Skovbrande afløst af bilbrande flere steder i Sverige..

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Skovbrande afløst af bilbrande flere steder i Sverige..

Indlægaf Seladon » 15. aug 2018, 11:32

Confucius skrev:
Seladon skrev:
Mærkelig kommentar som ikke bidrager til en god debat.
Brug ignorer knappen, tak. Nedladende bemærkninger plejer ikke at være din stil, men det kan ske at jeg tog fejl.


Hvornår og hvorfor jeg bruger ignore, skal jeg nok helt selv styre. Mine bemærkninger plejer at afspejle det indlæg, bemærkningen vedrører.

I Sverige forsøger politi, medier og de fleste politikere at tie det ihjel, når faktuelle tal viser at indvandrere står bag en uforholdsmæssig stor andel af bestemte typer kriminalitet.

Du forsøger at bortforklare dem. Jo flere oplysninger der kommer frem, og jo mere de tyder på at der rent faktisk er tale om indvandrere, jo hårdere forsøger du at bortforklare dem, og jo mere søgte bliver dine forklaringer. Det er to sider af samme sag, i mine øjne.


Er der flere oplysninger i denne sag, vil jeg gerne kigge på dem. Men så vidt jeg kunne læse i de indsatte links, er der meget sparsomme oplysninger her ( i hvert fald dem som kommer fra politiet) .

Du bidrager ikke med mere info om sagen.

Uanset hvad du synes eller ikke synes om mine kommentarer, er nedladenhed ikke ok.
1
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Skovbrande afløst af bilbrande flere steder i Sverige..

Indlægaf Seladon » 15. aug 2018, 14:05

Confucius skrev:
Seladon skrev:
Er der flere oplysninger i denne sag, vil jeg gerne kigge på dem. Men så vidt jeg kunne læse i de indsatte links, er der meget sparsomme oplysninger her ( i hvert fald dem som kommer fra politiet) .


DU gør jo ikke selv en skid for at oplyse dig selv. Du sidder kun og tager stilling til nogen af de links, der bliver bragt her i tråden.

Seladon skrev:Du bidrager ikke med mere info om sagen.


Please... Jeg var den første til at nævne at der var anholdte i sagen, og endda med direkte links til de svenske medier om det.

Seladon skrev:Uanset hvad du synes eller ikke synes om mine kommentarer, er nedladenhed ikke ok.


Jeg er ikke nedenladen. Jeg er kritisk. Du forveksler de to ting, fordi du ikke bryder dig om kritik.


Desværre tager du fejl. Igen. Jeg følger sagen i danske medier her: http://www.ni.dk, men her til morgen var der ikke meget om de anholdte. I hvert fald ikke noget
som kunne bruges som overbevisende argument
for påstanden i startoplægget. Jeg syntes derfor at vi skulle vente inden vi fik mere at vide. Det var og stadig er mit synspunkt, inden der kommer nye afgørende oplysninger i denne sag.

Jeg indsætter links når det giver mening, dvs. at de indeholder brugbare oplysninger. Indtil nu har oplysningerne været sparsomme i sagen ( gælder også
svenske aviser ) .

" Desperat" og "skinger" er nedladende prædikater.
Hvorfor skulle mine kommentarer blive vurdereret på den måde bare fordi jeg ikke er enig med dig?
Senest rettet af Seladon 15. aug 2018, 14:24, rettet i alt 1 gang.
1
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Skovbrande afløst af bilbrande flere steder i Sverige..

Indlægaf Seladon » 15. aug 2018, 14:19

Og vi har stadig Danmarks hyggeligste debat her, selv om man nogle gange skulle tro det var løwn. :gammel:
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Skovbrande afløst af bilbrande flere steder i Sverige..

Indlægaf FruitFly » 15. aug 2018, 16:06

vulpesVelox skrev:Men Seladon - med al respekt så bliver det jo også en søgt omgang, hvis vi partout skal tage Brian på bagerste række i forsvar uanset hvad han gør.
Altså saglighed og redelighed, jovist, men...

