Ny minister

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Ny minister

Indlægaf Sophies-mor » 20. jun 2018, 20:25

FormerlyKnownAs skrev:
Sophies-mor skrev:Godt, at Jarlov ikke er sammen med Mascha Vang længere. Nu gør hun jo sine hoser grønne hos Anders Samuelsen, må håbe det forbliver useriøst, så hun ikke skal med til Nytårskur.
Gad ikke se hende til Dronningens hofballer.

Jeg er usikker på Jarlov i den her forbindelse. Men bedre valg end Jerkel og Østerby.


Arh, Anders Samuelsen var en fake historie.

Hun er sammen med en jægerpilot. Siden februar vist nok.

Ok, så slipper vi da for hende i officielt regi.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Ny minister

Indlægaf Sophies-mor » 20. jun 2018, 20:25

FormerlyKnownAs skrev:Hvordan med ham firma? Hvad er kotume, kan ikke huske det.

Det er vist, at de fratræder og afvikler alle forbindelser, økonomiske og juridiske.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Ny minister

Indlægaf 1234 » 20. jun 2018, 20:26

Rapfisk skrev:
1234 skrev:
Modesty Blame skrev:
Akehurst2 skrev:
Modesty Blame skrev:Nej, men hun er suppleant for Abildgaard, og kan dermed komme i folketinget, hvis Abildgaard bliver minister.


Men har jo netop - ret ordentligt, synes jeg - meddelt, at den plads frasiger hun sig når Abildgaard skal på barsel: https://www.altinget.dk/artikel/vermund ... paa-barsel

Det samme med andensuppleanten.

Hun har ikke nogen troværdighed i min bog, men det er jo heller ikke mig, der skal udpege.

Noget andet er - hvis hun (Abildgaard) går på barsel i et år, så når hun jo heller ikke at være minister i mere end tre minutter.

Politikere går sjældent på barsel så længe. Lene Espersen var 12 dage og Zenia Stampe var vidst 3 måneder.

En hurtig Google siger, at Mai Mercado med sine to børn har holdt sammenlagt halvandet års barsel fra Folketinget - dog væsentligt mindre anden gang, da hun blev bragt ind som minister.

Jeg tror bestemt, Mette Abildgaard er typen, der prioriterer tid med sin familie.


Men næppe i et helt år i et valgår
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43968

Re: Ny minister

Indlægaf paint » 20. jun 2018, 20:31

Artem skrev:
ajnaM skrev:Jeg ved godt, korruption er et hårdt ord - men jeg synes virkelig, der er mange politikere, der skulle overveje deres karrieretrin lidt nærmere, hvis de ikke ønsker at bidrage til politikerleden.

Og så kunne vi med fordel begynde at kigge på nogle ændringer i systemet, så vi kan forebygge den slags. Eksempelvis noget af det, Paint nævner - og meget gerne samtidig fjerne eftervederlag osv. Det at være minister er tydeligvis ikke nogen stopklods for at få et arbejde, det er helt absurd at de får tillæg ud fra det.

Desværre er der jo ikke den helt store vilje blandt politikerne til at ændre på det. :rulle:

Man kan da ikke både lave en karénsperiode på 2 år og fjerne eftervederlag.
Det er jo nærmest lige modsat. Med at man er nødt til at give dem eftervederlag i 2 år hvis man giver dem sådan en karénsperiode.

Men med hensyn til sådan en karénsperiode. Hvad må man så reelt lave i den periode? Kan forstå at flere af jer ikke mener at det er ok at blive direktør for en stor erhvers organisation. Men hvilket job er ubetydeligt nok? Hvad med direktør i et privat firma? som feks Grundfoss?
En af vores nyeste ministre er feks. Tommy Alders. Når han stopper som minister, vil han naturligvis forsætte som direktør i sit eget firma. Hvordan skal man kunne forhindre det?
Eller skal det være helt udelukket af folk fra erhvervslivet skal kunne blive ministre?

Personligt er jeg faktisk af den modsatte holdning, hvor jeg gerne så at det var mere attraktiv for erhvervsfolk at gå ind i politik, da jeg tror de kan bidrage med rigtigt meget.


