Borgmester vil have regnbuefarvede fodgængerfelter

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Borgmester vil have regnbuefarvede fodgængerfelter

Indlægaf Artem » 18. aug 2018, 10:15

Confucius skrev:
Mani skrev:
Artem skrev:Synes det er lidt noget mærkeligt noget. Der er jo trods alt noget der hedder vejreglerne, hvor det er beskrevet hvor store felterne i en fodgængerovergang skal være osv.
En af grundene til at de regler er lavet, er at det skal være ensartet så folk ikke tager fejl af hvad det betyder.

Færdselsloven $2:
5. Fodgængerfelt:
den del af vejen, som er bestemt for gående ved passage over kørebane eller cykelsti, og som er særlig afmærket.

Særlig afmærkning kan jo også være brosten eller andet - såsom regnbue striber.

Jeg er ikke imod, men kan heller ikke se det gør den store forskel.


Artem taler om vejregler. Du taler om færdselsregler. Det er ikke færdselsloven, der regulerer fodgængerfelter, men Bekendtgørelse om vejafmærkning. Og der fremgår hvordan et fodgængerfelt skal afmærkes. Det gode er dog, at det er en bekendtgørelse, så en kommune kan ikke ændre reglerne.

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... ?id=196668

I forhold til bøsser og lesbiske, så er jeg til daglig ret ligeglad med dem. Men jeg bliver sgu ærligt talt lidt træt af dem, når der kommer denne slags forslag og tiltag. Det er unødvendigt og penge ud ad vinduet. Man har lige malet fodgængerfelterne i Atlanta regnbuefarvede. Pris: 196.000 dollars.

Nu fandt jeg reglerne.

http://vejregler.lovportaler.dk/ShowDoc ... -0081-full

Tværafmærkning bør som hovedregel være hvid. Gul tværafmærkning må kun anvendes som midlertidig afmærkning ved vejarbejde og da kun:

De skriver altså BØR være hvid. Og gul må kun bruges som midlertidig.
Reglerne er på den måde ikke helt skarpe her, og det vil nok umiddelbart kunne gøres lovligt. Spørgsmålet er bare om det er hensigtsmæssigt at begynde med at bruge andre farver som folk ikke kender betydningen af.
Senest rettet af Artem 18. aug 2018, 10:21, rettet i alt 1 gang.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Borgmester vil have regnbuefarvede fodgængerfelter

Indlægaf Madam » 18. aug 2018, 10:18

Confucius skrev:Artem taler om vejregler. Du taler om færdselsregler. Det er ikke færdselsloven, der regulerer fodgængerfelter, men Bekendtgørelse om vejafmærkning. Og der fremgår hvordan et fodgængerfelt skal afmærkes. Det gode er dog, at det er en bekendtgørelse, så en kommune kan ikke ændre reglerne.

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... ?id=196668

I forhold til bøsser og lesbiske, så er jeg til daglig ret ligeglad med dem. Men jeg bliver sgu ærligt talt lidt træt af dem, når der kommer denne slags forslag og tiltag. Det er unødvendigt og penge ud ad vinduet. Man har lige malet fodgængerfelterne i Atlanta regnbuefarvede. Pris: 196.000 dollars.


Det er fleste mennesker vist ret ligeglade med, men de nævnte grupper er jo ligesom de fleste skuespillere ret glade for at promovere sig selv, og ligefrem at ære deres seksuelle orientering, finder jeg direkte smagløst, uanset prisen på malingen, kan de penge bruges bedre på socialt udsatte, men det giver måske ikke en bedre chance for borgmesteren til næste valg?!
2
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Borgmester vil have regnbuefarvede fodgængerfelter

Indlægaf hotlips » 18. aug 2018, 11:19

Vores vandtårn, og folk har faktisk foreslået det skal være permanent på den lokale side, det vil jeg synes er helt fint.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: Borgmester vil have regnbuefarvede fodgængerfelter

Indlægaf Sangius » 18. aug 2018, 11:38

Nogle gange tror jeg også der er værd at tænke over, om man egentlig behøver at have en holdning.

