Urimeligt afslag på familisammenføring?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Urimeligt afslag på familisammenføring?

Indlægaf Pølsemix » 16. maj 2018, 08:21

ExCoastal skrev:Jo! Jeg er dansker, jeg har ret til familiesammenføring. EOD!

Hvad er det for en ret?
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40581

Re: Urimeligt afslag på familisammenføring?

Indlægaf Akehurst2 » 16. maj 2018, 08:21

FruitFly skrev:
abcd skrev:Det er halvdyrt for Danmark hvis folk f.eks. rejser ud når de er 25, kommer tilbage når de er 55, og så vil være medlemmer af det velfærdssamfund de ikke har betalt skat til i 30 år. De mennesker bliver en underskudsforretning når de skal have 30 år på folkepension.

Det skal de så heller ikke. Det er da kun rimeligt at deres adgang til folkepensionen reduceres i forhold til hvor mange år de har været ude.
https://finans.dk/finans/politik/ECE967 ... ctxref=ext

Når det er sagt, så synes jeg ikke vi skal se på mennesker som forretninger, der kan give underskud eller overskud.


Og hvis vi endelig skulle, kunne vi så ikke gøre det overskud eller underskud op i andet end penge? Der er jo også noget der hedder viden, udsyn, erfaring og inspiration, som udlandsdanskere kunne bringe med sig hjem.
0
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Urimeligt afslag på familisammenføring?

Indlægaf FruitFly » 16. maj 2018, 08:22

Pølsemix skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Hvem er de der “rette mennesker”?

Dem som pt. får adgang.

Dét er for billigt sluppet. "Loven er som loven er og derfor er den god".
4
#Klimatosse
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Urimeligt afslag på familisammenføring?

Indlægaf ExCoastal » 16. maj 2018, 08:23

JoyNips skrev:Men altså, ExCoastal, al respekt for din situation, men nu ER det jo ikke umuligt at komme til Danmark med en udenlandsk hustru eller en udenlandsk mand. Der er bare nogle krav, der skal mødes. Jeg har flere venner med udenlandske partnere og jeg har lige købt hus af en mand, der nu på 9. år bor her med sin amerikanske hustru.


Selvfølgelig, jeg diskuterer ikke, at der er økonomiske krav og krav om bolig, det har intet med sagen at gøre. I den konkrete sag dummede de sig, de havde ikke sat ind i reglerne.
0
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Urimeligt afslag på familisammenføring?

Indlægaf FruitFly » 16. maj 2018, 08:24

FormerlyKnownAs skrev:Jeg synes egentlig ikke at det er urimeligt at reglerne er som de er.

Man kan få sin ægtefælle med til Dk hvis man stiller kaution på en lukket konto, skriver under på at forsøge i 8 år, har egen eje-, andel- eller lejebolig.

... og familiens tilhørsforhold til Danmark er større end tilhørsforholdet til det land, man bor i nu (og hvor ens kone er opvokset og ens børn er født). Hvordan kan dét regnestykke nogensinde give et større tilhørsforhold til Danmark?
1
#Klimatosse
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Urimeligt afslag på familisammenføring?

Indlægaf ExCoastal » 16. maj 2018, 08:26

Pølsemix skrev:
ExCoastal skrev:Jo! Jeg er dansker, jeg har ret til familiesammenføring. EOD!

Hvad er det for en ret?


En menneskeret.

Selv her i USA, hvor der er så meget fokus på immigration, så er familiesammenføring en hel naturlig ting. Mand, kone og børn må selvfølgelig være her. Sammen.
1
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Urimeligt afslag på familisammenføring?

Indlægaf Pølsemix » 16. maj 2018, 08:27

ExCoastal skrev:En menneskeret.

Selv her i USA, hvor der er så meget fokus på immigration, så er familiesammenføring en hel naturlig ting. Mand, kone og børn må selvfølgelig være her. Sammen.

Men ikke nødvendigvis i DK.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Urimeligt afslag på familisammenføring?

Indlægaf Slettet bruger » 16. maj 2018, 08:27

FruitFly skrev:
abcd skrev:Jeg siger at jeg synes det er fint nok at man ikke bare kan hive sin familie med til Danmark uden videre hvis den aldrig tidligere har boet i Danmark, og man selv har været væk i mange år.

Det er vi uenige i. Man skal altid kunne komme tilbage til Danmark med sin familie, men så skal man til gengæld mindsket have mindsket adgang til f.eks. folkepension eller anden offentlig forsørgelse.


"Anden offentlig forsørgelse" er et ret vidt begreb. Hjælp på hospitalerne? Uddannelse?
0
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Urimeligt afslag på familisammenføring?

