Ingen spiderman i børnehaven

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Zinde
Kort karma: 382
Likede indlæg: 4390

Re: Ingen spiderman i børnehaven

Indlægaf Zinde » 8. jun 2018, 14:16

Tibbler skrev:Mine børn bestemmer ikke selv. Jeg har indført fælles vetoret. På den måde får de tøj, som vi alle kan lide.

Har dog en gang i mellem valgt ikke at benytte mig af min vetoret - Det er ok i små mængder. :D

Der findes ikke tøj, som både min datter og jeg kan lide.
1
Mann tracht und Gott lacht
Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 216
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 3961

Indlægaf Mistermor » 8. jun 2018, 17:14

Jeg undrer mig nu over, at en psykolog i nyhederne påstår, at det går ud over børnenes fantasi, at de ikke må have den slags tøj; det giver ingen mening overhovedet.
3
Brugeravatar
Tibbler
Kort karma: 133
Likede indlæg: 3924

Indlægaf Tibbler » 8. jun 2018, 17:30

Zinde skrev:
Tibbler skrev:Mine børn bestemmer ikke selv. Jeg har indført fælles vetoret. På den måde får de tøj, som vi alle kan lide.

Har dog en gang i mellem valgt ikke at benytte mig af min vetoret - Det er ok i små mængder. :D

Der findes ikke tøj, som både min datter og jeg kan lide.

Jeg sætter pris på, at have drenge, der ikke går så meget op i det der med tøj.

Den ældste er så småt begyndt. Men her taler vi om mærketøj, og ikke grimme prints.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 964
Likede indlæg: 8187

Indlægaf Rapfisk » 8. jun 2018, 21:12

https://jyllands-posten.dk/indland/ECE1 ... -have-paa/

Ved nærmere eftertanke gad jeg ikke at tage kampen. De voksne er jo uden for pædagogisk rækkevidde.
0
#TeamFrederiksberg

Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
paint
Kort karma: 318
Likede indlæg: 12867

Indlægaf paint » 8. jun 2018, 21:25

Jeg har svært ved at se problemet. Der er tale om en Steiner-børnehave, hvor man har et noget andet syn på pædagogik. Det gælder ikke bare print på tøj, men på en række andre områder.
Vælger folk en Steiner-børnehave, bør det vel være fordi de er tilhængere af pædagogikken.
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1290
Likede indlæg: 24778

Indlægaf DetSorteCirkus » 8. jun 2018, 21:50

paint skrev:Jeg har svært ved at se problemet. Der er tale om en Steiner-børnehave, hvor man har et noget andet syn på pædagogik. Det gælder ikke bare print på tøj, men på en række andre områder.
Vælger folk en Steiner-børnehave, bør det vel være fordi de er tilhængere af pædagogikken.

Jeg har arbejdet i en tysk, temmelig ortodoks Steinerbørnehave, og jeg har svært ved at se koblingen til pædagogikken. I hvert fald i forhold til den konkrete begrundelse, som institutionen er kommet med.
Hvilket får mig til at tænke, at der muligvis, hvis ikke sandsynligvis, er en anden intern grund end den, man har valgt at oplyse til medierne.
2

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"