Skats direktør bliver i København.

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1435
Likede indlæg: 25486

Re: Skats direktør bliver i København.

Indlægaf DetSorteCirkus » 21. maj 2018, 19:37

Netop fordi det handler om principper og symboler, kunne man også sige, at en leder, der ikke vil flytte med, er uegnet til posten, fordi udflytningen er en topprioritet, og vedkommende derfor er nødt til at stå på mål for virksomhedens værdier af såvel navn som gavn.

Jeg siger ikke, at det er min holdning, da jeg er skeptisk, omend ikke totalt afvisende, overfor hele udflytningsprojektet, men jeg synes i den grad, at det piller ved de indflydelsesrige tilhængeres troværdighed, at de lader det her passere. En topleder har særlige rammer, men en topleder går også forrest og tegner virksomheden på de til enhver tid toneangivende punkter, og det er udflytningen altså pt.
9
ajnaM
Kort karma: 297
Likede indlæg: 6214

Indlægaf ajnaM » 21. maj 2018, 19:55

Dikus skrev:
ajnaM skrev:
Dikus skrev:
Men mon ikke også de gik på kompromis med direktøren, hvis en tilstrækkelig ansøger var i spil?

Der er masser af offentlige ledere. Og altså, det er Aarhus. Det burde ikke være umuligt.

Men jo, det tyder på, at det har været svært for dem - det er jo immervæk en helt elendig løsning, de er endt med at komme frem til. En ting er det billede, man giver sine medarbejdere og offentligheden, men det andet er den helt praktiske ledelse, som kompliceres af at have et sekretariat i København og en organisation i Aarhus.

Men man skal jo ikke bare være offentlig leder for at lede skat? Der skal man have nogle kompetencer, som de står på hovedet for i det private erhvervsliv, fordi de er en stor mangelvare.

Jeg er "bare" almindelig medarbejder/mellemleder og oplevede altså også et offentligt system, der stod klar med en organisationsændring og særlige vilkår, hvis jeg skiftede til dem. Det gjorde jeg så ikke. For det ville stadig være ringere vilkår og snævere udviklingsmuligheder der, end jeg får andre steder.

Jeg tror ikke, det er så simpelt, som du gør det til.

Hvilket man sandsynligvis kommer til at se i flere tilfælde. Måske i større grad end jeg selv tror. (Jeg er jubeloptimist og tænker, der er folk, der vil bo alle vegne)

Det samme kan siges om andre medarbejdere. Folk med stort engagement og mange års erfaring inden for deres felt - folk man har mistet, fordi man har insisteret på udflytninger af arbejdspladser, selvom man vidste, det ville få konsekvenser for kvaliteten af arbejdet mange år frem. Det har man stået på mål for, og man har holdt fast i, at det var prisen værd.

Men det var det så ikke alligevel. Og det forstår jeg godt, hvis nogle medarbejdere bliver pissed over - det er sådan set bare det, jeg siger.

Jeg synes, de udflytninger er helt i skoven. Jeg tror sådan set, der er mange, der har lyst til at bo uden for København - mig selv inklusive, hvis der da var infrastruktur (herunder også et reelt arbejdsmarked til både mig og min kæreste) - men det er blevet gjort på den helt forkerte måde. Man kunne have haft længere overgangsperioder, og man kunne have lavet langsom udflytning.

Men man har insisteret på at gøre det hurtigt og omfattende, fordi det jo igen ikke har handlet om fagligheden, men om at vise nogle mennesker, at man er handlekraftig.
2
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 562
Likede indlæg: 2989

Indlægaf Falstria » 21. maj 2018, 20:07

Det er hul i hovedet at direktøren ikke følger med, DET viser at han ikke er sin opgave voksen om noget.

Ud af vagten med ham i en fart og ind med en ny.