Indlægaf Pølsemix » 16. maj 2018, 08:29

FruitFly skrev:Dét er for billigt sluppet. "Loven er som loven er og derfor er den god".

Det er heller ikke argumentet, alle kan frit sætte ind i emnet. Vi kan snakkes ved, når den anden "fløj" også kan argumentere sagligt.
0
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Urimeligt afslag på familisammenføring?

Indlægaf FruitFly » 16. maj 2018, 08:34

Pølsemix skrev:
ExCoastal skrev:En menneskeret.

Selv her i USA, hvor der er så meget fokus på immigration, så er familiesammenføring en hel naturlig ting. Mand, kone og børn må selvfølgelig være her. Sammen.

Men ikke nødvendigvis i DK.

Korrekt. Det er sgu' for sølle.
1
#Klimatosse
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Urimeligt afslag på familisammenføring?

Indlægaf FruitFly » 16. maj 2018, 08:35

abcd skrev:
FruitFly skrev:
abcd skrev:Jeg siger at jeg synes det er fint nok at man ikke bare kan hive sin familie med til Danmark uden videre hvis den aldrig tidligere har boet i Danmark, og man selv har været væk i mange år.

Det er vi uenige i. Man skal altid kunne komme tilbage til Danmark med sin familie, men så skal man til gengæld mindsket have mindsket adgang til f.eks. folkepension eller anden offentlig forsørgelse.


"Anden offentlig forsørgelse" er et ret vidt begreb. Hjælp på hospitalerne? Uddannelse?

Hospitalshjælp skal de have ret til. Uddannelse og offentlig forsørgelse på samme vilkår som udlændinge (som udgangspunkt).
0
#Klimatosse
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Urimeligt afslag på familisammenføring?

Indlægaf FruitFly » 16. maj 2018, 08:36

Pølsemix skrev:
FruitFly skrev:Dét er for billigt sluppet. "Loven er som loven er og derfor er den god".

Det er heller ikke argumentet, alle kan frit sætte ind i emnet. Vi kan snakkes ved, når den anden "fløj" også kan argumentere sagligt.

Det var det du sagde, så det er det jeg holder dig op på. Og jeg gider ikke det der med "fløje" og er helt ok med at du ikke gider diskutere det yderligere.
0
#Klimatosse
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Urimeligt afslag på familisammenføring?

Indlægaf ExCoastal » 16. maj 2018, 08:55

Hvis vi lige tager et skridt tilbage, så blev udlændingeloven mht familiesammenføring i sin tid lavet om, fordi man var/er bange for at alt for mange unge muslimske mænd med dansk statsborgerskab ville rejse hjem og hente en kone med hjem. Eller få en allerede eksisterende familie sammenført. Så netop derfor skal man nu kunne bevise et tilhørsforhold til Danmark, som er større end hjemlandet. Det rammer så også dansk/udenlandske familier hårdt. Den eneste måde at omgå loven på, er at bosætte sig i et andet EU land, blive statsborger der, og så bruge EUs lov om fri bevægelse af arbejdskraft (gælder også familier uanset statsborgerskab).

Jeg tror ikke, at nogen forventer, at man bare rejser til Danmark og får alt serveret på et sølvfad. Man flytter jo ikke hele familien fra USA til Danmark for at leve det fede liv på bistand. Vel?
5
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Urimeligt afslag på familisammenføring?

Indlægaf Pølsemix » 16. maj 2018, 10:34

FruitFly skrev:]
Det var det du sagde, så det er det jeg holder dig op på. Og jeg gider ikke det der med "fløje" og er helt ok med at du ikke gider diskutere det yderligere.


FruitFly skrev:Korrekt. Det er sgu' for sølle.


Nej, det er helt ok at et land er herre i eget hus og sorterer i hvem der får lov at komme hertil, så enkelt er svaret og derfor er loven også ok.
Det gælder også for danskeres ægtefæller, og det har jeg gjort helt klart igennem hele tråden.
0
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Urimeligt afslag på familisammenføring?

Indlægaf FruitFly » 16. maj 2018, 10:43

Pølsemix skrev:Nej, det er helt ok at et land er herre i eget hus og sorterer i hvem der får lov at komme hertil, så enkelt er svaret og derfor er loven også ok.
Det gælder også for danskeres ægtefæller, og det har jeg gjort helt klart igennem hele tråden.

Absolut. Jeg er helt enig. Vi er bare ikke enige om hvem der skal have lov til at være her, men jeg er HELT MED PÅ at flertallet i Folketinget bestemmer!
0
#Klimatosse

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"