Falstria skrev:Moxy-lady skrev:Falstria skrev:Moxy-lady skrev:Falstria skrev:Moxy-lady skrev:Det er ligesom at diskutere internettet eller mobiltelefon med efterlønnere i 90'erne. Haha, lad os kalde det en døgnflue og så snakkes ved om 10 år.
Det kan vi godt, gider du stadig om 10 år se den samme gladiatorkamp i det samme scenarie hvor det bare er et alias som styrer tasterne der er til forskel?
Måske, det ved jeg ikke. Men det er jo ikke meget anderledes end argumenterne mod internettet i halvfemserne. Jeg forudser at esport vil udvikle sig på en måde så det fastholder interessen. Det andet er bare dårlig forretning. Så hvis det bliver upersonligt og folk falder fra, så tænker jeg at de ret hurtigt lærer af det.
Derudover så ser jeg ikke den store forskel på et alias på en skærm og en fodboldspiller på en bane. Jeg kan sgu ikke se forskel på dem, når de ikke zoomer ind. Kommentatorerne siger så hvem der gør hvad, ved esport kan du hele tiden selv se hvem der gør hvad, og ligesom i fodbold udfylder spillerne forskellige pladser på holdet, så selv i fuglepwrspektiv har man en ide om hvem der er hvor, fuldstændig ligesom når man kan se de fleste af spillerne på en fodboldbane og har en ide om hvem der ligger i angrebet, på højre back mv, selvom man ikke kan se dem og deres ansigter.
Holdsport er heller ikke mig. Jeg vil kunne se individets resultater.
Derudover skal det være noget fysisk, så man kan relatere til det selv.
Men du sætter vel ikke spørgsmålstegn ved at det er en sport? Jeg synes at det er langt ude at gøre sig til dommer overfor noget man har meget lidt reel kendskab til på eliteniveau, bare fordi man ikke forstår det.
Jeg har lyst til sex med mænd, men det ændrer da ikke på at jeg synes at det er helt fair at andre har lyst til sex med andre kvinder. Det er sådan en mærkelig fornægtelse af det man ikke forstår, især når man nægter at lytte til ret velbegrundede argumenter om det modsatte, bare fordi man stadig ikke har lyst til sex med sit eget køn.
Næh holdsport er da sport, selvom det ikke interesserer mig personligt.
Fodbold er en rigtig sport, FIFA på playstation er IKKE en rigtig sport.
Begynder det at trænge ind?
Du siger at esport ikke er en sport fordi nogle forskellige parametre ikke er opfyldt.
Vi siger så at forskellige andre, traditionelle sportsgrene heller ikke opfylder disse parametre.
Herefter begynder du så at snakke om at disse andre, traditionelle sportsgrene heller ikke er noget du ser - altså du starter med at diskutere et og slutter med et helt andet, der intet har med din egen start-argumentation at gøre.
Begynder det at trænge ind hos dig?