For en direktør er der ikke noget vigtigere end det som man er direktør for. Ikke engang familien, i så fald ville man selv sige op og overlade det til nogle andre.
Senest rettet af Falstria 21. maj 2018, 20:13, rettet i alt 1 gang.
0
Chichu
Kort karma: 17
Likede indlæg: 689

Indlægaf Chichu » 21. maj 2018, 20:13

Det er simpelthen pinligt for dem.

Og ja, de dygtigste ledere bor vel i Kbh. Fordi det var der, man skulle flytte hen for at gøre stor lederkarriere. Det bliver forhåbentlig anderledes fremover.
0
Brugeravatar
FruitFly
Kort karma: 37
Likede indlæg: 1082

Indlægaf FruitFly » 21. maj 2018, 20:47

DetSorteCirkus skrev:Jeg har ikke et problem med, at der kan opstå en anderledes situation ved besættelsen af en unik og så højt placeret stilling, men jeg synes generelt, at det er en uorden, når en leder er placeret væk fra alle andre medarbejdere.

I globale virksomheder er det umuligt at undgå.
0
Brugeravatar
Falstria

Indlægaf Falstria » 21. maj 2018, 20:52

FruitFly skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg har ikke et problem med, at der kan opstå en anderledes situation ved besættelsen af en unik og så højt placeret stilling, men jeg synes generelt, at det er en uorden, når en leder er placeret væk fra alle andre medarbejdere.

Ingen af vores offentlige virksomheder er globale virksomheder, SKAT allermindst af alle.
4
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 2848
Likede indlæg: 18155

Indlægaf Wizzze » 21. maj 2018, 21:05

I og med at denne debat er opstået, så er pågældende leder reelt allerede kompromitteret og vil ikke kunne fungere fuldt effektivt. Det øjeblik der opstår en sag, stilles kritiske politiske spørgsmål eller lign. Så vil denne leder og hans afdeling være dem med denne sag i bagagen, dem der ikke sidder sammen, ham der ikke har fuld kontakt osv. osv. og så er det lige meget at han på papiret er en dygtig mand, med alle de rette kvaliteter, han er allerede langt bagud på point fra starten.
4
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Tux
Kort karma: 126
Likede indlæg: 2376

Indlægaf Tux » 21. maj 2018, 21:05

Tamara skrev:Dobbeltmoral simpelthen. Og magtmisbrug. Selvfølgelig kunne der findes en lokal kandidat eller en der gad pendle, men næh nej nogle hytter sig selv. Meget politisk korrekt i 2018.

Naturligvis, hvis det ikke behøver være en med de rette kompetencer - men det er selvfølgelig heller ikke prioriteten at det udflyttede skal fungere, kun at det skal udflyttes så der kan høstes stemmer uden for København..
3
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 21. maj 2018, 21:11

FruitFly skrev:

Vel ikke at lederen fuldstændig sidder i en satellit uden nogen medarbejdere i nærheden.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 21. maj 2018, 21:13

Wizzze skrev:I og med at denne debat er opstået, så er pågældende leder reelt allerede kompromitteret og vil ikke kunne fungere fuldt effektivt. Det øjeblik der opstår en sag, stilles kritiske politiske spørgsmål eller lign. Så vil denne leder og hans afdeling være dem med denne sag i bagagen, dem der ikke sidder sammen, ham der ikke har fuld kontakt osv. osv. og så er det lige meget at han på papiret er en dygtig mand, med alle de rette kvaliteter, han er allerede langt bagud på point fra starten.

Der skal da også nok komme en sag om rejseudgifter.
2
Brugeravatar
Falstria

Indlægaf Falstria » 21. maj 2018, 21:14

Tux skrev:
Tamara skrev:Dobbeltmoral simpelthen. Og magtmisbrug. Selvfølgelig kunne der findes en lokal kandidat eller en der gad pendle, men næh nej nogle hytter sig selv. Meget politisk korrekt i 2018.

Naturligvis, hvis det ikke behøver være en med de rette kompetencer - men det er selvfølgelig heller ikke prioriteten at det udflyttede skal fungere, kun at det skal udflyttes så der kan høstes stemmer uden for København..

