Flere og flere solomødre, og de bliver yngre og yngre

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Flere og flere solomødre, og de bliver yngre og yngre

Indlægaf Sof » 23. jun 2018, 06:40

I min mødregruppe var der en solomor med donorbarn. Efter at have snakket en del med hende, fordi jeg er lidt nysgerrig, ser jeg kun et rigtigt problem, som situationen og tallene er nu.

Er der nok donorsæd med de “populære” udseender? Hun havde på klinikken fået noget at vide ala “donoren her er meget populær” og hun har i mødregruppen sagt at hun synes det er fedt at barnet har 20(synes tallet lyder lidt højt, ved ikke om der er en grænse eller hvor den går) halvsøskende derude, som hendes barn en dag har mulighed for at lære at kende. I virkeligheden håber jeg bare at de regler jeg er sikker på der er på området, også virker i praksis.

Men stakkels Øster Farimagsgade Skole, hvis hver anden solomor på Østerbro vælger donor XYZ på 185 cm, 80 kg, med brunt hår og blå øjne. I princippet kunne min kæreste jo også gå i byen i Thisted og lave 40 søskende indenfor en relativ lille km kreds.
1
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Flere og flere solomødre, og de bliver yngre og yngre

Indlægaf Allmost_Famous » 23. jun 2018, 06:44

Thomas31 skrev:
Allmost_Famous skrev:Tendensen betyder vel egentlig bare, at der er en flok mænd, der skal tage sig sammen hvis de gerne vil have børn, fordi kvinder ikke er afhængige af dem.


Nej. Mænd skal være gøre som de vil. Det her er fint for kvinder, men det har intet at gøre med at mænd skal rette ind. Yaiks

Selvfølgelig har det noget med mænd at gøre. Hvis en mand ønsker at blive far, kan han ikke længere være sikker på at kunne vente til han er 45, og så have en horde af desperate barnløse 39-årige kvinder efter sig.

Jeg snakker ikke om at "rette ind". Slap dog af. Jeg snakker om, at den type mænd nu bare har nogle andre vilkår fordi kvinderne ikke behøver lade sig holde hen.

For alle de mænd, som i forvejen er farmateriale, betyder det nok ikke det store.
10
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Flere og flere solomødre, og de bliver yngre og yngre

Indlægaf LaScrooge » 23. jun 2018, 06:48

Allmost_Famous skrev:Tendensen betyder vel egentlig bare, at der er en flok mænd, der skal tage sig sammen hvis de gerne vil have børn, fordi kvinder ikke er afhængige af dem.


Jep.

Når jeg kigger rundt i min vennekreds, hvor folk er i begyndelsen til midten af 30'erne, er det, blandt de barnløse par, mændene, der ikke være fædre. De kan selvfølgelig nå det senere, men ikke med de jævnaldrende partnere de har, nødvendigvis. De kvinder må i praksis forlade dem nu og håbe på at finde en egnet kandidat inden det er for sent for dem, og, hvis det ikke lykkes, tage sagen i egen hånd hvis de ønsker at opleve forældreskabet. Det er så vidt jeg ved ikke en mulighed at adoptere som enlig, og det er heller ikke muligt at adoptere hvis man er over 40, og det er heller ikke muligt hvis man er et par der har boet sammen mindre end 3 år. Så mange kvinder får pludselig meget travlt med det hele, hvis deres kærester i begyndelsen af 30'erne ikke ønsker at blive fædre.

Jeg kan ikke se problemet i at kvinder bliver enlige mødre gennem kunstig befrugtning. Det er både en måde at holde befolkningstallet oppe på og en måde at realisere et ønske på egen hånd, som det ikke er lykkedes at realisere med en villig partner, heller ikke selvom man havde foretrukket det. Muligheden reducererer ikke mængden af noget vigtigt i verden, jf at enlige ikke kan adoptere, den skaber udelukkende et større mulighedsrum.
Senest rettet af LaScrooge 23. jun 2018, 06:48, rettet i alt 1 gang.
4
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Flere og flere solomødre, og de bliver yngre og yngre

Indlægaf Juki » 23. jun 2018, 06:48

Sof skrev:I min mødregruppe var der en solomor med donorbarn. Efter at have snakket en del med hende, fordi jeg er lidt nysgerrig, ser jeg kun et rigtigt problem, som situationen og tallene er nu.