...hvor langt bør man gå? Skal man blot se bort fra de kolossale spændinger, der har eksisteret i Sverige i de sidste tyve-tredive år, fortilfælde inklusive? Hvad med herhjemme?

Der indfødte svenskere er ingenlunde nogen rolig skovtur, når det kommer til fremmede; hate crime på hate crime har siden 70'erne sat deres præg på både den ene og den anden side af svenskens parallelsamfund. Det er en helt anden kategori end den, man kender herfra. De går, som man jo også kan udlede af sagen, til den, mildest talt.

Vel talt.

Strengt taget er der vel to sandsynlige forklaringer: Indvandrere (sic) eller folk, der gerne vil prøve at skyde skylden på indvandrere. Lad os bare antage at det er indvandrere. Hvad er det så vi skal diskutere? At Sverige har problemer med indvandrerkriminalitet? Det er vel nærmest et fakta.

Så hvad er det vi skal diskutere?
1
#Klimatosse
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Skovbrande afløst af bilbrande flere steder i Sverige..

Indlægaf Seladon » 15. aug 2018, 17:04

Klap lige hesten , Confucius

Det vil klæde dig at læse startindlægget igen, før du skriver stolper op og ned. Den påstand som jeg synes kræver flere relevante beviser er at de indvandrerbander er skyldige. og det er ingen tvivl om det ifølge trådstarter.

I både danske og svenske mediet stod det intet om de anholdtes etnicitet/ oprindelsesland , da jeg skrev mine indlæg. Intet, nul, nada, capisci ? Og det er sgu ikke min opgave at finde links, da jeg ikke har påstået noget som helst i den retning.

En gang til: jeg syntes at det var for tidligt og grundlaget for spinkelt for at drage en sikker konklusion. Det var det hele som har udløst dine nederdrægtige kommentarer.

The real Confucius please stand up. :engel:

For det her svada nærmer sig en personlig vendetta.
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Skovbrande afløst af bilbrande flere steder i Sverige..

Indlægaf Conway » 15. aug 2018, 18:09

Seladon skrev:Klap lige hesten , Confucius

Det vil klæde dig at læse startindlægget igen, før du skriver stolper op og ned. Den påstand som jeg synes kræver flere relevante beviser er at de indvandrerbander er skyldige. og det er ingen tvivl om det ifølge trådstarter.

I både danske og svenske mediet stod det intet om de anholdtes etnicitet/ oprindelsesland , da jeg skrev mine indlæg. Intet, nul, nada, capisci ? Og det er sgu ikke min opgave at finde links, da jeg ikke har påstået noget som helst i den retning.

En gang til: jeg syntes at det var for tidligt og grundlaget for spinkelt for at drage en sikker konklusion. Det var det hele som har udløst dine nederdrægtige kommentarer.

The real Confucius please stand up. :engel:

For det her svada nærmer sig en personlig vendetta.


Seladon, inden du selv går over stregen synes jeg du skulle undersøge meningen med ordet “nederdrægtig” :gruble:
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Skovbrande afløst af bilbrande flere steder i Sverige..

Indlægaf FruitFly » 15. aug 2018, 19:55

Confucius skrev:
FruitFly skrev: Hvad er det så vi skal diskutere? At Sverige har problemer med indvandrerkriminalitet? Det er vel nærmest et fakta.

Så hvad er det vi skal diskutere?


Det er fakta, men det er også tabu i Sverige - på et niveau hvor det bliver censureret af bl.a. den udøvende magt og af den 4. statsmagt. Et tabu, der får betydning for sammensætningen af Riksdagen og den svenske regering. Det er også en tendens i resten af Europa, at befolkningerne er ved at nå et mæthedspunkt ift. indvandrere. Mon ikke det er en diskussion eller to værd? Vi går jo ikke af vejen for at diskutere langt mere perifere og inferiøre forhold, når det sker i USA.

Jo, det er skidt når der er emner, som det er tabu at tale om, det er jeg enig i. Og det er åbenlyst, at indvandringen - og især modstanden imod den - er øverst på dagsordnen i de fleste vestlige lande. Og lige så åbenlyst at der ikke rigtigt er nogen, der har nogen gode løsninger.
0
#Klimatosse
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Skovbrande afløst af bilbrande flere steder i Sverige..

