DF’s ungdomsformand: Det er hverken sundt eller naturligt at være veganer

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
fisken80
Indlæg: 22014
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1122
Likede indlæg: 51940

Re: DF’s ungdomsformand: Det er hverken sundt eller naturligt at være veganer

Indlægaf fisken80 » 5. aug 2018, 12:02

Sangius skrev:
fisken80 skrev:Han har dog nogle ret væsentlige pointer. Bl.a. at mange veganere er enormt rabiate og konfrontatoriske i deres tilgang til dem der vælger at spise kød og mælkeprodukter. Og det fremmer i hvert fald ikke deres sag overhovedet. Jeg er næsten bange for det er tværtimod.

Det er indiskutabelt sundt at spise flere grøntsager og mindre kød. Og det ville være så meget bedre, hvis dét var tilgangen frem for den totale svinen alle, der vover at indtage kød og mælkeprodukter til. Hvorfor ikke bruge krudtet på at vise de lækre veganske retter frem på de sociale medier og på den måde inspirere til at man spiste mindre kød?


De veganere jeg kender er hverlen rabiate eller konfrontatoriske. Personligt tror jeg det er de færreste der er sådan, men det er bare dem der råber højest. Desværre:)


Det har du garanteret ret i. Jeg kender også et par veganere og de er bestemt heller ikke rabiate overhovedet. Men desværre er det de rabiater der fylder mest i medierne (selvfølgelig, de er jo godt stof) og det er så mega ærgerligt, for der er virkelig en pointe i, at man skal spise mindre kød og mere grønt. Og det er jo faktisk også det ham DFU-formanden skriver.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22014
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1122
Likede indlæg: 51940

Re: DF’s ungdomsformand: Det er hverken sundt eller naturligt at være veganer

Indlægaf fisken80 » 5. aug 2018, 12:02

dgd2007 skrev:Jeg tror godt man kan leve vegetarisk. Jeg synes det gengæld det er noget pjat at blande det sammen med politik.
Men okay, det var jo Alternativet der begyndte med det!


Begyndte med hvad?
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: DF’s ungdomsformand: Det er hverken sundt eller naturligt at være veganer

Indlægaf dgd2007 » 5. aug 2018, 12:21

fisken80 skrev:Begyndte med hvad?

Med at sætte "kødløse dage" på partiprogrammet, mener jeg det var.
0
fisken80
Indlæg: 22014
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1122
Likede indlæg: 51940

Re: DF’s ungdomsformand: Det er hverken sundt eller naturligt at være veganer

Indlægaf fisken80 » 5. aug 2018, 13:24

dgd2007 skrev:
fisken80 skrev:Begyndte med hvad?

Med at sætte "kødløse dage" på partiprogrammet, mener jeg det var.


Nåh, jeg troede lige du mente de begyndte på det med at leve vegansk.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22014
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1122
Likede indlæg: 51940

Re: DF’s ungdomsformand: Det er hverken sundt eller naturligt at være veganer

Indlægaf fisken80 » 5. aug 2018, 13:25

Mistermor skrev:
Confucius skrev:Jeg tror at rigtigt mange andre kunne komme med samme udtalelse, og ingen ville løfte et øjenbryn, men derimod være temmelig enige. Men fordi han tilfældigvis er formand for DF-U, så får han tæsk for sine udtalelser - mest for princippets skyld.

Samme mekanik kan ses herinde - og på den gamle debat, for den sags skyld. Nogle debattører kan ikke bare slippe af sted, men også få ros for indlæg, som ville få andre korsfæstet, hvis de skrev nøjagtigt det samme.



Jeg indrømmer gerne, at jeg er fordomsfuld, når det kommer til DF, men lige hvad angår den unge mand, tænkte jeg faktisk, da jeg læste hans debatindlæg, at han er den kvikkeste df´er, jeg har oplevet... Han har endda humor. :panik:


Jeg tænkte det samme. Han var da helt fornuftig at høre på en del af vejen. Okay, måske ikke lige i forhold til, at han tror, at alle veganerne spiser urtefars og drikker proteindrik, men derudover.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: DF’s ungdomsformand: Det er hverken sundt eller naturligt at være veganer

Indlægaf FruitFly » 5. aug 2018, 15:45

annellaII skrev:Earth Overshoot Day bliver 1. august kaldt internationalt. Det er skæringsdagen for, hvornår alle de fornybare naturressourcer er opbrugt for i år og Jorden derfor ikke kan nå at genskabe ressourcerne igen.

