14 årig gravid for anden gang

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9669

Re: 14 årig gravid for anden gang

Indlægaf Tanten » 7. dec 2015, 16:16

missme skrev:Manden kan jo ikke fængsles for at have gjort hende gravid, før de boede i landet, tænker jeg. Men det er vigtigt at de får at vide, hvilke regler der findes i det land de ankommer til, og følger dem. Men børn bliver jo ikke fjernet fra forældre, blot fordi moderen er ung. Og som alle andre mødre, skal hun have støtte, hvis der er brug for det, i forhold til børnenes trivsel og udvikling.
For mig handler det også om mere end lige denne pige og hendes mand og børn. At de og andre omkring dem ser, at vi ikke acceptere at børn bortgives til ægteskab fx. Hvis vi blot sagde: "Så er i gift og har børn, og vi skal nok gøre alt for at støtte op om det", så giver vi jo et falsk billede på de værdier som de her mennesker skal leve i de kommende mange år. Det er ikke helt fair, at bilde dem ind, at det er noget som accepteres i de vestlige lande, for det er jo så absolut ikke virkeligheden.


Jeg synes bestemt også, familien skal have at vide, at normer og lovgivning er anderledes i Norge - og tilskyndes til, ikke at få flere børn, før kvinden er over den seksuelle lavalder og også gerne myndig.
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"