Peter Madsen

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 12
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 600

Re: Peter Madsen

Indlægaf deliciouscookie » 11. aug 2018, 21:50

vulpesVelox skrev:
Falstria skrev:
deliciouscookie skrev:
Falstria skrev:
deliciouscookie skrev:Amager eller Falster, begge dele er lige crappy ;)


:lol: Det udløste en rødbede det dér :lol:


Ja det det gjorde :klap: hvis det skulle være humor så er det ikke sjovt, men det synes åbenbart heller ikke min joke var sådan er det jo så forskelligt, så rødbede tilbage igen.


Jo det er sjovt :lol:

Fordi der ingen fra Amager der har brokket sig endnu :lol:

Man skal jo kunne læse for at være med her, ved du nok... :)

hæhæ ja det lærte vi aldrig på lorteøen :lol:
0
make cookies not war
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Peter Madsen

Indlægaf Conway » 11. aug 2018, 22:14

Brok skrev:
Conway skrev:Jeg synes at de nævnte afsoningsforhold er et alarmerende signal at sende !
Jo værre forbrydelsen er desto bedre bliver afsoningsforholdene !
I min optik burde det klart være omvendt !
Man bør huske på at disse afsoningsforhold alene er en politisk beslutning og ikke dikteret af konventioner o.lign...


Vil man have middelalderlige afsonings forhold, så er Østen og Sydamerika nok der man skulle bo.

Danmark er kommet til demokrati og menneskelige forhold, også til psykisk syge.

Mandens psyk bliver nok ikke forandret af, at være spæret inde i gamle bygninger, dog er flugt muligheden meget større,
så jeg forstår godt han gerne vil flyttes.


Du misforstår desværre.
Hvorfor ikke lade dette nye luksusfængsel komme de mindre kriminelle til gode og lade de hårde kriminelle afsone i vore gamle fængsler !
Begge typer fængsler lever op til kravet om menneskelige forhold og faktisk tror jeg ikke hans psyke forandres uanset hvor han afsoner !
1
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
Brok
Indlæg: 670
Tilmeldt: 10. okt 2017, 16:05
Kort karma: 11
Likede indlæg: 374

Re: Peter Madsen

Indlægaf Brok » 12. aug 2018, 08:49

Conway skrev:
Brok skrev:
Conway skrev:Jeg synes at de nævnte afsoningsforhold er et alarmerende signal at sende !
Jo værre forbrydelsen er desto bedre bliver afsoningsforholdene !
I min optik burde det klart være omvendt !
Man bør huske på at disse afsoningsforhold alene er en politisk beslutning og ikke dikteret af konventioner o.lign...


Vil man have middelalderlige afsonings forhold, så er Østen og Sydamerika nok der man skulle bo.

Danmark er kommet til demokrati og menneskelige forhold, også til psykisk syge.

Mandens psyk bliver nok ikke forandret af, at være spæret inde i gamle bygninger, dog er flugt muligheden meget større,
så jeg forstår godt han gerne vil flyttes.


Du misforstår desværre.
Hvorfor ikke lade dette nye luksusfængsel komme de mindre kriminelle til gode og lade de hårde kriminelle afsone i vore gamle fængsler !
Begge typer fængsler lever op til kravet om menneskelige forhold og faktisk tror jeg ikke hans psyke forandres uanset hvor han afsoner !


Nej jeg tror ikke jeg misforstår, men hvad skal vi dog finde på, hvis ikke de mest farlige må sidde i det mest sikre fængsel i danmark.

Så når psykopater laver kriminalitet, så kan vi vel ikke sidde og bedømme hvilket fængsel der passer til dem.
2
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Peter Madsen

Indlægaf Conway » 12. aug 2018, 11:18

Brok skrev:
Conway skrev:
Brok skrev:
Conway skrev:Jeg synes at de nævnte afsoningsforhold er et alarmerende signal at sende !
Jo værre forbrydelsen er desto bedre bliver afsoningsforholdene !
I min optik burde det klart være omvendt !
Man bør huske på at disse afsoningsforhold alene er en politisk beslutning og ikke dikteret af konventioner o.lign...


Vil man have middelalderlige afsonings forhold, så er Østen og Sydamerika nok der man skulle bo.

Danmark er kommet til demokrati og menneskelige forhold, også til psykisk syge.

Mandens psyk bliver nok ikke forandret af, at være spæret inde i gamle bygninger, dog er flugt muligheden meget større,
så jeg forstår godt han gerne vil flyttes.


Du misforstår desværre.
Hvorfor ikke lade dette nye luksusfængsel komme de mindre kriminelle til gode og lade de hårde kriminelle afsone i vore gamle fængsler !
Begge typer fængsler lever op til kravet om menneskelige forhold og faktisk tror jeg ikke hans psyke forandres uanset hvor han afsoner !


Nej jeg tror ikke jeg misforstår, men hvad skal vi dog finde på, hvis ikke de mest farlige må sidde i det mest sikre fængsel i danmark.

Så når psykopater laver kriminalitet, så kan vi vel ikke sidde og bedømme hvilket fængsel der passer til dem.