Er der nok donorsæd med de “populære” udseender? Hun havde på klinikken fået noget at vide ala “donoren her er meget populær” og hun har i mødregruppen sagt at hun synes det er fedt at barnet har 20(synes tallet lyder lidt højt, ved ikke om der er en grænse eller hvor den går) halvsøskende derude, som hendes barn en dag har mulighed for at lære at kende. I virkeligheden håber jeg bare at de regler jeg er sikker på der er på området, også virker i praksis.

Men stakkels Øster Farimagsgade Skole, hvis hver anden solomor på Østerbro vælger donor XYZ på 185 cm, 80 kg, med brunt hår og blå øjne. I princippet kunne min kæreste jo også gå i byen i Thisted og lave 40 søskende indenfor en relativ lille km kreds.

Der er(var?) regler for hvor meget sæd man må donere.

Det samme med ægdonation, men jeg kan ikke huske om det var pr klinik eller i forhold til hvad der er muligt. Prøver lige at finde et link.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Flere og flere solomødre, og de bliver yngre og yngre

Indlægaf Artem » 23. jun 2018, 06:51

Hvis solo kvinderne selv betaler ser jeg intet problem i det. Men mener modsat ikke at det er noget sundhedsvæsnet skal betale for.

Dog kan man ikke komme uden om at det vil gøre at nogle mænd der ellers gerne ville have haft børn, aldrig får børn, da kvinderne ikke har brug for dem.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Thomas31
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2398

Re: Flere og flere solomødre, og de bliver yngre og yngre

Indlægaf Thomas31 » 23. jun 2018, 06:59

Allmost_Famous skrev:
Thomas31 skrev:
Allmost_Famous skrev:Tendensen betyder vel egentlig bare, at der er en flok mænd, der skal tage sig sammen hvis de gerne vil have børn, fordi kvinder ikke er afhængige af dem.


Nej. Mænd skal være gøre som de vil. Det her er fint for kvinder, men det har intet at gøre med at mænd skal rette ind. Yaiks

Selvfølgelig har det noget med mænd at gøre. Hvis en mand ønsker at blive far, kan han ikke længere være sikker på at kunne vente til han er 45, og så have en horde af desperate barnløse 39-årige kvinder efter sig.

Jeg snakker ikke om at "rette ind". Slap dog af. Jeg snakker om, at den type mænd nu bare har nogle andre vilkår fordi kvinderne ikke behøver lade sig holde hen.

For alle de mænd, som i forvejen er farmateriale, betyder det nok ikke det store.


Du taler netop om at rette ind, uanset om du kan lide vendingen eller ej. Du skriver ordret, at mænd taber muligheder og må agere derefter. Det er en elendig fortolkning helt på linie med mænd der slet ikke mener, kvinder burde have de her nye muligheder.

En mand kan netop vente til han er 45 nu Eller gøre alt muligt andet. Jeg tror, du undervruderer, at de her udviklinger også vil medføre holdningsændringer. Manden bliver friere. Han kan vente til han er 55 og hente en fra thailand. Det er vist også i vo,dsom stigning. Eller bare score en enlig kvinde med barn, når børnene er ovre den mest besværlige alder eller alt muligt andet.
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Flere og flere solomødre, og de bliver yngre og yngre

Indlægaf LaScrooge » 23. jun 2018, 07:02

Artem skrev:Hvis solo kvinderne selv betaler ser jeg intet problem i det. Men mener modsat ikke at det er noget sundhedsvæsnet skal betale for.

