Minister vil overvåge både indsatte og pårørende

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Minister vil overvåge både indsatte og pårørende

Indlægaf Pax Romana » 18. aug 2018, 14:15

Petrix skrev:At blive overvåget er jo ikke noget problem når man har rent mel i posen.
Så det ville være helt fint med dig, hvis vi satte et webkamera op hjemme i dit soveværelse? Hvis du har rent mel i posen og ikke har noget at skjule, så burde det jo ikke generer dig.
5
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Petrix
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3624

Re: Minister vil overvåge både indsatte og pårørende

Indlægaf Petrix » 18. aug 2018, 15:04

Pax Romana skrev:
Petrix skrev:At blive overvåget er jo ikke noget problem når man har rent mel i posen.
Så det ville være helt fint med dig, hvis vi satte et webkamera op hjemme i dit soveværelse? Hvis du har rent mel i posen og ikke har noget at skjule, så burde det jo ikke generer dig.


Det er helt sikkert ikke den slags overvågning der snakkes om, når ministeren snakker om overvågning af pårørende.

Jeg tror faktisk at det vil være en lettelse for nogle pårørende at der er en risiko for at de bliver overvåget.
Det vil sætte en stopper for “vennertjenester osv”
0
27102021
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Minister vil overvåge både indsatte og pårørende

Indlægaf Pax Romana » 18. aug 2018, 15:54

Petrix skrev:Det er helt sikkert ikke den slags overvågning der snakkes om, når ministeren snakker om overvågning af pårørende.

Jeg tror faktisk at det vil være en lettelse for nogle pårørende at der er en risiko for at de bliver overvåget.
Det vil sætte en stopper for “vennertjenester osv”
I forsvaret bruger vi ofte (ironisk) vendingen; ”tillid er godt, men kontrol er bedre”.
For mig handler det ikke om der skal kontrolleres, men hvor langt kontrollen skal gå. Jeg synes at dette lovforslag bringer os til et punkt, hvor kontrollen går fra at være et nødvendigt onde til bare at være et onde. Hensigten er god nok, men det gør imidlertid ikke i sig selv initiativet til et godt initiativ. Problemet er, at man altid kan finde en objektivt set god grund til at øge statens kontrol med borgerne. Hvis disse objektivt set gode grunde alene var tilstrækkelige til at legitimere kontrollen, ville kontrollen ingen ende tage.
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Petrix
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3624

Re: Minister vil overvåge både indsatte og pårørende

Indlægaf Petrix » 18. aug 2018, 18:00

Pax Romana skrev:
Petrix skrev:Det er helt sikkert ikke den slags overvågning der snakkes om, når ministeren snakker om overvågning af pårørende.

Jeg tror faktisk at det vil være en lettelse for nogle pårørende at der er en risiko for at de bliver overvåget.
Det vil sætte en stopper for “vennertjenester osv”
I forsvaret bruger vi ofte (ironisk) vendingen; ”tillid er godt, men kontrol er bedre”.
For mig handler det ikke om der skal kontrolleres, men hvor langt kontrollen skal gå. Jeg synes at dette lovforslag bringer os til et punkt, hvor kontrollen går fra at være et nødvendigt onde til bare at være et onde. Hensigten er god nok, men det gør imidlertid ikke i sig selv initiativet til et godt initiativ. Problemet er, at man altid kan finde en objektivt set god grund til at øge statens kontrol med borgerne. Hvis disse objektivt set gode grunde alene var tilstrækkelige til at legitimere kontrollen, ville kontrollen ingen ende tage.


Jamen selvfølgelig går der en grænse for hvorlangt man kan gå, og jeg er nu heller ikke tilhænger af ekstrem overvågning, men jeg synes altså det er helt fint at indsatte og deres pårørende bliver overvåget lidt extra.
1
27102021

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"