Behøver man at have en holdning til farven på et enkelt fodgængerfelt i KBH? Personligt er jeg jævnt ligeglad. Så hvis nogen finder glæde i det, så er det da skørt at modsætte sig


Det er meget populært at have holdninger til alt, og man skal konstant "vælge en side". Tror ofte det ville være gavnligt at sætte sig ned, og overveje et øjeblik om det egentlig ikke er røv ligegyldigt for en.
12
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Borgmester vil have regnbuefarvede fodgængerfelter

Indlægaf dgd2007 » 18. aug 2018, 15:00

achillaxedprune skrev:Jeg synes, det er plat og åndssvagt. [...]

Enig! :fløjt:

PS: "fritidsborgmester Niko Grünfeld" :genert:
0
ajnaM
Indlæg: 9908
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27006

Re: Borgmester vil have regnbuefarvede fodgængerfelter

Indlægaf ajnaM » 18. aug 2018, 17:18

Madam skrev:
ajnaM skrev:Som eksempel havde jeg engang en kollega, hvor det efter ret lang tid kom frem, at hun var kærester med en kvinde.

Hun blev spurgt om alt muligt - eksempelvis om hun lavede 'saksen' - og der kom alle mulige kommentarer om, at hun var for lækker til at være lesbisk, og hvor mange kvinder hun havde været sammen med og alt sådan noget.

Jeg vil vove at påstå, at de spørgsmål ikke ville komme til en heteroseksuel. Jeg har i hvert fald aldrig fået dem.


Ork, jo...der altid mennesker uden pli, alle steder hvor man færdes, så det er de heteroseksuelle heller ikke sluppet for.

Problemet med de homoseksuelle og andre lign. grupper er måske bare, at de altid har FØLT sig anderledes.


Seriøst? :genert: Du mener, at diskrimination af homoseksuelle først og fremmest bunder i, at de FØLER sig anderledes? Det må vist være en cementering af min tidligere mistanke om din uvidenhed på området.

Og jeg har været heteroseksuel hele mit liv. Jeg er ALDRIG blevet spurgt ind til mit sexliv af kollegaer, med mindre jeg selv har åbnet for diskussionen. Aldrig. Og jeg har haft de samme kollegaer som min omtalte kollega.
2
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
fisken80
Indlæg: 22013
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1122
Likede indlæg: 51940

Re: Borgmester vil have regnbuefarvede fodgængerfelter

Indlægaf fisken80 » 19. aug 2018, 12:12

Sangius skrev:Nogle gange tror jeg også der er værd at tænke over, om man egentlig behøver at have en holdning.

Behøver man at have en holdning til farven på et enkelt fodgængerfelt i KBH? Personligt er jeg jævnt ligeglad. Så hvis nogen finder glæde i det, så er det da skørt at modsætte sig


Det er meget populært at have holdninger til alt, og man skal konstant "vælge en side". Tror ofte det ville være gavnligt at sætte sig ned, og overveje et øjeblik om det egentlig ikke er røv ligegyldigt for en.


Det er Facebooks skyld. Derinde er det åbenbart blevet sådan, at man SKAL have en holdning. Og man behøves ikke argumentere for den, nænæ ordene, “det er min holdning og den har jeg lov til at have” er rigeligt... den dag jeg bliver diktator bliver den første lov jeg indfører dummeslag til folk, der ikke kan argumentere for deres synspunkter på fjæsen.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Thomas31
Indlæg: 2550
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 85
Likede indlæg: 2364

Re: Borgmester vil have regnbuefarvede fodgængerfelter

Indlægaf Thomas31 » 19. aug 2018, 16:01

Mavis skrev:Ja, heteroseksuelle oplever diskrimination. Heteroseksuelle oplever ikke diskrimination fordi de er heteroseksuelle, jeg vil gerne vide hvis nogle er blevet det i hvertfald. Og grunden til at LGBT Danmark ikke arbejder for heteroseksualitet er jo netop på baggrund af dette.