Der er ikke noget galt i af folk fra erhvervslivet, bliver ministre. Det er den anden vej rundt, der er problematisk.
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43968

Re: Ny minister

Indlægaf paint » 20. jun 2018, 20:34

Confucius skrev:
ajnaM skrev:
Confucius skrev:
ajnaM skrev:
Det giver også en fin armslængde i forhold til siddende ministre, der kunne blive fristet af at køre sig selv i stilling til et godt job i det private.


De er da i deres fulde og gode ret til at køre sig selv i de stillinger, som de ønsker. Så længe de ikke overtræder loven. Mener du det er tilfældet her?


Der må ikke sås tvivl om, hvis interesser, ministrene varetager. Erhvervsministeren varetager folkets behov. Ikke Dansk Erhvervs.

Det er for mig at se lidt en gråzone, og det er helt sikkert både omstændeligt og krævende at dykke ned i, hvorvidt eks-erhvervsministeren er gået over grænsen. Men i sidste ende er det jo heller ikke det, det handler om - det handler om, at vi skal have et system, der gør, at der IKKE kommer tvivl. Et system der på bedste vis modarbejder korruption.


Dansk Erhverv bedriver virksomhed og ikke velgørenhed. Hvis de ikke mente at Mikkelsen var den bedst egnede kandidat til stillingen, ville de ikke antage ham. Heller ikke som "vennetjeneste". Jeg ser ingen tegn på at vi er i gråzonen til en lovovertrædelse, og jeg er ikke i tvivl. Du vil aldrig kunne eliminere tvivl, for de mest kritiske røster vil til enhver tid kunne stille sig op og råbe "tvivl", hvis de ønsker det. Jeg ved ikke hvilken lov, du mener han er i gråzonen af?

Derudover er det netop til branchens bedste, hvis man kan få en mand der kan udnytte kendskab til Regeringens planer og sit netværk på området.


Du mener seriøst, at en tidligere lovgiver og minister, skal udnytte sit kendskab til regeringens planer og tiltag, til gavn for en privat lobby-virksomhed?

I går, sad Mikkelsen med ministerkasketten på, på lovgiversiden. fra i morgen, vandrer han så 10 m hen ad gaden, og sætter sig på på modsatte side af skrivebordet, i en organisation som arbejder for at fremme erhvervslivets interesser, og påvirke lovgivningen i deres retning.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Ny minister

Indlægaf TomKah » 20. jun 2018, 20:52

Jeg kan også godt lide Jarlov. Jeg er også en af de uddøende konservative, så for mig var Mascha Vang en eklatant fejltagelse, men ellers er han sgu fin.
1
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Ny minister

Indlægaf landsbytossen » 20. jun 2018, 20:56

Årets byttehandel. En Audi for en mundkurv
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Ny minister

Indlægaf Wizzze » 20. jun 2018, 20:59

Fra et rent konservativt synspunkt er Jarlov et godt valg, men for regeringen som helhed er jeg ikke sikker på at det var det bedste valg. Meget kommer an på hvordan DF reagerer, og om Jarlov kan skifte spor og holde kæft, og være en teamplayer. Men mon ikke et departement og en ministerbil hjælper på det sidste? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Ny minister

Indlægaf DetSorteCirkus » 20. jun 2018, 21:05

Jeg havde respekt for ham i Eva Kjær Hansen-sagen, men ellers forbinder jeg mest Rasmus Jarlov med nogle bidrag til henholdsvis udlændinge- og ligestillingsdebatteb, som har fået mig til at ryste på hovedet.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43968

Re: Ny minister

Indlægaf paint » 20. jun 2018, 21:07

Wizzze skrev:Fra et rent konservativt synspunkt er Jarlov et godt valg, men for regeringen som helhed er jeg ikke sikker på at det var det bedste valg. Meget kommer an på hvordan DF reagerer, og om Jarlov kan skifte spor og holde kæft, og være en teamplayer. Men mon ikke et departement og en ministerbil hjælper på det sidste? :gruble:


Jeg har tænkt det samme. Men mon ikke det har knebet lidt med at lokke en 'sværvægter' til fadet og ministerbilen? Det kan også tænkes at Jarlov, ikke får plads i Koordinations og Økonomiudvalget. Det ville jeg nok gætte på. Spontane tweets fra disse udvalg, vil sikkert ikke være ret populære i regeringen. ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Ny minister

