Pernille Skipper vil være Statsminister

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Pernille Skipper vil være Statsminister

Indlægaf LadyFox » 16. aug 2018, 14:33

paint skrev:
LadyFox skrev:
paint skrev:
LadyFox skrev:Jeg ville hellere at det var den med at levere mandater til A hun ville følge alternativet på. Selvom jeg er rød, synes jeg ikke det er vigtigere at venstrefløjen har magten end hvordan de vil bruge den magt de har.


Hvordan kan man synes det, hvis man er 'rød'? Vil du gerne have at Lars Løkke tager endnu en omgang? Det er dét, der kan blive konsekvensen. Det har man også opdaget hos Enhedslisten, derfor trækker de ikke deres mandater.

Hvis det tvinger A til at være mere samarbejdsvillig med de øvrige røde partier i valgperioden efter synes jeg det er værd at tage fire år mere med Løkke.
For mig er det ikke nødvendigvis dumt at se længere frem end de næste 4 år.

Jeg vil hellere have en mere rød politik om 4 år, end flere røde perioder i fremtiden hvor A ved at de kan vælge og vrage mellem hvem de laver politik med efter godtbefindende. Jo mere afhængig af den øvrige røde blok A er, jo bedre er det set fra mine øjne. Så jeg synes ikke at det er fordel artigt at støtte dem i deres forsøg på at løsrive sig.


Så er det da heldigt, at EL, kan se ideen i at 50% (eller hvad det nu bliver) er bedre end ingenting.


Jeg synes bare det handler om mere end det.
Dels synes jeg ikke 50% de næste mange røde perioder er særlig fordelartigt hvis det at vente 4 år ekstra måske kunne udløse et højere antal procenter de næste mange røde valgperioder.

Derudover synes jeg ikke 50% bare er 50%, for mig handler det også om hvad de 50% indeholder.
Hvis hele politikken omkring flygtninge, indvandre og den slags bliver efter A og DF's hjerte så synes jeg f.eks. det er en meget høj pris at betale, da det emne optager mig meget.

Så hvilke områder der optager en afgøre jo i høj hvor meget værd de 50% egentlig er værd. De færreste synes jeg alle politiske emner er lige vigtige.
2
...
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20376
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43764

Re: Pernille Skipper vil være Statsminister

Indlægaf paint » 16. aug 2018, 14:44

ajnaM skrev:I øvrigt ser jeg det slet ikke som en mulighed, at vi får en gentagelse af sidste røde regeringsperiode, hvor blandt andre EL skulle have sagt fra LÆNGE før. Jeg tror ikke, hverken SF eller EL kan tåle sådan en omgang mere, og derfor tror jeg ikke, man strækker sig så langt igen.

Men det bliver interessant at se, hvad der sker, hvis S vinder. Hvor meget indflydelse, DF får, hvordan udlændingepolitikken udarter sig, hvor meget velfærd kommer til at betyde, og hvad den reelle venstrefløj gør.

Personligt tror jeg nu, Løkke snupper endnu en omgang.


Det tror jeg ikke at der er nogen reel risiko for. Mette Frederiksen, er meget langt fra Thorning og Corydon, på stort set alle områder. Sidste regeringsperiode, var stærkt præget af at de radikael sad med mandaterne, og den økonomiske politik blev derefter. Man skal endelig ikke tage fejl og blande Radikales værdipolitik sammen med der deres økonomiske politik. På sidstnævnte område, er Radikale liberalister. Endda så meget, at Vestager i en debat med Samuelsen, på et tidspunkt sagde, at på det økonomiske område, mente hun ikke at LA og Radikale var langt fra hinanden. Faktisk mente hun at de sagtens kunne enes på dét område.

Jeg mener heller ikke at man skal tage fejl af Elbæk og Alternativet. Elbæk er tidligere radikal minister, og det præger også deres politik, hvis man ser den efter i sømmene - for så vidt at de overhovedet har en politik, ud over kulturpolitik.
Stuntet med at sige nej til posten som beskæftigelsesborgmester ved sidste Kommunalvalg, taler sit tydelige sprog. Det samme gør Elbæks seneste forslag om at oprette 15 nye Ministerier - bl.a Ministeriet for 'livslang nysgerrighed'.

