Den umiddelbare bagstopper hedder vel at solen svulmer op til lige omkring jordens bane. På det tidspunkt forventer jeg egentligt at vi alle er døde for længst, eller at vi smuttet videre til andre steder i universet. Så den reelle bagstopper bliver sikkert noget big crunch.

Men solen kan gøre voldsom skade længe før det. Solstorme er psykopat skadelige for os. Og vi får kun 30-60 minutters varsel, når de begynder. I 1989 var 6 millioner canadiere uden strøm i 12 timer pga. en solstorm. Den var kun 1/10 så kraftig som den kraftigste solstorm målt i 1859 - the Carrington event. Den startede brænde og sendte strøm gennem telegrafpæle. "En sådan solstorm kan ødelægge hundredvis af transformere, hvilket kan mørklægge store dele af hele kontinenter i flere uger eller måneder, måske endda år, påpeger Bill Murtagh, assisterende direktør for rumvejr i Det Hvide Hus’ Office of Science and Technology Policy." Solstormen er slem nok i sig selv. Men så kommer der alle følgeskaderne som optøjer, anarki, kriminalitet, ulykker som følge af manglende strøm, osv.

Hvis det ikke bliver solen, så kan det blive en ny asteroide, der slår ned. Ligesom pattedyrene udnyttede muligheden til at smide dinosauerne af tronen, kan det være at hunderacen mops finder på at gøre det samme med mennesket.

Jeg tvivler på at det bliver "død ved rumvæsen", men hvis det nu er rumvæsener der kommer til os, så tror jeg også at det er dem, der vinder.

Hvis skaden kommer indefra, tror jeg mest på en form for klimaforandring. Ikke nødvendigvis global opvarmning, men det kunne være at en af jordens syv supervulkaner gik af.. Måske skaber det en kædereaktion. Men bare Yellowstone kan indhylle hele USA i aske, og ødelægge afgrøder i årevis.

De sidste to mest realistiske scenarier, tror jeg kan være en form for konflikt mellem to større grupper. A la religionskrig mellem fx kristne og muslimer eller mellem to atomsupermagter eller fattige, sultende afrikanere, der pludselig angriber Rige europa. Altså på stor skala med 2-3 cifrede antal millioner aktivt kæmpende på begge sider.

Eller en form for virus. Det kan enten være en traditionel biologisk virus, der lige swiper 3/4 af jordens befolkning, en computervirus, der effektivt ødelægger nøglepunkter i samfundet, så det styrter sammen globalt eller sender os tilbage på stenalderniveau - eller en kombination af de to.

Uanset hvad, så tænker jeg at det indtræffer en times tid efter jeg døde af en hjerneblødning som oldsag, efter anstrengelserne ved en trekant.
2
Fregner er de mærker Gud giver én, hver gang man onanerer.
Brugeravatar
Falstria

Indlægaf Falstria » 6. maj 2018, 20:10

fisken80 skrev:Vores ressourcer slipper op. Nu er robotter blevet det helt store, men de skal jo også fremstilles af noget. Og en eller anden dag, så løber vi sgu tør. Det bliver sikkert ikke i min levetid, men en dag sker det altså.

Bare batterierne til alt det El vi skal gemme, i biler, huse osv. der er allerede mangel på visse grundstoffer som indgår i dem og vi skal producere 1.000 gange flere af dem inden 2050 siger vores energipolitik her i landet.
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 752
Likede indlæg: 10607

Indlægaf dgd2007 » 7. maj 2018, 00:07

Falstria skrev:
dgd2007 skrev:Jeg hørte for lang tid siden en "profeti" om, at araberne ville blive enormt powerfulde og bl.a. beherske hele Afrika med lejehære, som optakt til at verden løber tør for olie.

Jeg må indrømme, jeg ikke har skænket den så mange tanker, men lige da jeg hørte den (fordi det var en helt anden tid) tænkte man selvfølgelig først på rige oliesheiker og sådan noget. Men så lige da ISIS fejede gennem Syrien og Irak, kom jeg da lige til at tænke på den igen - altså om det kunne være dem. Det er det jo så nok ikke alligevel.

Vi har vel næppe hørt det sidste til det muslimske broderskab, al qaeda, ISIS og alle de der, der opstår vel nye grupper hvert årti hvis ikke oftere.

Iran og Saudierne er jo i konflikt, med hver deres tilhængere.

Nej, mindre terrorceller og lokale krige vil der nok altid være. Men IS tegnede først til at kunne blive rigtig farlige. Man kunne jo ikke vide, om flere af de skrøbelige arabiske regimer ville falde. Og hvis de nu pludselig havde behersket Saudiarabien! :shock:
Og så passede det jo meget godt med lejesoldater, der var ved at overtage Nordafrika - de frivillige fik jo betaling i starten.
Det var nok derfor den der "år 2000"-profeti fra 80'erne dukkede op af glemslen.