Indlægaf Seladon » 15. aug 2018, 20:10

Conway skrev:
Seladon skrev:Klap lige hesten , Confucius

Det vil klæde dig at læse startindlægget igen, før du skriver stolper op og ned. Den påstand som jeg synes kræver flere relevante beviser er at de indvandrerbander er skyldige. og det er ingen tvivl om det ifølge trådstarter.

I både danske og svenske mediet stod det intet om de anholdtes etnicitet/ oprindelsesland , da jeg skrev mine indlæg. Intet, nul, nada, capisci ? Og det er sgu ikke min opgave at finde links, da jeg ikke har påstået noget som helst i den retning.

En gang til: jeg syntes at det var for tidligt og grundlaget for spinkelt for at drage en sikker konklusion. Det var det hele som har udløst dine nederdrægtige kommentarer.

The real Confucius please stand up. :engel:

For det her svada nærmer sig en personlig vendetta.


Seladon, inden du selv går over stregen synes jeg du skulle undersøge meningen med ordet “nederdrægtig” :gruble:


Jeg har også forslag ang. det du skulle gøre, men jeg synes det hører under et andet emne. Ellers tak.
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Skovbrande afløst af bilbrande flere steder i Sverige..

Indlægaf Conway » 15. aug 2018, 20:10

Her er et indlæg fra et vidne, døm selv om det er Svensson el. Muhammed, vidnet er ikke i tvivl:


Medlem
Caesar-Aurelius
Ni kan sluta spekulera, Expressen har nu publicerat en bild på en av mordbrännarna – med pixlat ansikte!

Således är det 100 % säkerställt att det rör sig om invällarpack. Dessutom, även folk från området vittnar om att mordbrännarna var somalier.

Här kan man tydligt höra vilket språk de talar (sist i videon)
https://twitter.com/MickeK69/status/1029357911678406656

20 timmar sedan
2
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Skovbrande afløst af bilbrande flere steder i Sverige..

Indlægaf Conway » 15. aug 2018, 20:26

0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Skovbrande afløst af bilbrande flere steder i Sverige..

Indlægaf Seladon » 15. aug 2018, 21:41

Confucius skrev:
Seladon skrev:Klap lige hesten , Confucius


Det er en dårlig vane, du har fået - med at du meget gerne vil bestemme hvad jeg skal gøre. Det kommer du ingen steder med, så du kan lige så godt lade være.

Seladon skrev:I både danske og svenske mediet stod det intet om de anholdtes etnicitet/ oprindelsesland , da jeg skrev mine indlæg.


No shit? Kan det mon være fordi - som nævnt adskillige gange i tråden, efterhånden - at svenske medier konsekvent censurerer disse oplysninger, og at de danske medier skriver af efter de svenske medier, i stedet for selv at sende undersøgende journalister på gaden i Sverige? At de ikke skriver det ordret eller udførligt, er ikke ensbetydende med at det ikke er tilfældet.

Seladon skrev:Og det er sgu ikke min opgave at finde links, da jeg ikke har påstået noget som helst i den retning.


Det er jo ikke det eneste, du har påstået, vel? Du har også påstået andre ting, som er blevet modbevist. Endda af links som er fundet til dig og præsenteret i tråden, før du overhovedet påstod dem.

Seladon skrev:En gang til: jeg syntes at det var for tidligt og grundlaget for spinkelt for at drage en sikker konklusion.


Hvordan kan det på nogen måde være for tidligt at konkludere at der ikke er anholdte eller mistænkte om onsdagen, når det allerede er beskrevet i flere aviser om tirsdagen!?!?

Seladon skrev: Det var det hele som har udløst dine nederdrægtige kommentarer. For det her svada nærmer sig en personlig vendetta.


Mine kommentarer er ikke nederdrægtige. De er kritiske. Svadaen er heller ikke personlig, for det er dine udsagn og din argumentation, jeg angriber - ikke din person. Jeg står ved dem og ville fortælle dig nøjagtigt det samme ansigt til ansigt.

