Dorte går i gulvet

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
vulpesVelox
Kort karma: 119
Geografisk sted: intetsteds og allevegne
Likede indlæg: 2099

Dorte går i gulvet

Indlægaf vulpesVelox » 2. jun 2018, 13:34

https://www.facebook.com/Radio24syv/vid ... 827186194/

Dorte blev i går - altså et døgn og en oprettet klagesag senere end hændelsen på videoen - anholdt og sigtet for stenkast mod politiet.
Det hævdes, at Dorte kort forinden optagelsen har kastet en stor sten efter en betjent i forbindelse med optøjeret forleden d. 31. maj, hvor uromagere gik til angreb på politiet.

Folk, som kender Dorte hævder omvendt, at hun ikke ville være i stand til at løfte en sten, endsige kaste den og træffe et mål, om det så gjaldt hendes liv, da hun er enormt fuld altid og egentlig ikke har nogen kræfter af betydning at gøre godt med.

Hvad tænker I?
0
"Because that water seeks her own
For five and one half hours she would flow
She had 53 miles to go"
Brugeravatar
Ellin
Kort karma: 153
Geografisk sted: Den nordlige halvkugle
Likede indlæg: 2519

Re: Dorte går i gulvet

Indlægaf Ellin » 2. jun 2018, 13:36

At jeg ikke var der, eller kender Dorte, så det kan jeg ikke vide noget om.
6
:ninja:
abcd
Kort karma: 124
Likede indlæg: 4032

Indlægaf abcd » 2. jun 2018, 13:37

At Dorthe burde drikke mindre og holde sig væk fra optøjer.
11
Brugeravatar
Santa
Kort karma: 193
Likede indlæg: 5029

Indlægaf Santa » 2. jun 2018, 13:41

Ud fra de to videoer, som jeg har set:
Første video (den, der først kom frem), der så det ud til, at hun ikke fulgte politiets ordre om at fjerne sig (som jeg forestiller at de har bedt om), men bliver ved med at gå frem mod dem. Men det ser hårdhændet ud, ja. Dog ser man jo slet ikke hvorfor politiet er så pressede i den video.

Den anden, som Christania selv har lagt ud, gør det efter min mening tydeligt hvorfor hun får det skub. Hun er med i fronten på flere af optagelserne. Så hun er altså ikke en helt uskyldig forbipasserende, men en del af konflikten. Om hun kaster med sten, ser man ikke, men man ser andre gøre det.
At argumentere med at hun ikke kan løfte en sten og er fuld osv, er noget pladder. Den slags vurderinger kan politiet jo ikke stå og lave, mens der kastes med store sten på dem. Så må Dorthe sq flytte sig.

Min mening er nok, at man skal være voldsomt uheldig for at blive fanget i en sådan konflikt, og at 98% af os, som ikke vil lægge os ud med politiet, nemt kan undgå det.
Senest rettet af Santa 2. jun 2018, 13:44, rettet i alt 1 gang.
5
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 144
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 2888

Indlægaf landsbytossen » 2. jun 2018, 13:52

Videoen fra Local Eyes giver et bedre overblik over situationen.

Hun bærer 100 % selv skylden. Fuldskab er ingen undskyldning. Når man for at provokere går hen mod kampklædt politi, der trækker sig lidt tilbage pga. stenkast, så beder man selv om at blive en del af konflikten.
3
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Brok
Kort karma: 0
Likede indlæg: 38

Indlægaf Brok » 2. jun 2018, 13:53

Christiania er nok det første ghetto der burde renoveret og beboer spredt ud til andre områder.
2
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 770
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 16409

Indlægaf icelady » 2. jun 2018, 13:55

Jeg tænker at der er mere til historien end lige det klip.

Hvis der forinden er kastet sten mod politiet og/eller folk er blevet bedt om at trække sig tilbage, så kan jeg godt forstå de reagerer som de gør.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 144
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 2888

Indlægaf landsbytossen » 2. jun 2018, 13:59

icelady skrev:Jeg tænker at der er mere til historien end lige det klip.

Hvis der forinden er kastet sten mod politiet og/eller folk er blevet bedt om at trække sig tilbage, så kan jeg godt forstå de reagerer som de gør.

Der er en anden video i denne artikel

https://ekstrabladet.dk/112/meget-omtal ... st/7182633
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
vulpesVelox

Indlægaf vulpesVelox » 2. jun 2018, 14:38

Santa skrev:Ud fra de to videoer, som jeg har set:
Første video (den, der først kom frem), der så det ud til, at hun ikke fulgte politiets ordre om at fjerne sig (som jeg forestiller at de har bedt om), men bliver ved med at gå frem mod dem. Men det ser hårdhændet ud, ja. Dog ser man jo slet ikke hvorfor politiet er så pressede i den video.

Den anden, som Christania selv har lagt ud, gør det efter min mening tydeligt hvorfor hun får det skub. Hun er med i fronten på flere af optagelserne. Så hun er altså ikke en helt uskyldig forbipasserende, men en del af konflikten. Om hun kaster med sten, ser man ikke, men man ser andre gøre det.
At argumentere med at hun ikke kan løfte en sten og er fuld osv, er noget pladder. Den slags vurderinger kan politiet jo ikke stå og lave, mens der kastes med store sten på dem. Så må Dorthe sq flytte sig.

