Sognepræst: Selvfølgelig er hudfarven på unge kriminelle ikke ligegyldig

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Brok
Kort karma: 1
Likede indlæg: 83

Re: Sognepræst: Selvfølgelig er hudfarven på unge kriminelle ikke ligegyldig

Indlægaf Brok » 20. jul 2018, 18:01

Jeg er total ligeglad med, hvad statestikken siger, hvis dagligdagen er utryg, og når kriminaliteten er
I ens nabolag, hvad hjælper det så med statestik.

Vi burde se mere på, hvordan politiet kan berolige mange urolige borgere.
4
Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 246
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 4533

Indlægaf Mistermor » 20. jul 2018, 19:34

Confucius skrev:
Jeg synes at præsten har 100 % ret, og han giver jo også det helt rigtige argument for det. Der er ingen grund til at vi ikke skulle kende forholdet mellem kriminalitet og etnisk baggrund. Der er kun en politisk korrekt grund, men det er ikke en gyldig grund.

I eksemplet fra radioudsendelsen får vi imidlertid ikke at vide, hvorfor lytteren gerne vil vide det. Er det fordi vedkommende vil vide, om man endnu engang forsøger at ramme en bestemt gruppe mennesker med en lov, eller er det, fordi vedkommende vil bekræftes i, at det er udlændinge, der har den opførsel?

Vi ved heller ikke, om grunden til, at vi ikke får et svar på spørgsmålet bunder i det ene eller andet.

Omvendt er politisk korrekt også ved at være et skældsord. https://www.b.dk/kronikker/farvel-til-p ... korrekthed
1
Conway
Bortvist
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Indlægaf Conway » 20. jul 2018, 19:52

Wizzze skrev:
Confucius skrev:
Wizzze skrev:
Er ikke overrasket over det kommer fra en præst. Der er virkelige meget intolerance, racisme, homofobi og værre i nogle kirke- og trossamfund :tie:
Det kristne elsk din næste budskab er virkelig ikke noget som praktiseres alle steder, mindst af alt i kirken :rulle:
Bare se på DF og hvor mange af deres fremtrædende folk som kommer af en kirke/præste baggrund.

Så man er intolerant og racistisk, hvis man gerne vil have den faktuelle sandhed om kriminelles hudfarve, men det er helt fjong at bashe DF og præster som gruppe, fordi... hvad?

Man er ikke intolerant, racistisk, homofobisk eller det der er værre, bare fordi man ikke mener at andre skal have lov at censurere fakta, så man (efter de andres mening) ikke mener noget bestemt.

TS skriver at det er overraskende at det kommer fra en præst, og det skriver jeg bare at jeg ikke er, fordi vi har set hvor intolerante grupper indenfor kirke/trossamfund kan være. Og det er helt fjong at bashe DF og grupper af præster for at være intolerante, fordi de er intolerante. Ligesom det er helt fjong at bashe undertegnede for at være intolerant overfor intolerante, fordi det er jeg.

Mener du dermed at nogen former for intolerance er bedre end andre hvis de tilfældigvis harmonerer med egen overbevisning. Det må vist siges at være topmålet af intolerance !
1
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Conway
Bortvist

Indlægaf Conway » 20. jul 2018, 21:03

Mistermor skrev:
Confucius skrev:
Jeg synes at præsten har 100 % ret, og han giver jo også det helt rigtige argument for det. Der er ingen grund til at vi ikke skulle kende forholdet mellem kriminalitet og etnisk baggrund. Der er kun en politisk korrekt grund, men det er ikke en gyldig grund.

I eksemplet fra radioudsendelsen får vi imidlertid ikke at vide, hvorfor lytteren gerne vil vide det. Er det fordi vedkommende vil vide, om man endnu engang forsøger at ramme en bestemt gruppe mennesker med en lov, eller er det, fordi vedkommende vil bekræftes i, at det er udlændinge, der har den opførsel?

Vi ved heller ikke, om grunden til, at vi ikke får et svar på spørgsmålet bunder i det ene eller andet.

Omvendt er politisk korrekt også ved at være et skældsord. https://www.b.dk/kronikker/farvel-til-p ... korrekthed

Begrundelsen er vel ligegyldig i forhold til selve spørgsmålet skulle man mene !
Det der kan være en bekræftelse for den ene kan jo være det modsatte for den anden alt efter overbevisning så alene den klarhed er jo en gevinst for alle fremover !
0
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 248
Likede indlæg: 4522

Indlægaf hotlips » 20. jul 2018, 22:11

Wizzze skrev:
Confucius skrev:
Wizzze skrev:
Er ikke overrasket over det kommer fra en præst. Der er virkelige meget intolerance, racisme, homofobi og værre i nogle kirke- og trossamfund :tie:
Det kristne elsk din næste budskab er virkelig ikke noget som praktiseres alle steder, mindst af alt i kirken :rulle:
Bare se på DF og hvor mange af deres fremtrædende folk som kommer af en kirke/præste baggrund.

