Hvem ser E-sport?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Kilix
Kort karma: 8
Likede indlæg: 91

Re: Hvem ser E-sport?

Indlægaf Kilix » 11. jun 2018, 18:33

Falstria skrev:
Moxy-lady skrev:Jeg synes at det er vildt sjovt at se, og er først begyndt på det efter dr3 er begyndt at vise det. Min kæreste har det å samme måde. Det er spændende på samme måde (faktisk næsten mere konsekvent hele kampen igennem) som alle andre sportsgrene.

Grunden til at dr3 er begyndt at vise det, og ikke så mange andre ting skyldes penge. Der er sindssygt mange penge i e-sport. Prøv at undersøge hvad de gode spillere købes oh sælges for. Det er en millionindustri, og har et kæmpe potentiale for vækst. Min kæreste har sat sig en del ind i det, og har netop brokket sig over at Danmark har været bagud på verdensplan ift at anerkende og brande e-sport

Jeg synes at du er unødigt nedladende og arrogant, bare fordi det ikke er noget du forstår. Der er også mange ting jeg ikke forstår, men jeg forsøger at anerkende at andre kan have det anderledes, og ikke nedgøre dem på trods af dette.

Jeg forstår ikke at man satser så stort på en døgnflue...

Hvem der ser E-sport? Jeg goer, fordi jeg finder det meget underholdende. Men jeg vil ogsaa hellere se en actionpacked Starcraft 2 match mellem to hoejere staaende spillere med et APM paa 300+ (Actions Per Minute: https://www.youtube.com/watch?v=-yfMoIVTilo ), end at se to sygt hoejt betalte fodboldspillere drama-queene sig vej gennem et world cup.

Med hensyn til kommentaren om "doegnflue" ej, men lad da lige vaere. E-Sport er kun paa vej frem. Tror du selv Amazon betalte 970 millioner dollars for Twitch.tv for knap fire aar siden, (efter det kun havde eksisteret i 3 aar), hvis de mente det var en doegnflue?
Jeg har vaeret til rigtig mange gaming events de sidste 10 aar, og Blizzard Arena, SC2, CS:GO, League, etc er bare blevet stoeere og stoeere aar efter aar.

Minecraft blev solgt for to milliarder dollars. Ikke saa meget "esport" over minecraft, men det viser bare at gaming er vejen frem.

Der er generelt mange penge, i e-sports, og det ville der ikke vaere, hvis der ikke var publikum, eller seere.
3
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 373
Likede indlæg: 4053

Indlægaf lillebjoern » 11. jun 2018, 18:39

Falstria skrev:Hvis det var rigtig sport, så behøvede man slet ikke differentiere ved at sætte "e-" foran.

Aha. Så det skulle bare hedde sport. Spændende. Du ved godt at man sætter præfixet på for at definere sportsformen, ikke? Skisport er sport med ski. Motorsport er sport med en motor. eSport er sport med elektronik

Og hov, nu vi er ved det - hvor meget fysisk udfoldelse er der i motorsport? Sidder de ikke bare i en bil der er.... elektronisk? :ad!:
4
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Kilix

Indlægaf Kilix » 11. jun 2018, 18:41

lillebjoern skrev:
Falstria skrev:Hvis det var rigtig sport, så behøvede man slet ikke differentiere ved at sætte "e-" foran.

Aha. Så det skulle bare hedde sport. Spændende. Du ved godt at man sætter præfixet på for at definere sportsformen, ikke? Skisport er sport med ski. Motorsport er sport med en motor. eSport er sport med elektronik

Og hov, nu vi er ved det - hvor meget fysisk udfoldelse er der i motorsport? Sidder de ikke bare i en bil der er.... elektronisk? :ad!:

Nu er dette emne postet i "Politik, kultur og samfund", saa jeg taenker at falstria nok godt kan regne ud at der er en ret stor del samfund og kultur inde over e-sport.
Havde falstria postet i Sports forummet, var der nok kommet andre meninger.
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 528
Likede indlæg: 8793

Indlægaf Lemonella » 11. jun 2018, 18:46

E-sport er sport. Det siger Skat i hvert fald: https://finans.dk/tech/ECE9504686/skat- ... ctxref=ext
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
lillebjoern

Indlægaf lillebjoern » 11. jun 2018, 18:47

Kilix skrev:
lillebjoern skrev:

Nu er dette emne postet i "Politik, kultur og samfund", saa jeg taenker at falstria nok godt kan regne ud at der er en ret stor del samfund og kultur inde over e-sport.

Det tror jeg ikke. Det er jo hele eSportsbegrebet, Falstria fornægter - både sportselementet, populariteten og kulturen. Hvis jeg forstår dit indlæg rigtigt?
0
Sorenspige
Kort karma: 349
Likede indlæg: 1913

Indlægaf Sorenspige » 11. jun 2018, 18:47

Min mand ser af og til e-sport på DR3, og jeg har også set lidt med af og til.

Jeg synes, det er lige så spændende/ikke spændende som mange andre sportsgrene fx fodbold eller tennis.
0
Kilix

Indlægaf Kilix » 11. jun 2018, 18:56

lillebjoern skrev:
Kilix skrev:
lillebjoern skrev:

Det tror jeg ikke. Det er jo hele eSportsbegrebet, Falstria fornægter - både sportselementet, populariteten og kulturen. Hvis jeg forstår dit indlæg rigtigt?