Men for nu at genbruge dit eget udsagn, hvis du ikke vil læse hvad jeg skriver: "Brug ignorer knappen, tak."




Det at svenske medier censurerer , og at danske medier skriver efter de svenske kan ikke være min skyld, vel. :D

( En parentes: sikke en holdning du har om skandinaviske mass media ! )

Lad os sige at det passer . Det gør bare at tråden startede med formodninger, ikke med konkrete oplysninger der kunne bevise påstanden at det er invandrerbander der står bag ildpåsættelserne.

Uanset hvilke links finder Conway nu, er det for sent. Vi bliver ikke enige, aldrig enige, og jeg kan overhovedet ikke forstå hvorfor du forsvarer en udokumenteret påstand i trådstarten.

Det gode nyhed er at vi ikke behøver at være enige. Det er en fri debat i et frit land, håber jeg stadig.

Og for resten: i lige måde, du :) . Jeg glæder mig til et møde ansigt til ansigt :D Måske finder vi den tabte humor, hvem ved. :D
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Skovbrande afløst af bilbrande flere steder i Sverige..

Indlægaf annellaII » 16. aug 2018, 05:59

Confucius skrev:
Seladon skrev:Det at svenske medier censurerer , og at danske medier skriver efter de svenske kan ikke være min skyld, vel. :D


Du valgte selv at ignorere at oplysninger eksisterede, fordi du ikke selv kunne finde dem. Det har du skylden for.

Seladon skrev:( En parentes: sikke en holdning du har om skandinaviske mass media ! )


Det er ikke en holdning, men faktum.

Her er nogle eksempler på at de danske medier, baserer sine artikler på hvad svenske medier har skrevet:

https://www.b.dk/globalt/de-svenske-bil ... lere-biler
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-08-15 ... raendinger
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-08-15 ... raendinger
https://www.information.dk/udland/2018/ ... r-valgkamp
https://jyllands-posten.dk/internationa ... i-sverige/
https://www.bt.dk/udland/ung-mand-mista ... -i-tyrkiet
https://ekstrabladet.dk/112/ung-mand-mi ... et/7267630
https://politiken.dk/udland/art6660575/ ... i-Sverige-»Det-ligner-næsten-en-militær-operation«

Berlingske, TV2, DR, Information, Jyllandsposten, BT, Ekstra Bladet og Politiken. Selvom de kan læse sig til de svenske mediers kilder, så kontakter de dem ikke engang selv, og stiller dem deres egne spørgsmål. De forlader sig på hvad de svenske medier har skrevet om det. Det er jo et problem, fordi de så videresender svenskernes censur. Danske medier ville ikke have et problem med at spørge de svenske kilder om det var indvandrere, og så skrive det i deres artikel.

Det er også et faktum, at de svenske medier censurerer deres artikler, og at det svenske politi censurerer selv deres efterlysninger for etniske beskrivelser. Du kan jo selv prøve at gøre dig den umage selv at slå det op, i stedet for at få det serveret fra andre. http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-01-13 ... nalementer

Seladon skrev:Det gør bare at tråden startede med formodninger, ikke med konkrete oplysninger der kunne bevise påstanden at det er invandrerbander der står bag ildpåsættelserne.


Det er ikke sandt. Tråden blev startet den 14., og der var allerede artiklerne om det den 13.. Der var også andre skriverier om det på nettet, end mediernes. Du valgte bare at lukke øjnene for det.

Seladon skrev:Uanset hvilke links finder Conway nu, er det for sent. Vi bliver ikke enige, aldrig enige, og jeg kan overhovedet ikke forstå hvorfor du forsvarer en udokumenteret påstand i trådstarten.


Og det er så præcist hvad jeg mente med "skingert og desperat". Nu da der er kommet endnu flere materiale, der understøtter Conways påstand, så bruger du strudsemetoden, og erklærer "uanset hvad, så er det for sent nu at overbevise mig".



