Flere indlagte har drukket for meget vand

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Flere indlagte har drukket for meget vand

Indlægaf Seladon » 7. aug 2018, 06:43

Er oppe på 2,5 l vand+ sodavand med brus om dagen pga varmen. På en normal dag med normal temperatur drikker jeg ca 1,5 l væske per døgn.
1
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Flere indlagte har drukket for meget vand

Indlægaf Madam » 7. aug 2018, 06:56

Seladon skrev:Er oppe på 2,5 l vand+ sodavand med brus om dagen pga varmen. På en normal dag med normal temperatur drikker jeg ca 1,5 l væske per døgn.


Mon ikke det kvantum er det nogenlunde normale for de mennesker, der ikke har hårdt arbejde som asfaltarbejder o.lign.?

Det er ihvertfald i det område, jeg også befinder mig i... :)
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
D.itsen
Indlæg: 3287
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8871

Re: Flere indlagte har drukket for meget vand

Indlægaf D.itsen » 7. aug 2018, 07:08

Jeg bliver lidt træt af den artikel. Det er jo ikke mængden af vand i sig selv, der er problemet, men mængden af salte der ikke bliver erstattet.
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4843
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6406

Re: Flere indlagte har drukket for meget vand

Indlægaf Stars » 7. aug 2018, 07:23

D.itsen skrev:Jeg bliver lidt træt af den artikel. Det er jo ikke mængden af vand i sig selv, der er problemet, men mængden af salte der ikke bliver erstattet.

I Odense er de åbenbart lidt klogere :D :

Overlægen har været i kontakt med Odense Universitetshospital (OUH) og Sydvestjysk Sygehus i Esbjerg, hvor man i et vist omfang ser samme tendens i år.

Tendensen er dog ikke så udpræget hos OUH, som den er på Holbæk Sygehus, meddeler det fynske hospital.

Her fortæller man, at det er rigtigt, at der i løbet af sommeren har været patienter indlagt på grund af mangel på salt.

Men også at det har været få - og at det har været svært at fastslå, hvorvidt indlæggelsen alene skyldtes for meget postevand.

Hospitalet henviser til en tidligere udtalelse fra overlæge ved OUH Michael Hansen-Nord.

- Hvis du er sund og rask og spiser almindelig kost, kan du sagtens drikke postevand i de anbefalede mængder, skrev han til TV2.

Anbefalingen med de øvrige drikke er udelukkende til ældre og skrøbelige personer, står der videre i artiklen, som OUH henviser til.


https://www.dr.dk/nyheder/indland/meget ... -sygehuset
1
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Maria86
Indlæg: 507
Tilmeldt: 3. maj 2016, 16:10
Kort karma: 8
Likede indlæg: 133

Re: Flere indlagte har drukket for meget vand

Indlægaf Maria86 » 7. aug 2018, 18:34

Er oppe på 3 l vand og 1 l Te vel også 2,5 mælk om dagen. drikker også altid et glas vand når jeg har været på toilettet. Der ryger to glas vand lige før jeg går i seng. Der ryger næsten kun vand ind hos mig. Jeg kan ikke lide noget med brus i
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"