Helt uenig. Forskellen på nye og gamle fængsler er, udover moderne bekvemmeligheder, elektroniske alarmsystemer.
Paradoksalt nok bevirker elektronikken ikke besparelser i mandetimer, snarere tværtimod, og hvis man tilførte de gamle fængsler en bemanding der stod mål med antallet indsatte kunne man spare alt det fisefornemme prestige byggeri med elektronik, arkitekttegnet indretning og dyr ligegyldig kunst på væggene.
Se det er hvad jeg kalder dårlig signalværdi hvis vi skeler til hvad formålet er og samtidig sammenligner med hvilke forhold andre mennesker i samfundets varetægt lever under !
2
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
Brok
Indlæg: 670
Tilmeldt: 10. okt 2017, 16:05
Kort karma: 11
Likede indlæg: 374

Re: Peter Madsen

Indlægaf Brok » 12. aug 2018, 15:04

Det er svært at bygge gamle fængsler, og om nye skal bygges med almindelig døre og vinduer, så er vi derhenne, hvor vi bare kan sætte fodlænker på fanger, så ved vi hvor de er .
0
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Peter Madsen

Indlægaf Conway » 12. aug 2018, 18:24

Brok skrev:Det er svært at bygge gamle fængsler, og om nye skal bygges med almindelig døre og vinduer, så er vi derhenne, hvor vi bare kan sætte fodlænker på fanger, så ved vi hvor de er .


Jeg tror du misforstår min pointe !
1: Jeg finder simpelthen at det er unødvendigt at bygge arkitekttegnede luksusfængsler med ekstra store celler og kunst på væggene når et standard fængselsbyggeri kunne udgøre det samme og rumme langt flere !
2: Når sådan et nyt standardfængsel skal tages i brug burde man putte de mindre kriminelle deri og lade de svært kriminelle blive i de gamle fængsler.
Pengene man sparer på standard byggeriet kan bruges på flere fangevogtere ;)
1
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
Brok
Indlæg: 670
Tilmeldt: 10. okt 2017, 16:05
Kort karma: 11
Likede indlæg: 374

Re: Peter Madsen

Indlægaf Brok » 12. aug 2018, 18:56

Conway skrev:
Brok skrev:Det er svært at bygge gamle fængsler, og om nye skal bygges med almindelig døre og vinduer, så er vi derhenne, hvor vi bare kan sætte fodlænker på fanger, så ved vi hvor de er .


Jeg tror du misforstår min pointe !
1: Jeg finder simpelthen at det er unødvendigt at bygge arkitekttegnede luksusfængsler med ekstra store celler og kunst på væggene når et standard fængselsbyggeri kunne udgøre det samme og rumme langt flere !
2: Når sådan et nyt standardfængsel skal tages i brug burde man putte de mindre kriminelle deri og lade de svært kriminelle blive i de gamle fængsler.
Pengene man sparer på standard byggeriet kan bruges på flere fangevogtere ;)


Jeg har lige set tv2 på besøg i det nye fængsel, og om det var arkitekt tegnet ved jeg ikke, men det der store luksus og kunst på vægene fik jeg ikke øje på. Men teknologi og moderne løsninger som sparer personalet for meget, virker som en god ide, og glem ikke der sidder andre PM typer, så godt, at vide de er bag lukkede døre.
1
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Peter Madsen

Indlægaf Conway » 12. aug 2018, 22:42

Brok skrev:
Conway skrev:
Brok skrev:Det er svært at bygge gamle fængsler, og om nye skal bygges med almindelig døre og vinduer, så er vi derhenne, hvor vi bare kan sætte fodlænker på fanger, så ved vi hvor de er .


Jeg tror du misforstår min pointe !
1: Jeg finder simpelthen at det er unødvendigt at bygge arkitekttegnede luksusfængsler med ekstra store celler og kunst på væggene når et standard fængselsbyggeri kunne udgøre det samme og rumme langt flere !
2: Når sådan et nyt standardfængsel skal tages i brug burde man putte de mindre kriminelle deri og lade de svært kriminelle blive i de gamle fængsler.
Pengene man sparer på standard byggeriet kan bruges på flere fangevogtere ;)


Jeg har lige set tv2 på besøg i det nye fængsel, og om det var arkitekt tegnet ved jeg ikke, men det der store luksus og kunst på vægene fik jeg ikke øje på. Men teknologi og moderne løsninger som sparer personalet for meget, virker som en god ide, og glem ikke der sidder andre PM typer, så godt, at vide de er bag lukkede døre.


Der er skam også lukkede døre i de gamle fængsler :fløjt:
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Peter Madsen

Indlægaf Conway » 12. aug 2018, 22:57

Falstria skrev:
Confucius skrev:
Brok skrev:
Nej jeg tror ikke jeg misforstår, men hvad skal vi dog finde på, hvis ikke de mest farlige må sidde i det mest sikre fængsel i danmark.

Så når psykopater laver kriminalitet, så kan vi vel ikke sidde og bedømme hvilket fængsel der passer til dem.


Mig bekendt er ingen livstidsfanger flygtet fra et fængsel, så de hidtidige må jo være sikre nok. Mht. psykopater, så kommer de ikke i fængsel. De får en behandlingsdom på en psykiatrisk afdeling.


Der er mange der flygter fra psykiatrisk behandling, det er årlige begivenheder.


Korrekt og det berører et helt andet samfundsproblem.
Alt for mange psykiatriske patienter lukkes ud for tidligt hvilket indikerer at lægerne ikke er dygtige nok eller at deres fejlagtige beslutninger ikke har nogen konsekvenser for dem selv.
Det er virkelig et problem af dimensioner når disse patienter kan flygte eller bliver lukket for tidligt ud og slår uskyldige ihjel.
Begge dele skyldes helt klart inkompetente læger og personale og de manglende konsekvenser bevirker at det er en årlig tilbagevendende begivenhed som du nævner :(
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Peter Madsen

Indlægaf Conway » 17. aug 2018, 16:59

Confucius skrev:Nu har Peter Madsen fået lov til at blive flyttet til Herstedvester Fængsel, når der er en ledig plads.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/livst ... r-overfald


Så bliver det spændende at se om Madsen kan bikse en raket sammen der kan løfte ham over muren :D
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14697
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19027

Re: Peter Madsen

Indlægaf Flora » 17. aug 2018, 18:40

Det er knap så luksuriøst.

Billede
2

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"