Alternativet, repræsenterer den kreative, lettere liberale klasse, i Århus og København. Og hans udmelding om at ville være Statsminister, kan risikere at splitte hele venstrefløjen.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20376
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43764

Re: Pernille Skipper vil være Statsminister

Indlægaf paint » 16. aug 2018, 14:56

LadyFox skrev:
paint skrev:
LadyFox skrev:
paint skrev:
LadyFox skrev:Jeg ville hellere at det var den med at levere mandater til A hun ville følge alternativet på. Selvom jeg er rød, synes jeg ikke det er vigtigere at venstrefløjen har magten end hvordan de vil bruge den magt de har.


Hvordan kan man synes det, hvis man er 'rød'? Vil du gerne have at Lars Løkke tager endnu en omgang? Det er dét, der kan blive konsekvensen. Det har man også opdaget hos Enhedslisten, derfor trækker de ikke deres mandater.

Hvis det tvinger A til at være mere samarbejdsvillig med de øvrige røde partier i valgperioden efter synes jeg det er værd at tage fire år mere med Løkke.
For mig er det ikke nødvendigvis dumt at se længere frem end de næste 4 år.

Jeg vil hellere have en mere rød politik om 4 år, end flere røde perioder i fremtiden hvor A ved at de kan vælge og vrage mellem hvem de laver politik med efter godtbefindende. Jo mere afhængig af den øvrige røde blok A er, jo bedre er det set fra mine øjne. Så jeg synes ikke at det er fordel artigt at støtte dem i deres forsøg på at løsrive sig.


Så er det da heldigt, at EL, kan se ideen i at 50% (eller hvad det nu bliver) er bedre end ingenting.


Jeg synes bare det handler om mere end det.
Dels synes jeg ikke 50% de næste mange røde perioder er særlig fordelartigt hvis det at vente 4 år ekstra måske kunne udløse et højere antal procenter de næste mange røde valgperioder.

Derudover synes jeg ikke 50% bare er 50%, for mig handler det også om hvad de 50% indeholder.
Hvis hele politikken omkring flygtninge, indvandre og den slags bliver efter A og DF's hjerte så synes jeg f.eks. det er en meget høj pris at betale, da det emne optager mig meget.

Så hvilke områder der optager en afgøre jo i høj hvor meget værd de 50% egentlig er værd. De færreste synes jeg alle politiske emner er lige vigtige.


Hvis det emne optager dig meget, så er den pris som DF skal have for at lægge stemmer til blå politik, nøjagtig den samme som de vil forlange af S. På Integrationsministeriets hjemmeside, har Støjberg en tæller som nu står på 98. Det er de stramninger som er blevet gennemført i Venstres regeringsperiode.

Hvis DF støtter S, vil DF være tvunget til at støtte deres udmeldinger om en bedre velfærd - dvs en vækst på dét område (hvilket er nødvendigt for at bevare status quo)

Kort sagt; hvis Løkke kommer til igen (med støtte fra DF), vil vi få borgerlig økonomisk politik OG udlændingestramninger. Hvis det er S, der sidder med magten, vil vi få en mere venstredrejet økonomisk politik, men også en stram udlændingepolitik.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Pernille Skipper vil være Statsminister

Indlægaf FruitFly » 16. aug 2018, 15:03

Jo mindre vores folketingsvalg kommer til at ligne et præsidentvalg, jo bedre.
2
#Klimatosse
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Pernille Skipper vil være Statsminister

Indlægaf LadyFox » 16. aug 2018, 15:34

paint skrev:
LadyFox skrev:
paint skrev:
LadyFox skrev:
paint skrev:
LadyFox skrev:Jeg ville hellere at det var den med at levere mandater til A hun ville følge alternativet på. Selvom jeg er rød, synes jeg ikke det er vigtigere at venstrefløjen har magten end hvordan de vil bruge den magt de har.