Dog kan man ikke komme uden om at det vil gøre at nogle mænd der ellers gerne ville have haft børn, aldrig får børn, da kvinderne ikke har brug for dem.


Det gælder for begge køn. En kvinde, som gerne vil have biologiske børn med en partner har jo, på samme måde som de mænd, du taler om, heller ikke haft succes med at finde en villig partner. Mænd har bare 15-20 år mere at løbe på i den henseende, fordi de kan blive fædre i en meget højere alder. Så jeg kan ikke rigtig se uretfærdigheden eller skævvridningen i det. Ønsket kan være ens og lige stærkt, men vilkårene e forskellige, fordi kvinders tid hurtigere løber ud.

Findes der mon ikke dating der specifikt fokuserer på at finde partnere med det hovedformål at stifte familie? Altså, hvor det er præmissen for datingen i det hele taget, versus fx tinder, hvor det er alt fra uforpligtende sex til seriøs familiedannelse man kan løbe ind i? Ellers kommer det nok snart.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Flere og flere solomødre, og de bliver yngre og yngre

Indlægaf Juki » 23. jun 2018, 07:08

Juki skrev:
Sof skrev:I min mødregruppe var der en solomor med donorbarn. Efter at have snakket en del med hende, fordi jeg er lidt nysgerrig, ser jeg kun et rigtigt problem, som situationen og tallene er nu.

Er der nok donorsæd med de “populære” udseender? Hun havde på klinikken fået noget at vide ala “donoren her er meget populær” og hun har i mødregruppen sagt at hun synes det er fedt at barnet har 20(synes tallet lyder lidt højt, ved ikke om der er en grænse eller hvor den går) halvsøskende derude, som hendes barn en dag har mulighed for at lære at kende. I virkeligheden håber jeg bare at de regler jeg er sikker på der er på området, også virker i praksis.

Men stakkels Øster Farimagsgade Skole, hvis hver anden solomor på Østerbro vælger donor XYZ på 185 cm, 80 kg, med brunt hår og blå øjne. I princippet kunne min kæreste jo også gå i byen i Thisted og lave 40 søskende indenfor en relativ lille km kreds.

Der er(var?) regler for hvor meget sæd man må donere.

Det samme med ægdonation, men jeg kan ikke huske om det var pr klinik eller i forhold til hvad der er muligt. Prøver lige at finde et link.

Jeg fik formuleret mig lidt kluntet. En donor måtte i Danmark ikke få mere end 25 donorbørn, men det blev sat ned til 12 for nogle år siden, medmindre der var ønske om søskende med samme donor.

https://stps.dk/da/nyheder/2015/nye-vej ... goerelser/

https://www.sellmerklinik.dk/Vores-dono ... n-pr-donor
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Flere og flere solomødre, og de bliver yngre og yngre

Indlægaf Allmost_Famous » 23. jun 2018, 07:11

Thomas31 skrev:Du taler netop om at rette ind, uanset om du kan lide vendingen eller ej. Du skriver ordret, at mænd taber muligheder og må agere derefter. Det er en elendig fortolkning helt på linie med mænd der slet ikke mener, kvinder burde have de her nye muligheder.

En mand kan netop vente til han er 45 nu Eller gøre alt muligt andet. Jeg tror, du undervruderer, at de her udviklinger også vil medføre holdningsændringer. Manden bliver friere. Han kan vente til han er 55 og hente en fra thailand. Det er vist også i vo,dsom stigning. Eller bare score en enlig kvinde med barn, når børnene er ovre den mest besværlige alder eller alt muligt andet.

Mænd taber muligheder, ja. Visse typer mænd får nu mere og mere svært ved at finde en at få børn med. Min tese er bare, at de mænd der står i den situation nu, selv har anbragt røven i klaskehøjde.

Det her betyder jo intet for de ordentlige mænd, der gerne vil have en familie med alt hvad det indebærer. De har jo alle dage haft rig mulighed for at finde en kvinde, der gerne ville have børn.