Så man er intolerant og racistisk, hvis man gerne vil have den faktuelle sandhed om kriminelles hudfarve, men det er helt fjong at bashe DF og præster som gruppe, fordi... hvad?

Man er ikke intolerant, racistisk, homofobisk eller det der er værre, bare fordi man ikke mener at andre skal have lov at censurere fakta, så man (efter de andres mening) ikke mener noget bestemt.

TS skriver at det er overraskende at det kommer fra en præst, og det skriver jeg bare at jeg ikke er, fordi vi har set hvor intolerante grupper indenfor kirke/trossamfund kan være. Og det er helt fjong at bashe DF og grupper af præster for at være intolerante, fordi de er intolerante. Ligesom det er helt fjong at bashe undertegnede for at være intolerant overfor intolerante, fordi det er jeg.

Men hvis du selv synes det er okay at bashe folk fra trossamfund, og folk der tilhører bestemte partier, hvordan kan du så have den mindste smule troværdighed i dit ønske om at ville fremstå tolerant?

Det er sq da altid let nok at være tolerant overfor dem der har præcis samme holdning som en selv.
5
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 248
Likede indlæg: 4522

Indlægaf hotlips » 20. jul 2018, 22:25

Jeg synes iøvrigt det er nogle ret gode og relevante statistikker der laves omkring etnicitet, det er kun et par dage siden jeg sad og læste fængselsvæsenets årlige statistikker og der var der både tal på hvor mange fra hvilket land, var det 2,2 eller 3 generations indvandrere, hvad sad de for os en masse andet.

Og en af de ting den slags jo allerede har afstedkommet har været at det til sidst ikke længere var muligt at ignorere at der altså var et reelt integrationsproblem og det var jo rent utopi i langt de fleste partier selv længe efter det blev ganske tydeligt for de fleste udenfor borgen.

Det mener jeg bestemt er en god ting, både for Danmark men bestemt også for de mange unge mennesker der enten slås med en baggrund der trækker i dem for at de ikke skal deltage i samfundet og de der udsættes for social kontrol og det er der jo en del unge damer der er blevet plaget helt urimeligt med, og det har blandt andet hjulpet til at de har haft meget lettere ved at få hjælp.

Danske børn bliver undersøgt og overvåget og mange kommuner har diverse tiltag for at de skal have en bedre chance end deres sociale arv statistiks set giver dem, og jeg kan ikke se man gør indvandrerbørn nogen tjenester ved at lægge låg på information der kunne hjælpe med at finde de der har brug for hjælp, tværtimod.

Vi er nødt til at erkende problemerne og kunne undersøge dem ucensureret hvis vi og de skal have en chance for at ændre på tingene.
7
Brugeravatar
Brok
Kort karma: 1
Likede indlæg: 83

Indlægaf Brok » 21. jul 2018, 08:31

Problemet er og bliver islam, som bliver misbrugt til alle former, for lande der har demokrati,
Og derfor tror jeg ikke på noget samfund der kan leve i fred, for så længe islam ikke godkender
Andre, så kan vi godt glemme integration.

Den dag muslimske kvinder har deres frihed til selv, at bestemme da har samfundet en mulighed
Men ikke et minut før.
2
Konsensa
Kort karma: 5
Likede indlæg: 33

Indlægaf Konsensa » 21. jul 2018, 10:28

Ifølge Danmarks statistik: Hvis kriminaliteten for alle mænd (1915) er 100, så er den for efterkommere af indvandrere af ikke vestlig herkomst 250,
men meget spredt, alt efter hvilke lande, der er tale om. Højst for libanesere (læs palæstinensere), lavest for kinesere. Det er selvfølgelig etnicitet der er afgørende og ikke hudfarven som sådan, men de fleste fra muslimske lande fx sigøjnere er mørke. Så mørkhudede mennesker bliver selvfølge "profileret", af politiet eller af andre der er bange for dem, hvis man har denne viden plus evt. fordomme. Dette kan man ikke lovgive sig ud af. At fremføre viden er ikke en fordoms fyldt i sig selv.
0
Brugeravatar
deliciouscookie
Kort karma: -22
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 75

Indlægaf deliciouscookie » 21. jul 2018, 11:54

Wizzze skrev:det er helt fjong at bashe undertegnede for at være intolerant overfor intolerante, fordi det er jeg.
Så du kan ikke lide dig selv fordi du er intolerant :D
1
Brugeravatar
deliciouscookie
Kort karma: -22
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 75

