Ny minister

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7062
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13274

Re: Ny minister

Indlægaf Rapfisk » 20. jun 2018, 19:25

FormerlyKnownAs skrev:Jarlov har bare vanvittig mange ordførerskaber og det er begrænset hvor mange der er at overdrage dem til.

Der er vel de øvrige folketingsmedlemmer inkl. hans egen suppleant (Merete Scheelsbeck fra Høje Taastrup, der har været inde som suppleant før).
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Ny minister

Indlægaf Wizzze » 20. jun 2018, 19:26

Artem skrev:Jeg satser mine penge på Rasmus Jarlov. Ikke fordi han er den bedste, men tror ikke på at de få nogen ude fra så kort tid før et valg som de nok taber.
Hvorfor det skal være en fra gruppen, og der er Rasmus Jarlov den bedste mand efter min mening. Det overrasker mig faktisk lidt at der er nogle der ser ham som kontroversiel. For mig at se er han en rigtig konservativ.


Men som minister skal han kunne lave forlig og kompromiser, især med DF, og det har Jarlov ikke vist så meget evne til indtil nu. Men jeg er enig I at de Konservative ikke har så mange på bænken at tage af, så derfor er Jarlov i spil, og fordi han er skatte/afgifts- og finansordfører, og derfor også lidt inde i tallene.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: Ny minister

Indlægaf FormerlyKnownAs » 20. jun 2018, 19:30

Rapfisk skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jarlov har bare vanvittig mange ordførerskaber og det er begrænset hvor mange der er at overdrage dem til.

Der er vel de øvrige folketingsmedlemmer inkl. hans egen suppleant (Merete Scheelsbeck fra Høje Taastrup, der har været inde som suppleant før).


Could be. Der er bare ikke så mange at tage af i gruppen tænker jeg. Ikke at kan de eksakte tal :D

Kan han beholde sit firma eller hvordan er det nu med det når man er minister? Noget af det er vist også mere formelt at man siger at det er smartest at man ikke har noget privat hvis bla bla
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: Ny minister

Indlægaf FormerlyKnownAs » 20. jun 2018, 19:32

Wizzze skrev:
Artem skrev:Jeg satser mine penge på Rasmus Jarlov. Ikke fordi han er den bedste, men tror ikke på at de få nogen ude fra så kort tid før et valg som de nok taber.
Hvorfor det skal være en fra gruppen, og der er Rasmus Jarlov den bedste mand efter min mening. Det overrasker mig faktisk lidt at der er nogle der ser ham som kontroversiel. For mig at se er han en rigtig konservativ.


Men som minister skal han kunne lave forlig og kompromiser, især med DF, og det har Jarlov ikke vist så meget evne til indtil nu. Men jeg er enig I at de Konservative ikke har så mange på bænken at tage af, så derfor er Jarlov i spil, og fordi han er skatte/afgifts- og finansordfører, og derfor også lidt inde i tallene.


Der er formegentlig forskel på ageren som ordfører og som minister.

Jeg kan egentlig meget godt lide Jarlov, men jeg er også en af de få konservative tilbage :P
0
ajnaM
Indlæg: 9908
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27006

Re: Ny minister

Indlægaf ajnaM » 20. jun 2018, 19:41

Confucius skrev:
ajnaM skrev:
Det giver også en fin armslængde i forhold til siddende ministre, der kunne blive fristet af at køre sig selv i stilling til et godt job i det private.


De er da i deres fulde og gode ret til at køre sig selv i de stillinger, som de ønsker. Så længe de ikke overtræder loven. Mener du det er tilfældet her?


Der må ikke sås tvivl om, hvis interesser, ministrene varetager. Erhvervsministeren varetager folkets behov. Ikke Dansk Erhvervs.

