Republikanere overfaldet

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Myresluger
Kort karma: 27
Likede indlæg: 1145

Republikanere overfaldet

Indlægaf Myresluger » 26. maj 2018, 13:56

Hold da op hvor er folk latterlige. Jeg er fuldstændig måbende over at fok gider begive sig til Amalienborg for at råbe hurra for kronprinsen - men dem om det. Men ligefrem at begynde at slå på nogle fredelige unge mænd med skilte - det er godtnok vanvittigt. Der må sidde nogle børn og krumme tæer over deres utilpassede forældre!

https://ekstrabladet.dk/flash/kongelige ... rg/7173532

Hvad synes i? Er det OK at gå til angreb på nogen der mener noget andet end en selv? Må man godt når det er kongehuset man forsvarer? Eller noget helt andet?
2
Brugeravatar
Santa
Kort karma: 220
Likede indlæg: 5763

Re: Republikanere overfaldet

Indlægaf Santa » 26. maj 2018, 14:04

Selvfølgelig gik folk over stregen ved at slå på dem og tage deres skilte.

Men at de føler sig chikaneret, fordi folk kommer med kommentarer og tilråb, det er sq for latterligt! Det er hvad de kunne forvente, og hvad enhver må forvente, når man stiller sig op i en flok med et budskab som kraftigt går imod flokken.
Og jeg hælder egentlig til den republikanske side selv.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 780
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 16858

Indlægaf icelady » 26. maj 2018, 14:05

Nej, jeg synes ikke det er ok.

Jeg er helt med på, det kan virke provokerende, men som de siger, så er der jo ytringsfrihed i DK. Og at hylde Frederik kan jo godt lade sig gøre, uden at man dermed hylder kongehuset, skulle jeg mene.

Edit: Er faktisk overrasket over at hver tredje på Nationen mener det er ok. :gruble:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Confucius
Kort karma: 195
Likede indlæg: 3492

Indlægaf Confucius » 26. maj 2018, 14:07

Jeg tror jeg synes det samme om unge republikanere på Amalienborg, som jeg synes om veganere ved Føtex-slagteren og fulde gymnasieelever på skolen i skoletiden...
3
Der findes to slags mennesker:
1) Dem der kan ekstrapolere fra ufuldstændige data.

Kun en tåbe frygter ikke badevægten.
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 533
Likede indlæg: 6559

Indlægaf Dmitra » 26. maj 2018, 14:09

Jeg er ambivalent republikaner der egentligt synes godt om kongehuset, men forstår det heller ikke.

For at svare på spørgsmålet er det fuldkommen ude i hampen, var de unge der ulovligt kunne man melde dem, men var de der lovligt skulle de da have lov til at være det i ro og mag (btw for at undgå misforståelser, er overfald no-go uanset om de stod der lovligt eller ej.

Det er dybt godnat, lige som hooliganisme, at folk skændes fordi de holder med hvert deres hold, jeg elsker også fodbold, er inkarneret Düsseldorf fan men det giver mig ikke ret til at knalde en der holder med Hannover ned og på samme måde har royalister ingen ret til at knalde republikanere ned. Sagt med største selvfølgelighed.
0
Nobody dies a virgin, life fucks us all :deer:
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 533
Likede indlæg: 6559

Indlægaf Dmitra » 26. maj 2018, 14:13

Confucius skrev:Jeg tror jeg synes det samme om unge republikanere på Amalienborg, som jeg synes om veganere ved Føtex-slagteren og fulde gymnasieelever på skolen i skoletiden...

Samme her. Men menigmand har aldrig lovligt ret til at slå uanset hvor provokerende noget kan virke.

Jeg forstår dog ikke man gider bruge tid på at tage til Amalienborg en dag som i dag bare for at udbassunere man er republikaner, lige så lidt som jeg forstår dem der står derinde og råber hurra.
0
Nobody dies a virgin, life fucks us all :deer:
Brugeravatar
Myresluger

Indlægaf Myresluger » 26. maj 2018, 14:13

Confucius skrev:Jeg tror jeg synes det samme om unge republikanere på Amalienborg, som jeg synes om veganere ved Føtex-slagteren og fulde gymnasieelever på skolen i skoletiden...

