Ny minister

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Akehurst2
Kort karma: 597
Likede indlæg: 13078

Re: Ny minister

Indlægaf Akehurst2 » 20. jun 2018, 21:11

paint skrev:
Wizzze skrev:Fra et rent konservativt synspunkt er Jarlov et godt valg, men for regeringen som helhed er jeg ikke sikker på at det var det bedste valg. Meget kommer an på hvordan DF reagerer, og om Jarlov kan skifte spor og holde kæft, og være en teamplayer. Men mon ikke et departement og en ministerbil hjælper på det sidste? :gruble:

Jeg har tænkt det samme. Men mon ikke det har knebet lidt med at lokke en 'sværvægter' til fadet og ministerbilen? Det kan også tænkes at Jarlov, ikke får plads i Koordinations og Økonomiudvalget. Det ville jeg nok gætte på. Spontane tweets fra disse udvalg, vil sikkert ikke være ret populære i regeringen. ;)

Han kommer i Økonomiudvalget, mens Mercado får Koordinationsudvalget.

Endelig en kvinde der - det er da en positiv ting ved ændringen.

Og jeg tror, han retter ind som de fleste andre gør når de får nøglerne til ministerbilen. Desværre.
0
Brugeravatar
paint
Kort karma: 343
Likede indlæg: 14348

Indlægaf paint » 20. jun 2018, 21:14

Akehurst2 skrev:
paint skrev:
Wizzze skrev:Fra et rent konservativt synspunkt er Jarlov et godt valg, men for regeringen som helhed er jeg ikke sikker på at det var det bedste valg. Meget kommer an på hvordan DF reagerer, og om Jarlov kan skifte spor og holde kæft, og være en teamplayer. Men mon ikke et departement og en ministerbil hjælper på det sidste? :gruble:

Jeg har tænkt det samme. Men mon ikke det har knebet lidt med at lokke en 'sværvægter' til fadet og ministerbilen? Det kan også tænkes at Jarlov, ikke får plads i Koordinations og Økonomiudvalget. Det ville jeg nok gætte på. Spontane tweets fra disse udvalg, vil sikkert ikke være ret populære i regeringen. ;)

Han kommer i Økonomiudvalget, mens Mercado får Koordinationsudvalget.

Endelig en kvinde der - det er da en positiv ting ved ændringen.

Og jeg tror, han retter ind som de fleste andre gør når de får nøglerne til ministerbilen. Desværre.

Der kan man bare se. Det havde jeg ikke troet. Men klar positivt, at de får en kvinde ind i K-Udvalget.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1321
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 22299

Indlægaf LadyFox » 20. jun 2018, 21:22

DetSorteCirkus skrev:Jeg havde respekt for ham i Eva Kjær Hansen-sagen, men ellers forbinder jeg mest Rasmus Jarlov med nogle bidrag til henholdsvis udlændinge- og ligestillingsdebatteb, som har fået mig til at ryste på hovedet.

Jeg forbinder ham mest med en person der råber på Facebook :tie: :wacko:
0
"For fucks sake, I'm talking dangerous. Don't nobody talk dangerous anymore? Jesus!"
Brugeravatar
Artem
Kort karma: 219
Likede indlæg: 1544

Indlægaf Artem » 20. jun 2018, 21:23

paint skrev:Der er ikke noget galt i af folk fra erhvervslivet, bliver ministre. Det er den anden vej rundt, der er problematisk.

Men hvis en erhvervsmand bliver minister, vil han jo næsten helt sikkert nogle år efter ende som erhvervsmand igen.

Jeg ser helt ærligt kun vekselvirkningen mellem det offentlige og private som noget positivt. På mit niveau er det også blevet meget mere almindeligt i dag end for 30 år siden hvor man enten arbejde i det private eller offentlige hele livet, men hvor det i dag er blevet normalt at man skifter mellem at være privat entrepriseleder, og offentlig projektleder/sagsbehandler. Som også er et skifte jeg selv har lavet, et par gange, og ser det kun som en fordel at kende til begge sider af bordet.
0
Fra bybo til thybo
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1454
Likede indlæg: 26102

Indlægaf DetSorteCirkus » 20. jun 2018, 21:24

LadyFox skrev:Jeg forbinder ham mest med en person der råber på Facebook :tie: :wacko:

Det har jeg heldigvis været forskånet for. Jeg synes, det kan være hårdt nok at læse ham uden råberi.
0
Brugeravatar
paint

Indlægaf paint » 20. jun 2018, 21:30

Artem skrev:
paint skrev:Der er ikke noget galt i af folk fra erhvervslivet, bliver ministre. Det er den anden vej rundt, der er problematisk.