En enkelt rettelse med bold.
0
#Klimatosse
avdotja
Indlæg: 4929
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 536
Likede indlæg: 14679

Re: DF’s ungdomsformand: Det er hverken sundt eller naturligt at være veganer

Indlægaf avdotja » 5. aug 2018, 16:11

fisken80 skrev:
Mistermor skrev:
Confucius skrev:Jeg tror at rigtigt mange andre kunne komme med samme udtalelse, og ingen ville løfte et øjenbryn, men derimod være temmelig enige. Men fordi han tilfældigvis er formand for DF-U, så får han tæsk for sine udtalelser - mest for princippets skyld.

Samme mekanik kan ses herinde - og på den gamle debat, for den sags skyld. Nogle debattører kan ikke bare slippe af sted, men også få ros for indlæg, som ville få andre korsfæstet, hvis de skrev nøjagtigt det samme.



Jeg indrømmer gerne, at jeg er fordomsfuld, når det kommer til DF, men lige hvad angår den unge mand, tænkte jeg faktisk, da jeg læste hans debatindlæg, at han er den kvikkeste df´er, jeg har oplevet... Han har endda humor. :panik:


Jeg tænkte det samme. Han var da helt fornuftig at høre på en del af vejen. Okay, måske ikke lige i forhold til, at han tror, at alle veganerne spiser urtefars og drikker proteindrik, men derudover.

Jeg blev også positivt overrasket :gogo:
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: DF’s ungdomsformand: Det er hverken sundt eller naturligt at være veganer

Indlægaf hotlips » 5. aug 2018, 17:43

1234 skrev:
LadyFox skrev:Som veganer behøver man da ikke spise flere E-numre end folk der spiser kød :lol: Man vælger jo selv spise ting stopfyldt med E-numre, om så det er en pakke plantafars eller røde pølser. Man BEHØVER jo ikke at spise nogen af delene.
Ligesom man ikke behøver at drikke protein shakes, det et er jo et valg man tager.

Om man er veganer eller ej, så kan man jo indrette sin kost på mange forskellige måder. Man kan få kulhydrat, protein, fedt, mineraler og vitaminer på mange forskellige måder.

Jeg tror bare ikke DFU´s formand har fantasi til hvilken mad man skal lave uden erstatningsprodukterne.


Men nu er det da vist ikke ham der har opfundet det og der er et stort salg i de produkter, faktum er at fks erstatningskødet bliver revet ned fra hylderne så i så fald mangler veganerne jo også fantasi, men det er åbenbart ikke noget der tæller..

Jeg synes man skal beslutte sig for om man vil diskutere politik eller sundhed omkring at være veganer, den der underlige gang miskmask får jo bare folks fordomme til at lukke ørerne for hvad det egentlig er han siger, det er altid underholdende at høre på fordomme om folk fra df men det giver jo ingen mening at man forsøger at få det til at lyde som om det er ham der har opfundet de der erstatningsting.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6677

Re: DF’s ungdomsformand: Det er hverken sundt eller naturligt at være veganer

Indlægaf 1234 » 5. aug 2018, 17:50

hotlips skrev:
1234 skrev:
LadyFox skrev:Som veganer behøver man da ikke spise flere E-numre end folk der spiser kød :lol: Man vælger jo selv spise ting stopfyldt med E-numre, om så det er en pakke plantafars eller røde pølser. Man BEHØVER jo ikke at spise nogen af delene.
Ligesom man ikke behøver at drikke protein shakes, det et er jo et valg man tager.

Om man er veganer eller ej, så kan man jo indrette sin kost på mange forskellige måder. Man kan få kulhydrat, protein, fedt, mineraler og vitaminer på mange forskellige måder.

Jeg tror bare ikke DFU´s formand har fantasi til hvilken mad man skal lave uden erstatningsprodukterne.

Men nu er det da vist ikke ham der har opfundet det og der er et stort salg i de produkter, faktum er at fks erstatningskødet bliver revet ned fra hylderne så i så fald mangler veganerne jo også fantasi, men det er åbenbart ikke noget der tæller..

