Burka forbuddet er vedtaget

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf Pølsemix » 2. aug 2018, 08:58

Conway skrev:Ja men er vist ikke blevet respekteret overhovedet.
Et generelt forbud er derimod meget nemmere at håndhæve og eliminerer de evindelige tvivlspørgsmål og diskussioner.
Slut med at sagesløse buschauffører og andre off.ansatte skal håndhæve identitetsproblemer forbundet med maskering.
Et godt eksempel er i forb. med ex. retssager mod bandemedlemmer hvor supportere møder op med hætte og ansigtsmaske der forhindrer politiet i at identificere evt. efterlyste personer.

Der er nu ellers givet bøder ifm. demonstrationer, jeg tvivler også på at det her vil have den helt store effekt i praksis.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf DenBruneMunk » 2. aug 2018, 09:06

Pølsemix skrev:
DenBruneMunk skrev:Du sammenligner masker og muslimer, så jo rette kontekst er, du ikke havde ret, og må formulere dig korrekt, når det skal være i rette kontekst, så gider vi ikke mere , vel......Så flueknepper du vist lige nok her.

Nej, det gør jeg ikke. Den konklusion er noget vrøvl, , jeg skrev:

Pølsemix skrev:Maskering ifm. demonstrationer har været ulovligt i lang tid.


Det var en general kommentar til Conway om ventrefløjens brug af maskering, det er da tydeligt. Det er jo ikke første gang du misforstår, men jeg skal da gerne opklare det for dig.

Jeg har allerede forklaret dig det, og du kan gø fra nu og til verdens ende, det er IKKE ulovligt at bære burka under en demo, også selvom det kaldes maskering, så længe det relaterer, og så kan du generelisere, så meget du vil, du kan ikke ændre loven her.

Generelt har du taget fejl men du kan da altid fluekneppe udenom , det gør man ofte , når man ikke vil tro man tager fejl men det har du gjort, og indse det nu, du skal måske have det ind med skeer eller er du klog nok til at stoppe eller vil du fortsætte.

Stop det! Du er ikke værd at spilde tid, når du ikke kan din danske.
0
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf Pølsemix » 2. aug 2018, 09:11

DenBruneMunk skrev:Jeg har allerede forklaret dig det, og du kan gø fra nu og til verdens ende, det er IKKE ulovligt at bære burka under en demo, også selvom det kaldes maskering, så længe det relaterer, og så kan du generelisere, så meget du vil, du kan ikke ændre loven her.

Generelt har du taget fejl men du kan da altid fluekneppe udenom , det gør man ofte , når man ikke vil tro man tager fejl men det har du gjort, og indse det nu, du skal måske have det ind med skeer eller er du klog nok til at stoppe eller vil du fortsætte.

Stop det! Du er ikke værd at spilde tid, når du ikke kan din danske.

Nej, du har stadigvæk ikke forklaret hvor jeg har påstået det henne ;)
Du tog fejl, fred være med det.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf DenBruneMunk » 2. aug 2018, 09:25

Pølsemix skrev:Maskering ifm. demonstrationer har været ulovligt i lang tid.

Men undtagelser taget i betragtning er det nu ikke mere sådan.

Hvis du GAD bruge 2 minutter på at læse loven, så ville du ikke kunne generalisere og sige at maskering er ulovlig, mere. At det har været før, er lige som at sige , det er generelt at mordere får milde domme, det er jo i sig selv en løgn og forkert, for det gælder ikke i 2018, så vil du generalisere, så få fakta på plads, og maskering har undtagelser, og er ikke mere generelt ulovligt idag.

Kan du ikke forstå det generelt så slå det op, for det kan vist ikke siges mere klart.

Og skal man tage dine ord i rette kontekst, så er det noget vrøvl at skrive, når Conway nævner at muslimer benytter masker hvor denne lov tjener flere gode formål. Du skriver det har været ulovligt længe, for det er jo så slet ikke i relation til hans svar, så du kan ikke tage mere fejl end det, hvis det skal være så firkantet at du skal have det forklaret sort på hvidt og ikke kan forstå hvad du svarer på. Burka har IKKE været ulovlig før nu, og derfor som Conway skriver, sammenlignes muslimer nu med masker, og igen, derfor h'ører dit svar slet ikke hjemme som argument for noget, når det er forkert i relation til nyt og tidligere maske forbud.
0
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf Pølsemix » 2. aug 2018, 09:32

DenBruneMunk skrev:Men undtagelser taget i betragtning er det nu ikke mere sådan.