Indlægaf deliciouscookie » 21. jul 2018, 12:11

Som allerede anført af mange andre, så er faktuel viden brugbar. Hvordan og til hvad vi brugen viden, er så en anden sag, men det betyder ikke at den viden ikke skal indsamles og anvendes positivt.
0
Aragorn
Kort karma: 367
Likede indlæg: 3948

Indlægaf Aragorn » 22. jul 2018, 16:15

annellaII skrev:ttps://www.kristeligt-dagblad.dk/mediekommentar/tak-til-dem-der-kraever-klare-svar

En befolkning bør kende til forholdet mellem kriminalitet og etnisk baggrund, også blandt de helt unge, for den viden kan have betydning for synet på indvandring og integration, hvilket igen kan præge udfaldet af næste folketingsvalg. Med et enkelt kig over til vore naboer i Sverige ved man, at hemmeligholdelsen af den slags oplysninger ikke i længden gavner den frie samtale.

For det første undrer jeg mig over sådan en udtalelse fra en præst; "Selvfølgelig er hudfarven på unge kriminelle ikke ligegyldig." Og for det andet mener jeg ikke, at en befolkning bør kende til forholdet mellem krimalitet og etnisk baggrund, en kriminel er en kriminel uanset hudfarve og etnisk baggrund.

Din mening?

Jeg mener det er noget vrøvl.

Naturligvis betyder det noget hvem der er årsag til kriminalitet, hvis du vil foretage præventive foranstaltninger. At være blind for hvem der begår kriminalitet er kun uden betydning for straffen for begået kriminalitet. Naturligvis skal befolkningen vide hvilket samfund de bor i, i alle aspekter. En befolkning der bliver nægtet information er en undertrykt befolkning.
1
N-I-E-T-Z-S-C-H-E
and I'll end any mother fucker
like my name in a spelling bee
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 87
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1519

Indlægaf thomassneum » 23. jul 2018, 06:59

Confucius skrev:
Der tager du fejl. Vi behøver ikke opgøre det i procent. Man kan jo bare oplyse de faktuelle tal, uden at analysere på dem, eller konsekvent nævne gerningsmandens hudfarve. Præcis som de næsten altid konsekvent nævner gerningsmandens alder. (Det hører man sjovt nok ikke venstrefløjen øffe over). Det er fuldstændigt ligegyldigt om det er en kort eller lang straf, om det er fængsel eller fodlænke, eller hvad motivet var. Det skal bare oplyses, og så skal vi nok selv hver især tygge på de informationer, og drage vores egne konklusioner, meninger og holdninger.

Du skal nok ikke snakke for højt om at misbruge statistikker, når du selv fuldstændigt ublu smider nogle grafer og tal ind i debatten uden kildehenvisninger, så vi andre kan efterprøve DINE konklusioner. Selv ud fra den smule jeg kan se, kan jeg se at de tal er helt i skoven, når det gælder om at virke som belæg for dine påstande. Alene af den grund, at den ikke deler op i hudfarve eller alder - ikke engang etnicitet - som er det tråden handler om.

Jeg mangler stadig at høre nogle gode grunde til hvorfor vi ikke skulle oplyse hudfarve på folk, der dømmes for kriminalitet. Gode grunde - det udelukker smagsdommeri!

Jeg vil normalt smide links til mine kilder.
I dette tilfælde talte vi specifikt statistik fra www.kriminalforsorgen.dk, så det er naturligvis de statistikker jeg anvender. Beklager hvis ikke det var tydeligt nok.

Hvis du maler et billede af landets tilstand mht. udlændinge i fængslerne, så er det bestemt ikke uvæsentligt at tage hele billedet med. Det giver sig selv.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Confucius
Kort karma: 210
Likede indlæg: 3817

Indlægaf Confucius » 23. jul 2018, 12:02

thomassneum skrev:
Confucius skrev:
Der tager du fejl. Vi behøver ikke opgøre det i procent. Man kan jo bare oplyse de faktuelle tal, uden at analysere på dem, eller konsekvent nævne gerningsmandens hudfarve. Præcis som de næsten altid konsekvent nævner gerningsmandens alder. (Det hører man sjovt nok ikke venstrefløjen øffe over). Det er fuldstændigt ligegyldigt om det er en kort eller lang straf, om det er fængsel eller fodlænke, eller hvad motivet var. Det skal bare oplyses, og så skal vi nok selv hver især tygge på de informationer, og drage vores egne konklusioner, meninger og holdninger.

Du skal nok ikke snakke for højt om at misbruge statistikker, når du selv fuldstændigt ublu smider nogle grafer og tal ind i debatten uden kildehenvisninger, så vi andre kan efterprøve DINE konklusioner. Selv ud fra den smule jeg kan se, kan jeg se at de tal er helt i skoven, når det gælder om at virke som belæg for dine påstande. Alene af den grund, at den ikke deler op i hudfarve eller alder - ikke engang etnicitet - som er det tråden handler om.