Undskyld mig, men tænk at det behøver at blive forklaret :wacko: ...


Prøv som heteroseksuel mand at være sammen med betydeligt yngre kvinder. Det er der nogen, der slet ikke kan acceptere og ikke er bange for at give udtryk for helt åbent. Eller hvad med dem med en partner fra Thailand?

Jeg er ikke overbevist om, at homoseksuelle diskrimineres så voldsomt i dag. Efter min erfaring er det ikke sådan, fx når mange mænd er sammen og jargonen bliver derefter, at det så er ok at svine homoseksuelle. Det er mere udbredt at tale nedsættende på forskellig måde om heteroseksuelle kvinder. Problemet er snarere en form for akavethed. Og her hjælper regnbuer i fodgængerfeltet næppe
0
fisken80
Indlæg: 22013
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1122
Likede indlæg: 51940

Re: Borgmester vil have regnbuefarvede fodgængerfelter

Indlægaf fisken80 » 20. aug 2018, 04:32

Thomas31 skrev:
Mavis skrev:Ja, heteroseksuelle oplever diskrimination. Heteroseksuelle oplever ikke diskrimination fordi de er heteroseksuelle, jeg vil gerne vide hvis nogle er blevet det i hvertfald. Og grunden til at LGBT Danmark ikke arbejder for heteroseksualitet er jo netop på baggrund af dette.

Undskyld mig, men tænk at det behøver at blive forklaret :wacko: ...


Prøv som heteroseksuel mand at være sammen med betydeligt yngre kvinder. Det er der nogen, der slet ikke kan acceptere og ikke er bange for at give udtryk for helt åbent. Eller hvad med dem med en partner fra Thailand?

Jeg er ikke overbevist om, at homoseksuelle diskrimineres så voldsomt i dag. Efter min erfaring er det ikke sådan, fx når mange mænd er sammen og jargonen bliver derefter, at det så er ok at svine homoseksuelle. Det er mere udbredt at tale nedsættende på forskellig måde om heteroseksuelle kvinder. Problemet er snarere en form for akavethed. Og her hjælper regnbuer i fodgængerfeltet næppe


Har du læst de kommentarer, der er kommet om Anne Linnet og hendes meget unge forlovede? De ligger ikke tilbage for dem der kommer om ældre mænd med unge kvinder.
Så glem at det skulle være særligt for heteroseksuelle mænd, at de diskrimineres, fordi de får unge kærester.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Borgmester vil have regnbuefarvede fodgængerfelter

Indlægaf hotlips » 20. aug 2018, 07:56

Confucius skrev:
Ellin skrev:"Så interessant er folks køn og seksualitet jo heller ikke"... sagde de heteroseksuelle mennesker, som aldrig selv har oplevet nævneværdige kommentarer og diskrimination pga. sit køn eller sin seksualitet.


LOL.. Heteroseksuelle bliver diskrimineret pga. deres køn - af fucking LBGT Danmark - da de er den eneste seksualitet, som foreningen ikke arbejder for. Hvor hyklerisk er dét ikke lige...

Og hvad ved du egentlig om hvad heteroseksuelle personer har oplevet af kommentarer og diskrimination?


Er det noget du ved eller noget du tror?

Jeg har selv hørt de heteroseksuelle blive hyldet og takket fra scenen for at deltage til pride masser af gange.

Men nej vi bliver ikke omtalt som en minoritet eller som om vi har problemer som de der tilhører minoriteter slås med, og jeg ville finde det tåbeligt og temmeligt pinligt hvis vi gjorde,men der er selvfølgelig masser af heteroseksuelle med, de er med i faktisk alle andre end lige præcis de rent homoseksuelles sag, som transer, s/m'er, "diverse feticher og den milliard blandinger jeg ikke altid kender navnene på.

