Peter Madsen

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20376
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43764

Peter Madsen

Indlægaf paint » 9. aug 2018, 09:07

Sådan bor Peter Madsen i Storstrøms Fængsel ved Nykøbing Falster.

Billede

Og sådan, ser det ud udefra. Der er tale om et superfængsel, med mure og pigtråd omkring
Billede

Men nu breder forargelsen sig. Folk er forargede over de 'hotel-agtige' forhold han skal afsone under.

Hvad mener du? Er det for luksuriøst? Skulle han smide i et mørkt hul, som nogle (ifølge B.T) mener?
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20376
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43764

Re: Peter Madsen

Indlægaf paint » 9. aug 2018, 09:12

Den gode Hr. Madsen, søger i øvrigt pennevenner via facebook, så hvis nogen skulle føle trang til at skrive til ham eller besøge ham - så er muligheden der.


"Peter Madsen
i tirsdags

Skriv gerne til mig, min adresse er

Peter Madsen 120171
Storstrøm Fængsel
Blichersvej 1"
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Peter Madsen

Indlægaf Hunkat » 9. aug 2018, 09:13

Det ser altså ikke særligt spændende ud hvis det var mig der skulle bruge resten af mit liv på små, hvad... 12 m2 med en sovesofa?

Det der med at sende folk i kalkbruddene, det er vi gået væk fra, også for mordere og pædofile og hvad der ellers kan få folk op og ringe.

Og BT, hold nu OP med at give den mand opmærksomhed! Lad ham dø i stilhed og forglemmelse.
24
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20376
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43764

Re: Peter Madsen

Indlægaf paint » 9. aug 2018, 09:15

Hunkat skrev:Det ser altså ikke særligt spændende ud hvis det var mig der skulle bruge resten af mit liv på små, hvad... 12 m2 med en sovesofa?

Det der med at sende folk i kalkbruddene, det er vi gået væk fra, også for mordere og pædofile og hvad der ellers kan få folk op og ringe.

Og BT, hold nu OP med at give den mand opmærksomhed! Lad ham dø i stilhed og forglemmelse.


BT, ønsker åbenbart at skabe en debat omkring hans afsoningsforhold. Om det så er relevant eller ej, må stå lidt hen i det uvisse. Men en del mennesker, har reageret på det.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3063
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 432
Likede indlæg: 7992

Re: Peter Madsen

Indlægaf Charly » 9. aug 2018, 09:21

Nu er der jo ikke særlige fine afsoningsforhold for netop Peter Madsen. Det er jo ens for alle, og ingen i Danmark bliver sat i en mørkt, kold og fugtig kælder hvortil nøglen smides væk, så det er jo som man kunne forvente.

Og det er ok for min skyld - vores samfund er gået væk fra middelalderlige straffe, så lad ham nu bare sidder i glemsel på sin sovesofa. Han fortjener ikke mere opmærksomhed.
13
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Peter Madsen

Indlægaf Hunkat » 9. aug 2018, 09:22

paint skrev:
Hunkat skrev:Det ser altså ikke særligt spændende ud hvis det var mig der skulle bruge resten af mit liv på små, hvad... 12 m2 med en sovesofa?

Det der med at sende folk i kalkbruddene, det er vi gået væk fra, også for mordere og pædofile og hvad der ellers kan få folk op og ringe.

Og BT, hold nu OP med at give den mand opmærksomhed! Lad ham dø i stilhed og forglemmelse.


BT, ønsker åbenbart at skabe en debat omkring hans afsoningsforhold. Om det så er relevant eller ej, må stå lidt hen i det uvisse. Men en del mennesker, har reageret på det.


Fair enough, her er mine two cents så: Vi har vedtaget som samfund at alle menneske har ret til nogle basale forhold, adgang til toilet, en seng som ikke er lavet af hø på gulvet. Det gælder også livstidsfanger og at begynde at mene andet er en glidebane som gør alle involverede til lidt værre mennesker. At begynde at gøre forskel på folk pga. følelser er ikke et retssamfund værdig.

Og "luksus" er vist kun hvis man sammenligner med lande vi i øvrigt sjældent gerne vil sammenlignes med, f.eks. i Sydamerika
Billede
2
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Peter Madsen

Indlægaf LadyFox » 9. aug 2018, 09:39

Jeg misunder ham ikke. Heller ikke selvom han fik en jacuzzi og en massagestol.

For mig er frihedsberøvelse, sandsynligvis resten af livet, den værste straf - uanset hvor gode forholdende så end måtte være.
10
...
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Peter Madsen

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 9. aug 2018, 09:40

Hvordan Peter Madsen bor interesserer egentlig ikke mig. Så længe det er bag lås og slå i mange år.
Jeg tror ikke hotellignende forhold er noget man rigtig sætter pris på, når man ved man skal sidde der det meste af ens resterende liv (fik han ikke forvaring? :gruble:)
Og at give ham et mørkt hul i kælderen vil egentlig bare sætte os alle i et dårligt lys. Med et pænt værelse er der én ting mindre han kan brokke sig over. For han kommer til at brokke sig over ting. Bare se Breivik, den skøre skid, han brokker sig over alt hvad han kan brokke sig over.
4
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Peter Madsen

Indlægaf kidkomb » 9. aug 2018, 09:41

Jeg er lidt middelalderlig og vil mene at forholdene på plejehjem til enhver tid bør overgå forholdene i fængslerne.
23
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20376
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43764

Re: Peter Madsen

Indlægaf paint » 9. aug 2018, 09:48

Hunkat skrev:
paint skrev:
Hunkat skrev:Det ser altså ikke særligt spændende ud hvis det var mig der skulle bruge resten af mit liv på små, hvad... 12 m2 med en sovesofa?

