Skovbrande afløst af bilbrande flere steder i Sverige..

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
JJL
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. nov 2016, 08:43
Kort karma: 3
Likede indlæg: 54

Re: Skovbrande afløst af bilbrande flere steder i Sverige..

Indlægaf JJL » 14. aug 2018, 09:36

Ondemand skrev:
FruitFly skrev:
hotlips skrev:
FruitFly skrev:Godt! Så link til historierne i de mere sobre medier og vi kan have en voksen samtale om det.


Du er simpelthen klar til at ignorere at det sker fordi du ikke gider bruge to sekunder på at Google?

Jeg har bedre ting at lave og andre steder at diskutere. Hvis nogen ønsker at JEG skal engagerere mig i diskussionen i DENNE tråd, så skal oplægget bare være bedre. That's all.


Så er det officielt ... politiken har bragt historien :-D

https://politiken.dk/udland/art6660575/ ... tion%C2%AB


Det kan næsten ikke blive mere officielt, når Politiken videreformidler en video fra nogen, der også har et rystende menneskesyn på svensk.
2
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Skovbrande afløst af bilbrande flere steder i Sverige..

Indlægaf Conway » 14. aug 2018, 09:37

FruitFly skrev:
Ondemand skrev:
Purple Haze skrev:
Ondemand skrev:
Purple Haze skrev:Jeg vil være meget skeptisk over for alt der kommer fra :
‘Document.dk vil gerne være et organ for det nye højre.‘

Bare ud fra beskrivelsen af siden (på siden) fremgår det at det eneste de lader til at ville er at fremme fremmedhad og skylde skylden for al dårligdom på ‘de åbne grænser’ og indvandring.

Vi lærer som art tydeligvis ikke af historien, og finder det en smule skræmmende at vi aldrig bliver klogere.


Skal vi så bare lade som om det ikke finder sted, eller hvad? Det er vist den strategi de svenske politikere har forsøgt igennem en del år nu, og resultatet taler vist for sig selv.


Næ, men en ordentlig bare nogenlunde/minimal objektiv journalistisk dækning ville være at fortrække.
Et medie der på det nærmeste på forhånd erklære at deres mål er at puste til fremmedhad og sætte “ikke etniske danskere” i et dårligt lys, dem stoler jeg simpelthen ikke på.
På samme måde som jeg ikke ville stole på et medie hvis erklæret mål var at fremme en eller anden agenda.


Men nu er historien jo efterhånden ude på samtlige medier verden over, så jeg tror godt vi med rimelig stor sikkerhed kan fastslå at det faktisk har fundet sted :)

Godt! Så link til historierne i de mere sobre medier og vi kan have en voksen samtale om det.


https://www.b.dk/globalt/maskerede-maen ... rige-i-nat

Er den god nok eller hører den også til de skimlede kældermedier ?
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 78
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 6029

Re: Skovbrande afløst af bilbrande flere steder i Sverige..

Indlægaf Ondemand » 14. aug 2018, 09:43

Det bliver interessant at følge det svenske valg i september.
0
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Skovbrande afløst af bilbrande flere steder i Sverige..

Indlægaf FruitFly » 14. aug 2018, 10:07

Det bliver en intens valgkamp - og man kan undre sig over hvad disse bil-afbrændere tror de opnår? Måske bare "gang i gaden". Fandme ikke i orden!

Jeg bedrev også "små-hærværk" da jeg var ung (slet slet ikke af denne kaliber!)- jeg kan huske en følelse af at være ligeglad med andres ejendom ... eller rettere, manglende omtanke og konsekvensberegning.
0
#Klimatosse
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Skovbrande afløst af bilbrande flere steder i Sverige..

Indlægaf Conway » 14. aug 2018, 10:30

Man kan vel efterhånden gå ud fra at der ikke findes skyggen af logik i det der foregår i Sverige.
Så kort tid før valget vil disse episoder uværgeligt give medvind til nationalisterne og det er vel også ret og rimeligt med tanke på hvad de moderate regeringer har præsteret, eller snarere, set gennem fingre med uden at gribe ind bortset fra at uddele mundkurve til dem der har protesteret.
Al balladen i Sverige er centreret omkring indvandrere, men endnu har ikke en eneste regeringspolitiker vovet at nævne det.
Takket være bl.a DF er vi heldigvis ikke nået dertil i Danmark endnu !
1
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Skovbrande afløst af bilbrande flere steder i Sverige..