Min mening er nok, at man skal være voldsomt uheldig for at blive fanget i en sådan konflikt, og at 98% af os, som ikke vil lægge os ud med politiet, nemt kan undgå det.

Jeg synes ærligt talt ikke, det ser ekstremt kaotisk ud på 24/7-klippet, hvor Dorte bliver skubbet.

Ham den anden kanut får tilsyneladende et knippelslag henover øret. Igen ser det - med mine lægmandsøjne - ikke ligefrem ud som om han er en kæmpemæssig trussel lige da.
Han bliver i øvrigt heller ikke isoleret yderligere. De slår ham, pacificerer ham og placerer ham derefter ved skraldespandende, hvor han nu kan stå og være i klemme. Der sættes ingen restriktioner på ham, hverken plasticstrips eller håndjern.
Det er da en besynderlig måde at behandle et element, man opfatter som en trussel mod sin sikkerhed, på, sådan rent taktisk set? At placere ham dér og så vende ryggen til?

Jeg vil kategorisere det, jeg ser, som overdreven brug af magtmidler og uprofessionelt i det hele taget.

Hvis man slår baghovedet på den måde dér, så kan man risikere at miste lidt mere end blot lugtesansen. Uden at være ekspert på området vil jeg tro, at det er nogenlunde samme skuffe at få sådan et knippelslag henover øret; livsfarligt.
2
She had 53 miles to go"
Brugeravatar
vulpesVelox

Indlægaf vulpesVelox » 2. jun 2018, 14:40

Brok skrev:Christiania er nok det første ghetto der burde renoveres imens beboerne blev spredt ud til andre områder.

Haha, det er en sjov automatreaktion, den dér. Har du den på script?
0
She had 53 miles to go"
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 412
Likede indlæg: 12802

Indlægaf Fyrst Eberhard » 2. jun 2018, 14:58

Uanset om hun var en trussel eller ej, er det stadig en ekstremt farlig og helt unødvendig brutal adfærd fra politiets side. Hun kunne være blevet slået ihjel, hvis hun havde slået baghovedet i brostenene.
Store stærke politifolk burde kunne pacificere en spinkel kvinde på en anden måde, end at bringe hendes liv i fare.
6
Peace!
avdotja
Kort karma: 198
Likede indlæg: 3663

Indlægaf avdotja » 2. jun 2018, 15:16

Jeg synes anklagen om stankast kommer lidt ud af det blå og temmelig belejligt...
0
Modesty Blame
Kort karma: 160
Likede indlæg: 2220

Indlægaf Modesty Blame » 2. jun 2018, 15:21

avdotja skrev:Jeg synes anklagen om stankast kommer lidt ud af det blå og temmelig belejligt...

De påstår, at de har det på film. Men det er sgu lidt ekstremt at kaste en dame baglæns ned i asfalten.
0
avdotja
Kort karma: 198
Likede indlæg: 3663

Indlægaf avdotja » 2. jun 2018, 15:28

Modesty Blame skrev:
avdotja skrev:Jeg synes anklagen om stankast kommer lidt ud af det blå og temmelig belejligt...

De påstår, at de har det på film. Men det er sgu lidt ekstremt at kaste en dame baglæns ned i asfalten.

Enig - det eventuelle “forsvar” er ude af proportioner.
0
Brugeravatar
Confucius
Kort karma: 115
Likede indlæg: 2370

Indlægaf Confucius » 2. jun 2018, 16:23

vulpesVelox skrev:https://www.facebook.com/Radio24syv/videos/10155680827186194/

Dorte blev i går - altså et døgn og en oprettet klagesag senere end hændelsen på videoen - anholdt og sigtet for stenkast mod politiet.
Det hævdes, at Dorte kort forinden optagelsen har kastet en stor sten efter en betjent i forbindelse med optøjeret forleden d. 31. maj, hvor uromagere gik til angreb på politiet.

Folk, som kender Dorte hævder omvendt, at hun ikke ville være i stand til at løfte en sten, endsige kaste den og træffe et mål, om det så gjaldt hendes liv, da hun er enormt fuld altid og egentlig ikke har nogen kræfter af betydning at gøre godt med.

Hvad tænker I?

Det er efterhånden snart helt umuligt at se/høre politiet, uden at de er ved at overtræde reglerne. Lige fra radio-interviewet, hvor han kalder borgere for "voldspsykopater" til klippet, hvor de skubber Dorte. Politiet skal tale pænt til borgerne. Det troede jeg naivt nok VAR feset ind, efter alle de alarmcentral-sager.

Og med hensyn til skubbet, så er det lige gyldigt om hun HAR kastet en sten. Dét angreb er afsluttet, og hun gør ikke mine til at kaste en ny eller angribe på ny. Så der er hverken igangværende eller overhængende fare, og dermed er der heller ikke hjemmel til at bruge dét niveau af magtmiddel. Han kan anholde hende eller eskortere hende ud af området, men at vælte hende på den måde, falder ind under simpel vold.
4
Fregner er de mærker Gud giver én, hver gang man onanerer.

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"