Pernille Skipper vil være Statsminister

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Pernille Skipper vil være Statsminister

Indlægaf Wizzze » 16. aug 2018, 11:21

Lars Løkke er Statsminister og vil gerne blive ved med det, Mette F og socialkammeraterne vil gerne afløse ham. Sådan har det været længe, at de 2 store partier på hver fløj vil have statsministerposten. Ok så var der lige den ene gang, hvor damen med håndtasken meldte ud at hun skulle være statsminister. Men det eneste der kom ud af det, var et parti tæt på spærregrænsen og splittet i flere dele.
Men nu har først Uffe Elbæk meldt ud at han går efter at blive Statsminister, og nu er det så EL og Pernille Skipper som vil være Statminister.
http://nyheder.tv2.dk/politik/2018-08-1 ... -roed-blok

Hvad tror I effekten bliver denne gang?

Kaos og splittelse til venstre for midten, eller ingen effekt overhovedet, det bliver stadig et præsidentvalg mellem rød og blå blok, eller noget helt tredje? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4873
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 287
Likede indlæg: 7832

Re: Pernille Skipper vil være Statsminister

Indlægaf Nicolait » 16. aug 2018, 11:43

Det næste bliver at Anders Samuelsen melder sig i koret om statsministerposten af frygt for at ryge ud af næste regering.
Herefter føler Søren Pappi Poulsen sig nødsaget til også at melde sig som kandidat af frygt for helt at ryge ud af folketinget.
3
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Pernille Skipper vil være Statsminister

Indlægaf Madam » 16. aug 2018, 11:44

Jae, de VIL så frygtelig gerne allesammen...men det er gudskelov os/vælgerne, der bestemmer.;-)
3
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20376
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43766

Re: Pernille Skipper vil være Statsminister

Indlægaf paint » 16. aug 2018, 12:04

vulpesVelox skrev:Hun får lige et like til næste valg. Endelig en statsminister, som er værd at knalde. <3


Hvor ved du det fra? Har du allerede været der? (din gris) :D
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Pernille Skipper vil være Statsminister

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. aug 2018, 12:05

Man skal altså lige passe på med at sammenligne de to udmeldinger. Pernille Skipper og Ø vil stadig levere mandater til en A-ledet regering.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20376
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43766

Re: Pernille Skipper vil være Statsminister

Indlægaf paint » 16. aug 2018, 12:24

Jeg kunne godt forestille mig, at Skipper har meldt det ud, som en måde at afmontere Elbæks proklamering af det samme. Sidstnævntes udmelding, gavner den 'blå' fløj, som i en valgkamp vil prygle løs på 'rød blok', og beskylde dem for at være dybt splittede. Nu laver Skipper det til en slags gimmick, der tager gassen lidt af Elbæks (i mine øje) dumme/naive udmelding.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Pernille Skipper vil være Statsminister

Indlægaf LadyFox » 16. aug 2018, 13:31

Jeg ville hellere at det var den med at levere mandater til A hun ville følge alternativet på. Selvom jeg er rød, synes jeg ikke det er vigtigere at venstrefløjen har magten end hvordan de vil bruge den magt de har.
1
...
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20376
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43766

Re: Pernille Skipper vil være Statsminister

Indlægaf paint » 16. aug 2018, 13:59

LadyFox skrev:Jeg ville hellere at det var den med at levere mandater til A hun ville følge alternativet på. Selvom jeg er rød, synes jeg ikke det er vigtigere at venstrefløjen har magten end hvordan de vil bruge den magt de har.


Hvordan kan man synes det, hvis man er 'rød'? Vil du gerne have at Lars Løkke tager endnu en omgang? Det er dét, der kan blive konsekvensen. Det har man også opdaget hos Enhedslisten, derfor trækker de ikke deres mandater.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20376
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43766

Re: Pernille Skipper vil være Statsminister

Indlægaf paint » 16. aug 2018, 14:10

Jeg tror aldrig jeg lærer at se logikken i, at hvis man ikke kan få 90 eller 100% af det man ønsker sig, politisk set, så vil man hellere nøjes med 10%, når den modsatte fløj kommer til magten :stoned:
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Pernille Skipper vil være Statsminister

Indlægaf LadyFox » 16. aug 2018, 14:12

paint skrev:
LadyFox skrev:Jeg ville hellere at det var den med at levere mandater til A hun ville følge alternativet på. Selvom jeg er rød, synes jeg ikke det er vigtigere at venstrefløjen har magten end hvordan de vil bruge den magt de har.


Hvordan kan man synes det, hvis man er 'rød'? Vil du gerne have at Lars Løkke tager endnu en omgang? Det er dét, der kan blive konsekvensen. Det har man også opdaget hos Enhedslisten, derfor trækker de ikke deres mandater.