Indlægaf Conway » 14. aug 2018, 10:46

Mistermor skrev:
Conway skrev:Man kan vel efterhånden gå ud fra at der ikke findes skyggen af logik i det der foregår i Sverige.
Så kort tid før valget vil disse episoder uværgeligt give medvind til nationalisterne og det er vel også ret og rimeligt med tanke på hvad de moderate regeringer har præsteret, eller snarere, set gennem fingre med uden at gribe ind bortset fra at uddele mundkurve til dem der har protesteret.
Al balladen i Sverige er centreret omkring indvandrere, men endnu har ikke en eneste regeringspolitiker vovet at nævne det.
Takket være bl.a DF er vi heldigvis ikke nået dertil i Danmark endnu !


Jeg ved som sagt ikke, hvad der foregår i Sverige. Men hvis jeg var indvandrerfjendsk, ville jeg kunne se rigtig meget mening/god taktik i at iklæde mig sort tøj og maske og kaste bomber på biler i udsatte boligkvarterer.


Absolut enig, men det ville i så fald være første gang og jeg ville ikke turde indgå et væddemål på at det forholder sig sådan :D
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21922

Re: Skovbrande afløst af bilbrande flere steder i Sverige..

Indlægaf Purple Haze » 14. aug 2018, 13:45

Ondemand skrev:Så er det officielt ... politiken har bragt historien :-D

https://politiken.dk/udland/art6660575/ ... tion%C2%AB


Den artikel nævner jo slet ikke spekulationer om at det nok er indvandrere der har begået hærværket (eller terrorismen, som det vist mere virker som om det er), så hvad er det mon vi skal diskutere og blive forargede over?

Går ud fra at vi allesammen så bare kan blive enige om at det er nogle seriøst forstyrrede individer der har gjort det her, som bør bures inde.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21922

Re: Skovbrande afløst af bilbrande flere steder i Sverige..

Indlægaf Purple Haze » 14. aug 2018, 13:50

Mistermor skrev:
Conway skrev:Man kan vel efterhånden gå ud fra at der ikke findes skyggen af logik i det der foregår i Sverige.
Så kort tid før valget vil disse episoder uværgeligt give medvind til nationalisterne og det er vel også ret og rimeligt med tanke på hvad de moderate regeringer har præsteret, eller snarere, set gennem fingre med uden at gribe ind bortset fra at uddele mundkurve til dem der har protesteret.
Al balladen i Sverige er centreret omkring indvandrere, men endnu har ikke en eneste regeringspolitiker vovet at nævne det.
Takket være bl.a DF er vi heldigvis ikke nået dertil i Danmark endnu !


Jeg ved som sagt ikke, hvad der foregår i Sverige. Men hvis jeg var indvandrerfjendsk, ville jeg kunne se rigtig meget mening/god taktik i at iklæde mig sort tøj og maske og kaste bomber på biler i udsatte boligkvarterer.


Det tænker jeg også lidt.
De "indvandre-skeptiske" (kan vi vel kalde dem) mener jo i al fald at det er invandre af en aller anden type som er gerningsmændene.

Men politiet lyder mere til at gå ud fra at det er "utilpassede" unge, som er sure over at deres sommerferie er slut.
Og det er jo helt absurd, hvis de gør den slags.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 78
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 6029

Re: Skovbrande afløst af bilbrande flere steder i Sverige..

Indlægaf Ondemand » 14. aug 2018, 14:04

FruitFly skrev:Det bliver en intens valgkamp - og man kan undre sig over hvad disse bil-afbrændere tror de opnår? Måske bare "gang i gaden". Fandme ikke i orden!

Jeg bedrev også "små-hærværk" da jeg var ung (slet slet ikke af denne kaliber!)- jeg kan huske en følelse af at være ligeglad med andres ejendom ... eller rettere, manglende omtanke og konsekvensberegning.