Det der med at sende folk i kalkbruddene, det er vi gået væk fra, også for mordere og pædofile og hvad der ellers kan få folk op og ringe.

Og BT, hold nu OP med at give den mand opmærksomhed! Lad ham dø i stilhed og forglemmelse.


BT, ønsker åbenbart at skabe en debat omkring hans afsoningsforhold. Om det så er relevant eller ej, må stå lidt hen i det uvisse. Men en del mennesker, har reageret på det.


Fair enough, her er mine two cents så: Vi har vedtaget som samfund at alle menneske har ret til nogle basale forhold, adgang til toilet, en seng som ikke er lavet af hø på gulvet. Det gælder også livstidsfanger og at begynde at mene andet er en glidebane som gør alle involverede til lidt værre mennesker. At begynde at gøre forskel på folk pga. følelser er ikke et retssamfund værdig.

Og "luksus" er vist kun hvis man sammenligner med lande vi i øvrigt sjældent gerne vil sammenlignes med, f.eks. i Sydamerika


Min intention, var nu heller ikke at give PM en ekstra tur, rundt i manegen. Dét kommer nok af sig selv, når der skal tages stilling til strafudmålingen (skyldspørgsmålet er jo afgjort)
Det var mere det principielle i det. Nogle mener at cellen minder om et hotelværelse på Cabin Inn, og andre fremhæver, at på et hotelværelse, er døren ikke låst udefra og man kan forlade stedet, når man vil. Dét kan PM ikke, og kommer formentlig heller ikke til det, før han bliver båret ude med fødderne forrest.
Jeg mener heller ikke selv, at afsoningsforholdene, bør være en del af straffen - inden for rimelighedens grænser. Men det er der nogle der mener og spørgsmålet er vel, principielt set, interessant/relevant?
Senest rettet af paint 9. aug 2018, 09:51, rettet i alt 1 gang.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Peter Madsen

Indlægaf LadyFox » 9. aug 2018, 09:49

kidkomb skrev:Jeg er lidt middelalderlig og vil mene at forholdene på plejehjem til enhver tid bør overgå forholdene i fængslerne.

Mener du at boligerne i danske Plejecentre er dårligere end det der?
0
...
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2889
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8196

Re: Peter Madsen

Indlægaf Fru Himmelblå » 9. aug 2018, 09:52

kidkomb skrev:Jeg er lidt middelalderlig og vil mene at forholdene på plejehjem til enhver tid bør overgå forholdene i fængslerne.


Jeg ved godt man sikkert ikke må sige det...

Men der er i det mindste en sandsynlighed for, at en del af dem der afsoner kommer ud og bidrager til samfundet.
0
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: Peter Madsen

Indlægaf Sangius » 9. aug 2018, 09:52

Folk er sgu nogle hulemænd.

Det ser fint ud. Ingen i DK skal behandles af helvedes til - fuldstændig uanset hvem de er, og hvad de har gjort.

Hvis ikke for deres egen skyld, så for dem der skal holde dem spærret inde, give dem mad og "passe på" dem.

De lande hvor fangerne behandles som skidt, der er det også væsentligt mere farligt at arbejde i et fængsel, samt jobbet tiltrækker typer som selv burde sidde bag tremmer.

Fatter ikke man ønsker at stile efter sådan noget pis.
9
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Peter Madsen

Indlægaf kidkomb » 9. aug 2018, 09:52

LadyFox skrev:
kidkomb skrev:Jeg er lidt middelalderlig og vil mene at forholdene på plejehjem til enhver tid bør overgå forholdene i fængslerne.

Mener du at boligerne i danske Plejecentre er dårligere end det der?

Ikke alle steder. Jeg mener ikke kun faciliteterne, men i det hele taget forholdene.
Altså de har manglet varmt vand i De Gamles By i flere måneder nu. Der er ældre der ikke har været i i bad i 7 uger....
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20376
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43764

Re: Peter Madsen

Indlægaf paint » 9. aug 2018, 09:55

Frøken Himmelblå skrev:
kidkomb skrev:Jeg er lidt middelalderlig og vil mene at forholdene på plejehjem til enhver tid bør overgå forholdene i fængslerne.


Jeg ved godt man sikkert ikke må sige det...

Men der er i det mindste en sandsynlighed for, at en del af dem der afsoner kommer ud og bidrager til samfundet.


Men Peter Madsens 'bidrag', kan vi sikkert godt undvære ;)
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"