Hvordan kan man synes det, hvis man er 'rød'? Vil du gerne have at Lars Løkke tager endnu en omgang? Det er dét, der kan blive konsekvensen. Det har man også opdaget hos Enhedslisten, derfor trækker de ikke deres mandater.

Hvis det tvinger A til at være mere samarbejdsvillig med de øvrige røde partier i valgperioden efter synes jeg det er værd at tage fire år mere med Løkke.
For mig er det ikke nødvendigvis dumt at se længere frem end de næste 4 år.

Jeg vil hellere have en mere rød politik om 4 år, end flere røde perioder i fremtiden hvor A ved at de kan vælge og vrage mellem hvem de laver politik med efter godtbefindende. Jo mere afhængig af den øvrige røde blok A er, jo bedre er det set fra mine øjne. Så jeg synes ikke at det er fordel artigt at støtte dem i deres forsøg på at løsrive sig.


Så er det da heldigt, at EL, kan se ideen i at 50% (eller hvad det nu bliver) er bedre end ingenting.


Jeg synes bare det handler om mere end det.
Dels synes jeg ikke 50% de næste mange røde perioder er særlig fordelartigt hvis det at vente 4 år ekstra måske kunne udløse et højere antal procenter de næste mange røde valgperioder.

Derudover synes jeg ikke 50% bare er 50%, for mig handler det også om hvad de 50% indeholder.
Hvis hele politikken omkring flygtninge, indvandre og den slags bliver efter A og DF's hjerte så synes jeg f.eks. det er en meget høj pris at betale, da det emne optager mig meget.

Så hvilke områder der optager en afgøre jo i høj hvor meget værd de 50% egentlig er værd. De færreste synes jeg alle politiske emner er lige vigtige.


Hvis det emne optager dig meget, så er den pris som DF skal have for at lægge stemmer til blå politik, nøjagtig den samme som de vil forlange af S. På Integrationsministeriets hjemmeside, har Støjberg en tæller som nu står på 98. Det er de stramninger som er blevet gennemført i Venstres regeringsperiode.

Hvis DF støtter S, vil DF være tvunget til at støtte deres udmeldinger om en bedre velfærd - dvs en vækst på dét område (hvilket er nødvendigt for at bevare status quo)

Kort sagt; hvis Løkke kommer til igen (med støtte fra DF), vil vi få borgerlig økonomisk politik OG udlændingestramninger. Hvis det er S, der sidder med magten, vil vi få en mere venstredrejet økonomisk politik, men også en stram udlændingepolitik.


Men det er stadig kun på den korte bane.

A er jo stadig afhængig af de øvrige røde partier peger på dem. Så hvis den resterende røde blok stopper med støtte op om A, så længe de hellere vil lave udlændingepolitik med DF end de røde partier, mon så ikke A ved næste valg kan se idéen ved at genoptage et tættere samarbejde med venstrefløjen igen, hvis de vil have magten.
Så ja, det ville da betyde 4 år mere til Løkke og det er selvfølgelig ikke optimalt fra et rødt synspunkt, men hvis det kan bryde flirten med DF ved de fremtidige røde perioder så er det for mig at se et nødvendigt onde - fra mine værdier.
0
...
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Pernille Skipper vil være Statsminister

Indlægaf FruitFly » 16. aug 2018, 15:48

LadyFox skrev:A er jo stadig afhængig af de øvrige røde partier peger på dem. Så hvis den resterende røde blok stopper med støtte op om A, så længe de hellere vil lave udlændingepolitik med DF end de røde partier, mon så ikke A ved næste valg kan se idéen ved at genoptage et tættere samarbejde med venstrefløjen igen, hvis de vil have magten.
Så ja, det ville da betyde 4 år mere til Løkke og det er selvfølgelig ikke optimalt fra et rødt synspunkt, men hvis det kan bryde flirten med DF ved de fremtidige røde perioder så er det for mig at se et nødvendigt onde - fra mine værdier.