Der er under 4 uger til valget, og valgkampen er nærmest ikke-eksisterende. Jeg sidder helt sikkert klar foran skærmen den 9. september :popkorn:
0
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Skovbrande afløst af bilbrande flere steder i Sverige..

Indlægaf Seladon » 14. aug 2018, 15:07

:lol: Ved du hvad jeg tror, Conway?

Jeg tror at invandrerbander er i stand til at planlægge
angreb med militær præcision.
Jeg tror at invandrerbander ønsker at bringe Sverigedemokraterne til magten i Sverige.
By the way, jeg tror også at månen er lavet af ost. :lol:

PS. Jeg venter at høre fra det svenske politi inden jeg vil debattere noget som helst om dette emne.
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Skovbrande afløst af bilbrande flere steder i Sverige..

Indlægaf Madam » 14. aug 2018, 16:20

Seladon skrev::lol: Ved du hvad jeg tror, Conway?

Jeg tror at invandrerbander er i stand til at planlægge
angreb med militær præcision.
Jeg tror at invandrerbander ønsker at bringe Sverigedemokraterne til magten i Sverige.
By the way, jeg tror også at månen er lavet af ost. :lol:

PS. Jeg venter at høre fra det svenske politi inden jeg vil debattere noget som helst om dette emne.


Sveriges statsminister har lige giver et interview i TV Avisen på DR1, og det må vel ses, som en bekræftelse på, at det har fundet sted, men ingen aner vel endnu, hvem der står bag....?
2
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Skovbrande afløst af bilbrande flere steder i Sverige..

Indlægaf Seladon » 14. aug 2018, 16:30

Madam skrev:
Seladon skrev::lol: Ved du hvad jeg tror, Conway?

Jeg tror at invandrerbander er i stand til at planlægge
angreb med militær præcision.
Jeg tror at invandrerbander ønsker at bringe Sverigedemokraterne til magten i Sverige.
By the way, jeg tror også at månen er lavet af ost. :lol:

PS. Jeg venter at høre fra det svenske politi inden jeg vil debattere noget som helst om dette emne.


Sveriges statsminister har lige giver et interview i TV Avisen på DR1, og det må vel ses, som en bekræftelse på, at det har fundet sted, men ingen aner vel endnu, hvem der står bag....?


Ingen aner hvem der står bag, bortset fra Conway...
Læs startoplægget til tråden.

Han er bl. a. clairvoyant måske?
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
Brok
Indlæg: 670
Tilmeldt: 10. okt 2017, 16:05
Kort karma: 11
Likede indlæg: 374

Re: Skovbrande afløst af bilbrande flere steder i Sverige..

Indlægaf Brok » 14. aug 2018, 18:11

Hvis nu svenske politikere tog deres indvandrings problemer seriøs, så havde de handlet for mange år siden.

Jeg er ikke tilhænger af SD, men noget må der ske, hvis landet ikke skal blive et stort ghetto.
4
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21922

Re: Skovbrande afløst af bilbrande flere steder i Sverige..

Indlægaf Purple Haze » 14. aug 2018, 18:15

Brok skrev:Hvis nu svenske politikere tog deres indvandrings problemer seriøs, så havde de handlet for mange år siden.

Jeg er ikke tilhænger af SD, men noget må der ske, hvis landet ikke skal blive et stort ghetto.



Jo.

Men det har jo ikke nødvendigvis noget med denne her episode at gøre.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Skovbrande afløst af bilbrande flere steder i Sverige..

Indlægaf Conway » 14. aug 2018, 19:59

Seladon skrev::lol: Ved du hvad jeg tror, Conway?

Jeg tror at invandrerbander er i stand til at planlægge
angreb med militær præcision.
Jeg tror at invandrerbander ønsker at bringe Sverigedemokraterne til magten i Sverige.
By the way, jeg tror også at månen er lavet af ost. :lol:

PS. Jeg venter at høre fra det svenske politi inden jeg vil debattere noget som helst om dette emne.


Tak for et informativt indlæg Seladon.
Jeg tror omvendt at der er andre mere jordnære ting end månen der indeholder ost :D :fløjt:
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"