Hvem ser E-sport?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 609
Likede indlæg: 8564

Re: Hvem ser E-sport?

Indlægaf Moxy-lady » 10. jun 2018, 21:12

Falstria skrev:
Moxy-lady skrev:
Falstria skrev:
Moxy-lady skrev:
Falstria skrev:
Moxy-lady skrev:Det er ligesom at diskutere internettet eller mobiltelefon med efterlønnere i 90'erne. Haha, lad os kalde det en døgnflue og så snakkes ved om 10 år.

Det kan vi godt, gider du stadig om 10 år se den samme gladiatorkamp i det samme scenarie hvor det bare er et alias som styrer tasterne der er til forskel?

Måske, det ved jeg ikke. Men det er jo ikke meget anderledes end argumenterne mod internettet i halvfemserne. Jeg forudser at esport vil udvikle sig på en måde så det fastholder interessen. Det andet er bare dårlig forretning. Så hvis det bliver upersonligt og folk falder fra, så tænker jeg at de ret hurtigt lærer af det.

Derudover så ser jeg ikke den store forskel på et alias på en skærm og en fodboldspiller på en bane. Jeg kan sgu ikke se forskel på dem, når de ikke zoomer ind. Kommentatorerne siger så hvem der gør hvad, ved esport kan du hele tiden selv se hvem der gør hvad, og ligesom i fodbold udfylder spillerne forskellige pladser på holdet, så selv i fuglepwrspektiv har man en ide om hvem der er hvor, fuldstændig ligesom når man kan se de fleste af spillerne på en fodboldbane og har en ide om hvem der ligger i angrebet, på højre back mv, selvom man ikke kan se dem og deres ansigter.

Holdsport er heller ikke mig. Jeg vil kunne se individets resultater.
Derudover skal det være noget fysisk, så man kan relatere til det selv.

Men du sætter vel ikke spørgsmålstegn ved at det er en sport? Jeg synes at det er langt ude at gøre sig til dommer overfor noget man har meget lidt reel kendskab til på eliteniveau, bare fordi man ikke forstår det.
Jeg har lyst til sex med mænd, men det ændrer da ikke på at jeg synes at det er helt fair at andre har lyst til sex med andre kvinder. Det er sådan en mærkelig fornægtelse af det man ikke forstår, især når man nægter at lytte til ret velbegrundede argumenter om det modsatte, bare fordi man stadig ikke har lyst til sex med sit eget køn.

Næh holdsport er da sport, selvom det ikke interesserer mig personligt.
Fodbold er en rigtig sport, FIFA på playstation er IKKE en rigtig sport.

Begynder det at trænge ind? :)

Du siger at esport ikke er en sport fordi nogle forskellige parametre ikke er opfyldt.
Vi siger så at forskellige andre, traditionelle sportsgrene heller ikke opfylder disse parametre.
Herefter begynder du så at snakke om at disse andre, traditionelle sportsgrene heller ikke er noget du ser - altså du starter med at diskutere et og slutter med et helt andet, der intet har med din egen start-argumentation at gøre.

Begynder det at trænge ind hos dig?
4
:dåne: baby Z 12.10.18 :dåne:
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 562
Likede indlæg: 2989

Indlægaf Falstria » 10. jun 2018, 21:15

Moxy-lady skrev:
Falstria skrev:
Moxy-lady skrev:Og så kan du i øvrigt se her i tråden hvor mange forskellige typer der ser e-sport, på trods af at de færreste af os er i målgruppen heller. Det er mega-fedt at se, synes jeg. Og det siger noget om at det kan noget, når de fleste af os der har kommenteret her, umiddelbart ikke interesserer os synderligt for sport generelt.

Næh, det er ikke dem som ser det, der skriver her.

Nogen skriver på vegne af dem som ser det, andre skriver bare for at høre deres egen stemme.

Ah, fedt. Det ved du også en masse om, kan jeg se. Kan du også give mig næste uges lottotal, nu når du ved så meget?

De fleste af dem der kommenterer siger netop at de selv har set det og bliver grebet af det, eller at deres venner /børn ser det fordi x, netop fordi du selv beder om at de skal give en forklaring på hvorfor de ser det - hvorefter dit svar er at så omgiver debattøren sig også med nørdede mennesker. Igen, fordi de interesserer sig for noget du ikke forstår, og som du Ej heller er i målgruppen for.

Man kunne også argumentere for at du omgiver dig med folk der ikke udfordrer dit perspektiv. Det har vi mindst lige så meget evidens for som du har for dine udtalelser.

Jeg har hjulpet folk med lottotal før, kan da gøre det igen.

Jeg spurgte meget pænt til et eget udsagn direkte fra nogen som sidder og ser det og går op i det, hvordan fanden er sådan et spørgsmål en dårlig ting i dit lille hovede?

Jeg omgiver mig ikke med gamere længere, men egang var det mit job, jeg kender dem stadig og ved hvad de laver.
Senest rettet af Falstria 10. jun 2018, 21:16, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Moxy-lady

Indlægaf Moxy-lady » 10. jun 2018, 21:15

Der er da heller ikke mange golfspillere der kan løbe et maraton?
2
Brugeravatar
Falstria

Indlægaf Falstria » 10. jun 2018, 21:16

Moxy-lady skrev:Der er da heller ikke mange golfspillere der kan løbe et maraton?