Indlægaf Akehurst2 » 20. jun 2018, 21:11

paint skrev:
Wizzze skrev:Fra et rent konservativt synspunkt er Jarlov et godt valg, men for regeringen som helhed er jeg ikke sikker på at det var det bedste valg. Meget kommer an på hvordan DF reagerer, og om Jarlov kan skifte spor og holde kæft, og være en teamplayer. Men mon ikke et departement og en ministerbil hjælper på det sidste? :gruble:


Jeg har tænkt det samme. Men mon ikke det har knebet lidt med at lokke en 'sværvægter' til fadet og ministerbilen? Det kan også tænkes at Jarlov, ikke får plads i Koordinations og Økonomiudvalget. Det ville jeg nok gætte på. Spontane tweets fra disse udvalg, vil sikkert ikke være ret populære i regeringen. ;)


Han kommer i Økonomiudvalget, mens Mercado får Koordinationsudvalget.

Endelig en kvinde der - det er da en positiv ting ved ændringen.

Og jeg tror, han retter ind som de fleste andre gør når de får nøglerne til ministerbilen. Desværre.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43968

Re: Ny minister

Indlægaf paint » 20. jun 2018, 21:14

Akehurst2 skrev:
paint skrev:
Wizzze skrev:Fra et rent konservativt synspunkt er Jarlov et godt valg, men for regeringen som helhed er jeg ikke sikker på at det var det bedste valg. Meget kommer an på hvordan DF reagerer, og om Jarlov kan skifte spor og holde kæft, og være en teamplayer. Men mon ikke et departement og en ministerbil hjælper på det sidste? :gruble:


Jeg har tænkt det samme. Men mon ikke det har knebet lidt med at lokke en 'sværvægter' til fadet og ministerbilen? Det kan også tænkes at Jarlov, ikke får plads i Koordinations og Økonomiudvalget. Det ville jeg nok gætte på. Spontane tweets fra disse udvalg, vil sikkert ikke være ret populære i regeringen. ;)


Han kommer i Økonomiudvalget, mens Mercado får Koordinationsudvalget.

Endelig en kvinde der - det er da en positiv ting ved ændringen.

Og jeg tror, han retter ind som de fleste andre gør når de får nøglerne til ministerbilen. Desværre.


Der kan man bare se. Det havde jeg ikke troet. Men klar positivt, at de får en kvinde ind i K-Udvalget.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Ny minister

Indlægaf LadyFox » 20. jun 2018, 21:22

DetSorteCirkus skrev:Jeg havde respekt for ham i Eva Kjær Hansen-sagen, men ellers forbinder jeg mest Rasmus Jarlov med nogle bidrag til henholdsvis udlændinge- og ligestillingsdebatteb, som har fået mig til at ryste på hovedet.

Jeg forbinder ham mest med en person der råber på Facebook :tie: :wacko:
0
...
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Ny minister

Indlægaf Artem » 20. jun 2018, 21:23

paint skrev:Der er ikke noget galt i af folk fra erhvervslivet, bliver ministre. Det er den anden vej rundt, der er problematisk.

Men hvis en erhvervsmand bliver minister, vil han jo næsten helt sikkert nogle år efter ende som erhvervsmand igen.

Jeg ser helt ærligt kun vekselvirkningen mellem det offentlige og private som noget positivt. På mit niveau er det også blevet meget mere almindeligt i dag end for 30 år siden hvor man enten arbejde i det private eller offentlige hele livet, men hvor det i dag er blevet normalt at man skifter mellem at være privat entrepriseleder, og offentlig projektleder/sagsbehandler. Som også er et skifte jeg selv har lavet, et par gange, og ser det kun som en fordel at kende til begge sider af bordet.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Ny minister

Indlægaf DetSorteCirkus » 20. jun 2018, 21:24

LadyFox skrev:Jeg forbinder ham mest med en person der råber på Facebook :tie: :wacko:


Det har jeg heldigvis været forskånet for. Jeg synes, det kan være hårdt nok at læse ham uden råberi.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"