Hvis du GAD bruge 2 minutter på at læse loven, så ville du ikke kunne generalisere og sige at maskering er ulovlig, mere. At det har været før, er lige som at sige , det er generelt at mordere får milde domme, det er jo i sig selv en løgn og forkert, for det gælder ikke i 2018, så vil du generalisere, så få fakta på plads, og maskering har undtagelser, og er ikke mere generelt ulovligt idag.

Kan du ikke forstå det generelt så slå det op, for det kan vist ikke siges mere klart.

Og skal man tage dine ord i rette kontekst, så er det noget vrøvl at skrive, når Conway nævner at muslimer benytter masker hvor denne lov tjener flere gode formål. Du skriver det har været ulovligt længe, for det er jo så slet ikke i relation til hans svar, så du kan ikke tage mere fejl end det, hvis det skal være så firkantet at du skal have det forklaret sort på hvidt og ikke kan forstå hvad du svarer på. Burka har IKKE været ulovlig før nu, og derfor som Conway skriver, sammenlignes muslimer nu med masker, og igen, derfor h'ører dit svar slet ikke hjemme som argument for noget, når det er forkert i relation til nyt og tidligere maske forbud.

:forvirret2:




:lol2:
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf DenBruneMunk » 2. aug 2018, 09:32

Pølsemix skrev:
Conway skrev:Dels de maskerede voldelige autonome stenkastere og dels maskerede, efterlyste, bandemedlemmer, terrormistænkte, røvere og voldtægtsforbrydere.

Maskering ifm. demonstrationer har været ulovligt i lang tid.

Hvis dette var din oprindelige mening, hvorfor så citere manden for det hele????? Skal dine indlæg være en gætteleg eller er du på vej til lykkehjulet og vi skal dreje det for at se om svaret ramte rigtigt når man læser det, for det havde intet med muslimer at gøre der, selvom Conway pænt inkluderer dem i flere sætninger.
0
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf Pølsemix » 2. aug 2018, 09:34

DenBruneMunk skrev:Hvis dette var din oprindelige mening, hvorfor så citere manden for det hele????? Skal dine indlæg være en gætteleg eller er du på vej til lykkehjulet og vi skal dreje det for at se om svaret ramte rigtigt når man læser det, for det havde intet med muslimer at gøre der, selvom Conway pænt inkluderer dem i flere sætninger.

Du taler vist kun på vegne af dig selv :D
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf DenBruneMunk » 2. aug 2018, 09:39

Pølsemix skrev:
DenBruneMunk skrev:Hvis dette var din oprindelige mening, hvorfor så citere manden for det hele????? Skal dine indlæg være en gætteleg eller er du på vej til lykkehjulet og vi skal dreje det for at se om svaret ramte rigtigt når man læser det, for det havde intet med muslimer at gøre der, selvom Conway pænt inkluderer dem i flere sætninger.

Du taler vist kun på vegne af dig selv :D

Kan særligt godt lide du sletter Conway citater hele tiden, det siger mere om dig og dine argumenter, så folk bliver endnu mere forvirret og kan slet ikke se sammenhængen mellem dine svar og min argumentation... Så fremstår du jo ikke særligt godt, også selvom det kun er min holdning , så er der folk som kun læser og passive ser til.
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf Stars » 2. aug 2018, 09:43

DenBruneMunk skrev:FYI, politiet har jo lige bekræftet at dragterne er lovlige under demo'n, så det er ikke ulovligt når det kan forbindes til det. Det må så ikke bæres før/efter.

Og der har vi løsningen.