Ja, jeg kan godt se at det laeser lidt forkert :D
0
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 535
Likede indlæg: 2812

Indlægaf Falstria » 11. jun 2018, 19:14

lillebjoern skrev:

Nej det er ikke sport med elektronik, sport med elektronik ville have været omkring at bygge maskiner og dyste i at løse matematiske problemer med dem.
0
Brugeravatar
Falstria

Indlægaf Falstria » 11. jun 2018, 19:18

vibbsen skrev:
Falstria skrev:Nu er der åbenbart en turnering igang i E-sport.
Den skal da sendes på DR3 i bedste sendetid....

Hvem fanden ser det lort?

Der er masser af rigtig sport som ikke vises. Vi har savnet motorsport nærmest altid, der har aldrig været vist noget fra skydning med rigtige våben (udover et enkelt VM for bueskytter midt i kbh.).
Talentkonkurrencer osv. transmiteres ikke (udover DR's egne).

Vi ser ikke ret meget vandsport udover OL i svømning.

Osv. osv. osv.

Men et 15 år gammelt computerspil hvor nogle teenagere lever i deres egen verden og skyder løs så blodet sprøjter, det skal vi se på eller hvad?

Du skal da ikke se på noget som helst. Det står enhver frit for at slukke for fjernsynet såfremt det der vises ikke interesserer en.

Hvad angår seertallene, så er DR3 altså deres kanal for "det yngre publikum".....Og med yngre publikum menes der IKKE dem som ser ramasjang og ultra. Og det betyder nok at DR i programsammensætningen skeler til hvad DENNE målgruppe interesserer sig for. Og hvad enten du mener at der er tale om en flok curling børn der sidder og spiller et forældet computerspil eller ej, jamen så interesserer denne målgruppe sig for e-sport.

Min mand arbejder i bettingbranchen, og da han for noget tid kom hjem og fortalte, at nu havde hans arbejdsgiver gudhjælpe mig åbnet en afdeling, som skulle tage sig af betting på e-sport og KUN det. Ja så fnøs vi begge 2 og lo lidt småhånligt...Det var der sgu da INGEN der interesserede sig for. Og at oprette en decideret afdeling med 2 ansatte var da totalt tåbeligt...

Dengang (jeg tror det har været omkring 2015) var den estimerede omsætning på betting på e-sport ca 24 mio. dollars. I 2016 estimere man er dette tal endte på omkring 550 mio dollars. Og forventningen i 2016 var at omkring 2020 vil dette tale hedde 1,8 mia USD....Og her i huset erkender vi at vi muligvis nok tog rimelig meget fejl. Og at der faktisk ER rigtig mange som har interesse for dette område....

Om det er en sport eller ej synes jeg faktisk er virkelig tåbeligt at begynde at diskutere. Det må vel egentlig være nok at konstaterere at der er interesse for det. og dermed også berettigelse for at vise dette i fjernsynet hvis man gerne vil appellere til det relative store segment som finder dette interessant...

Sport og gambling har ikke en naturlig sammenhæng.
Det har en historisk sammenhæng, men det ene er ikke afgørende for det andet.
0
Liou
Kort karma: 13
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 162

Indlægaf Liou » 11. jun 2018, 19:21

Jeg forstår det heller ikke. Eneste sport jeg gider glo på i tv er fodbold og ishockey... og nogle gange håndbold under tvang. Men jeg har en bror, der går rigtig meget op i det, og jeg ved, at markedet er der. E-Sport (som i virkeligheden overhovedet ikke er sport) er dog bare en af mange ting, jeg virkelig ikke gider at glo på, så jeg streamer simpelthen i stedet. Der er vel ikke særlig meget grund til at have tv pakker mere? Vi har så mange udbydere efterhånden. Netflix, ViaPlay, HBO Nordic, Blockbuster og så videre, og hvis man ikke skal bruge dem alle, er de laaaangt billigere end en stor tv pakke.
0
Brugeravatar
Confucius
Kort karma: 199
Likede indlæg: 3604

Indlægaf Confucius » 11. jun 2018, 19:42

Falstria skrev:
lillebjoern skrev:

Nej det er ikke sport med elektronik.

Falstria, jeg vil gerne høre hvad du tror at E'et i Esport står for?
0
Der findes to slags mennesker:
1) Dem der kan ekstrapolere fra ufuldstændige data.

Kun en tåbe frygter ikke badevægten.
Brugeravatar
Falstria

Indlægaf Falstria » 11. jun 2018, 19:43

Confucius skrev:
Falstria skrev:
lillebjoern skrev:

Nej det er ikke sport med elektronik.

Hvis du stopper med at klippe i citater.
0
Brugeravatar
Confucius
Kort karma: 199
Likede indlæg: 3604

Indlægaf Confucius » 11. jun 2018, 19:46

0
Der findes to slags mennesker:
1) Dem der kan ekstrapolere fra ufuldstændige data.

Kun en tåbe frygter ikke badevægten.
Brugeravatar
Falstria

Indlægaf Falstria » 11. jun 2018, 19:47

Confucius skrev:Falstria, jeg vil gerne høre hvad du tror at E'et i Esport står for?

Jeg ved godt hvad e'et står for, det er det som kommer bagefter e'et jeg anfægter i den sammenhæng hvor det benyttes.
0
Brugeravatar
lillebjoern

Indlægaf lillebjoern » 11. jun 2018, 19:55

Falstria skrev:
lillebjoern skrev:

Nej det er ikke sport med elektronik, sport med elektronik ville have været omkring at bygge maskiner og dyste i at løse matematiske problemer med dem.

Kan du finde en definition på elektronik der lyder som din? Nej? Det undrer mig ikke. Du troller bare derudaf :D
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"