Er du sikker?
0
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 387
Likede indlæg: 4369

Indlægaf lillebjoern » 10. jun 2018, 21:20

Vil du ikke svare mig på hvor du har dine fakta om, hvad sport er? Og hvorfor det handler om at bryde fysiske grænser? Og at eSport i hvert fald ikke er en sport?
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Zorglup
Kort karma: 20
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 385

Indlægaf Zorglup » 10. jun 2018, 21:20

Jeg elsker at se counter-strike på tv'et. Det fungerer fint syntes jeg.
Og jeg vil hellere sidde og se det end fodbold eller cykling.
OT:
Er landevejscykling egentlig en sport ? Eller stadig bare et avanceret narkoræs for viderekomne ?
1
>>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<<
Brugeravatar
Moxy-lady

Indlægaf Moxy-lady » 10. jun 2018, 21:26

Falstria skrev:
Moxy-lady skrev:
Falstria skrev:
Moxy-lady skrev:Og så kan du i øvrigt se her i tråden hvor mange forskellige typer der ser e-sport, på trods af at de færreste af os er i målgruppen heller. Det er mega-fedt at se, synes jeg. Og det siger noget om at det kan noget, når de fleste af os der har kommenteret her, umiddelbart ikke interesserer os synderligt for sport generelt.

Nogen skriver på vegne af dem som ser det, andre skriver bare for at høre deres egen stemme.

Ah, fedt. Det ved du også en masse om, kan jeg se. Kan du også give mig næste uges lottotal, nu når du ved så meget?

De fleste af dem der kommenterer siger netop at de selv har set det og bliver grebet af det, eller at deres venner /børn ser det fordi x, netop fordi du selv beder om at de skal give en forklaring på hvorfor de ser det - hvorefter dit svar er at så omgiver debattøren sig også med nørdede mennesker. Igen, fordi de interesserer sig for noget du ikke forstår, og som du Ej heller er i målgruppen for.

Man kunne også argumentere for at du omgiver dig med folk der ikke udfordrer dit perspektiv. Det har vi mindst lige så meget evidens for som du har for dine udtalelser.

Jeg spurgte meget pænt til et eget udsagn direkte fra nogen som sidder og ser det og går op i det, hvordan fanden er sådan et spørgsmål en dårlig ting i dit lille hovede?

Jeg omgiver mig ikke med gamere længere, men egang var det mit job, jeg kender dem stadig og ved hvad de laver.

Jeg har ikke sagt at det er en dårlig ting. Jeg har sagt at du udbeder dig et svar på det, og herefter negligerer dette svar, fordi du stadig er uenig og herefter brokker dig over at andre skriver på vegne af andre de kender. Du kalder folk der argumenterer for esport som en sport for curlingmødre og debattørers venner for nørder, fordi de har interesser du ikke forstår. Kan du virkelig ikke selv de at du, mildest talt, lægger en forfærdelig debatstil for dagen?
3
Brugeravatar
Falstria

Indlægaf Falstria » 10. jun 2018, 21:29

Moxy-lady skrev:
Falstria skrev:
Moxy-lady skrev:
Falstria skrev:

Jeg har ikke sagt at det er en dårlig ting. Jeg har sagt at du udbeder dig et svar på det, og herefter negligerer dette svar, fordi du stadig er uenig og herefter brokker dig over at andre skriver på vegne af andre de kender. Du kalder folk der argumenterer for esport som en sport for curlingmødre og debattørers venner for nørder, fordi de har interesser du ikke forstår. Kan du virkelig ikke selv de at du, mildest talt, lægger en forfærdelig debatstil for dagen?

Har jeg negligeret det svar jeg selv bad om fra de som jeg bad om at svare?

HVOR?
0
Brugeravatar
Alkaia
Kort karma: 104
Geografisk sted: Árós
Likede indlæg: 2293

Indlægaf Alkaia » 10. jun 2018, 21:30

Jeg ser e-sport, men det hænger meget godt sammen med at jeg er gamer.
Senest rettet af Alkaia 10. jun 2018, 21:30, rettet i alt 1 gang.
1
I always dance like no one is watching. :pompom:
Brugeravatar
Moxy-lady

Indlægaf Moxy-lady » 10. jun 2018, 21:30

Screenshot_20180610-232749_Chrome.jpg

Screenshot_20180610-232221_Chrome.jpg

Screenshot_20180610-233342_Chrome.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Moxy-lady 10. jun 2018, 21:34, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Falstria

Indlægaf Falstria » 10. jun 2018, 21:34

Moxy-lady skrev:
Screenshot_20180610-232749_Chrome.jpg

Screenshot_20180610-232221_Chrome.jpg

Flot, kunne du ikke citere uden at gøre teksten så stor?
0
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 784
Likede indlæg: 14765

Indlægaf Juki » 10. jun 2018, 23:49

Falstria skrev:
Juki skrev:
Falstria skrev:
Juki skrev:
Falstria skrev:
Juki skrev:Jeg fatter det heller ikke, men jeg interesserer mig heller ikke for computerspil. Havde jeg gjort det var det måske anderledes. Men der må jo være interesse for det siden spillerne kan leve af det, få fede sponsoraftaler osv.