Nu var der vel ingen der slog på hverken veganerne eller de fulde gymnasieelever? Jeg er egentlig enig i at det nok ikke var det bedste tidspunkt til den meningstilkendegivelse. Men du mener altså at det var OK at slå?

Jeg er nemlig også forbløffet over at så mange mennesker synes det er i orden at slå på nogen der mener noget andet.
0
Modesty Blame
Kort karma: 196
Likede indlæg: 2550

Indlægaf Modesty Blame » 26. maj 2018, 14:17

Hvis republikanerne havde anmeldt deres demonstration, havde de måske fået beskyttelse.
1
Brugeravatar
Confucius
Kort karma: 195
Likede indlæg: 3492

Indlægaf Confucius » 26. maj 2018, 14:32

Myresluger skrev:

Nu var der vel ingen der slog på hverken veganerne eller de fulde gymnasieelever?

Nej? Men det ændrer ikke på hvad jeg synes om dem.
0
Der findes to slags mennesker:
1) Dem der kan ekstrapolere fra ufuldstændige data.

Kun en tåbe frygter ikke badevægten.
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 964
Likede indlæg: 8187

Indlægaf Rapfisk » 26. maj 2018, 14:36

Det er ikke okay. Overhovedet.

Sagde monarkisten.
0
#TeamFrederiksberg

Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1290
Likede indlæg: 24778

Indlægaf DetSorteCirkus » 26. maj 2018, 15:29

Nej, det er det selvfølgelig ikke.
Det tror jeg egentlig heller ikke dem, der gjorde det, mener. De er åbenbart bare i så dårlig balance, at de ikke kan kontrollere sig selv. Sørgeligt og pinligt.

To skilte kan ikke hidse mig op, men happeningen er uklar for mig. Frederik kan hverken gøre fra eller til. Ret jeres protest mod de politikere og borgere, der mener, at nedarvede embeder hører til i et demokrati. De kongelige kan højst abdicere, ikke nedlægge monarkiet.
Det er muligt, at budskabet var rettet mod de andre på pladsen, men i og med Frederik er i centrum i dag, synes jeg, det kommer til at virke som en protest mod ham, og den agenda forstår jeg ikke.
3
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1242
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 20652

Indlægaf LadyFox » 26. maj 2018, 16:20

Nej, selvfølgelig er det ikke i orden at slå dem. Men jeg synes at det er dårlig dømmekraft lige at vælge det tidspunkt hvor Kronprinsen fejres til at stå med sine bannere. Jeg synes godt man give plads til at andre fejre noget, man selv gerne så ændret uden at man behøver at skulle være til stede og gøre opmærksom på at man synes det er dumt.
1
"For fucks sake, I'm talking dangerous. Don't nobody talk dangerous anymore? Jesus!"
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 531
Likede indlæg: 2779

Indlægaf Falstria » 26. maj 2018, 16:26

Jeg synes det ok, så længe man står ved det, tager ansvar for det og den straf der nu følger.

Det skal ikke være sådan at en enlig provokatør, velovervejet kan stille sig ind midt i en flok af sine modstandere og så forvente at blive behandlet som en diplomat.
Der må man altså regne med at det koster en tur på hospitalet og være villig til at betale den pris for sin sag, uden at pive bagefter.
0
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 531
Likede indlæg: 2779

Indlægaf Falstria » 26. maj 2018, 19:23

Eller er resten af landet ved at blive en slags curling samfund?
Det er ikke nået hertil endnu...

Det er faste vagter i føtex så heller ikke...
0
Brugeravatar
Myresluger

Indlægaf Myresluger » 26. maj 2018, 19:55

Nu taler vi jo ikke om at stille sig i en flok rockere og provokere dem.. det er primært ældre mennesker man ser gå til angreb. Den ville jeg nok ikke have set komme.. Og dvs. Du synes det er OK at slå på nogen der mener noget andet? Hvordan kommer curlingen ind i billedet? Jeg ville jo mene at det er dem der ikke kan holde ud at der er nogen der mener noget andet uden at gribe til håndgribeligheder der er curlet - det er da en ret forkælet holdning.

Og efter min mening er det aldrig OK at blive voldelig - at man så heller ikke behøver at provokere er noget andet.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"