Urimeligt afslag på familisammenføring?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
FormerlyKnownAs
Kort karma: 182
Likede indlæg: 1273

Re: Urimeligt afslag på familisammenføring?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 16. maj 2018, 07:57

Jeg synes egentlig ikke at det er urimeligt at reglerne er som de er.

Man kan få sin ægtefælle med til Dk hvis man stiller kaution på en lukket konto, skriver under på at forsøge i 8 år, har egen eje-, andel- eller lejebolig.
0
/Dullen
Brugeravatar
Pølsemix
Kort karma: 44
Likede indlæg: 1065

Indlægaf Pølsemix » 16. maj 2018, 07:57

ExCoastal skrev:
Debattone? Var det ikke dig, der skrev om asiatiske kvinder fra rismarker? Dit snævre racistiske syn på asiatiske kvinder?

Hvis du ikke selv kan gå et par sider tilbage i en tråd, så skal jeg gerne hjælpe dig.
Jeg skrev:

Pølsemix skrev:Ja, det ville da være et kæmpeproblem for samfundet, hvis de bare kunne importeres i hobevis. Hvordan er det lige du forventer at en filippinsk au-pair eller thailænder fra rismarken skal forsøge sig selv i DK?

Det har ikke noget med racisme at gøre eller nogle af alle dine andre stråmænd du får udledt. Det er en konstatering af at de nævnte personer vil have svært ved at forsøge sig selv i DK. Så derfor er det en glimrende lovgivning vi har, i og med at kun de rette mennesker får adgangsbillet hertil. At du og andre så mener at det rammer for "hårdt" og er "uretfærdigt", og ikke kan begrunde det men råber op om racisme og diverse lidet flatterende tillægsord, giver jeg ikke meget for.
0
Brugeravatar
ExCoastal
Kort karma: 163
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 2668

Indlægaf ExCoastal » 16. maj 2018, 07:58

FormerlyKnownAs skrev:
abcd skrev:
ExCoastal skrev:
Pølsemix skrev:Jeg synes at reglerne er fine som de er, og dermed også at afgørelsen er helt fin. Det er glædeligt at der er blevet strammet op på området, i DK er der alle nok som ikke er integreret ordentligt.

Ja, vi kan da virkelig ikke have, at danskere rejser rundt i verden og finder en udenlandsk ægtefælle, så ovenikøbet vil have ham/hende med hjem!

Det er halvdyrt for Danmark hvis folk f.eks. rejser ud når de er 25, kommer tilbage når de er 55, og så vil være medlemmer af det velfærdssamfund de ikke har betalt skat til i 30 år. De mennesker bliver en underskudsforretning når de skal have 30 år på folkepension.

Man får ikke folkepension i 30 år. Man optjener kun FP i de år man ER i dk, ikke de år man er udenfor. Min mand og jeg får nærmest ingenting til den tid fordi vi bor ude i lange perioder. Det er fair nok synes jeg

Præcis. I de år, hvor jeg har boet i USA, har jeg optjent Social Security. Rent pænt endda :lol: Jeg forventer ikke det vilde fra en dansk folkepension, jeg har været væk rigtigt længe. Og ja, fair nok.
1
FormerlyKnownAs

Indlægaf FormerlyKnownAs » 16. maj 2018, 07:59

Pølsemix skrev:
ExCoastal skrev:
Debattone? Var det ikke dig, der skrev om asiatiske kvinder fra rismarker? Dit snævre racistiske syn på asiatiske kvinder?

Hvis du ikke selv kan gå et par sider tilbage i en tråd, så skal jeg gerne hjælpe dig.
Jeg skrev:

Pølsemix skrev:Ja, det ville da være et kæmpeproblem for samfundet, hvis de bare kunne importeres i hobevis. Hvordan er det lige du forventer at en filippinsk au-pair eller thailænder fra rismarken skal forsøge sig selv i DK?

Det har ikke noget med racisme at gøre eller nogle af alle dine andre stråmænd du får udledt. Det er en konstatering af at de nævnte personer vil have svært ved at forsøge sig selv i DK. Så derfor er det en glimrende lovgivning vi har, i og med at kun de rette mennesker får adgangsbillet hertil. At du og andre så mener at det rammer for "hårdt" og er "uretfærdigt", og ikke kan begrunde det men råber op om racisme og diverse lidet flatterende tillægsord, giver jeg ikke meget for.

