Kan jeg stole på DF

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Brok
Indlæg: 670
Tilmeldt: 10. okt 2017, 16:05
Kort karma: 11
Likede indlæg: 374

Kan jeg stole på DF

Indlægaf Brok » 22. jul 2018, 07:13

https://www.bt.dk/politik/thulesen-dahl ... sse-loekke

Mon jeg kan tro på, at DF endelig vil tage ansvar for danmark som et velfærdsland?

Eller bliver det bare ved retorikken som altid?

Jeg er venstreorienteret på de fleste områder, så spændende om DF kunne fortjene min stemme.
0
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 12
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 620

Re: Kan jeg stole på DF

Indlægaf deliciouscookie » 22. jul 2018, 07:33

DF har vel altid taget et medansvar, om den omtalte plane lykkedes vil kun tiden vises.

Venstreorienteret skal dog mere håbe på et socialdemokratisk flertal hvor DF kan øve indflydelse, end et blåt. For i en blå regering skal DF give noget mærkbar på den blå dagsorden ellers springer de blå partier bare fra.
Senest rettet af deliciouscookie 22. jul 2018, 08:15, rettet i alt 1 gang.
0
make cookies not war
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Kan jeg stole på DF

Indlægaf Sophies-mor » 22. jul 2018, 08:03

Nej.
De står sjældent ved noget og er yderst populistiske.
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21920

Re: Kan jeg stole på DF

Indlægaf Purple Haze » 22. jul 2018, 08:14

Altså jeg stoler ikke på dem.
Jeg er uenig med dem på flygtninge indvandre området, men derudover siger de (for mig) mange af de rigtige ting.

Personligt synes jeg det er vigtigere at se på etablerede partiers tidligere handlinger, end hvad de siger de vil gøre.
Hvis de fx som DF har gjort, har talt om at det er vigtigt med gode forhold for de ældre, og derefter stemmer for at fjerne midler til bedre ældrepleje, så synes jeg de for det første er utroværdige og for det andet de netop beviser at de ikke synes ordentlige forhold for de ældre er vigtige (nok).
De har så vidt jeg husker gjort det i bytte for strammere grænsekontrol.

Så med de etablerede partier kikker jeg på deres seneste historik og bedømmer dem udfra det.
Det er også derfor jeg har svært ved at se socialdemokratiet som specielt venstreorienteret, når alle deres handlinger peger i den modsatte retning.

Så er der nye partier, fx Alternativet. Her bliver man jo næsten nød til at stole på det de siger, da de ikke har bevist noget endnu.
4
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Kan jeg stole på DF

Indlægaf Conway » 22. jul 2018, 12:47

Purple Haze skrev:Altså jeg stoler ikke på dem.
Jeg er uenig med dem på flygtninge indvandre området, men derudover siger de (for mig) mange af de rigtige ting.

Personligt synes jeg det er vigtigere at se på etablerede partiers tidligere handlinger, end hvad de siger de vil gøre.
Hvis de fx som DF har gjort, har talt om at det er vigtigt med gode forhold for de ældre, og derefter stemmer for at fjerne midler til bedre ældrepleje, så synes jeg de for det første er utroværdige og for det andet de netop beviser at de ikke synes ordentlige forhold for de ældre er vigtige (nok).
De har så vidt jeg husker gjort det i bytte for strammere grænsekontrol.

Så med de etablerede partier kikker jeg på deres seneste historik og bedømmer dem udfra det.
Det er også derfor jeg har svært ved at se socialdemokratiet som specielt venstreorienteret, når alle deres handlinger peger i den modsatte retning.

Så er der nye partier, fx Alternativet. Her bliver man jo næsten nød til at stole på det de siger, da de ikke har bevist noget endnu.



Det ene udelukker skam ikke det andet.
En strammere grænsekontrol kan sagtens medvirke til bedre forhold for ældre.
Jo flere der skal deles om kagen desto mindre bliver der til den enkelte og man skal altid stoppe lækagen først og tømme båden bagefter :-)
Ang. Nye partier foretrækker jeg at de beviser noget inden jeg giver dem min stemme :-/
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Liou
Indlæg: 327
Tilmeldt: 15. jul 2017, 15:49
Kort karma: 42
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 362

Re: Kan jeg stole på DF

Indlægaf Liou » 22. jul 2018, 18:26

Man kan som udgangspunkt ikke stole på politikere. Det er de mest upålidelige mennesker på hele kloden.

