Hvad vil du ofre for miljøet/klimaet?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
avdotja
Indlæg: 4929
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 536
Likede indlæg: 14679

Re: Hvad vil du ofre for miljøet/klimaet?

Indlægaf avdotja » 13. aug 2018, 21:04

Falstria skrev:
avdotja skrev:
Falstria skrev:
avdotja skrev:Hvis du er i stand til at finde noget der indikerer at du har ret i at en græsmark absorberer mere kulstof per år end en regnskov, vil jeg hellere end gerne læse det. Jeg har ikke selv været i stand til dette.


Hvert eneste år når det bliver sommer på den nordlige halvkugle, suges CO2 ud af atmosfæren hurtigere end det tilføres.

Det er sommeren på den nordlige halvkugle der sørger for at suge CO2 ud af luften.
Ikke regnskove.

Skal vi ikke forsøge at holde et lidt højere niveau i debatten end det der?


Hvad er niveauet?

Søg f.eks. på OCO2 projektet.

Jeg har skrevet om det før i videnforumet, men nu hvor vi er er politik forumet skal alt vel gentages...

Du kommer med en påstand som ingen andre umiddelbart har hørt om før (en græsmark binder mere kulstof end en skov), der bliver spurgt ind til den påstand da andre ikke kan finde noget der indikerer at det er korrekt og som svar kommer der en sommer/vinter kommentar :forvirret: Det er dårlig debatstil (men et kendt politikerkneb) at lade som om man svarer på noget, når det eneste man gør er at lukke varm luft ud.

Og derefter forsøge at dække sig under at folk man debatterer med i denne debat, burde have har styr på hvad man tidligere har skrevet i andre debatter (som de ikke nødvendigvis selv har deltaget i)? Seriøst?

For at runde det hele af, slutter man lige af med at smide et link til en artikel der heller ikke har nogen relation til den oprindelige påstand...
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvad vil du ofre for miljøet/klimaet?

Indlægaf vibbsen » 13. aug 2018, 21:11

Tæller det at jeg ikke trækker vejret - og dermed ikke udleder Co2 - mens jeg sidder og skammer mig over hvor lidt - eller rettere ingenting - jeg ofrer for miljøet/klimaet...

Bevares, jeg var ude og plukke økologiske æbler i går.....Med det var da kun fordi de var de eneste pluk-selv æbler til rådighed. Og jeg kørte derud i min bil.
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2067
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 208
Likede indlæg: 6064

Re: Hvad vil du ofre for miljøet/klimaet?

Indlægaf Contrast » 17. aug 2018, 19:56

Jeg cykler eller går, og tager kun bussen om vinteren.
Jeg har minimeret mit forbrug af kød en del.
Jeg tænker meget over hvad jeg køber, og det er meget lidt, egentlig. Har brugt for under 900 kr. "lommepenge" hver måned de sidste par måneder, og det er ikke alt, der er fysiske ting af det beløb.
Jeg køber økologisk når jeg kan, samt miljømærkede plejeprodukter når det er muligt.
Jeg bader ikke hver dag.
Jeg genbruger alle poser fra indkøb.

Kan komme i tanke om flere ting der kan blive bedre, og prøver løbende at ændre vaner.
0
Inge Færch Schott
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4057
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 3667

Re: Hvad vil du ofre for miljøet/klimaet?

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 17. okt 2019, 05:46

Jeg har et firma der optimerer distribution for amerikanske firmaer, og derved reducerer affald. Jeg kan flyve røde bøffer ind fra Argentina med privatfly en gang om ugen, og stadig være net-positiv for miljøet. Men det er ikke noget jeg har ofret.

Er ved at bygge et hus. Når det er færdig en gang næste år, vil jeg overdække det med nok solpaneler til at kunne dække behovet for en mellemstor afrikansk landsby. Det vil være et offer jeg laver, for jeg kunne sagtes have valgt at bruge de penge på et andet forbrug.

Og så har jeg en del børn, som naturligvis også har krævet en del ofre. Børn er godt for miljøet - klimaudfordringen er en teknologisk udfordring der kræver en teknologisk løsning, som kun kan gennemføres af en ung, kreativ og nytænkende befolkning med masser af optimisme og gå-på mod. Når folk tænker at børn er dårligt for miljøet, er det fordi de kun regner med de negative sider i regnestykket, og ikke alle de positive. F.eks. alle de nyskabelser, de nye teknologiske landvindinger, den nytænkning, etc. som ens børn kan være med til at skabe. (If You’re Reading This Essay, You Should Probably Have (More) Children)
1
Grab them by the pussy
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4057
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 3667

Re: Hvad vil du ofre for miljøet/klimaet?

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 18. okt 2019, 02:50

Falstria skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:
Børn er godt for miljøet - klimaudfordringen er en teknologisk udfordring der kræver en teknologisk løsning, som kun kan gennemføres af en ung, kreativ og nytænkende befolkning med masser af optimisme og gå-på mod.


Den teknologiske løsning hedder A-kraft.

Man må håbe de unge kan få gjort op med de gamle nissers forstokkede modstand mod den reneste og sikreste energikilde universet kan byde på.
meh. Jeg har ikke noget imod atomkraft, men tænker at det bare ikke er konkurrencedygtig med solenergi. Syntes også personligt meget mere om små distribuerede løsninger, fremfor de gigantiske centraliserede monstre der rutinemæssigt løber årevis og milliarder af dollars over planen - men det er mere min personlige afsky for statslig magt. Derudover ville jeg da håbe at fremtidens teknologiske løsning hedder fusion.
0
Grab them by the pussy

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"