DF ordfører: Menneskeskabte klimaforandringer er et 'trosspørgsmål'

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Confucius
Kort karma: 219
Likede indlæg: 4067

Re: DF ordfører: Menneskeskabte klimaforandringer er et 'trosspørgsmål'

Indlægaf Confucius » 12. aug 2018, 10:28

Det der er jo kun 400.000 år tilbage. Modeller viser at CO2-niveauet alene i Phanerozoikum har været oppe på omkring 4.000-7.000 parts per million for 500 millioner år siden. Og det er kun ca. 1/9 af Jordens historie.

co2.JPG

https://commons.wikimedia.org/wiki/File ... ioxide.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Alle mennesker er lige - uanset om de er sorte, brune, gule, røde eller normale.
avdotja
Kort karma: 237
Likede indlæg: 4495

Indlægaf avdotja » 12. aug 2018, 12:01

Men er det så vigtigt, hvorvidt de er menneskeskabte eller ej? Det vigtigste er vel at de er her, at de er problematiske (for det kan vi vel godt blive enige om?) og at vi rent faktisk kan gøre noget for i det mindste at forsøge at vende udviklingen, til gavn for både jorden og dens ikke-menneskelige beboer amt vores egen fremtidige generationer. Hvis vi ellers gider...
3
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 565
Likede indlæg: 12044

Indlægaf Sangius » 12. aug 2018, 12:06

Hvis vi nu bare siger at det er sandt hvad manden siger, og at der er et trosspørgsmål, synes jeg absolut stadig man skal tage det lige så seriøst som før.
Hvis nogle forskere mener der er rigtigt, og andre mener det ikke er rigtigt - så burde vi da for en sikkerheds skyld lyttw til dem, som tror det er rigtigt.
Vores overlevelse afhænger af det.

Jeg vil hellere få at vide at vi tog fejl om nødvendigheden af alle tiltagene, end jeg vil få at vide at vi burde have gjort mere og det nu er for sent.
2
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 561
Likede indlæg: 2988

Indlægaf Falstria » 12. aug 2018, 12:34

Sangius skrev:Hvis vi nu bare siger at det er sandt hvad manden siger, og at der er et trosspørgsmål, synes jeg absolut stadig man skal tage det lige så seriøst som før.
Hvis nogle forskere mener der er rigtigt, og andre mener det ikke er rigtigt - så burde vi da for en sikkerheds skyld lyttw til dem, som tror det er rigtigt.

Jeg vil hellere få at vide at vi tog fejl om nødvendigheden af alle tiltagene, end jeg vil få at vide at vi burde have gjort mere og det nu er for sent.

Alt handler i sidste ende om prioriteringer, en kendt dansk person har sat sig selv og vores hovedstad i spidsen for at man gør de rigtige ting, så vores efterkommere ikke står undrende over at vi ikke gjorde noget.
Han hedder Bjørn Lomborg.
0
Brugeravatar
FruitFly
Kort karma: 37
Likede indlæg: 1082

Indlægaf FruitFly » 12. aug 2018, 12:49

Sangius skrev:Hvis vi nu bare siger at det er sandt hvad manden siger, og at der er et trosspørgsmål, synes jeg absolut stadig man skal tage det lige så seriøst som før.

:blomst:
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"