Hvem er de der “rette mennesker”?
0
/Dullen
Brugeravatar
ExCoastal

Indlægaf ExCoastal » 16. maj 2018, 08:00

Pølsemix skrev:
ExCoastal skrev:

Jeg skrev:

:facepalm:
0
Brugeravatar
Pølsemix

Indlægaf Pølsemix » 16. maj 2018, 08:03

ExCoastal skrev:

Stærkt argument :D
1
FormerlyKnownAs

Indlægaf FormerlyKnownAs » 16. maj 2018, 08:03

Og man skal slet ikke undervurdere den situation en udenlandsk ægtefælle kan ende i når de præmisser- som jeg finder fair- ikke opfyldes.

Min studieveninde som kommer fra Kenya oplevede for et par måneder siden at hendes mand smed hende ud og ville skilles. Det ville koste hende hendes liv i Dk og deres datter på 2 år kunne hun blive skilt fra hvis faderen krævede at beholde hende i dk. Tough luck.
0
/Dullen
Brugeravatar
Pølsemix

Indlægaf Pølsemix » 16. maj 2018, 08:04

FormerlyKnownAs skrev:

Dem som pt. får adgang.
0
FormerlyKnownAs

Indlægaf FormerlyKnownAs » 16. maj 2018, 08:06

Pølsemix skrev:
FormerlyKnownAs skrev:

Dem som pt. får adgang.

Så havde dem som tråden udSpringer fra haft en lejekontrakt og dermed opfyldt det hele, så havde hun været det rette menneske?
2
/Dullen
Brugeravatar
ExCoastal

Indlægaf ExCoastal » 16. maj 2018, 08:07

Pølsemix skrev:
ExCoastal skrev:

Stærkt argument :D

Min kone er amerikaner. Men hun er ikke er ikke et af de rette mennesker. Hvem er så?
1
Brugeravatar
Pølsemix

Indlægaf Pølsemix » 16. maj 2018, 08:10

FormerlyKnownAs skrev:
Så havde dem som tråden udSpringer fra haft en lejekontrakt og dermed opfyldt det hele, så havde hun været det rette menneske?

Ja, selvfølgelig.
Reglerne er enkle at følge, det kunne de jo bare havde gjort.
0
Brugeravatar
ExCoastal

Indlægaf ExCoastal » 16. maj 2018, 08:11

FormerlyKnownAs skrev:Jeg synes egentlig ikke at det er urimeligt at reglerne er som de er.

Man kan få sin ægtefælle med til Dk hvis man stiller kaution på en lukket konto, skriver under på at forsøge i 8 år, har egen eje-, andel- eller lejebolig.

Man vurderer tilhørsforholdet til Danmark, og for os, der har boet i udlandet i mange år, har udenlandsk ægtefælle og børn, der er født i udlandet, så er det yderst vanskeligt at vende hjem.
1
Brugeravatar
Pølsemix

Indlægaf Pølsemix » 16. maj 2018, 08:12

ExCoastal skrev:Min kone er amerikaner. Men hun er ikke er ikke et af de rette mennesker. Hvem er så?

Dem som opfylder kriterierne, det siger da sig selv.
0
Brugeravatar
Pølsemix

Indlægaf Pølsemix » 16. maj 2018, 08:13

ExCoastal skrev:Man vurderer tilhørsforholdet til Danmark, og for os, der har boet i udlandet i mange år, har udenlandsk ægtefælle og børn, der er født i udlandet, så er det yderst vanskeligt at vende hjem.

Det er da også helt ok.
0
Brugeravatar
ExCoastal

Indlægaf ExCoastal » 16. maj 2018, 08:14

Pølsemix skrev:
ExCoastal skrev:Man vurderer tilhørsforholdet til Danmark, og for os, der har boet i udlandet i mange år, har udenlandsk ægtefælle og børn, der er født i udlandet, så er det yderst vanskeligt at vende hjem.

Det er da også helt ok.

Okay, det er din mening. Danmark for danskere.

EDIT. Du ved godt, hvorfor loven blev strammet, ikke?
Senest rettet af ExCoastal 16. maj 2018, 08:16, rettet i alt 1 gang.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"