Mørk og mistænkt.

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
abcd
Kort karma: 120
Likede indlæg: 3797

Re: Mørk og mistænkt.

Indlægaf abcd » 25. maj 2018, 16:56

FruitFly skrev:Især risikoen for at man er islamistisk terrorist, der er ude på at springe et fly i luften. Det er sikkerhedskontrollens opgave at minimere risikoen for at sådan en terrorist kommer ombord. Man kan så diskutere om det er besværet værd i og med at risikoen er så lillebitte som den er.

Ja, jeg ville også gerne flyve uden besværet med sikkerhedskontrol. Men når man nu vil kontrollere, ville det da være lodret idiotisk at tjekke lige så mange hvide kvinder som mellemøstlige mænd bare for ligestillingens skyld.
4
Akehurst2
Kort karma: 556
Likede indlæg: 11635

Indlægaf Akehurst2 » 25. maj 2018, 17:03

abcd skrev:
FruitFly skrev:Især risikoen for at man er islamistisk terrorist, der er ude på at springe et fly i luften. Det er sikkerhedskontrollens opgave at minimere risikoen for at sådan en terrorist kommer ombord. Man kan så diskutere om det er besværet værd i og med at risikoen er så lillebitte som den er.

Ja, jeg ville også gerne flyve uden besværet med sikkerhedskontrol. Men når man nu vil kontrollere, ville det da være lodret idiotisk at tjekke lige så mange hvide kvinder som mellemøstlige mænd bare for ligestillingens skyld.

Han er jo bare ikke mellemøstlig. Han er dansker.

Og det er ikke fordi, jeg ikke forstår begrundelsen. Jeg forstår bare også godt, at fordømmelse på hudfarve er ekstremt trættende.
1
Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 149
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 2789

Indlægaf Mistermor » 25. maj 2018, 17:16

landsbytossen skrev:Du tolker noget i mit indlæg, som ikke står der.

Når man kører i en efterlyst bilmodel, så er der netop en årsag til, man bliver stoppet. Der kører ikke mange Porscher af hans rundt i Kbh. At man medtager det i udsendelsen er et selvmål.

Så du vælger at negligere alle andre eksempel i udsendelsen, fordi det bliver nævnt, at han bliver stoppet 7 gange, den dag en bil som hans er meldt stjålet. - Hvis de ikke havde nævnt biltyveriet, ville det være "snyd", men det gør de jo. Han oplever så generelt, at han ofte bliver stoppet; jeg tror, det var med som en joke, at han havde prøvet det 7 gange på en dag.
0
Modesty Blame
Kort karma: 147
Likede indlæg: 2054

Indlægaf Modesty Blame » 25. maj 2018, 17:21

landsbytossen skrev:
Mistermor skrev:
landsbytossen skrev:En af de medvirkende er blevet stoppet 7 gange på en dag. Det lyder af meget. Men lige den dag var en bil magen til hans, en Porsche, efterlyst.

Når det eksempel medtages som argumentation, så er udsendelsen useriøs.

Men det var jo kun den ene dag. Der sidder flere unge mænd med rene straffeattester, uddannelse, arbejde, perfekt sprog og oplever, at de bliver stoppet rigtig tit. De nævner omkring 20 gange mindst. - Jeg er aldrig blevet stoppet af politiet, og jeg kender heller ikke nogen, der er, medmindre det er trafikkontrol af en slags.

Kvinden blev taget med på stationen pga et halvt pølsebrød, som de beskyldte hende for at have smidt. De forlangte hendes navn uden at identificere sig som politi og trak hende med, så hun var bange for, at hun ville blive voldtaget (de var i civil).

Du tolker noget i mit indlæg, som ikke står der.

Når man kører i en efterlyst bilmodel, så er der netop en årsag til, man bliver stoppet. Der kører ikke mange Porscher af hans rundt i Kbh. At man medtager det i udsendelsen er et selvmål.