Det er de andre mænd, der kommer på overarbejde. Og det kan jeg ikke turde snot over. Jeg kender mange kvinder, som har været/er i forhold, hvor de er blevet holdt hen fordi manden godt lige ville vente nogle år med at få børn, for så at trække i land i 11. time, og så står kvinderne der med lang næse og en kløen i æggestokkene. Og så finder fyren en anden kvinde, han kan holde hen nogle år.
12
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Flere og flere solomødre, og de bliver yngre og yngre

Indlægaf LaScrooge » 23. jun 2018, 07:15

Thomas31 skrev:
Allmost_Famous skrev:
Thomas31 skrev:
Allmost_Famous skrev:Tendensen betyder vel egentlig bare, at der er en flok mænd, der skal tage sig sammen hvis de gerne vil have børn, fordi kvinder ikke er afhængige af dem.


Nej. Mænd skal være gøre som de vil. Det her er fint for kvinder, men det har intet at gøre med at mænd skal rette ind. Yaiks

Selvfølgelig har det noget med mænd at gøre. Hvis en mand ønsker at blive far, kan han ikke længere være sikker på at kunne vente til han er 45, og så have en horde af desperate barnløse 39-årige kvinder efter sig.

Jeg snakker ikke om at "rette ind". Slap dog af. Jeg snakker om, at den type mænd nu bare har nogle andre vilkår fordi kvinderne ikke behøver lade sig holde hen.

For alle de mænd, som i forvejen er farmateriale, betyder det nok ikke det store.


Du taler netop om at rette ind, uanset om du kan lide vendingen eller ej. Du skriver ordret, at mænd taber muligheder og må agere derefter. Det er en elendig fortolkning helt på linie med mænd der slet ikke mener, kvinder burde have de her nye muligheder.

En mand kan netop vente til han er 45 nu Eller gøre alt muligt andet. Jeg tror, du undervruderer, at de her udviklinger også vil medføre holdningsændringer. Manden bliver friere. Han kan vente til han er 55 og hente en fra thailand. Det er vist også i vo,dsom stigning. Eller bare score en enlig kvinde med barn, når børnene er ovre den mest besværlige alder eller alt muligt andet.


Jeg læste AFs indlæg som en reaktion på de indvendinger der går på at muligheden reducererer mænds mulighed for at gå børn, og derfor er uretfærdig overfor mænd. Jeg er ikke enig i at det er uretfærdigt, blandt andre af netop den grund du nævner. Mænd har et meget længere tidsrum at realisere drømmen i, hvis de har den.

Nu om stunder må man tage stilling både som mand og som kvinde, i langt højere grad end man skulle for 50 år siden, fordi så meget har forandret sig (til det bedre). Den direkte afhængighed af 1 anden mindskes, men uden at dette betyder at nødvendigheden af forpligtende fællesskaber mindskes, og det synes jeg er vigtigt. Det taler imod den opløsning af fællesskabet i små individuelle egoenheder, der bruges som skræmmebillede på tendensen.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Flere og flere solomødre, og de bliver yngre og yngre

Indlægaf Artem » 23. jun 2018, 07:18

LaScrooge skrev:Det gælder for begge køn. En kvinde, som gerne vil have biologiske børn med en partner har jo, på samme måde som de mænd, du taler om, heller ikke haft succes med at finde en villig partner. Mænd har bare 15-20 år mere at løbe på i den henseende, fordi de kan blive fædre i en meget højere alder. Så jeg kan ikke rigtig se uretfærdigheden eller skævvridningen i det. Ønsket kan være ens og lige stærkt, men vilkårene e forskellige, fordi kvinders tid hurtigere løber ud.

Findes der mon ikke dating der specifikt fokuserer på at finde partnere med det hovedformål at stifte familie? Altså, hvor det er præmissen for datingen i det hele taget, versus fx tinder, hvor det er alt fra uforpligtende sex til seriøs familiedannelse man kan løbe ind i? Ellers kommer det nok snart.

