Hvem ser E-sport?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 563
Likede indlæg: 2997

Hvem ser E-sport?

Indlægaf Falstria » 10. jun 2018, 18:04

Nu er der åbenbart en turnering igang i E-sport.
Den skal da sendes på DR3 i bedste sendetid....

Hvem fanden ser det lort?

Der er masser af rigtig sport som ikke vises. Vi har savnet motorsport nærmest altid, der har aldrig været vist noget fra skydning med rigtige våben (udover et enkelt VM for bueskytter midt i kbh.).
Talentkonkurrencer osv. transmiteres ikke (udover DR's egne).

Vi ser ikke ret meget vandsport udover OL i svømning.

Osv. osv. osv.

Men et 15 år gammelt computerspil hvor nogle teenagere lever i deres egen verden og skyder løs så blodet sprøjter, det skal vi se på eller hvad?
1
Brugeravatar
Ellin
Kort karma: 179
Geografisk sted: Den nordlige halvkugle
Likede indlæg: 3076

Re: Hvem ser E-sport?

Indlægaf Ellin » 10. jun 2018, 18:07

Falstria skrev:Nu er der åbenbart en turnering igang i E-sport.

Det samme kunne jeg sige om stortset al anden sport - fodbold, håndbold, tennis osv. osv. osv.
9
Ud Mod hele verden
afsted ligemeget hvorhen
fri og let om hjertet
aldrig mere tilbage igen
Brugeravatar
Falstria

Indlægaf Falstria » 10. jun 2018, 18:13

Ellin skrev:

Det samme kunne jeg sige om stortset al anden sport - fodbold, håndbold, tennis osv. osv. osv.

De har heller ikke min interesse, men jeg går da ud fra at de vises pga. den meget store generelle interesse, at de derfor vises fremfor det andet som jeg hellere ville se, motorsport, skyden til måls med diverse, højdespring, løb, kapsejlads og svømning osv.
Jeg er ikke så meget til holdsport tingene, og finder ikke en bold særligt interessant.
Senest rettet af Falstria 10. jun 2018, 18:13, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 784
Likede indlæg: 14765

Indlægaf Juki » 10. jun 2018, 18:13

Jeg fatter det heller ikke, men jeg interesserer mig heller ikke for computerspil. Havde jeg gjort det var det måske anderledes. Men der må jo være interesse for det siden spillerne kan leve af det, få fede sponsoraftaler osv.

Nogle gange er jeg endt på nogle Youtube-videoer(pga. autoplay) hvor det eneste man ser er skærmen hos nogen der spiller computerspil og kommenterer imens, eller nogen der kommenterer på andres videoer hvor de spiller computerspil.. Det er godt nok noget af det kedeligste jeg kan forestille mig at se :træt:

Men det er da godt for dem der spiller at der er et stort fællesskab, så de ikke skal føle sig udenfor og alene fordi de i stedet ville sidde og sumpe på deres værelse. Twitch hedder det vist..
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Falstria

Indlægaf Falstria » 10. jun 2018, 18:16

Juki skrev:Jeg fatter det heller ikke, men jeg interesserer mig heller ikke for computerspil. Havde jeg gjort det var det måske anderledes. Men der må jo være interesse for det siden spillerne kan leve af det, få fede sponsoraftaler osv.

Nogle gange er jeg endt på nogle Youtube-videoer(pga. autoplay) hvor det eneste man ser er skærmen hos nogen der spiller computerspil og kommenterer imens, eller nogen der kommenterer på andres videoer hvor de spiller computerspil.. Det er godt nok noget af det kedeligste jeg kan forestille mig at se :træt:

Men det er da godt for dem der spiller at der er et stort fællesskab, så de ikke skal føle sig udenfor og alene fordi de i stedet ville sidde og sumpe på deres værelse. Twitch hedder det vist..

Hvis man viste krocket på nationalt tv i bedste sendetid, så ville der være sponsoraftaler til krocket spillere. Det hænger jo sammen.
0
Brugeravatar
Falstria

Indlægaf Falstria » 10. jun 2018, 18:20

Endnu et selvmål af DR.

Hvornår får vi fyret de folk der sidder derinde og træffer dårlige beslutninger?
0
Brugeravatar
Confucius
Kort karma: 219
Likede indlæg: 4072

Indlægaf Confucius » 10. jun 2018, 18:22

Der er masser af rigtig sport som ikke vises. Vi har savnet motorsport nærmest altid...

Hvis E-sport ikke er "rigtig sport", så er motorsport det sgu heller ikke. Det er ikke idrætsgrene, men det ER sportsgrene.