Man skal bare finde sammen et par stykker og anmelde en demostration mod "Burka-loven"

Så hvis 5 burka/niqab-brugere bor i Mjølnerparken, anmelder de demoer alle hverdage resten af året, hvor ruten starter i Mjølnerparken kl. 8, går via børnenes institutioner, forbi Netto og grønthandlerne tilbage til Mjølnerparken. Og en mere Møjlnerparken -> institutioner -> Mjølnerparken kl. 15.30

:afro: :afro: :afro:
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf Pølsemix » 2. aug 2018, 09:44

DenBruneMunk skrev:Kan særligt godt lide du sletter Conway citater hele tiden, det siger mere om dig og dine argumenter, så folk bliver endnu mere forvirret og kan slet ikke se sammenhængen mellem dine svar og min argumentation... Så fremstår du jo ikke særligt godt, også selvom det kun er min holdning , så er der folk som kun læser og passive ser til.

Næ, det er bare god skik at trimme sine indlæg :lol:
0
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf Pax Romana » 2. aug 2018, 09:48

Conway skrev:Jeg tror omvendt at forbudet har lettet dagligdagen for mange off.ansatte der på egen hånd har været tvunget til at håndtere disse identitetsproblemer i arb.øjemed.
Personligt tror jeg ikke at det er mange offentlige ansatte som haft direkte kontakt med disse kvinder.
Conway skrev:Jeg tror heller ikke på at flertallet muslimer er imod disse religiøse beklædninger, snarere om-vendt, men hvis du har ret burde flertallet jo heller ikke føle sig ramt.
Hvorfor er det at du tror det? Danske muslimer er vel ikke en homogen masse? Fordi man ikke selv bærer disse beklædninger som muslim, kan man da godt have følelsen af at det er et angreb på ens religion.
Conway skrev:Jeg er af den opfattelse at mange samfundsproblemer relateret til denne religion netop skyldes årtiers følelseshensyn og denne laden stå til politik har medført disse evindelige konfrontationer om hvor grænsen går om dit og dat.
Jeg er meget enig i at integrationen har fejlet af helvede til. Fingrene peger bare begge veje. Det er ligeså meget vores egen skyld som det er de ”fremmede”.
Conway skrev:Nu er loven på plads og alle ved hvad de har at rette sig efter fremover :)
jeg tror så ikke at den sild er død. Jeg tror vi kommer til at se en sag, om retten til at iklæde sig en dragt ud fra et religiøst synspunkt, vil ende i Højesteret og så først der kan man sige at det er hvad du har at rette dig efter. Maskering er lovlig hvis det har et anerkendelsesværdigt formål. Jeg tror Domstolene kommer til at tage stilling til om en religiøs beklædning udgør et anerkendelsesværdigt formål.

Jeg syntes heller ikke at disse klædedragter er udtryk for en sympatisk tilkendegivelse af ens religion. Omvendt mener jeg at hvis vi ønsker at identificere os som et tolerant og frit samfund, så må vi også tolererer usympatiske signaler. Det kan ikke imødegås med lovgivning.
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf DenBruneMunk » 2. aug 2018, 09:56

Stars skrev:
DenBruneMunk skrev:FYI, politiet har jo lige bekræftet at dragterne er lovlige under demo'n, så det er ikke ulovligt når det kan forbindes til det. Det må så ikke bæres før/efter.

Og der har vi løsningen.

Man skal bare finde sammen et par stykker og anmelde en demostration mod "Burka-loven"

Så hvis 5 burka/niqab-brugere bor i Mjølnerparken, anmelder de demoer alle hverdage resten af året, hvor ruten starter i Mjølnerparken kl. 8, går via børnenes institutioner, forbi Netto og grønthandlerne tilbage til Mjølnerparken. Og en mere Møjlnerparken -> institutioner -> Mjølnerparken kl. 15.30

:afro: :afro: :afro:

Og når politiet afviser? De har vist allerede talt om sådanne aktioner men den tror jeg ikke tillades, når det er politiet som skal godkende men jo, den ville da være godt nok.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf DenBruneMunk » 2. aug 2018, 09:57

Pølsemix skrev:
DenBruneMunk skrev:Kan særligt godt lide du sletter Conway citater hele tiden, det siger mere om dig og dine argumenter, så folk bliver endnu mere forvirret og kan slet ikke se sammenhængen mellem dine svar og min argumentation... Så fremstår du jo ikke særligt godt, også selvom det kun er min holdning , så er der folk som kun læser og passive ser til.