Jeg synes man skal beslutte sig for om man vil diskutere politik eller sundhed omkring at være veganer, den der underlige gang miskmask får jo bare folks fordomme til at lukke ørerne for hvad det egentlig er han siger, det er altid underholdende at høre på fordomme om folk fra df men det giver jo ingen mening at man forsøger at få det til at lyde som om det er ham der har opfundet de der erstatningsting.

Selvfølgelig er der massere af vegetarer og veganere uden fantasi, men jeg kender nu også mange af dem der slet ikke bruger dem. Det er nu hellere ikke mit indtryk at det er fuldtidsvegetarer eller veganere, der primært bruger de her produkter, men kødspisere der ikke har erfaring med vegetarisk mad som enten skal lave mad til vegetarer eller skal prøve en kødfri dag.

Edit: årsagen til jeg nævnt hans parti var heller ikke politisk, men primært en fordom om, at man som DFU'er ikke kender ret mange vegetarer og veganere personligt, hvorfor man eller ikke har så stor kontakt flade til olk der kan lave og lære en om god vegetarisk mad uden alle de der erstatninger.
Senest rettet af 1234 5. aug 2018, 18:20, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: DF’s ungdomsformand: Det er hverken sundt eller naturligt at være veganer

Indlægaf LadyFox » 5. aug 2018, 18:14

hotlips skrev:
1234 skrev:
LadyFox skrev:Som veganer behøver man da ikke spise flere E-numre end folk der spiser kød :lol: Man vælger jo selv spise ting stopfyldt med E-numre, om så det er en pakke plantafars eller røde pølser. Man BEHØVER jo ikke at spise nogen af delene.
Ligesom man ikke behøver at drikke protein shakes, det et er jo et valg man tager.

Om man er veganer eller ej, så kan man jo indrette sin kost på mange forskellige måder. Man kan få kulhydrat, protein, fedt, mineraler og vitaminer på mange forskellige måder.

Jeg tror bare ikke DFU´s formand har fantasi til hvilken mad man skal lave uden erstatningsprodukterne.


Men nu er det da vist ikke ham der har opfundet det og der er et stort salg i de produkter, faktum er at fks erstatningskødet bliver revet ned fra hylderne så i så fald mangler veganerne jo også fantasi, men det er åbenbart ikke noget der tæller..

Jeg synes man skal beslutte sig for om man vil diskutere politik eller sundhed omkring at være veganer, den der underlige gang miskmask får jo bare folks fordomme til at lukke ørerne for hvad det egentlig er han siger, det er altid underholdende at høre på fordomme om folk fra df men det giver jo ingen mening at man forsøger at få det til at lyde som om det er ham der har opfundet de der erstatningsting.


Jamen. Folk skal da bare spise løs af alle de kød erstatningsprodukter, fyldt med E-numre hvis de har lyst til. Men det er jo noget man VÆLGER, og ikke noget man SKAL - så at mene at det er usundt at være veganer ud fra det er da fjollet. Lidt som at sige at folk der spiser bøf bearnaise fylder sig med E-numre, blot fordi at man selv fortrækker Knorr's pulver sovs.

Så det handler overhovedet ikke om om det er ham der har opfundet det, det handler om at han dømmer en hel måde at spise på ude, fordi han ikke bryder sig om de halvfabrika-produkter der er på markedet. Halvfabrika er sjældent (hvis nogensinde) det sundeste/bedste alternativ, det betyder da ikke at folk ikke skal være frit stillet til at vælge de løsninger, men hvis det er det man dømmer kvaliteten på mad sin mad ud fra så har man da tabt på forhånd uanset hvilken slags mad man tester.

Hvis nu jeg ville prøve at teste hvordan det var at spise fisk og fugl som eneste kød og efter en måned på fiskepinde og Chicken nuggets prædikede om at jeg havde fundet ud af det ikke var særlig godt kun at spise fugl og fisk, ville du så ikke synes jeg havde fået er eller andet galt i halsen?
3
...
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: DF’s ungdomsformand: Det er hverken sundt eller naturligt at være veganer

Indlægaf Conway » 5. aug 2018, 22:54

FruitFly skrev:Det mere interessante er hvorfor han føler behov for at komme med denne øjensynligt ligegyldige udmelding - hvem i alverden tager sig af hvad han mener om sundhed? Han er ikke læge - nej, det er ligegyldigt om han mener at leve som veganer er sundt eller ej.