Jeg mangler stadig at høre nogle gode grunde til hvorfor vi ikke skulle oplyse hudfarve på folk, der dømmes for kriminalitet. Gode grunde - det udelukker smagsdommeri!

Jeg vil normalt smide links til mine kilder.
I dette tilfælde talte vi specifikt statistik fra http://www.kriminalforsorgen.dk, så det er naturligvis de statistikker jeg anvender. Beklager hvis ikke det var tydeligt nok.

Hvis du maler et billede af landets tilstand mht. udlændinge i fængslerne, så er det bestemt ikke uvæsentligt at tage hele billedet med. Det giver sig selv.

Tilbage står stadig "Selv ud fra den smule jeg kan se, kan jeg se at de tal er helt i skoven, når det gælder om at virke som belæg for dine påstande. Alene af den grund, at den ikke deler op i hudfarve eller alder - ikke engang etnicitet - som er det tråden handler om."
0
Alle mennesker er lige - uanset om de er sorte, brune, gule, røde eller normale.
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 87
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1519

Indlægaf thomassneum » 23. jul 2018, 12:19

Confucius skrev:
Tilbage står stadig "Selv ud fra den smule jeg kan se, kan jeg se at de tal er helt i skoven, når det gælder om at virke som belæg for dine påstande. Alene af den grund, at den ikke deler op i hudfarve eller alder - ikke engang etnicitet - som er det tråden handler om."

Etnicitet
Opgørelsen, som har fokus på etnisk baggrund, fordeler klientellet på henholdsvis
indvandrere, efterkommere, udlændinge og personer med dansk oprindelse.
Etniciteten udtrykker alene etnisk tilhørsforhold; den siger ikke noget om
statsborgerskabet, fordi indvandrere, efterkommere og personer med dansk
oprindelse kan være såvel danske som udenlandske statsborgere, mens gruppen af
udlændinge alle er udenlandske statsborgere.
Opgørelsen er udarbejdet i samarbejde med Danmarks Statistik, som har tilført
oplysninger om indsattes og klienters etniske tilhørsforhold og oprindelsesland;
derudover er der oplysninger om køn, alder og opholdssted.
Opgørelsen vedrører indsatte og tilsynsklienters etniske baggrund pr. 15. november
2017. Den viser, at 16 % er indvandrere, 10 % er efterkommere, 70 % er af dansk
oprindelse, mens 4 % er udlændinge (turister).
Om gruppen af udlændinge foreligger
der kun oplysning om opholdssted i kriminalforsorgens institutioner.
Fordelingen ser lidt anderledes ud, når der alene fokuseres på indsatte i fængsler og
arresthuse, her er andelen af personer med dansk oprindelse langt mindre (57 %) og
andelen af udlændinge langt større (13 %).
I opgørelsen over etnicitet indgår afsonere i fodlænke i gruppen af tilsynsklienter.

LINK: http://www.kriminalforsorgen.dk/Etnicit ... -7539.aspx

Mine "påstande" var alene at man ikke tog det fulde billede med.
Det fulde billede at "indsatte" er hermed bragt for dine fødder. (70 % er af dansk oprindelse)

Desuden har vi slet ikke været inde på det misvisende billede, i alene at tale procenter.

En del af forklaringen på den voksende % af indsatte i danske fængsler, er også at den samlede masse af danskere som bliver dømt falder hurtigere end end massen for udlændinge, som dog også falder.. derfor bliver procentfordelingen stadig højere for udlændingen, selvom det går den rigtige vej,. Wow.. noget at tænke på der også. ;)
0
Med bov skal man mad lave, men...
Conway
Bortvist

Indlægaf Conway » 23. jul 2018, 13:01

Som nævnt adskillige gange er statistikker om dette emne ikke det papir værd de er skrevet på !
Især ikke når man ser på hvordan “dansk oprindelse” defineres i vores tåbelige lov om tildeling af statsborgerskabet.

//Efterkommere er født i Danmark. Ingen af forældrene er både danske statsborgere og født i Danmark. Hvis der ikke findes oplysninger om nogen af forældrene, og personen er udenlandsk statsborger, opfattes personen også som efterkommer. Når en eller begge forældre, der er født i Danmark, opnår dansk statsborgerskab, vil deres børn ikke blive klassificeret som efterkommere, men som personer med dansk oprindelse.
Personer med dansk oprindelse er personer - uanset fødested - der har mindst én forælder, der både er dansk statsborger og født i Danmark.//

Det betyder at man allerede fra anden generation betegnes som af “dansk oprindelse” hvilket mange nok vil være uenig i !
En retvisende statistik ville erstatte “dansk oprindelse” med etnisk dansk og så skulle i bare se løjer !
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"