Men hvis en erhvervsmand bliver minister, vil han jo næsten helt sikkert nogle år efter ende som erhvervsmand igen.

Jeg ser helt ærligt kun vekselvirkningen mellem det offentlige og private som noget positivt. På mit niveau er det også blevet meget mere almindeligt i dag end for 30 år siden hvor man enten arbejde i det private eller offentlige hele livet, men hvor det i dag er blevet normalt at man skifter mellem at være privat entrepriseleder, og offentlig projektleder/sagsbehandler. Som også er et skifte jeg selv har lavet, et par gange, og ser det kun som en fordel at kende til begge sider af bordet.

Det vil han muligvis, men Mikkelsen bliver ikke erhvervsmand, han bliver erhverslivets mand. Dansk Erhverv, er en organisation, som via lobbyvirksomhed og andet, søger at påvirke politikerne til at handle i deres interesse. Det er noget lidt andet.

Det er Dansk Erhvervs vision at være den mest betydningsfulde politiske repræsentant og foretrukne rådgiver for erhvervslivet (hentet fra deres hjemmeside)
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Brugeravatar
Artem
Likede indlæg: 1544

Indlægaf Artem » 20. jun 2018, 22:04

paint skrev:Det vil han muligvis, men Mikkelsen bliver ikke erhvervsmand, han bliver erhverslivets mand. Dansk Erhverv, er en organisation, som via lobbyvirksomhed og andet, søger at påvirke politikerne til at handle i deres interesse. Det er noget lidt andet.

Det er Dansk Erhvervs vision at være den mest betydningsfulde politiske repræsentant og foretrukne rådgiver for erhvervslivet (hentet fra deres hjemmeside)

Ja og Anders Fogh blev NATO's generalsekretær. Hvor man også kan beskylde ham for at trække i tråde for at øge danmarks forsvarsbudget for at leve op til NATO's krav osv...
Eller hvad med Helle Thorning som er direktør i en nødhjælps organisation?

Ikke at jeg har nogle problemer med de her ting. Vil da kun ønske Brian Mikkelsen held og lykke med det nye job, og tror han vil gøre det godt der.
0
Fra bybo til thybo
Brugeravatar
paint

Indlægaf paint » 20. jun 2018, 22:19

Artem skrev:
paint skrev:Det vil han muligvis, men Mikkelsen bliver ikke erhvervsmand, han bliver erhverslivets mand. Dansk Erhverv, er en organisation, som via lobbyvirksomhed og andet, søger at påvirke politikerne til at handle i deres interesse. Det er noget lidt andet.

Ja og Anders Fogh blev NATO's generalsekretær. Hvor man også kan beskylde ham for at trække i tråde for at øge danmarks forsvarsbudget for at leve op til NATO's krav osv...
Eller hvad med Helle Thorning som er direktør i en nødhjælps organisation?

Ikke at jeg har nogle problemer med de her ting. Vil da kun ønske Brian Mikkelsen held og lykke med det nye job, og tror han vil gøre det godt der.

At en Statsminister, bliver generalsekretær for Nato (en international organisation) og en Thorning, der bliver direktør for Red Barnet, kan ikke rigtig sammenliges, med en Erhvervsminister Mikkelsen, der bliver direktør for en organisation som søger at påvirke politikerne på vegne af dansk erhvervsliv.
2

Brugeravatar
Confucius
Likede indlæg: 4080

Indlægaf Confucius » 20. jun 2018, 22:35

paint skrev:
Du mener seriøst, at en tidligere lovgiver og minister, skal udnytte sit kendskab til regeringens planer og tiltag, til gavn for en privat lobby-virksomhed?

I går, sad Mikkelsen med ministerkasketten på, på lovgiversiden. fra i morgen, vandrer han så 10 m hen ad gaden, og sætter sig på på modsatte side af skrivebordet, i en organisation som arbejder for at fremme erhvervslivets interesser, og påvirke lovgivningen i deres retning.

