Når et samfund svigter totalt

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Brok
Indlæg: 670
Tilmeldt: 10. okt 2017, 16:05
Kort karma: 11
Likede indlæg: 374

Re: Når et samfund svigter totalt

Indlægaf Brok » 2. aug 2018, 11:52

Godt vi lever i Danmark, det er mere politisk rigtig.
0
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Når et samfund svigter totalt

Indlægaf Bergen » 2. aug 2018, 17:45

Kattefjæs skrev:I øvrigt er du i Storbritannien meget mere udsat hvis du er det forkerte køn eller den forkerte klasse end den forkerte farve. Især klasse. Og ofrene her var, som de så ofte er, arbejderklasse. De bliver systematisk ignoreret af myndighederne på alle mulige måder, hudfarve underordnet.



Er der nogen vilje i UK til at ændre på det eller ser vi bare næste skandale efter denne?
0
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Når et samfund svigter totalt

Indlægaf Conway » 2. aug 2018, 18:22

Kattefjæs skrev:
Conway skrev:[

//De skal jo have et eller andet forsvar.//

Beklager men jeg kan ikke få øje på noget forsvar !
Det du skriver er jo på ingen måde en gyldig grund til at fraskrive sig et ansvar !
Mener du dermed at ingen skal stilles til ansvar fordi frygt er årsagen ?


Jeg tror ikke du forstår.

Jo, de skal have et eller andet forsvar når de stilles til ansvar for deres handlinger. Om det er et godt eller skidt forsvar kan man så diskutere. Men selvfølgelig skal de finde på ET eller andet som kan forsvare deres inkompetence og mangel på handling.

Det er altså yderst sjældent at folk bare lægger sig fladt ned og indrømmer at de er inkompetente og har brudt loven og svigtet deres pligt. Hvis du arbejder i Child Protective Services og du systematisk undlader at handle på indberetninger om børn som bliver voldtaget over 10-15 år, så slipper du altså ikke med en advarsel når det bliver opdaget.

Selvom sådan en person er skyldig, og de VED det, så finder de som regel på et eller andet som kan bruges som forsvar i håb om at blive set på med mildere øjne.

Man kan fx påstå at man ikke anede hvad der foregik, eller at man ikke turde gøre sin pligt pga. frygt for x, y eller z. Det er jo så blandt andet det, som en del af disse myndighedspersoner har gjort i netop denne sag.

Amoralsk? Måske. Men igen, man skal jo have et eller andet forsvar hvis man vil gøre sig forhåbninger om at få fletningerne ud af postkassen igen.

Jeg forstår overhovedet ikke din sidste sætning eller hvordan i alverden du er kommet frem til det du skriver her.


Sorry Catface, jeg misforstod dit forrige indlæg :(
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Når et samfund svigter totalt

Indlægaf Kattefjæs » 3. aug 2018, 07:46

Bergen skrev:
Kattefjæs skrev:I øvrigt er du i Storbritannien meget mere udsat hvis du er det forkerte køn eller den forkerte klasse end den forkerte farve. Især klasse. Og ofrene her var, som de så ofte er, arbejderklasse. De bliver systematisk ignoreret af myndighederne på alle mulige måder, hudfarve underordnet.



Er der nogen vilje i UK til at ændre på det eller ser vi bare næste skandale efter denne?


Jeg tror ikke jeg kan svare på hele befolkningens vegne. :D Men altså folk bliver jo ved med at stemme Tory igen og igen, på trods af alle de mange skandaler gennem tiden, så mon ikke det bliver ved på den måde. Man er i rimelig høj grad sig selv nærmest.
0
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Når et samfund svigter totalt

Indlægaf Conway » 6. aug 2018, 07:11

Kattefjæs skrev:I øvrigt er du i Storbritannien meget mere udsat hvis du er det forkerte køn eller den forkerte klasse end den forkerte farve. Især klasse. Og ofrene her var, som de så ofte er, arbejderklasse. De bliver systematisk ignoreret af myndighederne på alle mulige måder, hudfarve underordnet.


Der er jeg så helt uenig.
Det er værd at bemærke at denne sag hovedsageligt drejer sig om hvide piger udnyttet af hovedsageligt mellemøstlige mænd !
Hvis tilfældet havde været omvendt at det hovedsageligt var mellemøstlige piger der var udnyttet af hovedsageligt hvide mænd er jeg overbevist om at pressedækningen og omtalen havde været en ganske anden !
Derfor bliver hykleriet fra myndigheder og mediernes side ganske tydelig og understreger pointen om berøringsangst overfor denne religion og kultur !
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"