Hvis det tvinger A til at være mere samarbejdsvillig med de øvrige røde partier i valgperioden efter synes jeg det er værd at tage fire år mere med Løkke.
For mig er det ikke nødvendigvis dumt at se længere frem end de næste 4 år.

Jeg vil hellere have en mere rød politik om 4 år, end flere røde perioder i fremtiden hvor A ved at de kan vælge og vrage mellem hvem de laver politik med efter godtbefindende. Jo mere afhængig af den øvrige røde blok A er, jo bedre er det set fra mine øjne. Så jeg synes ikke at det er fordel artigt at støtte dem i deres forsøg på at løsrive sig.
1
...
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20376
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43766

Re: Pernille Skipper vil være Statsminister

Indlægaf paint » 16. aug 2018, 14:17

LadyFox skrev:
paint skrev:
LadyFox skrev:Jeg ville hellere at det var den med at levere mandater til A hun ville følge alternativet på. Selvom jeg er rød, synes jeg ikke det er vigtigere at venstrefløjen har magten end hvordan de vil bruge den magt de har.


Hvordan kan man synes det, hvis man er 'rød'? Vil du gerne have at Lars Løkke tager endnu en omgang? Det er dét, der kan blive konsekvensen. Det har man også opdaget hos Enhedslisten, derfor trækker de ikke deres mandater.

Hvis det tvinger A til at være mere samarbejdsvillig med de øvrige røde partier i valgperioden efter synes jeg det er værd at tage fire år mere med Løkke.
For mig er det ikke nødvendigvis dumt at se længere frem end de næste 4 år.

Jeg vil hellere have en mere rød politik om 4 år, end flere røde perioder i fremtiden hvor A ved at de kan vælge og vrage mellem hvem de laver politik med efter godtbefindende. Jo mere afhængig af den øvrige røde blok A er, jo bedre er det set fra mine øjne. Så jeg synes ikke at det er fordel artigt at støtte dem i deres forsøg på at løsrive sig.


Så er det da heldigt, at EL (og SF) er lidt mere pragmatiske, og kan se ideen i at 50% (eller hvad det nu bliver) er bedre end ingenting.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9485
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 990
Likede indlæg: 26526

Re: Pernille Skipper vil være Statsminister

Indlægaf Santa » 16. aug 2018, 14:21

Ja ja, de vil alle sammen være kalif i stedet for kaliffen!
Iznogood.
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
ajnaM
Indlæg: 9908
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27006

Re: Pernille Skipper vil være Statsminister

Indlægaf ajnaM » 16. aug 2018, 14:27

paint skrev:Jeg kunne godt forestille mig, at Skipper har meldt det ud, som en måde at afmontere Elbæks proklamering af det samme. Sidstnævntes udmelding, gavner den 'blå' fløj, som i en valgkamp vil prygle løs på 'rød blok', og beskylde dem for at være dybt splittede. Nu laver Skipper det til en slags gimmick, der tager gassen lidt af Elbæks (i mine øje) dumme/naive udmelding.


Helt enig.

I øvrigt tror jeg ikke, man skal tage fejl af, at mange politikere gerne vil være statsministre. At de så ikke melder det ud, er en anden sag, men selvfølgelig vil de det. :D Pernille Skipper melder det jo også ud på en ret desarmerende måde - hun siger jo egentlig bare, at hvis det bliver en mulighed, vil hun gerne, men at det pt. ikke er en mulighed.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Pernille Skipper vil være Statsminister

Indlægaf dgd2007 » 16. aug 2018, 14:30

Ja, det virker lidt pjanket. Men tager vel brodden lidt af Uffe Elbæks kandidatur.

Den eneste tredjepart der realistisk ville kunne blive det, er vel egentlig Thulesen. Hvis DF er tilstrækkeligt stort og han kan vælge flertal med enten S, SF eller de nuværende regeringspartier, kan han jo sige ok til den side der vil gøre ham til statsminister.

Meeeen det er tiden nok heller ikke moden til, når de sidste gang slet ikke kom i regering. (Det tror jeg nu personligt, var Løkke der ville det sådan.)
0
ajnaM
Indlæg: 9908
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27006

Re: Pernille Skipper vil være Statsminister

Indlægaf ajnaM » 16. aug 2018, 14:31

I øvrigt ser jeg det slet ikke som en mulighed, at vi får en gentagelse af sidste røde regeringsperiode, hvor blandt andre EL skulle have sagt fra LÆNGE før. Jeg tror ikke, hverken SF eller EL kan tåle sådan en omgang mere, og derfor tror jeg ikke, man strækker sig så langt igen.

Men det bliver interessant at se, hvad der sker, hvis S vinder. Hvor meget indflydelse, DF får, hvordan udlændingepolitikken udarter sig, hvor meget velfærd kommer til at betyde, og hvad den reelle venstrefløj gør.

Personligt tror jeg nu, Løkke snupper endnu en omgang.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"