Det behøver jo ikke engang være en dansker...

Hvis det skulle være det som begrænser arbejdsudbuddet blandt direktører i det offentlige.
0
Brugeravatar
Falstria

Indlægaf Falstria » 21. maj 2018, 21:15

DetSorteCirkus skrev:
FruitFly skrev:

Vel ikke at lederen fuldstændig sidder i en satellit uden nogen medarbejdere i nærheden.

Det er det offentliges direktører desværre vant til, det er sådan det altid har været.
0
Brugeravatar
paint
Kort karma: 337
Likede indlæg: 13896

Indlægaf paint » 21. maj 2018, 21:23

DetSorteCirkus skrev:
FruitFly skrev:

Så vidt jeg har forstået det, kommer han ikke til at sidde i ensom majestæt i København, men har den øverste ledelse ved sin side. Videokonferencer/møder, er jo efterhånden dagligdag i mange større firmaer.

Og helst bortset fra ovenstående, har jeg svært ved at se at det skulle være en kvalitet, i sig selv, at manden er villig til at flytte til Jylland.

Alle udflytninger indtil videre, har været karakteriseret af, at kun en meget lille del af medarbejderne, har villet flytte med en givet styrelse (eller noget andet). Det er jo dem, der har udtænkt det (hvis man da kan kalde det at tænke) der ikke har tænkt så langt, at det at flytte fra den éne ende af landet til den anden, ganske enkelt er for meget at forlange af folk, der har familie, hus, netværk, børneinstitutioner mv.

En udflytning i dén skala, som regeringen har lanceret, skulle være foregået over en længere årrække via en gradvis flytning. Måske endda kun dele af diverse styrelser f.eks de dele der kunne flyttes uden et større videnstab.
Senest rettet af paint 21. maj 2018, 22:11, rettet i alt 1 gang.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
FruitFly
Kort karma: 37
Likede indlæg: 1082

Indlægaf FruitFly » 21. maj 2018, 21:37

DetSorteCirkus skrev:
FruitFly skrev:

Med (stort set) alle dem under hende i et andet land? Jo, det kan snildt forekomme. På en eller anden måde skal det jo inde i hovedkvarteret.
0
Brugeravatar
Falstria

Indlægaf Falstria » 21. maj 2018, 21:42

paint skrev:
DetSorteCirkus skrev:
FruitFly skrev:

Så vidt jeg har forstået det, kommer han ikke til at sidde i ensom majestæt i København, men har den øverste ledelse ved sin side. Videokonferencer/møder, er jo efterhånden dagligdag i mange større firmaer.

Og helst bortset fra ovenstående, har jeg svært ved at se at det skulle være en kvalitet, i sig selv, at manden er villig til at flytte til Jylland.

Alle udflytninger indtil videre, har været karakteriseret af, at kun en meget lille del af medarbejderne, har villet flytte med en givet styrelse (eller noget andet). Det er jo dem, der har udtænkt (hvis man da kan kalde det at tænke) der ikke har tænkt så langt, at det at flytte fra den éne ende af landet til den anden, ganske enkelt er for maget at forlange af folk, der har familie, hus, netværk, børneinstitutioner mv.

En udflytning i dén skala, som regeringen har lanceret, skulle have været foregået over en længere årrække via en gradvis flytning. Måske endda kun dele af diverse styrelser f.eks de dele der kunne flyttes uden et større videnstab.

De ting skulle aldrig have været flyttet ind til københavn fra starten af.
Det er ikke et centralt sted, siden vi mistede skåne, halland og blekinge.

Før i tiden måtte folk rejse rundt i landet af nød, men idag kan de bare skype, så de kommer ikke uden for voldene uden tvang.

De skal herud hvis de have vores skattekroner, ellers kan de glemme det og vi betaler ikke frivilligt.

Du kan sikkert selv finde frem til hvad borgerne skylder det offentlige i skat idag, det er et rekord stort beløb.
Man får dem ikke krævet ind via skype.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"