Det er for mig at se lidt en gråzone, og det er helt sikkert både omstændeligt og krævende at dykke ned i, hvorvidt eks-erhvervsministeren er gået over grænsen. Men i sidste ende er det jo heller ikke det, det handler om - det handler om, at vi skal have et system, der gør, at der IKKE kommer tvivl. Et system der på bedste vis modarbejder korruption.
3
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 9908
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27006

Re: Ny minister

Indlægaf ajnaM » 20. jun 2018, 19:42

Artem skrev:
ajnaM skrev:Jeg ved godt, korruption er et hårdt ord - men jeg synes virkelig, der er mange politikere, der skulle overveje deres karrieretrin lidt nærmere, hvis de ikke ønsker at bidrage til politikerleden.

Og så kunne vi med fordel begynde at kigge på nogle ændringer i systemet, så vi kan forebygge den slags. Eksempelvis noget af det, Paint nævner - og meget gerne samtidig fjerne eftervederlag osv. Det at være minister er tydeligvis ikke nogen stopklods for at få et arbejde, det er helt absurd at de får tillæg ud fra det.

Desværre er der jo ikke den helt store vilje blandt politikerne til at ændre på det. :rulle:

Man kan da ikke både lave en karénsperiode på 2 år og fjerne eftervederlag.
Det er jo nærmest lige modsat. Med at man er nødt til at give dem eftervederlag i 2 år hvis man giver dem sådan en karénsperiode.

Men med hensyn til sådan en karénsperiode. Hvad må man så reelt lave i den periode? Kan forstå at flere af jer ikke mener at det er ok at blive direktør for en stor enhver organisation. Men hvilket job er ubetydeligt nok? Hvad med direktør i et privat firma? som feks Grundfoss?
En af vores nyeste ministre er feks. Tommy Alders. Når han stopper som minister, vil han naturligvis forsætte som direktør i sit eget firma. Hvordan skal man kunne forhindre det?
Eller skal det være helt udelukket af folk fra erhvervslivet skal kunne blive ministre?

Personligt er jeg faktisk af den modsatte holdning, hvor jeg gerne så at det var mere attraktiv for erhvervsfolk at gå ind i politik, da jeg tror de kan bidrage med rigtigt meget.


De kunne fint få et eftervederlag, der stoppede, hvis de fik et job. Og karensperioden er mig bekendt ikke til alle job, men kun til beslægtede job - lidt som en konkurrenceklausul. Hvilke job der skulle ligge derunder må være en juridisk vurdering.
2
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7062
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13274

Re: Ny minister

Indlægaf Rapfisk » 20. jun 2018, 19:57

Jarlov får den.

Edit: Det er TV-Avisen, der citerer en pressemeddelelse fra partiet. Den er ikke på deres hjemmeside endnu.

Edit2: Dr.dk citerer en pressemeddelelse fra Statsministeriet: https://www.dr.dk/nyheder/politik/rasmu ... vsminister
Senest rettet af Rapfisk 20. jun 2018, 20:04, rettet i alt 2 gange.
3
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Ny minister

Indlægaf Artem » 20. jun 2018, 20:02

Rapfisk skrev:Jarlov får den.

Jeps jeg fik ret :rock:
Bare noget skidt jeg ikke nåede at få satset nogle penge på det :lol:
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6677

Re: Ny minister

Indlægaf 1234 » 20. jun 2018, 20:04

Modesty Blame skrev:
Akehurst2 skrev:
Modesty Blame skrev:Nej, men hun er suppleant for Abildgaard, og kan dermed komme i folketinget, hvis Abildgaard bliver minister.


Men har jo netop - ret ordentligt, synes jeg - meddelt, at den plads frasiger hun sig når Abildgaard skal på barsel: https://www.altinget.dk/artikel/vermund ... paa-barsel

Det samme med andensuppleanten.

Hun har ikke nogen troværdighed i min bog, men det er jo heller ikke mig, der skal udpege.

Noget andet er - hvis hun (Abildgaard) går på barsel i et år, så når hun jo heller ikke at være minister i mere end tre minutter.

Politikere går sjældent på barsel så længe. Lene Espersen var 12 dage og Zenia Stampe var vidst 3 måneder.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: Ny minister

Indlægaf FormerlyKnownAs » 20. jun 2018, 20:10

Rapfisk skrev:Jarlov får den.