Som sådan har du ret, men statistik viser at der bliver flere mænd end kvinder der aldrig får børn i de her år. Og så hjælper det ikke så meget at manden i teorien stadig kan få børn når han er 70 år.

Efter det jeg ved findes det dating sted ikke. Det nærmest er regnbuebarn.dk Som mest henvender sig til bøsser og lesbiske med at de kan lave anderledes familieformer til at få et barn sammen.
Har en gang været inde og lure, og der er da også nogle få hetro mænd og kvinder. Ja generelt er der mangel på mænd der, hvorfor det nærmest er helt modsat normale dating sider, med at man som mand er ganske populær og får en del breve fra håbefulde kvinder. Problemet er bare at de her kvinder har lagt sig meget faste på at de ønsker en alternativ familietype, med sig selv som den primære forældre, hvor manden kun skal levere sæden i en "kop". og så kan få lov til at se barnet hver anden weekend, sammen med at betale børnepenge.
Som mand synes jeg ikke at det virkede attraktiv.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Flere og flere solomødre, og de bliver yngre og yngre

Indlægaf Artem » 23. jun 2018, 07:26

Allmost_Famous skrev:[Jeg kender mange kvinder, som har været/er i forhold, hvor de er blevet holdt hen fordi manden godt lige ville vente nogle år med at få børn, for så at trække i land i 11. time, og så står kvinderne der med lang næse og en kløen i æggestokkene. Og så finder fyren en anden kvinde, han kan holde hen nogle år.

Men det oplever man jo også som mand. Jeg har selv haft flere kærester i slut 20'erne. Hvor jeg troede jeg havde fundet den rette til at få børn med, men hvor hun så ender med at droppe mig. Der følte jeg også at de har spildt nogle af mine bedste år.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21922

Re: Flere og flere solomødre, og de bliver yngre og yngre

Indlægaf Purple Haze » 23. jun 2018, 07:31

Umiddelbart virker det da til at der findes sider hvor man kan lede efter en mor til sit kommende barn.

Fandt hurtigt et par sider, eksempelvis:
http://givmigetbarnnu.mediajungle.dk
https://www.babyklar.dk

Hvis man som mand gerne vil have børn, så man jo komme ind i kampen og opsøge kvinder der gerne vil have børn.

Og ja det er da ærgerligt at mænd ikke kan lave børnene selv, men det er der jo ikke noget at gøre nogrt ved.
Dvs hvis de har tilstrækkeligt med penge kan de nok godt (på ulovligvis) købe sig en rugemor i udlandet. Det er der jo også nogen par der gør, så mon ikke det kan lade sig gøre for en mand, hvis man vil det nok.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Flere og flere solomødre, og de bliver yngre og yngre

Indlægaf LaScrooge » 23. jun 2018, 07:35

Artem skrev:
LaScrooge skrev:Det gælder for begge køn. En kvinde, som gerne vil have biologiske børn med en partner har jo, på samme måde som de mænd, du taler om, heller ikke haft succes med at finde en villig partner. Mænd har bare 15-20 år mere at løbe på i den henseende, fordi de kan blive fædre i en meget højere alder. Så jeg kan ikke rigtig se uretfærdigheden eller skævvridningen i det. Ønsket kan være ens og lige stærkt, men vilkårene e forskellige, fordi kvinders tid hurtigere løber ud.

Findes der mon ikke dating der specifikt fokuserer på at finde partnere med det hovedformål at stifte familie? Altså, hvor det er præmissen for datingen i det hele taget, versus fx tinder, hvor det er alt fra uforpligtende sex til seriøs familiedannelse man kan løbe ind i? Ellers kommer det nok snart.

Som sådan har du ret, men statistik viser at der bliver flere mænd end kvinder der aldrig får børn i de her år. Og så hjælper det ikke så meget at manden i teorien stadig kan få børn når han er 70 år.