MEN SÅ BLIVER METTE JO IKKE KALIF I STEDET FOR KALIFFEN!
0
#Klimatosse
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Pernille Skipper vil være Statsminister

Indlægaf LadyFox » 16. aug 2018, 15:52

FruitFly skrev:
LadyFox skrev:A er jo stadig afhængig af de øvrige røde partier peger på dem. Så hvis den resterende røde blok stopper med støtte op om A, så længe de hellere vil lave udlændingepolitik med DF end de røde partier, mon så ikke A ved næste valg kan se idéen ved at genoptage et tættere samarbejde med venstrefløjen igen, hvis de vil have magten.
Så ja, det ville da betyde 4 år mere til Løkke og det er selvfølgelig ikke optimalt fra et rødt synspunkt, men hvis det kan bryde flirten med DF ved de fremtidige røde perioder så er det for mig at se et nødvendigt onde - fra mine værdier.

MEN SÅ BLIVER METTE JO IKKE KALIF I STEDET FOR KALIFFEN!

Er det rigtigt? Så må jeg hellere ændre holdning.
0
...
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Pernille Skipper vil være Statsminister

Indlægaf dgd2007 » 16. aug 2018, 15:59

Mon ikke Enhedslisten ville eksplodere i løbet af et par måneder hvis hun virkelig blev det? :gruble:
1
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4873
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 287
Likede indlæg: 7832

Re: Pernille Skipper vil være Statsminister

Indlægaf Nicolait » 16. aug 2018, 17:22

vulpesVelox skrev:
paint skrev:
vulpesVelox skrev:Hun får lige et like til næste valg. Endelig en statsminister, som er værd at knalde. <3


Hvor ved du det fra? Har du allerede været der? (din gris) :D

Det er mest baseret på et ydre skøn, naturligvis, men jeg foretrækker hende LANGT over Li'l Lars (NB! heller ikke efterprøvet i praksis; lidt vigtig for mig, at I ved det!) ;)


:lol2:
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4873
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 287
Likede indlæg: 7832

Re: Pernille Skipper vil være Statsminister

Indlægaf Nicolait » 16. aug 2018, 17:35

Jeg kunne nu godt tænke mig at se S og DF på at lave noget regering sammen. Enten som regeringspartier eller som regeringsparti og støtteparti.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Pernille Skipper vil være Statsminister

Indlægaf FruitFly » 16. aug 2018, 19:55

Nicolait skrev:Jeg kunne nu godt tænke mig at se S og DF på at lave noget regering sammen. Enten som regeringspartier eller som regeringsparti og støtteparti.

Det er et oplagt match.
0
#Klimatosse
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4873
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 287
Likede indlæg: 7832

Re: Pernille Skipper vil være Statsminister

Indlægaf Nicolait » 16. aug 2018, 20:55

FruitFly skrev:
Nicolait skrev:Jeg kunne nu godt tænke mig at se S og DF på at lave noget regering sammen. Enten som regeringspartier eller som regeringsparti og støtteparti.

Det er et oplagt match.


Præcist
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7273
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1552
Likede indlæg: 22961

Re: Pernille Skipper vil være Statsminister

Indlægaf Aragorn » 16. aug 2018, 21:11

paint skrev:
LadyFox skrev:Jeg ville hellere at det var den med at levere mandater til A hun ville følge alternativet på. Selvom jeg er rød, synes jeg ikke det er vigtigere at venstrefløjen har magten end hvordan de vil bruge den magt de har.


Hvordan kan man synes det, hvis man er 'rød'? Vil du gerne have at Lars Løkke tager endnu en omgang? Det er dét, der kan blive konsekvensen. Det har man også opdaget hos Enhedslisten, derfor trækker de ikke deres mandater.


Jeg har faktisk altid stemt rødt til FT, men jeg er træt af den formynderiske moderstat. Hvis ikke de klaphatte der sidder i R, Å og Ø får et hold kæft bolche af den anden verden, så stemmer jeg blåt. Det har forøvrigt intet med indvandring at gøre. Jeg gider bare ikke en stat der vil regulere alt jeg gør. Påtvungne kødfrie dage og nedlægning af forsvarsministeriet. WTF?!

Det eneste gode forslag fra Å i deres liste over ministerier, var et egentlig digitalisereringsministerium. Det har vi trængt til længe, samt et fællesoffentligt API. Og Poul Henning Kamp skal være minister.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"