For øbvrigt pudsigt med en anden terrorbegivenhed - hvis 9/11 var sket 2 år og 2 mdr. tidligere, ville folk da for alvor være begyndt at tro på dommedagprofetier. Nostradamus havde (ifølge den engelske oversættelse) skrevet noget i retningen af, at "on July 17th 1999 the king of terror will strike from the sky ..."
0
Brugeravatar
Pax Romana
Kort karma: 80
Likede indlæg: 1290

Indlægaf Pax Romana » 7. maj 2018, 07:13

Jeg tror på at verden ender med Ragnarok ;)

Vi vil få en masse naturkatastrofer som ender med voldsom vinter der vil vare 3 år i træk. Derefter vil krigen mellem guder og jætter bryde ud og alle vil dø. En kæmpemæssig brand vil hærge jorden og den vil til sidst synke i havet. Men heldigvis vil en ny jord stige op befolket af gudernes slægter og de to mennesker, Liv og Livtraser.
1
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 513
Likede indlæg: 8511

Indlægaf Lemonella » 7. maj 2018, 07:25

Juki skrev:
Falstria skrev:
Juki skrev:Jeg kender ikke umiddelbart nogle, men jeg skal nok skrive hvis der er nogle der skulle træde i kraft.

Global opvarmning kender alle da vist :) Ellers har man godt nok levet isoleret.
På den gamle debat var migration et stort emne til sidst.
Nu har Putin og Trump og Kim raslet med sabler det sidste halve år.

Osv.

Jeg forventer en evighedstråd der runder tusind sider her ;)

Nå, jeg troede det var som når Jehovas Vidner oplyser om at Dommedag er nær.

Det tror jeg så ikke de gør mere. Der har været alt for mange smuttere med deres datoer. Så nu følger de vist bibelens ord. "Armageddon kommer som en tyv om natten", hvilket jo gør at ingen ved, hvornår det sker. :)
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Pax Romana
Kort karma: 80
Likede indlæg: 1290

Indlægaf Pax Romana » 7. maj 2018, 07:30

Dommedag!

En bibelstudiegruppe diskuterede den uforudsete mulighed for deres pludselige død. Præsten sagde: "Vi vil alle dø en dag, og ingen af os ved hvornår, men hvis vi gjorde det, burde vi alle gøre et bedre arbejde med at forberede os på den uundgåelige begivenhed."

"Alle nikkede deres hoveder i overensstemmelse med denne kommentar."

Så sagde han til gruppen: "Hvad ville du gøre, hvis du kendte til at du kun havde 4 uger af livet tilbage før din død, og derefter den store dommedag? "

En sagde: "Jeg ville gå ud i verden og prædike evangeliet til dem, der endnu ikke har accepteret Herren i deres liv."

"Meget godt!" sagde præsten, og alle gruppemedlemmer var enige om, det ville være en meget god ting at gøre.

En dame talte og sagde entusiastisk: "Jeg ville dedikere hele min resterende tid til at tjene Gud, min familie, min kirke og mine medmenneske med større overbevisning."

"Det er vidunderligt!", og alle gruppemedlemmer var enige om, det ville være en meget god ting at gøre.

Men en talte endelig højt og sagde: "Jeg ville flytte ind hos min svigermor i de 4 uger."

Alle blev forundret af dette svar, og præsten spørger: "Hvorfor din svigermor?"

"Fordi det vil gøre det til de længste 4 uger i mit liv!"
1
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
vulpesVelox
Kort karma: 129
Geografisk sted: intetsteds og allevegne
Likede indlæg: 2188

Indlægaf vulpesVelox » 7. maj 2018, 07:40

Jeg ved ikke rigtig, om denne programserie kvalificerer, da den ikke introducerer hverken flade planeter og rumvæsner med skumle intentioner som faktorer i undergangen, men i stedet fokuserer på en hedonistisk tilgang til tilværelsen.

https://www.youtube.com/watch?v=mWCJqZTVrb0
https://www.youtube.com/watch?v=oUC-AoZxjWM&t=117s
https://www.youtube.com/watch?v=7P1z5jN807w&t=7s
https://www.youtube.com/watch?v=IIAEiE7EAjg
https://www.youtube.com/watch?v=V1yVvBmR_mQ
https://www.youtube.com/watch?v=-72bt624yzE
0
"Because that water seeks her own
For five and one half hours she would flow
She had 53 miles to go"

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"