Har du selv henvendt dig og fået nej til at deltage med en heteroseksuel vogn i paraden og er blevet afvist?

Selv hvis de ville gøre det, og det er muligt, ikke mindst på grund af de har været nødt til at lukke i år for der var ikke plads til flere, så synes jeg da netop det er synligt til pride hvor meget rigtig mange gemmer væk til hverdag, selvom det selvfølgelig er mere koncentreret til sådan arrangement så er der rigtig mange der er iført ting som jeg aldrig i mit liv har set på gaden,heller ikke i en eller anden hverdagsudgave og selv det man ser er noget mere sjældent end man får indtryk af at det burde hvis de allesammen gik med hvad de havde lyst til til hverdag.
0
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Borgmester vil have regnbuefarvede fodgængerfelter

Indlægaf FruitFly » 20. aug 2018, 14:48

Confucius skrev:
hotlips skrev:
Confucius skrev:
LOL.. Heteroseksuelle bliver diskrimineret pga. deres køn - af fucking LBGT Danmark - da de er den eneste seksualitet, som foreningen ikke arbejder for. Hvor hyklerisk er dét ikke lige...

Og hvad ved du egentlig om hvad heteroseksuelle personer har oplevet af kommentarer og diskrimination?


Er det noget du ved eller noget du tror?


Noget jeg ved, eftersom det er noget foreningen melder åbent ud på deres hjemmeside.

hotlips skrev: Jeg har selv hørt de heteroseksuelle blive hyldet og takket fra scenen for at deltage til pride masser af gange.

Har du selv henvendt dig og fået nej til at deltage med en heteroseksuel vogn i paraden og er blevet afvist?


Nej. Jeg taler ikke om selve paraden, men om foreningens formål året rundt.

Hvor har du dét fra? Jeg ser intet hetero-diskriminerende på hjemmesiden.

"Copenhagen Pride organiserer aktiviteter og events for og med LGBTQIA-miljøet, og deltager aktivt i sammenhænge der kan være med til at skabe synlighed, forståelse og konkrete resultater.

Vores vision er at skabe en verden, hvor enhver kan elske og leve - frit og i tryghed.

Copenhagen Pride er en lyttende, normkritisk organisation med inklusion som kerneværdi. Vi er politisk engagerede og aktivt med til at præge både holdninger og debat i samfundet. Vores flagskib er den årlige Copenhagen Pride Week i august, som er en mangfoldig menneskerettighedsfestival med trygge rum og rammer, hvor mennesker kan udtrykke sig frit, og hvor vi fejrer LGBTQIA-miljøet og fester på en seriøs baggrund. Copenhagen Pride er partipolitisk uafhængige.
"
http://copenhagenpride.dk/#!/da/page/mission

"1.3 Foreningen har til formål at virke for at påvirke lovgivning og holdninger i samfundet, national og globalt til fremme for bedre vilkår for seksuelle og kønsidentitetsmæssige minoriteter, herunder ved at afvikle Copenhagen Pride Week 1 gang hvert år og andre arrangementer i overensstemmelse med foreningens formål."

"2.1 Enhver enkelperson som har betalt kontingent til foreningen og som tilslutter sig foreningens formål, idé- samt værdigrundlag, er medlem af foreningen."
http://copenhagenpride.dk/#!/da/page/f3 ... 863b8b86c1
0
#Klimatosse
Konsensa
Indlæg: 56
Tilmeldt: 27. maj 2018, 11:45
Kort karma: 8
Likede indlæg: 42

Re: Borgmester vil have regnbuefarvede fodgængerfelter

Indlægaf Konsensa » 20. aug 2018, 16:27

Confucius skrev:
FruitFly skrev:
Confucius skrev:
hotlips skrev:
Confucius skrev:
LOL.. Heteroseksuelle bliver diskrimineret pga. deres køn - af fucking LBGT Danmark - da de er den eneste seksualitet, som foreningen ikke arbejder for. Hvor hyklerisk er dét ikke lige...