Det er jo noget vrøvl. Politiet kan slå registreringsnummeret op, og se, om det passer på bilmodellen. Når de har gjort det, så bør det ikke være nødvendigt at stoppe bilen.
0
Brugeravatar
Myresluger
Kort karma: 25
Likede indlæg: 1027

Indlægaf Myresluger » 25. maj 2018, 17:23

abcd skrev:

Jeg er hvid kvinde og jeg bliver ALTID taget ud til ekstra tjek. Jeg tror faktisk de er ret random - jeg er bare altid “heldig”. Tilgengæld er jeg aldrig blevet stoppet i tolden eller af politiet..
2
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 143
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 2862

Indlægaf landsbytossen » 25. maj 2018, 17:46

Mistermor skrev:

Så du vælger at negligere alle andre eksempel i udsendelsen, fordi det bliver nævnt, at han bliver stoppet 7 gange, den dag en bil som hans er meldt stjålet. - Hvis de ikke havde nævnt biltyveriet, ville det være "snyd", men det gør de jo. Han oplever så generelt, at han ofte bliver stoppet; jeg tror, det var med som en joke, at han havde prøvet det 7 gange på en dag.

Dét der gider jeg ikke. Jeg kommenterer én ting i udsendelsen, jeg mener ikke burde være med og så tillægger du mig holdninger på en masse andet, jeg ikke har udtalt mig om.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 143
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 2862

Indlægaf landsbytossen » 25. maj 2018, 17:55

Modesty Blame skrev:
landsbytossen skrev:
Mistermor skrev:
landsbytossen skrev:En af de medvirkende er blevet stoppet 7 gange på en dag. Det lyder af meget. Men lige den dag var en bil magen til hans, en Porsche, efterlyst.

Men det var jo kun den ene dag. Der sidder flere unge mænd med rene straffeattester, uddannelse, arbejde, perfekt sprog og oplever, at de bliver stoppet rigtig tit. De nævner omkring 20 gange mindst. - Jeg er aldrig blevet stoppet af politiet, og jeg kender heller ikke nogen, der er, medmindre det er trafikkontrol af en slags.

Kvinden blev taget med på stationen pga et halvt pølsebrød, som de beskyldte hende for at have smidt. De forlangte hendes navn uden at identificere sig som politi og trak hende med, så hun var bange for, at hun ville blive voldtaget (de var i civil).

Du tolker noget i mit indlæg, som ikke står der.

Det er jo noget vrøvl. Politiet kan slå registreringsnummeret op, og se, om det passer på bilmodellen. Når de har gjort det, så bør det ikke være nødvendigt at stoppe bilen.

Hans var på svenske plader
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
1234
Kort karma: 30
Likede indlæg: 884

Indlægaf 1234 » 25. maj 2018, 18:19

Jeg tror da klart de profiler eller hvad nu det hedder på politisprog. Det er ligesom jeg som ung lyshåret kvinde med smilehuller altid kan slippe ud af ting uden at få bøde. Jeg har de 3 gange jeg i mit liv har stået overforat få en bøde på cykel eller i tog sluppet eller fået en mindre bøde. Det tror jeg simpelthen heller ikke på er tilfældigt.
0
Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 149
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 2789

Indlægaf Mistermor » 25. maj 2018, 18:47

landsbytossen skrev:
Mistermor skrev:

Dét der gider jeg ikke. Jeg kommenterer én ting i udsendelsen, jeg mener ikke burde være med og så tillægger du mig holdninger på en masse andet, jeg ikke har udtalt mig om.

Jeg beklager, at jeg har misforstået dig - du skrev; "Når det eksempel medtages som argumentation, så er udsendelsen useriøs." Derfor troede jeg, at du affærdigede hele udsendelsen.
1
Modesty Blame

Indlægaf Modesty Blame » 25. maj 2018, 20:29

Dikus skrev:
Akehurst2 skrev:
Mistermor skrev:

Jeg er aldrig blevet taget ud til "random security" i lufthavnen. Min mellemøstligt udseende fætter (mor fra de kanter) bliver taget ud stort set hver eneste gang, han rejser. Altid kun ham og ikke hans kridhvide kone og deres fælles børn.