Selvfølgelig mener jeg det seriøst! Der er absolut intet ulovligt eller forkert i det. Eller du synes måske det er ulovligt? Hvad mener du seriøst er det værste der kan ske ved det? Hvis han virkelig skulle have overtrådt loven, så bliver han jo straffet. Hvorfor skulle han løbe den risiko? Han har jo intet at vinde på det.

Regeringen arbejder sgu også på at fremme erhvervslivets interesser, så der er slet ingen konflikt eller modstridende interesser. Tværtimod. Lobbyisme er ikke ulovligt eller forkert, og enhver der gider, er velkomne til at gøre det. Det er der ikke en skid odiøst i.
1
Alle mennesker er lige - uanset om de er sorte, brune, gule, røde eller normale.
Brugeravatar
Confucius

Indlægaf Confucius » 20. jun 2018, 22:40

paint skrev:... med en Erhvervsminister Mikkelsen, der bliver direktør for en organisation som søger at påvirke politikerne på vegne af dansk erhvervsliv.

Det var hans job som erhvervsminister at søge at påvirke politikere på vegne af en bestemt gruppe med en bestemt agenda - hans parti - og det er det samme nu. Nu er gruppen med den bestemte agenda bare en anden.

Har du set for mange amerikanske serier, siden du frygter lobbyister så meget?
0
Alle mennesker er lige - uanset om de er sorte, brune, gule, røde eller normale.
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 21. jun 2018, 15:09

Confucius skrev:
paint skrev:... med en Erhvervsminister Mikkelsen, der bliver direktør for en organisation som søger at påvirke politikerne på vegne af dansk erhvervsliv.

Det var hans job som erhvervsminister at søge at påvirke politikere på vegne af en bestemt gruppe med en bestemt agenda - hans parti - og det er det samme nu. Nu er gruppen med den bestemte agenda bare en anden.

Nej, det var hans job som minister at være udøvende magt og således at forvalte den lovgivning, Folketinget vedtager.

Jeg synes bestemt ikke, det er klædeligt at en minister vandrer direkte fra rollen som udøvende magt over til at være lobbyist med al den interne, fortrolige viden, han har med sig i bagagen.
1
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 21. jun 2018, 15:25

Men det starter da ellers godt for den ny minister: https://www.b.dk/politiko/df-rasmus-jar ... ser-aldrig

Hovskisnovski, alligevel. Det er længe siden jeg har hørt det ord.
0
ajnaM
Kort karma: 306
Likede indlæg: 6478

Indlægaf ajnaM » 21. jun 2018, 15:39

Akehurst2 skrev:Men det starter da ellers godt for den ny minister: https://www.b.dk/politiko/df-rasmus-jar ... ser-aldrig

Hovskisnovski, alligevel. Det er længe siden jeg har hørt det ord.

Det er jo forventeligt.

Og i øvrigt er jeg helt enig.
0
Brugeravatar
Confucius

Indlægaf Confucius » 21. jun 2018, 15:39

Akehurst2 skrev:
Confucius skrev:

Nej, det var hans job som minister at være udøvende magt og således at forvalte den lovgivning, Folketinget vedtager.

Det er det da OGSÅ - men ikke udelukkende. Som minister, og regeringens frontfigur på ressortområdet, er det nu engang hans opgave at lede politikken og lovarbejdet på vegne af regeringen, og der er det nødvendigt at forsøge at påvirke politikere - især når man er i mindretalsregering.
0
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 811
Likede indlæg: 10849

Indlægaf vibbsen » 21. jun 2018, 16:50

DetSorteCirkus skrev:Jeg havde respekt for ham i Eva Kjær Hansen-sagen, men ellers forbinder jeg mest Rasmus Jarlov med nogle bidrag til henholdsvis udlændinge- og ligestillingsdebatteb, som har fået mig til at ryste på hovedet.

Nå, men så forbinder du ham trods alt med noget politisk....Jeg forbinder ham primært med hans deltagelse i Vild Med Dans og for at være Mascha Vangs kæreste.....

Jeg har et ret stramt forhold til folketingspolitikere som vælger at deltage i Vild med Dans :tie: :tie: (Ja, Kristian Jensen...Jeg tænker på dig). Det vidner om rimelig dårlig dømmekraft IMO....Men er åbenbart gavnligt for ministerkarrieren :fløjt: :fløjt: :fløjt: :fløjt: :fløjt:
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"