Dorte går i gulvet

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 408
Likede indlæg: 8791

Re: Dorte går i gulvet

Indlægaf Sangius » 2. jun 2018, 19:22

Det ligner en overreaktion fra en klart presset og måske bange betjent.
Handlingen synes jeg ikke er OK, det kunne være fatalt for kvinden.
Men betjente er kun mennesker, og det må tages med i ligningen.

Selvfølgelig er det ikke et grønt kort til at være voldsom mod alverdens idioter, blot fordi de er idioter og opfører sig idiotisk. Kun den nødvendige magtanvendelse er tilladt.
1
Aragorn
Kort karma: 294
Likede indlæg: 3231

Indlægaf Aragorn » 2. jun 2018, 19:25

abcd skrev:At Dorthe burde drikke mindre og holde sig væk fra optøjer.

Samt begynde at pumpe jern.
1
The best gift we can be given is to see ourselves the way other people see us.
Brugeravatar
Pølsemix
Kort karma: 45
Likede indlæg: 1140

Indlægaf Pølsemix » 3. jun 2018, 07:39

Det kan være det naturlige udfald hvis man ikke følger politiets anvisninger i en presset situaiton, og dejligt at hun også bliver stillet til regnskab for sådan en nederdrægtig handling :gogo:
0
Brugeravatar
Iznogood
Kort karma: 9
Likede indlæg: 48

Indlægaf Iznogood » 4. jun 2018, 07:31

Isoleret set ser det voldsomt ud. Men det er svært et tage stilling til, da man ikke har et helhedsbillede. Den pågældende betjent er i øvrigt blevet anmeldt for vold.
1
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 83
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1332

Indlægaf thomassneum » 4. jun 2018, 08:31

Der er vist ingen tvivl om at betjenten er for hårdhændet. Spørgsmålet er så om der er nogen formidlende omstændigheder?
Betjenten skal irettesættes, alene fordi det er hans ansvar at overholde reglerne - og dem burde han have lært.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Pax Romana
Kort karma: 79
Likede indlæg: 1271

Indlægaf Pax Romana » 4. jun 2018, 08:59

Betjenten kender sikkert udmærket reglerne. Man skal nok bare have mærket det på egen krop hvad der sker når adrenalinniveauet er tårnhøjt. Ikke for at tage ham direkte i forsvar, men der er meget stor forskel på det stress som du som almindelig person oplever og så en Politimand i en situation som denne.
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 737
Likede indlæg: 13893

Indlægaf Juki » 4. jun 2018, 09:05

Pax Romana skrev:Betjenten kender sikkert udmærket reglerne. Man skal nok bare have mærket det på egen krop hvad der sker når adrenalinniveauet er tårnhøjt. Ikke for at tage ham direkte i forsvar, men der er meget stor forskel på det stress som du som almindelig person oplever og så en Politimand i en situation som denne.

Uden at underkende hvordan det kan føles, er det så ikke noget man lærer på uddannelserne når man uddanner sig indenfor den type risikofyldte job? Ligesom mange andre jobfunktioner kommer på kursus i konflikthåndtering.

Eller er det sparet væk? :mellow:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Pax Romana

Indlægaf Pax Romana » 4. jun 2018, 09:28

Juki skrev:
Pax Romana skrev:Betjenten kender sikkert udmærket reglerne. Man skal nok bare have mærket det på egen krop hvad der sker når adrenalinniveauet er tårnhøjt. Ikke for at tage ham direkte i forsvar, men der er meget stor forskel på det stress som du som almindelig person oplever og så en Politimand i en situation som denne.

Uden at underkende hvordan det kan føles, er det så ikke noget man lærer på uddannelserne når man uddanner sig indenfor den type risikofyldte job? Ligesom mange andre jobfunktioner kommer på kursus i konflikthåndtering.

Jo, men problemet er jo bare at sådanne situationer ofte er det rene kaos.
Og bliver man angrebet fra flere sider, så kan det godt at være svært at holde fokus.
Uddannelse og erfaring tæller meget, men det er voldsomt stressende
0
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 737
Likede indlæg: 13893

Indlægaf Juki » 4. jun 2018, 09:38

Pax Romana skrev:
Juki skrev:

Jo, men problemet er jo bare at sådanne situationer ofte er det rene kaos.
Og bliver man angrebet fra flere sider, så kan det godt at være svært at holde fokus.