Alt du kan gøre, er at finde det parti, som bedst repræsentere dine holdninger, og krydse fingre for, at de ikke vender på en tallerken senere.

Eller du kan give det danske demokrati en stor fed finger og stemme blankt/blive hjemme/nægte at stemme på nogen af dem
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Kan jeg stole på DF

Indlægaf Juki » 22. jul 2018, 18:45

Held og lykke til dem.

Jeg er enig med mange af DF's mærkesager, men hvem er ikke det når det kommer til bedre ældrepleje, et godt sundhedsvæsen og ordentlig dyrevelfærd?

Jeg stoler overhovedet ikke på DF. De snakker og snakker, stiller krav om lovændringer, kræver forandringer og stramninger. Altså når et givent emne er aktuelt :sarkasme: De praktiserer lappeløsninger der ikke holder på sigt fordi de kræver handlinger ud fra et øjebliksbillede.

Det kan jeg ikke tage alvorligt selvom jeg er enig med meget af det de arbejder for.
5
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Kan jeg stole på DF

Indlægaf Conway » 22. jul 2018, 22:37

Juki skrev:Held og lykke til dem.

Jeg er enig med mange af DF's mærkesager, men hvem er ikke det når det kommer til bedre ældrepleje, et godt sundhedsvæsen og ordentlig dyrevelfærd?

Jeg stoler overhovedet ikke på DF. De snakker og snakker, stiller krav om lovændringer, kræver forandringer og stramninger. Altså når et givent emne er aktuelt :sarkasme: De praktiserer lappeløsninger der ikke holder på sigt fordi de kræver handlinger ud fra et øjebliksbillede.

Det kan jeg ikke tage alvorligt selvom jeg er enig med meget af det de arbejder for.



Som bekendt skal man være i besiddelse af mindst 90 mandater hvis man skal have alle sine mærkesager igennem og har man ikke det står menuen på kompromis efter kompromis.
Det er vilkårene og hvis man tror nogen partier kan undgå kompromiser bør man læse op på vores parlamentariske regler !
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Kan jeg stole på DF

Indlægaf Juki » 22. jul 2018, 23:37

Conway skrev:
Juki skrev:Held og lykke til dem.

Jeg er enig med mange af DF's mærkesager, men hvem er ikke det når det kommer til bedre ældrepleje, et godt sundhedsvæsen og ordentlig dyrevelfærd?

Jeg stoler overhovedet ikke på DF. De snakker og snakker, stiller krav om lovændringer, kræver forandringer og stramninger. Altså når et givent emne er aktuelt :sarkasme: De praktiserer lappeløsninger der ikke holder på sigt fordi de kræver handlinger ud fra et øjebliksbillede.

Det kan jeg ikke tage alvorligt selvom jeg er enig med meget af det de arbejder for.



Som bekendt skal man være i besiddelse af mindst 90 mandater hvis man skal have alle sine mærkesager igennem og har man ikke det står menuen på kompromis efter kompromis.
Det er vilkårene og hvis man tror nogen partier kan undgå kompromiser bør man læse op på vores parlamentariske regler !

Har du citeret rigtigt?
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Kan jeg stole på DF

Indlægaf Conway » 23. jul 2018, 10:59

Juki skrev:
Conway skrev:
Juki skrev:Held og lykke til dem.

Jeg er enig med mange af DF's mærkesager, men hvem er ikke det når det kommer til bedre ældrepleje, et godt sundhedsvæsen og ordentlig dyrevelfærd?

Jeg stoler overhovedet ikke på DF. De snakker og snakker, stiller krav om lovændringer, kræver forandringer og stramninger. Altså når et givent emne er aktuelt :sarkasme: De praktiserer lappeløsninger der ikke holder på sigt fordi de kræver handlinger ud fra et øjebliksbillede.

Det kan jeg ikke tage alvorligt selvom jeg er enig med meget af det de arbejder for.



Som bekendt skal man være i besiddelse af mindst 90 mandater hvis man skal have alle sine mærkesager igennem og har man ikke det står menuen på kompromis efter kompromis.
Det er vilkårene og hvis man tror nogen partier kan undgå kompromiser bør man læse op på vores parlamentariske regler !

