Derfor skal du ikke slå edderkopperne i dit hjem ihjel

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
fisken80
Indlæg: 22022
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1122
Likede indlæg: 51948

Re: Derfor skal du ikke slå edderkopperne i dit hjem ihjel

Indlægaf fisken80 » 8. aug 2018, 09:49

DenBruneMunk skrev:
annellaII skrev:
DenBruneMunk skrev:Bare tænk, hvor ofte de spises :)

Der er jo en del mennesker som sover med åben mund og der er man ofte udsat af de små edderkopper som løber rundt om natten, og det frister jo når man ikke lukker til.


Hvad er det dog for en røverhistorie at komme med? Den kunne næsten have været en af Münchhausens (vid)underlige historier. :D

Så skal du prøve at sove med åbent vindue, uden gardiner og se hvordan deres spindel flyver rundt i soveværelset med lidt vind.
De kravler skam rundt under dynen og falder da ned i hovedet på dig, det er ingen røver historie, du mærker det oftest ikke.


Jo, det er en røverhistorie og en sejlivet en af slagsen:https://www.bolius.dk/spiser-du-edderkopper-mens-du-sover-6464/
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Derfor skal du ikke slå edderkopperne i dit hjem ihjel

Indlægaf Kattefjæs » 8. aug 2018, 10:59

Jeg gider ikke de der irriterende, hurtige jagtedderkopper som altid kommer rendende med deres dumme, behaarede ben. De bliver smidt ud. Ikke slaaet ihjel, bare kylet udenfor.

De smaa af slagsen som laver diskrete spind og sidder i et hjoerne og spiser fluer og moel, dem lader jeg som oftest sidde.

Samme med mejere, med mindre de pludselig laver 200 babyer, det kan altsaa godt blive lidt kaotisk.

I gaar aftes havde vi faktisk en af de der enorme krabater i sovevaerelset. Dem som er paa stoerrelse med en folkevogn. DET ER SIMPELTHEN FOR KLAMT.
0
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 490
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 582

Re: Derfor skal du ikke slå edderkopperne i dit hjem ihjel

Indlægaf Zorglup » 12. aug 2018, 07:36

DenBruneMunk skrev:Bare tænk, hvor ofte de spises :)

Der er jo en del mennesker som sover med åben mund og der er man ofte udsat af de små edderkopper som løber rundt om natten, og det frister jo når man ikke lukker til.

Det er en vandrehistorie. :)
Vi aede en stor en af slagsen i Vissenbjerg forleden dag og i den forbindelse slog dyrepasseren det fast.
https://jyllands-posten.dk/livsstil/bol ... -du-sover/
0
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8874
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25434

Re: Derfor skal du ikke slå edderkopperne i dit hjem ihjel

Indlægaf Madam Pomfrey » 12. aug 2018, 08:05

Altså hvis edderkopperne og jeg kan lave en aftale at de holder sig uden for synsvidde, så må de gerne være her.
Men når de sidder og belurer mig i badet, i køkkenvasken, tramper over stuegulvet, så synes jeg ikke de er så rare igen.
Særligt ikke når det er jagtedderkopperne *gys*

Og jeg er ikke rigtig kvinde for at fjerne dem selv, med mindre der er 1½ meter støvsugerrør imellem mig og dem.
Egentligt mest fordi jeg finder dem utilregnelige, tanken om sådan en fætter der kravler op af ens arm ... :whine:
Og det er lidt sært, for jeg er ret praktisk, logisk anlagt, og jeg ved udemærket godt at de på ingen måder er farlige,
men det ændrer altså ikke på min reaktion.

Da min ældste var en 2 år gammel, skulle jeg hente en flyttekasse i vores skur, jeg tog den med ind og åbnede den, og den havde åbenbart ageret rede for jagtedderkopper, så det VÆLTEDE ud med dem, ud over gulvet i vores store køkken alrum. Jeg formåede at bevare ro og overblik, og fik fanget alle med støvsugeren. Men det stakkels barn han var simpelthen panisk angst, han fløj op på vores spisebord, og stod bare der og hikstede og græd.
Så jeg tror faktisk jeg var mest fokuseret på at bevare roen, vise ham at alt var ok, og så få klammerkopperne væk.
I dag har han heldigvis ikke det store problem med edderkopper, og som manden i huset er det hans fornemmeste opgave at fjerne dem for sin moar :D
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Derfor skal du ikke slå edderkopperne i dit hjem ihjel

Indlægaf DenBruneMunk » 12. aug 2018, 11:00

Zorglup skrev:
DenBruneMunk skrev:Bare tænk, hvor ofte de spises :)

Der er jo en del mennesker som sover med åben mund og der er man ofte udsat af de små edderkopper som løber rundt om natten, og det frister jo når man ikke lukker til.

Det er en vandrehistorie. :)
Vi aede en stor en af slagsen i Vissenbjerg forleden dag og i den forbindelse slog dyrepasseren det fast.
https://jyllands-posten.dk/livsstil/bol ... -du-sover/

Det må jeg huske og fortælle dem under dynen, måske har det bare været varmen men i år, har de ikke holdt sig væk fra sengen, det er ikke altid lige sjovt.
1
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Indlæg: 506
Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:41
Kort karma: 67
Likede indlæg: 1532

Re: Derfor skal du ikke slå edderkopperne i dit hjem ihjel

Indlægaf Thitida-No-Chey » 12. aug 2018, 11:23

Jeg kan godt lide edderkopper, eller rettere, jeg har intet imod dem. Jeg havde en stor jagtedderkop siddende i et hjørne af mit soveværelse hele sidste sommer. Gav ham navnet "Jagtkop".... get it? ;) Han tog fluer og myg, jeg lod ham sidde i fred. I løbet af efteråret bevægede han sig over under spotten på modsatte væg og her blev han i en måneds tid, før jeg begyndte at blive bekymret for ham. De jeg tjekkede ham, kunne jeg se, at der kun var skindet tilbage. Jeg indrømmer blankt, at jeg fældede en lille tåre, før jeg sendte Jagtkop videre til de evige støvsugerposemarker.

Siden er Saga flyttet ind, og hun æder ALT under 2cm der bevæger sig
0
It's a shark
shaking his tail
in his pink speedos....
What's not to like??
Billede

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"