Efter det jeg ved findes det dating sted ikke. Det nærmest er regnbuebarn.dk Som mest henvender sig til bøsser og lesbiske med at de kan lave anderledes familieformer til at få et barn sammen.
Har en gang været inde og lure, og der er da også nogle få hetro mænd og kvinder. Ja generelt er der mangel på mænd der, hvorfor det nærmest er helt modsat normale dating sider, med at man som mand er ganske populær og får en del breve fra håbefulde kvinder. Problemet er bare at de her kvinder har lagt sig meget faste på at de ønsker en alternativ familietype, med sig selv som den primære forældre, hvor manden kun skal levere sæden i en "kop". og så kan få lov til at se barnet hver anden weekend, sammen med at betale børnepenge.
Som mand synes jeg ikke at det virkede attraktiv.


Det ville jeg heller ikke synes at det var, for det er umiddelbart ikke attraktivt at være reduceret til et redskab. Dog tvivler jeg på at man i en sådan konstellation kan indgå en kontrakt på forhånd hvor man afskriver sig retten til socialt forældreskab, altså på det nærmeste forærer sit barn væk, hvis man reelt står med ønsket efter fødslen. Det er svært at miste retten til sit forældreskab. Så det er en mulighed for at få et biologisk barn sat i verden, men ikke nemmere ifht at skabe en harmonisk og velfungerende familie. Det kræver stadig arbejde, fleksibilitet, evne til samarbejde og indgå kompromiser.

I forhold til det første, så er det måske bare verden der er ved at vise sit sande ansigt ifht hvordan tingene ser ud når man ikke længere er socialt og økonomisk tvunget til at blive sammen i dårlige parforhold. Måske den samme mængde mænd altid ville have været barnløse, hvis ikke tidligere tiders sociale normer og kønsroller havde tildelt dem en partner og et forhold, som kunne være lige ulykkeligt for begge.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Flere og flere solomødre, og de bliver yngre og yngre

Indlægaf hotlips » 23. jun 2018, 07:40

Min lillesøster har lige fået en dreng, det er med en åben donor og hun er 27.

Jeg var 33 da jeg fik barn, det var med en jeg havde været bedste ven med i 14 år, jeg havde godt vidst i lang tid at jeg var så skruk at jeg ikke ville kunne se klart og jeg ville ikke risikere at få barn med en eller anden der overhovedet ikke var egnet, det er en voldsom drift hvis den først sætter ind.
Og han havde spurgt mig flere gange over flere år om ikke han måtte blive far til det barn.

Jeg overvejede en anonym donor alvorligt men jeg endte med at komme frem til at det ikke er noget jeg kan gå ind for helt generelt, det er for stor en beslutning at tage på en andens vegne at de aldrig skal kende deres fædrene ophav og jeg synes faktisk ikke det bør være lovligt.

Enlige mødre har jo eksisteret altid og den dag idag er det 90% af børn der bor hos en forælder der bor hos deres mor, jeg har aldrig kunnet finde en statistik på hvor mange af de fædre der er frivilligt fraværende men jeg vil ikke blive overrasket hvis det er flere end der er frivilligt enlige mødre så jeg er ikke så sikker på det der med at det siger enormt meget om samfundet.

Jeg tror det er rigtigt at det mest er et storby fænomen, og det kan være det gør det selvforstærkende, min dreng ved godt at vi ikke har været kærester, og han har nu både en kusine og en fætter der er lavet med donorer så for ham og ikke mindst kusinen når hun bliver voksen, så vil det ikke være nær så grænseoverskridende som det har været for os andre, min lillesøster har selv fortalt mig at hun, der ellers er noget nervøs af sig, overhovedet ikke var bekymret for at skulle sige det til familien, for jeg havde jo gjort det før så de var lidt vant til det og hun havde jo set at det er gået uden problemer så hun vidste jo godt at de ikke ville få et føl eller andet mærkeligt.
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"