Og hvad ved du egentlig om hvad heteroseksuelle personer har oplevet af kommentarer og diskrimination?


Er det noget du ved eller noget du tror?


Noget jeg ved, eftersom det er noget foreningen melder åbent ud på deres hjemmeside.

hotlips skrev: Jeg har selv hørt de heteroseksuelle blive hyldet og takket fra scenen for at deltage til pride masser af gange.

Har du selv henvendt dig og fået nej til at deltage med en heteroseksuel vogn i paraden og er blevet afvist?


Nej. Jeg taler ikke om selve paraden, men om foreningens formål året rundt.

Hvor har du dét fra? Jeg ser intet hetero-diskriminerende på hjemmesiden.





Udklip.JPG


Som deres titel og deres vedtægter så tydeligt siger, så arbejder de ikke for heteroseksuelle eller for alle seksualiteter. De arbejder til fordel for "LGBTQIA-miljøet" og for "seksuelle og kønsidentitetsmæssige minoriteter". Heteroseksuelle er ikke en del af de ting. Heteroseksuelle kan da godt få lov at blive betalende medlemmer, men foreningen arbejder stadig ikke til fordel for dem.

Det er klokkeren diskrimination, og der ville ikke være en kæft, der var i tvivl, hvis det i stedet for heteroseksuelle var en anden gruppe, der som den eneste var udelukket. Det er typisk de samme mennesker der mener, at det ikke er racisme, hvis det er hvide mennesker det går ud over.



Jeg synes det er særligt hyklerisk at udelukke én gruppe - uanset hvilken gruppe det så er, når nu éns hensigt er at bekæmpe diskrimination.


Hvordan kan det være, at forskellige grupper, der højst udgør 3-4 procent af befolkningen, har fået mulighed for, at dominere en værdidebat angående seksualitet og identitet? Eftersom de udgør så få procenter, så må de jo siges at være afvigende i forholdet til flertallet, men at sige dette er jo nærmest "hadtale". Tidligere tider sygeliggørelse og diagnoser tager jeg afstand fra, selv om jeg i kraft af mit arbejde, har mødt en del der leder efter identitet, tryghed og gruppetilhørsforhold, som vælger den "lesbiske løsning" eller at være "en mands dreng". Uha, uha, snart kommer brostenene flyvende gennem mine vinduer! Jeg får at vide at jeg er "ciskønnet" eller "cisseksuel". Måtte faktisk engang slå det op for at få at vide hvad jeg var; nemlig en person, der oplever at han et det køn som biologien tilskriver (en tissemand formentligt, bl.a.) og kunne også forstå fra mange LTGBxxx sites, at dette var jo ikke godt. De ekstreme påstår, at man får tilkendt kønnet, frem for at "vælge" det selv. De kønsforvirrede og homoseksuelle må hjertens gerne være det de er, uanset hvorfor de er som de er, men det taler man jo ikke om. De ER jo bare - og den rabiate del mener at de på en eller anden måde er bedre en flertallet. Hvorfor?
0
Konsensa
Indlæg: 56
Tilmeldt: 27. maj 2018, 11:45
Kort karma: 8
Likede indlæg: 42

Re: Borgmester vil have regnbuefarvede fodgængerfelter

Indlægaf Konsensa » 20. aug 2018, 16:56

Der er ikke noget videnskabeligt belæg for at homoseksualitet udelukkende skal ses som noget medfødt, selvom det sikkert ofte er tilfældet, da det også ses hos dyr. Hvad angår transseksualitet og "de 61 forskellige seksualiteter eller identiteter", som nogen påstår kan beskrives, så nærmer vi os nonsens, uanset hvad folk oplever. Hvis man har svært ved at være menneske og at vide/udholde hvem man selv er, så skrider alt og alt kan blive svært og relativt og man kan søge tilflugt i at opleve, at være fx en fysiologisk mand der vil være kvinde, men opdager at han/hun nok er lesbisk (ikke noget jeg har fundet på). Og så skal vi lade som om det ikke er underligt i rummelighedens navn. Hvis det ikke lige var dette emne, som er politisk/kulturelt rigtigt/hot, så ville vi nok (flertallet) begynde at tænke på at uddele flere sølvpapirshatte, for så vidt der er tale om en ydre påvirkning.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Borgmester vil have regnbuefarvede fodgængerfelter

