Flere indlagte har drukket for meget vand

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Seladon
Kort karma: 49
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 808

Re: Flere indlagte har drukket for meget vand

Indlægaf Seladon » 7. aug 2018, 06:43

Er oppe på 2,5 l vand+ sodavand med brus om dagen pga varmen. På en normal dag med normal temperatur drikker jeg ca 1,5 l væske per døgn.
1
Murphy's golden law: whoever has the gold makes the law :slem:
Brugeravatar
Madam
Kort karma: 9
Likede indlæg: 341

Indlægaf Madam » 7. aug 2018, 06:56

Seladon skrev:Er oppe på 2,5 l vand+ sodavand med brus om dagen pga varmen. På en normal dag med normal temperatur drikker jeg ca 1,5 l væske per døgn.

Mon ikke det kvantum er det nogenlunde normale for de mennesker, der ikke har hårdt arbejde som asfaltarbejder o.lign.?

Det er ihvertfald i det område, jeg også befinder mig i... :)
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
D.itsen
Kort karma: 317
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 3842

Indlægaf D.itsen » 7. aug 2018, 07:08

Jeg bliver lidt træt af den artikel. Det er jo ikke mængden af vand i sig selv, der er problemet, men mængden af salte der ikke bliver erstattet.
0
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
Stars
Kort karma: 75
Likede indlæg: 1785

Indlægaf Stars » 7. aug 2018, 07:23

D.itsen skrev:Jeg bliver lidt træt af den artikel. Det er jo ikke mængden af vand i sig selv, der er problemet, men mængden af salte der ikke bliver erstattet.

I Odense er de åbenbart lidt klogere :D :

Overlægen har været i kontakt med Odense Universitetshospital (OUH) og Sydvestjysk Sygehus i Esbjerg, hvor man i et vist omfang ser samme tendens i år.

Tendensen er dog ikke så udpræget hos OUH, som den er på Holbæk Sygehus, meddeler det fynske hospital.

Her fortæller man, at det er rigtigt, at der i løbet af sommeren har været patienter indlagt på grund af mangel på salt.

Men også at det har været få - og at det har været svært at fastslå, hvorvidt indlæggelsen alene skyldtes for meget postevand.

Hospitalet henviser til en tidligere udtalelse fra overlæge ved OUH Michael Hansen-Nord.

- Hvis du er sund og rask og spiser almindelig kost, kan du sagtens drikke postevand i de anbefalede mængder, skrev han til TV2.

Anbefalingen med de øvrige drikke er udelukkende til ældre og skrøbelige personer, står der videre i artiklen, som OUH henviser til.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/meget ... -sygehuset
1
(Eks)svigersøn sælges billigt som boksebold.
Maria86
Kort karma: 6
Likede indlæg: 64

Indlægaf Maria86 » 7. aug 2018, 18:34

Er oppe på 3 l vand og 1 l Te vel også 2,5 mælk om dagen. drikker også altid et glas vand når jeg har været på toilettet. Der ryger to glas vand lige før jeg går i seng. Der ryger næsten kun vand ind hos mig. Jeg kan ikke lide noget med brus i
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"