Nogle gange er jeg endt på nogle Youtube-videoer(pga. autoplay) hvor det eneste man ser er skærmen hos nogen der spiller computerspil og kommenterer imens, eller nogen der kommenterer på andres videoer hvor de spiller computerspil.. Det er godt nok noget af det kedeligste jeg kan forestille mig at se :træt:

Men det er da godt for dem der spiller at der er et stort fællesskab, så de ikke skal føle sig udenfor og alene fordi de i stedet ville sidde og sumpe på deres værelse. Twitch hedder det vist..

Hvis man viste krocket på nationalt tv i bedste sendetid, så ville der være sponsoraftaler til krocket spillere. Det hænger jo sammen.

Det kommer vel an på om der er seere til det. Der skal jo være et grundlag for at det bliver vist til at starte med.

Nej åbenbart ikke.

Nej til at der skal være et grundlag for det eller hvad mener du?

Ja.

Det er jo ikke noget du bestemmer :D

Stod det til mig blev alt med Kardashian/Jenner familien slettet fra jordens overflade og fra folks hukommelse, men selvom der findes mange der giver udtryk for samme mening om dem så må det jo kunne betale sig at at bruge deres navne, ansigt og krop overalt. Trods ting som fx "Kardashian filter" til nettet der kan censurere det.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Brok
Kort karma: 1
Likede indlæg: 84

Indlægaf Brok » 11. jun 2018, 04:36

Det var godt nok fine indlæg, tror jeg, på et enkelt spørgsmål.

Herfra er svaret til trådstarten NEJ.
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 548
Likede indlæg: 9176

Indlægaf Lemonella » 11. jun 2018, 04:57

Stort tillykke til Astralis. 250.000 $ rigere. Godt kæmpet. :klap:
9
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 742
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 8885

Indlægaf Madam Pomfrey » 11. jun 2018, 06:22

Falstria skrev:
Madam Pomfrey skrev:
Falstria skrev:
Moxy-lady skrev:
Falstria skrev:
Moxy-lady skrev:Det er ligesom at diskutere internettet eller mobiltelefon med efterlønnere i 90'erne. Haha, lad os kalde det en døgnflue og så snakkes ved om 10 år.

Det kan vi godt, gider du stadig om 10 år se den samme gladiatorkamp i det samme scenarie hvor det bare er et alias som styrer tasterne der er til forskel?

Måske, det ved jeg ikke. Men det er jo ikke meget anderledes end argumenterne mod internettet i halvfemserne. Jeg forudser at esport vil udvikle sig på en måde så det fastholder interessen. Det andet er bare dårlig forretning. Så hvis det bliver upersonligt og folk falder fra, så tænker jeg at de ret hurtigt lærer af det.

Derudover så ser jeg ikke den store forskel på et alias på en skærm og en fodboldspiller på en bane. Jeg kan sgu ikke se forskel på dem, når de ikke zoomer ind. Kommentatorerne siger så hvem der gør hvad, ved esport kan du hele tiden selv se hvem der gør hvad, og ligesom i fodbold udfylder spillerne forskellige pladser på holdet, så selv i fuglepwrspektiv har man en ide om hvem der er hvor, fuldstændig ligesom når man kan se de fleste af spillerne på en fodboldbane og har en ide om hvem der ligger i angrebet, på højre back mv, selvom man ikke kan se dem og deres ansigter.

Holdsport er heller ikke mig. Jeg vil kunne se individets resultater.
Derudover skal det være noget fysisk, så man kan relatere til det selv.

sakset fra pixel.tv om spillere på eliteniveau

“Vi var særligt overraskede over det som det krævede, både motorisk og fysisk. (…) Nogle eSports-udøvere opnår over 400 tast og klik på både mus og tastatur, i løbet af ét minut. Dette er mere end 4 gange så meget, som det almene menneske opnår.” – Ingo Froböse.

“Den mængde cortisol som de producerer er på samme niveau, som en racerkører. Dette er kombineret med en høj puls, nogle gange helt oppe på 160/180 slag pr. minut, som kan sammenlignes med en hurtigt løbetur, næsten en marathon. Og ikke mindst er der også de motoriske aspekter involveret. Så efter min mening er eSport lige så krævende, hvis ikke mere, end de fleste andre typer sportsgrene.” – Froböse.

Det der curling mor fis preller af fuldstændigt.

Jeg har set og fulgt dem som spiller computerspil i de sidste 20 år på ret nært hold.
Du kan ikke bilde mig ind at de kan gennemføre et marathonløb ret mange af dem.

Beklager.

Måske du skulle droppe sukkermadder for en periode??
For der er da tydeligvis nogen der pisser på dem for tide...

Jeg undres virkelig over din debatstil, som jeg synes er både grim og arrogant - det ligner ikke dig.
6
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"