Men hvorfor taler han så om det? For mig er der ingen tvivl - de der klima-hippier skal ikke komme og tage hans kød fra ham og vi skal i al fald ikke lave om på vores levevis for at "redde jorden". Det er en lille bitte brik i DF's modstand imod at gøre noget som helst for at modvirke klimaforandringerne. Og det er ikke noget jeg VED at DF er modstander af - jeg gætter bare, men jeg er sikker på at jeg har ret (og gider ikke google).

ALLE bør være rædselsslagne ved tanken om at Jorden ikke kan holde til vores overforbrug. Det er ikke en nem tanke at forlige sig med.


//Det er en lille bitte brik i DF's modstand imod at gøre noget som helst for at modvirke klimaforandringerne. Og det er ikke noget jeg VED at DF er modstander af - jeg gætter bare, men jeg er sikker på at jeg har ret (og gider ikke google).//

Du ved ikke om det er noget DF er modstander af, du indrømmer at du gætter, men er sikker på at du har ret - Gud fader på lokum FruitFly - du skraber sku bunden når du lufter din indre svinehund !
Har du overvejet at det er mandens helt personlige holdning der intet har med DF’s politik at gøre !
Selv for en DF modstander er det sku under standard !
1
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: DF’s ungdomsformand: Det er hverken sundt eller naturligt at være veganer

Indlægaf FruitFly » 7. aug 2018, 20:25

Conway skrev:
FruitFly skrev:Det mere interessante er hvorfor han føler behov for at komme med denne øjensynligt ligegyldige udmelding - hvem i alverden tager sig af hvad han mener om sundhed? Han er ikke læge - nej, det er ligegyldigt om han mener at leve som veganer er sundt eller ej.

Men hvorfor taler han så om det? For mig er der ingen tvivl - de der klima-hippier skal ikke komme og tage hans kød fra ham og vi skal i al fald ikke lave om på vores levevis for at "redde jorden". Det er en lille bitte brik i DF's modstand imod at gøre noget som helst for at modvirke klimaforandringerne. Og det er ikke noget jeg VED at DF er modstander af - jeg gætter bare, men jeg er sikker på at jeg har ret (og gider ikke google).

ALLE bør være rædselsslagne ved tanken om at Jorden ikke kan holde til vores overforbrug. Det er ikke en nem tanke at forlige sig med.


//Det er en lille bitte brik i DF's modstand imod at gøre noget som helst for at modvirke klimaforandringerne. Og det er ikke noget jeg VED at DF er modstander af - jeg gætter bare, men jeg er sikker på at jeg har ret (og gider ikke google).//

Du ved ikke om det er noget DF er modstander af, du indrømmer at du gætter, men er sikker på at du har ret - Gud fader på lokum FruitFly - du skraber sku bunden når du lufter din indre svinehund !
Har du overvejet at det er mandens helt personlige holdning der intet har med DF’s politik at gøre !
Selv for en DF modstander er det sku under standard !

Jeg VED jeg har ret. Jeg skylder ikke nogen nogen forklaring og jeg er ikke et sandhedsvidne. Jeg ved godt at det fra et hardcore debat-perspektiv det er slapt, men det har sgu' ikke noget med en svinehund at gøre. Det skyldes at jeg ved hvor jeg har Dansk Folkeparti.

Hvis nogen kan/gider modbevise, så tager jeg gerne hatten af. For at starte, så googler nu jeg alligevel lidt:

Lad os se hvad DF siger om klimapolitik:
1. De har ikke en klimapolitik (!). Deres miljøpolitik siger næsten intet om klimaet, kun dette: "I disse år gøres der et stort arbejde for at udrede årsagerne til den globale opvarmning, som af stort set alle anerkendes som en kendsgerning. Selv om årsagerne hertil ikke synes entydigt fastlagte, tyder meget på, at menneskets aktiviteter på jorden bidrager til den globale opvarmning, og set i et internationalt perspektiv er en imødegåelse af klodens opvarmning således et anliggende for alle jordens nationer, ikke kun Europa eller USA. For Dansk Folkeparti er det vigtigt, at også højvækstlande som Kina og Indien inddrages fuldt ud i en global klimapolitik. Uden disse landes medvirken vil miljømæssige tiltag med henblik på en reduktion af CO2-udledningen være langt mindre virkningsfulde."
https://lokal.danskfolkeparti.dk/Arbejdsprogram