Mht. hvor mange der ser det: http://www.esport.dk/paa-verdensplan-er ... af-esport/
7
Alle mennesker er lige - uanset om de er sorte, brune, gule, røde eller normale.
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 784
Likede indlæg: 14765

Indlægaf Juki » 10. jun 2018, 18:24

Falstria skrev:
Juki skrev:Jeg fatter det heller ikke, men jeg interesserer mig heller ikke for computerspil. Havde jeg gjort det var det måske anderledes. Men der må jo være interesse for det siden spillerne kan leve af det, få fede sponsoraftaler osv.

Hvis man viste krocket på nationalt tv i bedste sendetid, så ville der være sponsoraftaler til krocket spillere. Det hænger jo sammen.

Det kommer vel an på om der er seere til det. Der skal jo være et grundlag for at det bliver vist til at starte med.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Falstria

Indlægaf Falstria » 10. jun 2018, 18:26

Confucius skrev:

Der er masser af rigtig sport som ikke vises. Vi har savnet motorsport nærmest altid...

Hvis E-sport ikke er "rigtig sport", så er motorsport det sgu heller ikke. Det er ikke idrætsgrene, men det ER sportsgrene.

Mht. hvor mange der ser det: http://www.esport.dk/paa-verdensplan-er ... af-esport/

Prøv så at sammenlign det med hvor mange der gerne vil se motorsport på verdensplan ;)

Rigtig sport er ikke kun idræt, men rigtig sport er discipliner der udføres i det virkelige liv, modsat virtuel sport.

Man kunne da godt have afholdt VM i bueskydning således at der skulle dystes på en nintendo wii, men så er det ikke længere en rigtig sport.
0
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 152
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 3135

Indlægaf landsbytossen » 10. jun 2018, 18:26

Hvorfor sender DR ikke E-sport på nettet. De unge ser ikke flow-tv.
3
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Falstria

Indlægaf Falstria » 10. jun 2018, 18:27

Juki skrev:
Falstria skrev:

Det kommer vel an på om der er seere til det. Der skal jo være et grundlag for at det bliver vist til at starte med.

Nej åbenbart ikke.
0
Brugeravatar
Falstria

Indlægaf Falstria » 10. jun 2018, 18:28

landsbytossen skrev:Hvorfor sender DR ikke E-sport på nettet. De unge ser ikke flow-tv.

Dét ville have været passende...

Men til det formål behøver man jo slet ikke DR.
0
Brugeravatar
Myresluger
Kort karma: 27
Likede indlæg: 1224

Indlægaf Myresluger » 10. jun 2018, 18:32

Jeg har teenage børn og kender mange der har. Og der er virkelig mange der ser e-sport - både børn og forældre. Der bliver også holdt store events hvor man fylder haller op med tilskuere.

Jeg ser det ikke selv, men hvis jeg skulle vælge melllem e-sport eller motorsport - så blev det da ikke motorsport jeg ville se. Der er virkelig meget strategi i de spil, så jeg vil mene at det er på niveau med andre sportsgrene hvor man ikke bruger store mængder fysik. Er i klar over hvor sindsyg reaktionsevne de har de gutter?
10
Brugeravatar
Falstria

Indlægaf Falstria » 10. jun 2018, 18:36

Myresluger skrev:Jeg har teenage børn og kender mange der har. Og der er virkelig mange der ser e-sport - både børn og forældre. Der bliver også holdt store events hvor man fylder haller op med tilskuere.

Jeg ser det ikke selv, men hvis jeg skulle vælge melllem e-sport eller motorsport - så blev det da ikke motorsport jeg ville se. Der er virkelig meget strategi i de spil, så jeg vil mene at det er på niveau med andre sportsgrene hvor man ikke bruger store mængder fysik. Er i klar over hvor sindsyg reaktionsevne de har de gutter?

Hvordan synes du at det skalere i forhold til alle de stævner der holdes i sportsforeninger hvor klubberne kæmper imod hinanden iøvrigt?

Jeg synes ikke et hal-arrangement om året i en kommune er så imponerende at det fortjener den der hype omkring sig.
0
Brugeravatar
Myresluger
Kort karma: 27
Likede indlæg: 1224

Indlægaf Myresluger » 10. jun 2018, 18:38

Falstria skrev:
Myresluger skrev:Jeg har teenage børn og kender mange der har. Og der er virkelig mange der ser e-sport - både børn og forældre. Der bliver også holdt store events hvor man fylder haller op med tilskuere.

Hvordan synes du at det skalere i forhold til alle de stævner der holdes i sportsforeninger hvor klubberne kæmper imod hinanden iøvrigt?

Jeg synes ikke et hal-arrangement om året i en kommune er så imponerende at det fortjener den der hype omkring sig.

Det er altså ikke lokale haller vi taler om. Der sælges billetter i dyre domme når de stor hold spiller. Så vidt jeg husker er der holdt konkurrence i Royal Arena og de andre store haller i Kbh - tilsvarende der hvor de store koncerter holdes. Danmark er rigtig godt med fremme i de internationale konkurrencer - og tilskuer antallet er kun for opadgående.
2

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"