Peter Madsen

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
deliciouscookie
Kort karma: -22
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 75

Re: Peter Madsen

Indlægaf deliciouscookie » 11. aug 2018, 20:28

DenBruneMunk skrev:
deliciouscookie skrev:
Falstria skrev:
Confucius skrev:
deliciouscookie skrev:Man kan i hver fald godt diskutere rimeligheden i at bruge skattekrone på lommepenge til kriminelle.

Ja, eller bare rimeligheden i at bruge 1 milliard på et fængsel med plads til 250 fanger. Det er 4 millioner per fange eller en kvadratmeterpris på 28.571,43 kroner.... På fucking Falster! Gennemsnitlig i resten af Guldborgsund Kommune er på 9.962 kr. pr. m2.

Man kan ikke bygge nyt for 10.000 kr. pr. kvm. Heller ikke på falster.
Materialer og løn er jo det samme overalt, og så koster det nok ekstra med alt det der sikkerhed der skal være omkring et superfængsel.
Om det havde været fucking amager, så havde grundprisen blot været højere, og fængselspersonalets løn ligedan.

Amager eller Falster, begge dele er lige crappy ;)

Amager har altid været og er oprindeligt bygget på en gang affald, som man kaldte lorteøen, Falster har aldrig været noget lignende det, og derfor er Falster også et bedre sted hvis du går 30 år tilbage, idag bygger de bare nyt ovenpå lortet, og en dag finder de ud af hvor ustabilt affald er og bygge på så glider de nye bygninger sgu, da underlaget er lort og affald.

Glemte jeg at skrive, at havde de bygget i Brøndby, så ville der nok være ramaskrig, ikke at glemme hvordan folk frygter et par rockere som flytter ind i by området, så vil et fængsel da virkelig sætte gang i oprøret. Så valget er nok så godt som det kan blive.

Det var ment som en joke med en blinkende smiley, ikke noget som skulle tages seriøst eller forholde sig til.
1
Brugeravatar
deliciouscookie

Indlægaf deliciouscookie » 11. aug 2018, 20:31

Falstria skrev:
deliciouscookie skrev:Amager eller Falster, begge dele er lige crappy ;)

:lol: Det udløste en rødbede det dér :lol:

Ja det det gjorde :klap: hvis det skulle være humor så er det ikke sjovt, men det synes åbenbart heller ikke min joke var sådan er det jo så forskelligt, så rødbede tilbage igen.
0
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 562
Likede indlæg: 2991

Indlægaf Falstria » 11. aug 2018, 20:45

deliciouscookie skrev:
Falstria skrev:

Ja det det gjorde :klap: hvis det skulle være humor så er det ikke sjovt, men det synes åbenbart heller ikke min joke var sådan er det jo så forskelligt, så rødbede tilbage igen.

Jo det er sjovt :lol:

Fordi der ingen fra Amager der har brokket sig endnu :lol:
0
LaScrooge
Kort karma: 859
Likede indlæg: 8555

Indlægaf LaScrooge » 11. aug 2018, 20:45

vulpesVelox skrev:
LaScrooge skrev:Den hårdeste, mest effektive straf et menneske kan få, er den straf man udsætter sig selv for gennem anger og skam. Erkendelse af brøden og visheden om, at det aldrig kan gøres om. Empatisk indlevelse i de mennesker, man har forbrudt sig mod, både direkte og afledt. Dernæst det, man har gjort mod sig selv.

De fanger, som kan bringes til at føle anger og som kan skamme sig, skal gribes og vises nye veje, fordi skamfølelse også kan være så stærk at den er svær at rumme og udmønter sig i et behov for at tilpasse verden omkring sig, så den kunne undslippes. Skam og selvhad er nært forbundne og kan være ekstremt destruktive.

Fanger som ikke kan føle hverken anger eller skam er ude af stand til at bruge de følelser til at regulere egen adfærd og er de absolut farligste. De kan muligvis se fordelen i at foregive at de kan opføre sig ordentligt, og måske kan de derfor også, men det afhænger af hvilke andre drifter de har, deres intelligensniveau og ressourcer derudover. Grundlæggende vil det altid være et sats at slippe dem løs i verden.

I forhold til diskussionen om hvor bekvemt fanger lever, jf også psykopaten fra Utöya, så tænker jeg, at misundelsen er et tegn på en form for underskud i vores samfund. At man kan se på noget ydre og forholde sig til dét alene som eneste væsentlige faktor, peger på, at folk enten lider og kæmper for hårdt i deres egne liv, eller fejlslagen, utilstrækkelig mentalisering. Begge ting er ildevarslende.