Han tager det pænere end jeg ville gøre.

Min datter bliver også altid en udtaget. (15, blond og meget uskyldig af udseende) - jeg troede det var lige som når dørmænd bad om id for dem, der tydeligt var i 30'erne og lod os unge slippe. Hurtigt videre

Netop den type, som stereotypisk bliver brugt som narkokurerer. Så det er nok årsagen til, at de bliver kontrolleret.
1
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 508
Likede indlæg: 2523

Indlægaf Falstria » 26. maj 2018, 02:56

Der er intet odiøst i at betjente stopper folk der ligner noget de erfaringsmæssigt finder velkendt.

De sidste par år jeg havde min gamle bil blev jeg også stoppet hele tiden, uden årsag.

Havde intet imod det, de gør jo bare deres job, det var faktisk betryggende at se.
1
abcd
Kort karma: 120
Likede indlæg: 3797

Indlægaf abcd » 26. maj 2018, 05:30

Myresluger skrev:
abcd skrev:

Jeg er hvid kvinde og jeg bliver ALTID taget ud til ekstra tjek. Jeg tror faktisk de er ret random - jeg er bare altid “heldig”. Tilgengæld er jeg aldrig blevet stoppet i tolden eller af politiet..

Det bliver bare hurtigt svært at være heldig. Hvis de f.eks.udtager 1 ud af 10 til tjek, er sandsynligheden for at blive udtaget 7 gange i træk - hvis alle udtages lige meget - 1 ud af 10 millioner. Det er mindre sandsynligt end at flyet styrter ned.

Jeg ved ikke hvad de går efter, men hvis du udtages hver gang, tænker jeg der må være noget ved dig som får dem til at vælge dig. Held eller uheld bliver meget hurtigt umuligt.
0
Brugeravatar
Santa
Kort karma: 184
Likede indlæg: 4784

Indlægaf Santa » 26. maj 2018, 06:36

Min fætter er meget mørk - eller sort, som han selv siger. Han er adopteret fra Sri Lanka.
Han bor ikke i et ghettoområde, og har 100% ren straffeattest.
Alligevel er han blevet - og bliver forsat! - standset af politiet utallige gange i sit liv. Som ung, som studerende og nu hvor han er en familiefar i 40'erne. Selv da han kørte rundt med babystol og baby i bilen på vej hjem fra vuggestue, blev han standset.
Hans svoger - hvid, samme alder, samme område - er kun blevet standset i forbindelse med fartkontrol/lygtetjek. Aldrig "bare til alm rutinetjek", som politiet kalder det, når de standser min fætter.

Jeg er klar over, at man ikke skal konkludere samfundstendenser ud fra enkeltpersoners oplevelser, men jeg er nu ret overbevist om, at programmets påstand er valid.
Min fætter er i hvert fald ikke i tvivl, han har sagt det i mange år.
7
Brugeravatar
Confucius
Kort karma: 95
Likede indlæg: 1845

Indlægaf Confucius » 26. maj 2018, 11:46

Mistermor skrev:Ellers burde de jo også kunne finde "hvide" mennesker, der er trætte af at blive stoppet hele tiden, fordi de bor i ghettoområderne.

Det kan man også. Vi plejer bare at kalde dem rockere, hip-hoppere, autonome, christianitter og brøndby-fans.
1
People, who see something horrible happen and they run to the internet. And they all write down the exact same thing; my thoughts and prayers… Do you know what that’s worth? Fucking nothing! All you were doing is saying: Don’t forget about me today.
Modesty Blame

Indlægaf Modesty Blame » 26. maj 2018, 11:51

Jeg er blevet stoppet én gang. Det var fordi jeg havde indleveret mit udløbne kørekort, og kun havde et midlertidigt. Det kan politiet åbenbart ikke se - det midlertidige altså.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"