2. I Jyllandsposten citeres formanden for dette, når han bliver spurgt om "Hvad er den største miljømæssige udfordring?" (ja, JP kender tydeligvis heller ikke forskel på klimapolitik og miljøpolitik: Hvad er den største miljømæssige udfordring? "Mængden af plastic i verdenshavene er en af de store miljømæssige udfordringer. Derfor er det en god ting at få mere fokus på genanvendelse. Mange kommuner kører i dag med affaldssortering, og det er en god ting at give danskerne mulighed for at kunne sortere deres affald. Blandt andet plastic, som på den måde kan genanvendes."
https://jyllands-posten.dk/debat/breve/ ... -miljoeet/

3. Et sted, der hedder "Globalnyt.dk", og som jeg ikke kender, karakteriseres DF's klimapolitik således "Dansk Folkeparti mener ikke, at Danmark skal være foregangsland på klimaområdet, og partiet ønsker udviklingsbistanden sat ned til 0,7%, det minimumsniveau, der anbefales af FN. Vi skal udnytte olien i Nordsøen, siger partiets ordførere på området."
https://globalnyt.dk/content/partierne- ... folkeparti

4. Information (de kommunister!) skriver: "Blå blok er splittet om grøn omstilling - DF og LA vil arbejde aktivt for at nedtrappe den grønne omstilling. Danmark er alligevel ubetydelig i det store billede, mener DF, mens LA er skeptisk over for påstanden om menneskeskabte klimaforandringer. V og K vil videreføre omstillingen...Ligesom partierne i blå blok er fundamentalt uenige i det meget omtalte spørgsmål om vækst, nulvækst eller minusvækst i den offentlige sektor, er de også splittede på klimaområdet. Hvor Konservative og Venstre ønsker at videreføre den grønne omstilling, erklærer Dansk Folkeparti (DF) og Liberal Alliance (LA), at der bør skrues markant ned for klimaambitionerne, hvis blå blok kommer til magten."
https://www.information.dk/indland/2015 ... omstilling

Men tak for den implicite ros, btw ;)
0
#Klimatosse
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: DF’s ungdomsformand: Det er hverken sundt eller naturligt at være veganer

Indlægaf Conway » 7. aug 2018, 20:58

FruitFly skrev:
Conway skrev:
FruitFly skrev:Det mere interessante er hvorfor han føler behov for at komme med denne øjensynligt ligegyldige udmelding - hvem i alverden tager sig af hvad han mener om sundhed? Han er ikke læge - nej, det er ligegyldigt om han mener at leve som veganer er sundt eller ej.

Men hvorfor taler han så om det? For mig er der ingen tvivl - de der klima-hippier skal ikke komme og tage hans kød fra ham og vi skal i al fald ikke lave om på vores levevis for at "redde jorden". Det er en lille bitte brik i DF's modstand imod at gøre noget som helst for at modvirke klimaforandringerne. Og det er ikke noget jeg VED at DF er modstander af - jeg gætter bare, men jeg er sikker på at jeg har ret (og gider ikke google).

ALLE bør være rædselsslagne ved tanken om at Jorden ikke kan holde til vores overforbrug. Det er ikke en nem tanke at forlige sig med.


//Det er en lille bitte brik i DF's modstand imod at gøre noget som helst for at modvirke klimaforandringerne. Og det er ikke noget jeg VED at DF er modstander af - jeg gætter bare, men jeg er sikker på at jeg har ret (og gider ikke google).//

Du ved ikke om det er noget DF er modstander af, du indrømmer at du gætter, men er sikker på at du har ret - Gud fader på lokum FruitFly - du skraber sku bunden når du lufter din indre svinehund !
Har du overvejet at det er mandens helt personlige holdning der intet har med DF’s politik at gøre !
Selv for en DF modstander er det sku under standard !

Jeg VED jeg har ret. Jeg skylder ikke nogen nogen forklaring og jeg ved godt det er slapt, men det har sgu' ikke noget med en svinehund at gøre. Det skyldes at jeg ved hvor jeg har Dansk Folkeparti.