Det kan jeg sagtens forestille mig. Det er måske også svært at fremprovokere en reaktion i uddannelsessammenhæng når man aldrig ved hvad man kommer ud for når man er færdiguddannet.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
thomassneum

Indlægaf thomassneum » 4. jun 2018, 10:23

Pax Romana skrev:]Jo, men problemet er jo bare at sådanne situationer ofte er det rene kaos.

Det er bare ikke godt nok, at det var en greenhorn som ikke kunne tøjle sit stressniveau. Det fritager ham ikke for sit ansvar.
Nu har man så draget hende til ansvar for at smide med "sten". Så ville det klæde politiet at placerer et ansvar hos dem selv også.
0
Brugeravatar
Pax Romana

Indlægaf Pax Romana » 4. jun 2018, 12:26

thomassneum skrev:
Pax Romana skrev:]Jo, men problemet er jo bare at sådanne situationer ofte er det rene kaos.

Det er bare ikke godt nok, at det var en greenhorn som ikke kunne tøjle sit stressniveau. Det fritager ham ikke for sit ansvar.
Nu har man så draget hende til ansvar for at smide med "sten". Så ville det klæde politiet at placerer et ansvar hos dem selv også.
Det kan man godt mene. Men der sker det, når du er under høj stress at der frigives hormoner. Det er bl.a. adrenalin, noradrenalin og kortisol. Når disse kommer ud i kroppen der er belastet af et i forvejen højt aktivitetsniveau, så kan du få svært ved at vurdere den situation du står i. Din primathjerne slår sådan til og overtager. Jeg har selv oplevet, hvordan vi måtte sidde tre mand oven på en kollega fordi han virkelig havde fået et gevaldigt adrenalinkick. Naturligvis skal hans handling undersøges, og det bliver den også som jeg har forstået. Jeg forstår sådan set godt din holdning, men der er nu forskel på om at man er tilskuer til en fodboldkamp eller være en af spillerne.
0
Brugeravatar
thomassneum

Indlægaf thomassneum » 4. jun 2018, 13:21

Pax Romana skrev:Det kan man godt mene. Men der sker det, når du er under høj stress at der frigives hormoner. Det er bl.a. adrenalin, noradrenalin og kortisol. Når disse kommer ud i kroppen der er belastet af et i forvejen højt aktivitetsniveau, så kan du få svært ved at vurdere den situation du står i. Din primathjerne slår sådan til og overtager. Jeg har selv oplevet, hvordan vi måtte sidde tre mand oven på en kollega fordi han virkelig havde fået et gevaldigt adrenalinkick. Naturligvis skal hans handling undersøges, og det bliver den også som jeg har forstået. Jeg forstår sådan set godt din holdning, men der er nu forskel på om at man er tilskuer til en fodboldkamp eller være en af spillerne.

Men.. jeg taler heller ikke om de menneskelige faktorer som kan være årsagen til en fejlhandling. Jeg taler om at man indrømmer og accepterer at man har gjort noget forkert, uanset forholdene. Om der er formidlende omstændigheder, det må andre afgøre - først og fremmest må politiet bare fesse op til deres ansvar. Ellers mister folket respekten..
2
Brugeravatar
Pax Romana

Indlægaf Pax Romana » 4. jun 2018, 13:33

thomassneum skrev:
Pax Romana skrev:Det kan man godt mene. Men der sker det, når du er under høj stress at der frigives hormoner. Det er bl.a. adrenalin, noradrenalin og kortisol. Når disse kommer ud i kroppen der er belastet af et i forvejen højt aktivitetsniveau, så kan du få svært ved at vurdere den situation du står i. Din primathjerne slår sådan til og overtager. Jeg har selv oplevet, hvordan vi måtte sidde tre mand oven på en kollega fordi han virkelig havde fået et gevaldigt adrenalinkick. Naturligvis skal hans handling undersøges, og det bliver den også som jeg har forstået. Jeg forstår sådan set godt din holdning, men der er nu forskel på om at man er tilskuer til en fodboldkamp eller være en af spillerne.

Men.. jeg taler heller ikke om de menneskelige faktorer som kan være årsagen til en fejlhandling. Jeg taler om at man indrømmer og accepterer at man har gjort noget forkert, uanset forholdene. Om der er formidlende omstændigheder, det må andre afgøre - først og fremmest må politiet bare fesse op til deres ansvar. Ellers mister folket respekten..
Ok, så er jeg med. :)
Det giver jeg dig ret i.
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"