Indlægaf vibbsen » 20. aug 2018, 18:39

Madam skrev:
Confucius skrev:Artem taler om vejregler. Du taler om færdselsregler. Det er ikke færdselsloven, der regulerer fodgængerfelter, men Bekendtgørelse om vejafmærkning. Og der fremgår hvordan et fodgængerfelt skal afmærkes. Det gode er dog, at det er en bekendtgørelse, så en kommune kan ikke ændre reglerne.

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... ?id=196668

I forhold til bøsser og lesbiske, så er jeg til daglig ret ligeglad med dem. Men jeg bliver sgu ærligt talt lidt træt af dem, når der kommer denne slags forslag og tiltag. Det er unødvendigt og penge ud ad vinduet. Man har lige malet fodgængerfelterne i Atlanta regnbuefarvede. Pris: 196.000 dollars.


Det er fleste mennesker vist ret ligeglade med, men de nævnte grupper er jo ligesom de fleste skuespillere ret glade for at promovere sig selv, og ligefrem at ære deres seksuelle orientering, finder jeg direkte smagløst, uanset prisen på malingen, kan de penge bruges bedre på socialt udsatte, men det giver måske ikke en bedre chance for borgmesteren til næste valg?!


Jeg synes at regnbuefarvede fodgængerfelter er noget fis. Stop jer selv. Men når jeg så ser nogen udråbe LGBT samfundet som "nogen der er glade for at promovere sig selv" og ligefrem sætter en "ære i deres seksuelle orientering" så kan jeg kun ryste på hovedet og tænke : Men det kunne godt være at vi alligevel har brug for dem. For fordømmelsen lever da ihvertfald stadig i bedste velgående.

Hvad angår de socialt udsatte, så er der allerede sat penge af til disse i den relevante forvaltning. Det har ikke en skid med hvad der er penge til i kulturforvaltningen som har et helt andet formål...
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
ajnaM
Indlæg: 9908
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27006

Re: Borgmester vil have regnbuefarvede fodgængerfelter

Indlægaf ajnaM » 20. aug 2018, 19:11

Confucius skrev:
Udklip.JPG


Som deres titel og deres vedtægter så tydeligt siger, så arbejder de ikke for heteroseksuelle eller for alle seksualiteter. De arbejder til fordel for "LGBTQIA-miljøet" og for "seksuelle og kønsidentitetsmæssige minoriteter". Heteroseksuelle er ikke en del af de ting. Heteroseksuelle kan da godt få lov at blive betalende medlemmer, men foreningen arbejder stadig ikke til fordel for dem.

Det er klokkeren diskrimination, og der ville ikke være en kæft, der var i tvivl, hvis det i stedet for heteroseksuelle var en anden gruppe, der som den eneste var udelukket. Det er typisk de samme mennesker der mener, at det ikke er racisme, hvis det er hvide mennesker det går ud over.

Jeg synes det er særligt hyklerisk at udelukke én gruppe - uanset hvilken gruppe det så er, når nu éns hensigt er at bekæmpe diskrimination.


Det er en gængs misforståelse, at man kun kan arbejde for at fremme én gruppe, fordi man går ind for ligestilling eller mangfoldighed. Jeg gætter på, du også mener, feminister kæmper for en eller anden form for matriarkat? ;)

LGBT-rettigheder handler om kampen for ligestilling, med fokus på minoriteternes rettigheder. Men du bliver ikke udelukket - du må gerne være med, selvom du er heteroseksuel. Eksempelvis kæmper jeg som heteroseksuel gerne for seksuelle minoriteters rettigheder - ligesom min kæreste er hardcore feminist.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"