Har du citeret rigtigt?


Ja det mener jeg:

//Jeg stoler overhovedet ikke på DF. De snakker og snakker, stiller krav om lovændringer, kræver forandringer og stramninger. Altså når et givent emne er aktuelt :sarkasme: De praktiserer lappeløsninger der ikke holder på sigt fordi de kræver handlinger ud fra et øjebliksbillede.//
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Kan jeg stole på DF

Indlægaf thomassneum » 23. jul 2018, 11:04

Kan du stole på Socialdemokratiet?, på Venstre?, På de Radikale?...
Altså de er jo alle drevet af nogle samfunds-overbevisninger, og så har de noget indflydelse på at få "noget" indført.

Om du stoler på hvad de siger, må være helt op til dig selv. Analysen bør måske være om det er realistisk at de får deres mærkesager igennem.
1
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Kan jeg stole på DF

Indlægaf Juki » 25. jul 2018, 04:39

Conway skrev:
Juki skrev:
Conway skrev:
Juki skrev:Held og lykke til dem.

Jeg er enig med mange af DF's mærkesager, men hvem er ikke det når det kommer til bedre ældrepleje, et godt sundhedsvæsen og ordentlig dyrevelfærd?

Jeg stoler overhovedet ikke på DF. De snakker og snakker, stiller krav om lovændringer, kræver forandringer og stramninger. Altså når et givent emne er aktuelt :sarkasme: De praktiserer lappeløsninger der ikke holder på sigt fordi de kræver handlinger ud fra et øjebliksbillede.

Det kan jeg ikke tage alvorligt selvom jeg er enig med meget af det de arbejder for.



Som bekendt skal man være i besiddelse af mindst 90 mandater hvis man skal have alle sine mærkesager igennem og har man ikke det står menuen på kompromis efter kompromis.
Det er vilkårene og hvis man tror nogen partier kan undgå kompromiser bør man læse op på vores parlamentariske regler !

Har du citeret rigtigt?


Ja det mener jeg:

//Jeg stoler overhovedet ikke på DF. De snakker og snakker, stiller krav om lovændringer, kræver forandringer og stramninger. Altså når et givent emne er aktuelt :sarkasme: De praktiserer lappeløsninger der ikke holder på sigt fordi de kræver handlinger ud fra et øjebliksbillede.//

Jeg har svært ved at forstå hvad du mener, må jeg indrømme.

Du ved godt at det at kræve ændringer ikke er det samme som at det bliver taget op eller vedtaget ikke?
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Kan jeg stole på DF

Indlægaf Conway » 25. jul 2018, 05:28

Juki skrev:
Conway skrev:
Juki skrev:
Conway skrev:
Juki skrev:Held og lykke til dem.

Jeg er enig med mange af DF's mærkesager, men hvem er ikke det når det kommer til bedre ældrepleje, et godt sundhedsvæsen og ordentlig dyrevelfærd?

Jeg stoler overhovedet ikke på DF. De snakker og snakker, stiller krav om lovændringer, kræver forandringer og stramninger. Altså når et givent emne er aktuelt :sarkasme: De praktiserer lappeløsninger der ikke holder på sigt fordi de kræver handlinger ud fra et øjebliksbillede.

Det kan jeg ikke tage alvorligt selvom jeg er enig med meget af det de arbejder for.



Som bekendt skal man være i besiddelse af mindst 90 mandater hvis man skal have alle sine mærkesager igennem og har man ikke det står menuen på kompromis efter kompromis.
Det er vilkårene og hvis man tror nogen partier kan undgå kompromiser bør man læse op på vores parlamentariske regler !

Har du citeret rigtigt?


Ja det mener jeg:

//Jeg stoler overhovedet ikke på DF. De snakker og snakker, stiller krav om lovændringer, kræver forandringer og stramninger. Altså når et givent emne er aktuelt :sarkasme: De praktiserer lappeløsninger der ikke holder på sigt fordi de kræver handlinger ud fra et øjebliksbillede.//

Jeg har svært ved at forstå hvad du mener, må jeg indrømme.

Du ved godt at det at kræve ændringer ikke er det samme som at det bliver taget op eller vedtaget ikke?


