Karen Blixen Museum truet af lukning

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Karen Blixen Museum truet af lukning

Indlægaf Madam » 9. aug 2018, 06:45

https://sn.dk/Nordsjaelland/Blixen-Muse ... kel/765436

Hvor tit kommer I på museum?

Må indrømme, at det for mit vedkommende ofte bli'r ved tanken, jeg har desværre ikke fået besøgt Rungstedlund endnu, selvom damen ikke er blandt mine yndlingsforfattere, har stedet altid interesseret, når jeg har kørt forbi.

Ligeledes har Helsingør Bymuseum en udstilling om Simon Spies, som desværre heller ikke er blevet til noget, men vejret er jo heller ikke til museumsbesøg sådan lige p.t.. :)

Hvor ofte går I andre på museum, og hvad interesserer jer...?!
Senest rettet af Madam 9. aug 2018, 07:00, rettet i alt 1 gang.
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9819
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9557

Re: Karen Blixen Museum truet af lukning

Indlægaf Spjaerten » 9. aug 2018, 06:49

Vil sige en gang i kvartalet i gennemsnit måske.
Varierer hvilke slags museum.
I weekenden er der museum på programmet plus Lousiana (tæller det når man har årskort?)
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Karen Blixen Museum truet af lukning

Indlægaf annellaII » 9. aug 2018, 07:50

Madam skrev:https://sn.dk/Nordsjaelland/Blixen-Museum-truet-af-lukning/artikel/765436

Hvor tit kommer I på museum?

Må indrømme, at det for mit vedkommende ofte bli'r ved tanken, jeg har desværre ikke fået besøgt Rungstedlund endnu, selvom damen ikke er blandt mine yndlingsforfattere, har stedet altid interesseret, når jeg har kørt forbi.

Ligeledes har Helsingør Bymuseum en udstilling om Simon Spies, som desværre heller ikke er blevet til noget, men vejret er jo heller ikke til museumsbesøg sådan lige p.t.. :)

Hvor ofte går I andre på museum, og hvad interesserer jer...?!


Jeg må ærligt indrømme, at min tid med museumsbesøg er forbi, jeg har besøgt så mange museer i både ind- og udland, så jeg har ikke behov for at besøge flere.

Rungstedlund har jeg besøgt, det ville være en stor synd, hvis det skulle lukke, så forslaget om at sætte det på finansloven, synes jeg er en rigtig god ide. Karen Blixen er en verdenskendt dansk forfatter, så jeg synes, der burde gøres alt for at bevare Karin-Blixen museet.

Simon Spies har aldrig interesseret mig, og jeg kunne ikke drømme om at besøge en udstilling om ham.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Karen Blixen Museum truet af lukning

Indlægaf Wizzze » 9. aug 2018, 08:04

Lige Rungstedlund, ligesom Louisiana er vi kommet flere gange end ellers, fordi de ligger som de ligger og har naturen med sig (og spiser man på Rungsted havn eller har kursus på Rungstedgård, er det en oplagt combo). Men ellers er det lidt pinligt hvor lidt man faktisk bruger byens museums tilbud, når man bor i byen :genert:
Det er nok de der omkring 3-4 gange om året, eller en gang i kvartalet. Vi har tit talt om at vi burde blive bedre til at genbesøge byens museer, men må bare indrømme at der sjældent sker noget nyt som trækker os til, og så er der bare så mange andre tilbud i byen som trækker mere.

Når vi rejser så besøger vi flere museer end når vi er hjemme.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Karen Blixen Museum truet af lukning

Indlægaf Madam » 9. aug 2018, 08:08

annellaII skrev:
Madam skrev:https://sn.dk/Nordsjaelland/Blixen-Museum-truet-af-lukning/artikel/765436

Hvor tit kommer I på museum?

Må indrømme, at det for mit vedkommende ofte bli'r ved tanken, jeg har desværre ikke fået besøgt Rungstedlund endnu, selvom damen ikke er blandt mine yndlingsforfattere, har stedet altid interesseret, når jeg har kørt forbi.

Ligeledes har Helsingør Bymuseum en udstilling om Simon Spies, som desværre heller ikke er blevet til noget, men vejret er jo heller ikke til museumsbesøg sådan lige p.t.. :)

Hvor ofte går I andre på museum, og hvad interesserer jer...?!


Jeg må ærligt indrømme, at min tid med museumsbesøg er forbi, jeg har besøgt så mange museer i både ind- og udland, så jeg har ikke behov for at besøge flere.

Rungstedlund har jeg besøgt, det ville være en stor synd, hvis det skulle lukke, så forslaget om at sætte det på finansloven, synes jeg er en rigtig god ide. Karen Blixen er en verdenskendt dansk forfatter, så jeg synes, der burde gøres alt for at bevare Karin-Blixen museet.

Simon Spies har aldrig interesseret mig, og jeg kunne ikke drømme om at besøge en udstilling om ham.


Min gemal mente også han havde set kirker nok, både på rejser og herhjemme, men et par gange blev han dog lokket med, og var meget imponeret over både Marmorkirken og Christiansborgs Slotskirke.

Grundtvigskirken var til gengæld en skuffelse, trods imponerende udefra, virkede den for steril indvendig.

Men man kan da blive mæt af alting...

Karen Blixen er kendt i hele verden, bl.a.pga. af filmen med Meryl Streep og Robert Redford og bøgerne oversat til 66 sprog, så ja, det må være rimeligt hun kommer på finansloven, så det kan bevares, og os der ikke har været der, får en chance.;-)
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Karen Blixen Museum truet af lukning

Indlægaf annellaII » 9. aug 2018, 09:10

OT . Da Karen Blixen er kendt som forfatter, kom jeg til at tænke på et citat fra hende:

"Gud skabte manden før kvinden,
det er ligesom, når jeg skriver,
først laver jeg en kladde".
1
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Karen Blixen Museum truet af lukning

Indlægaf Artem » 9. aug 2018, 09:19

Aldrig med mindre det er i forbindelse med job og uddannelse
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4873
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 287
Likede indlæg: 7832

Re: Karen Blixen Museum truet af lukning

Indlægaf Nicolait » 9. aug 2018, 10:18

Hvis det ikke kan køre rundt, så må det lukke.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"