Jeg tror, det i kursiv er den relevante vinkel i PM's tilfælde, givet at han er psykopat, og derfor konsekvens- og gevinstberegner ud fra et narcissistisk perspektiv fremfor at være styret af bl.a. skyld og skam.

Han er for eksempel oprørt over, at ham den 18-årige har lappet ham éen. Jvf hvad vi hørte fra retten kan det sandsynliggøres, at hans holdning til overfaldet er henad "sådan gør man ikke ved Peter Madsen!"

Misundelse, vel, det er vel det, jeg lider af. Jeg synes ikke, det er fedt at tænke på, at socialt udsatte bliver behandlet som lort imens at galningen dér har eget køleskab mm.
Indtil "mentalisering" kom på banen, troede jeg egentlig at der var tale om en overordnet sans for retfærdighed og rimelighed. - Der kan man bare se.

Ret harmen det rette sted hen: politikerne, der prioriterer pengene.

Ifht det sidste, så synes jeg, at du tager det for nært. Jeg skriver om to ting: at folk lider i deres eget liv - hvilket du gør udtryk for -, eller svigtende indlevelsesevne.
0
Brugeravatar
Confucius
Kort karma: 219
Likede indlæg: 4069

Indlægaf Confucius » 11. aug 2018, 21:24

Brok skrev:
Confucius skrev:
Brok skrev:
Vil man have middelalderlige afsonings forhold, så er Østen og Sydamerika nok der man skulle bo.

Danmark er kommet til demokrati og menneskelige forhold, også til psykisk syge.

Hvis logikken er, at afsoningsforhold er dårlige, fordi de er middelalderlige, så bør vi straks kassere demokratiet, da det er 2.500 år gammelt. Man bør også overveje at flytte til Athen, hvis man vil have demokrati.

Ja hævn er måske en lykkefølelse for nogen, men jeg er nu godt tilfreds med vores system.

Det kan du umuligt være - det er jo gammelt! Dobbelt så gammelt som middelalderlige forhold.
0
Alle mennesker er lige - uanset om de er sorte, brune, gule, røde eller normale.
Brugeravatar
deliciouscookie

Indlægaf deliciouscookie » 11. aug 2018, 21:50

vulpesVelox skrev:
Falstria skrev:
deliciouscookie skrev:
Falstria skrev:

Jo det er sjovt :lol:

Fordi der ingen fra Amager der har brokket sig endnu :lol:

Man skal jo kunne læse for at være med her, ved du nok... :)

hæhæ ja det lærte vi aldrig på lorteøen :lol:
1
Conway
Bortvist
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Indlægaf Conway » 11. aug 2018, 22:14

Brok skrev:
Conway skrev:Jeg synes at de nævnte afsoningsforhold er et alarmerende signal at sende !
Jo værre forbrydelsen er desto bedre bliver afsoningsforholdene !
I min optik burde det klart være omvendt !
Man bør huske på at disse afsoningsforhold alene er en politisk beslutning og ikke dikteret af konventioner o.lign...

Vil man have middelalderlige afsonings forhold, så er Østen og Sydamerika nok der man skulle bo.

Mandens psyk bliver nok ikke forandret af, at være spæret inde i gamle bygninger, dog er flugt muligheden meget større,
så jeg forstår godt han gerne vil flyttes.

Du misforstår desværre.
Hvorfor ikke lade dette nye luksusfængsel komme de mindre kriminelle til gode og lade de hårde kriminelle afsone i vore gamle fængsler !
Begge typer fængsler lever op til kravet om menneskelige forhold og faktisk tror jeg ikke hans psyke forandres uanset hvor han afsoner !
1
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
Confucius

Indlægaf Confucius » 11. aug 2018, 22:38

Conway skrev:
Du misforstår desværre.
Hvorfor ikke lade dette nye luksusfængsel komme de mindre kriminelle til gode og lade de hårde kriminelle afsone i vore gamle fængsler !
Begge typer fængsler lever op til kravet om menneskelige forhold og faktisk tror jeg ikke hans psyke forandres uanset hvor han afsoner !

Lidt i samme boldgade: Hvorfor spilde rehabilitering på livstidsfanger, når udgangspunktet er at de ikke skal løslades igen?
5
Alle mennesker er lige - uanset om de er sorte, brune, gule, røde eller normale.
Brugeravatar
Brok
Kort karma: 1
Likede indlæg: 84

Indlægaf Brok » 12. aug 2018, 08:49

Conway skrev:
Brok skrev:
Conway skrev:Jeg synes at de nævnte afsoningsforhold er et alarmerende signal at sende !
Man bør huske på at disse afsoningsforhold alene er en politisk beslutning og ikke dikteret af konventioner o.lign...