Hvis nogen kan/gider modbevise, så tager jeg gerne hatten af. For at starte, så googler nu jeg alligevel lidt:

Lad os se hvad DF siger om klimapolitik:
1. De har ikke en klimapolitik (!). Deres miljøpolitik siger næsten intet om klimaet, kun dette: "I disse år gøres der et stort arbejde for at udrede årsagerne til den globale opvarmning, som af stort set alle anerkendes som en kendsgerning. Selv om årsagerne hertil ikke synes entydigt fastlagte, tyder meget på, at menneskets aktiviteter på jorden bidrager til den globale opvarmning, og set i et internationalt perspektiv er en imødegåelse af klodens opvarmning således et anliggende for alle jordens nationer, ikke kun Europa eller USA. For Dansk Folkeparti er det vigtigt, at også højvækstlande som Kina og Indien inddrages fuldt ud i en global klimapolitik. Uden disse landes medvirken vil miljømæssige tiltag med henblik på en reduktion af CO2-udledningen være langt mindre virkningsfulde."
https://lokal.danskfolkeparti.dk/Arbejdsprogram

2. I Jyllandsposten citeres formanden for dette, når han bliver spurgt om "Hvad er den største miljømæssige udfordring?" (ja, JP kender tydeligvis heller ikke forskel på klimapolitik og miljøpolitik: Hvad er den største miljømæssige udfordring? "Mængden af plastic i verdenshavene er en af de store miljømæssige udfordringer. Derfor er det en god ting at få mere fokus på genanvendelse. Mange kommuner kører i dag med affaldssortering, og det er en god ting at give danskerne mulighed for at kunne sortere deres affald. Blandt andet plastic, som på den måde kan genanvendes."
https://jyllands-posten.dk/debat/breve/ ... -miljoeet/

3. Et sted, der hedder "Globalnyt.dk", og som jeg ikke kender, karakteriseres DF's klimapolitik således "Dansk Folkeparti mener ikke, at Danmark skal være foregangsland på klimaområdet, og partiet ønsker udviklingsbistanden sat ned til 0,7%, det minimumsniveau, der anbefales af FN. Vi skal udnytte olien i Nordsøen, siger partiets ordførere på området."
https://globalnyt.dk/content/partierne- ... folkeparti

4. Information (de kommunister!) skriver: "Blå blok er splittet om grøn omstilling - DF og LA vil arbejde aktivt for at nedtrappe den grønne omstilling. Danmark er alligevel ubetydelig i det store billede, mener DF, mens LA er skeptisk over for påstanden om menneskeskabte klimaforandringer. V og K vil videreføre omstillingen...Ligesom partierne i blå blok er fundamentalt uenige i det meget omtalte spørgsmål om vækst, nulvækst eller minusvækst i den offentlige sektor, er de også splittede på klimaområdet. Hvor Konservative og Venstre ønsker at videreføre den grønne omstilling, erklærer Dansk Folkeparti (DF) og Liberal Alliance (LA), at der bør skrues markant ned for klimaambitionerne, hvis blå blok kommer til magten."
https://www.information.dk/indland/2015 ... omstilling



1-4: Intet kunne være mere rigtigt, uden storforurenerne Kina, Indien, Rusland og USA er små landes tiltag totalt ligegyldige !

Derimod rokker det ikke en tøddel ved at du blæser en lille sag helt ud af proportioner FruitFly.
En formand for df’s ungdomsafdeling mener ikke at vegansk levevis er sundt og det laver du straks om til en samlet miljøerklæring fra hele partiet...det er sku en tynd krop the !

Hvor mange partier tror du der vil tages til indtægt for hvad formanden for deres ungdomsafdeling udtaler sig om ?
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: DF’s ungdomsformand: Det er hverken sundt eller naturligt at være veganer

Indlægaf Viskelæder » 7. aug 2018, 21:17

Jeg synes ikke, det giver nogen mening. De fleste veganere spiser langt flere naturlige produkter - ikke det modsatte, altså erstatninger, E-numre, shakes osv.. jeg kender faktisk ingen veganere, der spiser det eller har lyst til at spise det.

Jeg er da heller ikke begyndt at proppe mig med alle mulige mærkelige produkter, efter jeg blev vegetar. Jeg spiser bare ikke kød.

Latterligt argument.
2
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: DF’s ungdomsformand: Det er hverken sundt eller naturligt at være veganer

Indlægaf FruitFly » 7. aug 2018, 22:38

Conway skrev:En formand for df’s ungdomsafdeling mener ikke at vegansk levevis er sundt og det laver du straks om til en samlet miljøerklæring fra hele partiet...det er sku en tynd krop the !

Enig. Men stadig det bedste, der kan komme ud af oplægget. In my opinion.

Og klima, ikke miljø, men hey :blomst:
0
#Klimatosse

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"