Næ, det er bare god skik at trimme sine indlæg :lol:

Så ville god skik være slet ikke at citere, jeg gjorde det for at holde fast på argumentet. Så igen, er mit indlæg det sidste, er god skik slet ikke at citere nogen. Det kan du slå op her på forum, uden problemer, hvis du vil.
0
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf Pølsemix » 2. aug 2018, 10:46

DenBruneMunk skrev:Så ville god skik være slet ikke at citere, jeg gjorde det for at holde fast på argumentet. Så igen, er mit indlæg det sidste, er god skik slet ikke at citere nogen. Det kan du slå op her på forum, uden problemer, hvis du vil.

Nej, problemet er at du ikke forstår simple sætninger og konkluderer noget som er helt hen i vejret. Du præsenterer jo ikke nogle argumenter.
Ærligt talt gider jeg ikke bære dig igennem skridt for skridt, som jeg har gjort i nedenstående eksempler:

http://debatten.net/forum/viewtopic.php ... 9&start=30

http://debatten.net/forum/viewtopic.php ... n&start=15

http://debatten.net/forum/viewtopic.php ... 2&start=45

Så derfor bliver den lukket her.
0
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf Conway » 2. aug 2018, 10:57

Pax Romana skrev:
Conway skrev:Jeg tror omvendt at forbudet har lettet dagligdagen for mange off.ansatte der på egen hånd har været tvunget til at håndtere disse identitetsproblemer i arb.øjemed.
Personligt tror jeg ikke at det er mange offentlige ansatte som haft direkte kontakt med disse kvinder.
Conway skrev:Jeg tror heller ikke på at flertallet muslimer er imod disse religiøse beklædninger, snarere om-vendt, men hvis du har ret burde flertallet jo heller ikke føle sig ramt.
Hvorfor er det at du tror det? Danske muslimer er vel ikke en homogen masse? Fordi man ikke selv bærer disse beklædninger som muslim, kan man da godt have følelsen af at det er et angreb på ens religion.
Conway skrev:Jeg er af den opfattelse at mange samfundsproblemer relateret til denne religion netop skyldes årtiers følelseshensyn og denne laden stå til politik har medført disse evindelige konfrontationer om hvor grænsen går om dit og dat.
Jeg er meget enig i at integrationen har fejlet af helvede til. Fingrene peger bare begge veje. Det er ligeså meget vores egen skyld som det er de ”fremmede”.
Conway skrev:Nu er loven på plads og alle ved hvad de har at rette sig efter fremover :)
jeg tror så ikke at den sild er død. Jeg tror vi kommer til at se en sag, om retten til at iklæde sig en dragt ud fra et religiøst synspunkt, vil ende i Højesteret og så først der kan man sige at det er hvad du har at rette dig efter. Maskering er lovlig hvis det har et anerkendelsesværdigt formål. Jeg tror Domstolene kommer til at tage stilling til om en religiøs beklædning udgør et anerkendelsesværdigt formål.

Jeg syntes heller ikke at disse klædedragter er udtryk for en sympatisk tilkendegivelse af ens religion. Omvendt mener jeg at hvis vi ønsker at identificere os som et tolerant og frit samfund, så må vi også tolererer usympatiske signaler. Det kan ikke imødegås med lovgivning.


1: Disse kvinder kan vel ikke undgå kontakt med off. ansatte skulle man mene.
2+3: Ja og ? Bønnekald fra minareter er heller ikke tilladt i Danmark. Hvis muslimer opfatter begrænsninger som angreb har vi jo netop forklaringen på hvorfor integrationen har fejlet gennem 40 år.
4: Allerede nu mudrer du pointen til. Det er et forbud mod tildækning af ansigtet og ikke kroppen. Loven er helt klar og religiøs påklædning er lovlig hvis den ikke dækker ansigtet.

Der er skam grænser for frihed og tolerance, det er der intet nyt i. Masser af mennesker sender dagligt usympatiske signaler uden at bryde loven så frihed og tolerance findes skam stadig.
At imamer prædiker død over jøder er både usympatisk og forbudt og et godt eksempel på at usympatiske signaler kan imødegåes med lovgivning :gruble:
1
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"