Mandens psyk bliver nok ikke forandret af, at være spæret inde i gamle bygninger, dog er flugt muligheden meget større,

Du misforstår desværre.

Nej jeg tror ikke jeg misforstår, men hvad skal vi dog finde på, hvis ikke de mest farlige må sidde i det mest sikre fængsel i danmark.

Så når psykopater laver kriminalitet, så kan vi vel ikke sidde og bedømme hvilket fængsel der passer til dem.
2
Conway
Bortvist

Indlægaf Conway » 12. aug 2018, 11:18

Brok skrev:
Conway skrev:
Brok skrev:

Du misforstår desværre.

Nej jeg tror ikke jeg misforstår, men hvad skal vi dog finde på, hvis ikke de mest farlige må sidde i det mest sikre fængsel i danmark.

Så når psykopater laver kriminalitet, så kan vi vel ikke sidde og bedømme hvilket fængsel der passer til dem.

Helt uenig. Forskellen på nye og gamle fængsler er, udover moderne bekvemmeligheder, elektroniske alarmsystemer.
Paradoksalt nok bevirker elektronikken ikke besparelser i mandetimer, snarere tværtimod, og hvis man tilførte de gamle fængsler en bemanding der stod mål med antallet indsatte kunne man spare alt det fisefornemme prestige byggeri med elektronik, arkitekttegnet indretning og dyr ligegyldig kunst på væggene.
Se det er hvad jeg kalder dårlig signalværdi hvis vi skeler til hvad formålet er og samtidig sammenligner med hvilke forhold andre mennesker i samfundets varetægt lever under !
2
Brugeravatar
Brok

Indlægaf Brok » 12. aug 2018, 15:04

Det er svært at bygge gamle fængsler, og om nye skal bygges med almindelig døre og vinduer, så er vi derhenne, hvor vi bare kan sætte fodlænker på fanger, så ved vi hvor de er .
0
Conway
Bortvist

Indlægaf Conway » 12. aug 2018, 18:24

Brok skrev:Det er svært at bygge gamle fængsler, og om nye skal bygges med almindelig døre og vinduer, så er vi derhenne, hvor vi bare kan sætte fodlænker på fanger, så ved vi hvor de er .

Jeg tror du misforstår min pointe !
1: Jeg finder simpelthen at det er unødvendigt at bygge arkitekttegnede luksusfængsler med ekstra store celler og kunst på væggene når et standard fængselsbyggeri kunne udgøre det samme og rumme langt flere !
2: Når sådan et nyt standardfængsel skal tages i brug burde man putte de mindre kriminelle deri og lade de svært kriminelle blive i de gamle fængsler.
Pengene man sparer på standard byggeriet kan bruges på flere fangevogtere ;)
1
Brugeravatar
Confucius

Indlægaf Confucius » 12. aug 2018, 18:46

Brok skrev:

Mig bekendt er ingen livstidsfanger flygtet fra et fængsel, så de hidtidige må jo være sikre nok. Mht. psykopater, så kommer de ikke i fængsel. De får en behandlingsdom på en psykiatrisk afdeling.
1
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 562
Likede indlæg: 2991

Indlægaf Falstria » 12. aug 2018, 18:50

Confucius skrev:
Brok skrev:

Mig bekendt er ingen livstidsfanger flygtet fra et fængsel, så de hidtidige må jo være sikre nok. Mht. psykopater, så kommer de ikke i fængsel. De får en behandlingsdom på en psykiatrisk afdeling.

Der er mange der flygter fra psykiatrisk behandling, det er årlige begivenheder.
2
Brugeravatar
Brok

Indlægaf Brok » 12. aug 2018, 18:56

Conway skrev:
Brok skrev:Det er svært at bygge gamle fængsler, og om nye skal bygges med almindelig døre og vinduer, så er vi derhenne, hvor vi bare kan sætte fodlænker på fanger, så ved vi hvor de er .

Jeg tror du misforstår min pointe !
1: Jeg finder simpelthen at det er unødvendigt at bygge arkitekttegnede luksusfængsler med ekstra store celler og kunst på væggene når et standard fængselsbyggeri kunne udgøre det samme og rumme langt flere !
2: Når sådan et nyt standardfængsel skal tages i brug burde man putte de mindre kriminelle deri og lade de svært kriminelle blive i de gamle fængsler.
Pengene man sparer på standard byggeriet kan bruges på flere fangevogtere ;)

Jeg har lige set tv2 på besøg i det nye fængsel, og om det var arkitekt tegnet ved jeg ikke, men det der store luksus og kunst på vægene fik jeg ikke øje på. Men teknologi og moderne løsninger som sparer personalet for meget, virker som en god ide, og glem ikke der sidder andre PM typer, så godt, at vide de er bag lukkede døre.
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"