Edit: Det er TV-Avisen, der citerer en pressemeddelelse fra partiet. Den er ikke på deres hjemmeside endnu.

Edit2: Dr.dk citerer en pressemeddelelse fra Statsministeriet: https://www.dr.dk/nyheder/politik/rasmu ... vsminister


Fuldt fortjent i min optik.

Men pokkers at ham og Mascha ikke er sammen mere. Gad godt se hende til nytårskur hos dronningen :D
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7062
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13274

Re: Ny minister

Indlægaf Rapfisk » 20. jun 2018, 20:12

1234 skrev:
Modesty Blame skrev:
Akehurst2 skrev:
Modesty Blame skrev:Nej, men hun er suppleant for Abildgaard, og kan dermed komme i folketinget, hvis Abildgaard bliver minister.


Men har jo netop - ret ordentligt, synes jeg - meddelt, at den plads frasiger hun sig når Abildgaard skal på barsel: https://www.altinget.dk/artikel/vermund ... paa-barsel

Det samme med andensuppleanten.

Hun har ikke nogen troværdighed i min bog, men det er jo heller ikke mig, der skal udpege.

Noget andet er - hvis hun (Abildgaard) går på barsel i et år, så når hun jo heller ikke at være minister i mere end tre minutter.

Politikere går sjældent på barsel så længe. Lene Espersen var 12 dage og Zenia Stampe var vidst 3 måneder.

En hurtig Google siger, at Mai Mercado med sine to børn har holdt sammenlagt halvandet års barsel fra Folketinget - dog væsentligt mindre anden gang, da hun blev bragt ind som minister.

Jeg tror bestemt, Mette Abildgaard er typen, der prioriterer tid med sin familie.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9480
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7799

Re: Ny minister

Indlægaf Sophies-mor » 20. jun 2018, 20:12

Godt, at Jarlov ikke er sammen med Mascha Vang længere. Nu gør hun jo sine hoser grønne hos Anders Samuelsen, må håbe det forbliver useriøst, så hun ikke skal med til Nytårskur.
Gad ikke se hende til Dronningens hofballer.

Jeg er usikker på Jarlov i den her forbindelse. Men bedre valg end Jerkel og Østerby.
Senest rettet af Sophies-mor 20. jun 2018, 20:13, rettet i alt 1 gang.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Akehurst2
Indlæg: 14124
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40528

Re: Ny minister

Indlægaf Akehurst2 » 20. jun 2018, 20:12

FormerlyKnownAs skrev:
Rapfisk skrev:Jarlov får den.

Edit: Det er TV-Avisen, der citerer en pressemeddelelse fra partiet. Den er ikke på deres hjemmeside endnu.

Edit2: Dr.dk citerer en pressemeddelelse fra Statsministeriet: https://www.dr.dk/nyheder/politik/rasmu ... vsminister


Fuldt fortjent i min optik.

Men pokkers at ham og Mascha ikke er sammen mere. Gad godt se hende til nytårskur hos dronningen :D


Det var også min første tanke: Hun kunne have været en anderledes ministerfrue :-D Og anderledes er altså positivt ment her.
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: Ny minister

Indlægaf FormerlyKnownAs » 20. jun 2018, 20:21

Sophies-mor skrev:Godt, at Jarlov ikke er sammen med Mascha Vang længere. Nu gør hun jo sine hoser grønne hos Anders Samuelsen, må håbe det forbliver useriøst, så hun ikke skal med til Nytårskur.
Gad ikke se hende til Dronningens hofballer.

Jeg er usikker på Jarlov i den her forbindelse. Men bedre valg end Jerkel og Østerby.


Arh, Anders Samuelsen var en fake historie.

Hun er sammen med en jægerpilot. Siden februar vist nok.
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: Ny minister

Indlægaf FormerlyKnownAs » 20. jun 2018, 20:24

Hvordan med ham firma? Hvad er kotume, kan ikke huske det.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"