Ialt tre personer er anholdt i forbindelse med de omfattende bilbrande i det sydvestlige Sverige. De har alle tre forbindelse til Iran og Tyrkiet. En er anholdt på den tyrkiske grænse. en anden har tyrkisk baggrund og en tredje er svensk-iraner. Det skriver det svenske medie Nyheter Idag, som har talt med svensk politis pressetalsmand, Tommy Nyman.
2
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Skovbrande afløst af bilbrande flere steder i Sverige..

Indlægaf Conway » 16. aug 2018, 07:38

Det er fuldstændig naturstridigt at folkevalgte regeringer i hele Vesteuropa stiltiende lader dette vanvid fortsætte.
Havde det været den oprindelige befolkning der gjorde oprør kunne man sku forstå det, men her taler vi om flygtninge og migranter der huses og brødfødes helt gratis ud af lokalbefolkningens tegnedreng.
Takken er, som vi ser konstant, voldtægt, røverier, mord, overfald og bilafbrændinger og stadig fortsætter de folkevalgte ufortrødent ud af samme spor som om intet var hændt.
Hvordan i himlens navn kan folk blive ved med at lægge stemmer til dette forræderi ?
Er det en form for massepsykose eller tror de vitterlig at det bliver bedre ?
1
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20379
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43770

Re: Skovbrande afløst af bilbrande flere steder i Sverige..

Indlægaf paint » 16. aug 2018, 08:04

Conway skrev:Det er fuldstændig naturstridigt at folkevalgte regeringer i hele Vesteuropa stiltiende lader dette vanvid fortsætte.
Havde det været den oprindelige befolkning der gjorde oprør kunne man sku forstå det, men her taler vi om flygtninge og migranter der huses og brødfødes helt gratis ud af lokalbefolkningens tegnedreng.
Takken er, som vi ser konstant, voldtægt, røverier, mord, overfald og bilafbrændinger og stadig fortsætter de folkevalgte ufortrødent ud af samme spor som om intet var hændt.
Hvordan i himlens navn kan folk blive ved med at lægge stemmer til dette forræderi ?
Er det en form for massepsykose eller tror de vitterlig at det bliver bedre ?


Det kunne også tænkes, at befolkningerne godt er klar over, at disse mennesker der laver hærværk (samt alt det andet), er en lille del af en meget stor gruppe, hvoraf hovedparten ikke er involveret i dén slags. Var der tale om at alle, uden undtagelse, deltog i den slags ting, er jeg ret sikker på at reaktionerne ville være nogle andre.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Skovbrande afløst af bilbrande flere steder i Sverige..

Indlægaf annellaII » 16. aug 2018, 08:13

paint skrev:
Conway skrev:Det er fuldstændig naturstridigt at folkevalgte regeringer i hele Vesteuropa stiltiende lader dette vanvid fortsætte.
Havde det været den oprindelige befolkning der gjorde oprør kunne man sku forstå det, men her taler vi om flygtninge og migranter der huses og brødfødes helt gratis ud af lokalbefolkningens tegnedreng.
Takken er, som vi ser konstant, voldtægt, røverier, mord, overfald og bilafbrændinger og stadig fortsætter de folkevalgte ufortrødent ud af samme spor som om intet var hændt.
Hvordan i himlens navn kan folk blive ved med at lægge stemmer til dette forræderi ?
Er det en form for massepsykose eller tror de vitterlig at det bliver bedre ?


Det kunne også tænkes, at befolkningerne godt er klar over, at disse mennesker der laver hærværk (samt alt det andet), er en lille del af en meget stor gruppe, hvoraf hovedparten ikke er involveret i dén slags. Var der tale om at alle, uden undtagelse, deltog i den slags ting, er jeg ret sikker på at reaktionerne ville være nogle andre.


Der er da et dårligt argument, at hvis ALLE uden undtagelse ville deltage i hærværk og andre kriminelle handlinger, så ville reaktionerne være nogle andre, mener du dermed, at fordi det kun er et fåtal, så kan politi og politikere bare lade stå til og se på, det fortsætter?
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"