Lige præcis og det er jo derfor jeg skriver at man skal have 90 mandater hvis alt skal tages op og vedtages, har man ikke det står den på kompromiser med øvrige partier.
Det er disse vilkår DF og alle øvrige partier har så jeg forstår ikke hvorfor det kun er DF du kke stoler på :gruble:
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5795

Re: Kan jeg stole på DF

Indlægaf Tux » 25. jul 2018, 05:38

Selvfølgelig ikke, DF er en samling populistiske fjolser som nægter at tage ansvar, hvis de tror de vil tabe vælgere på det.
1
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Kan jeg stole på DF

Indlægaf Conway » 25. jul 2018, 16:31

Tux skrev:Selvfølgelig ikke, DF er en samling populistiske fjolser som nægter at tage ansvar, hvis de tror de vil tabe vælgere på det.


Jeg synes ikke DF er så ringe endda !

Og husk det er over 100+ lande , der skal være enige om en evt. revidering af menneskerettigheder og flygtninge konv. aF 1951 , det vil tage mange år hvis mulig . også EVT. UDMELDELSE MINDST 2 år-
Jo der er sket gode "stramninger" (flere på vej)
Med 37 mandater på 11 mdr. - 3 mdr. sommerferie.
(godt arbejde)

1.Skærpelse af adgangen til at opnå permanent opholdstilladelse og statsborgerskab.
2.Stramning af reglerne om inddragelse af flygtninges opholdstilladelse
3. Der er indført midlertidig grænsekontrol med Politi og Hjemmeværn.
4.Udskydelse af retten til familiesammenføring for flygtninge med midlertidig beskyttelse fra et til tre år.
5.Flygtninge skal betale en større del af deres ophold i Danmark selv.
6.Begrænsning af varigheden af opholdstilladelser til flygtninge til to år for flygtninge med konventionsstatus og ét år for flygtninge med beskyttelsesstatus.
7. Afskaffelse af statens betaling for transport til familiesammenførte til herboende flygtninge.
8. Genindførsel af den lavere starthjælp i stedet for den markant højere kontanthjælp.
9.Der genindføres gebyrer på familiesammenføringsområdet, og der indføres gebyrbetaling for ansøgning om permanent opholdstilladelse fra flygtninge.
10.Mulighed for at undersøge, om asylansøgere har medbragte økonomiske midler mhp. dækning af udgifterne til asylansøgerens underhold.
11.Nedsættelse af de økonomiske ydelser til asylansøgere med 10 procent.
12. Folketinget har gjort det lettere at retsforfølge personer, der drager i krig imod danske interesser (møntet på Syrienskrigere).
13.Afskaffelse af asylansøgeres mulighed for at blive indkvarteret i selvstændige og særlige boliger uden for centrene.
14.Genindførelse af ”integrationspotentialekriteriet” ved udvælgelse af kvoteflygtninge.
15. Indsatsen i grænseområder øges med henblik på at stoppe illegal indvandring og grænseoverskridende kriminalitet.
16.Vi har fjernet flygtninges ret til børnepenge fra dag et.
17.Vi har fjernet flygtninges ret til folkepension fra dag et. Nu skal de optjene retten ligesom alle andre.
18.Mulighed for at tilbageholde asylansøgere for at fastlægge deres identitet.
19.Mulighed for at pålægge transportøransvar som led i en udvidet grænsekontrol
20.Lovhjemmel til at standse tog, bus og færgetrafikken, såfremt presset på grænsen vokser.
21.Øget adgang til at frihedsberøve afviste asylansøgere og udlændinge uden lovligt ophold indtil de kan hjemsendes.
22.Udvidet brug af opholds- og meldepligt til udlændinge i udsendelsesposition.
23.Lovhjemmel til at begrænse adgangen til domstolene for frihedsberøve udlændinge, der opholder sig illegalt i Danmark.
24.Indførelse af 225 timers reglen.
25.Loft over kontanthjælpen.
26.Skærpet tilsyn med muslimske friskoler.
27. Genoptagelse af beregninger af hvad indvandringen koster.
28.Begrænsning af muligheden for økonomisk tilskud til retshjælp til udlændinge der klager over danske myndigheders afgørelser på udlændingeområdet til FN-komitéer og til Den Europæiske Menneskerettighedsdomstol
http://www.danskfolkeparti.dk/hvad_har_ ... r%C3%A5det
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"