Borgmester vil have regnbuefarvede fodgængerfelter

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Borgmester vil have regnbuefarvede fodgængerfelter

Indlægaf annellaII » 18. aug 2018, 05:49

[url]Borgmester vil have regnbuefarvede fodgængerfelter[/url]

- Fodgængerfelterne ved Rådhuspladsen skal farves i regnbuens farver hele næste år for at minde os om, at det i 2019 er 30 år siden, at Københavns Rådhus skrev historie ved at være det første sted i verden, hvor to af samme køn indgik registreret partnerskab, siger kultur- og fritidsborgmester Niko Grünfeld i en pressemeddelelse.


Hvad er din mening om at få regnbuefarvede fodgængerfelter?

Det bliver vist noget spraglet og forvirrende at se på, men ellers er jeg nærmest ligeglad med, hvordan et fodgængerfelts farver ser ud bare jeg kommer helskindet over gaden.
1
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Borgmester vil have regnbuefarvede fodgængerfelter

Indlægaf ExCoastal » 18. aug 2018, 05:57

Castro St i San Francisco, hvor det ligesom hører hjemme.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
10
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: Borgmester vil have regnbuefarvede fodgængerfelter

Indlægaf Sangius » 18. aug 2018, 05:58

Det kunne da være meget pænt. Lidt farve har vel aldrig skadet nogen.
6
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3663
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1200
Likede indlæg: 12121

Re: Borgmester vil have regnbuefarvede fodgængerfelter

Indlægaf achillaxedprune » 18. aug 2018, 06:01

Jeg synes, det er plat og åndssvagt. Ligesom jeg var stor modstander af at en del af rådhuspladsen fik ændret navn til regnbuepladsen. Kommunens budget burde bruges på andre ting... Men nu er jeg generelt ikke enig i Københavns Kommunes kunstråd heller.

Anyways - denne overfiksering på og synliggørelse af nogens seksualitet, synes jeg er for meget. Jeg er all in for mangfoldighed og der skal være plads til alle. Men om regnbuer alle vegne er den rigtige metode til at opfylde dét mål, er jeg mere tvivlende overfor. Men det er NEMT politisk... Derfor jeg tror det bliver (mis)brugt.
Senest rettet af achillaxedprune 18. aug 2018, 06:32, rettet i alt 1 gang.
18
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Borgmester vil have regnbuefarvede fodgængerfelter

Indlægaf Madam » 18. aug 2018, 06:06

Spild af borgernes penge, flertallet har jo tilsyneladende allerede accepteret mennesker med et anderledes sexliv, der også har samme rettigheder som os mere kedelige heteroseksuelle, selvom de vel endnu ikke udgør flertallet?!

Nu er det jo os kedelige, der skal ha' en dag, hvor vi render rundt i karnevalskostume, eller skal ha' lov ti at stå og skabe os på en blokvogn og påberåbe os VORE rettigheder???

Men skal det ligefrem hædres (og så i et fodgængerfelt???), og hvad gør man så til ære for de handicappede og andre minoriteter f.eks.???
3
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 8977
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1010
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21796

Re: Borgmester vil have regnbuefarvede fodgængerfelter

Indlægaf Purple Haze » 18. aug 2018, 06:12

Alle der kender til fx hvor svært det er for transkønnede at blive accepteret og behandlet ordentligt i sundhedsvæsnet ved, at der er lang vej endnu.
Vi er kommet langt i forhold til ligestilling, men er ikke i mål.

Fra det synspunkt synes jeg det er en fin tanke.
Ved dog ikke om det er noget jeg selv ville prioritere.
9
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
ajnaM
Indlæg: 9908
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27007

Re: Borgmester vil have regnbuefarvede fodgængerfelter

Indlægaf ajnaM » 18. aug 2018, 06:17

Madam skrev:Spild af borgernes penge, flertallet har jo tilsyneladende allerede accepteret mennesker med et anderledes sexliv, der også har samme rettigheder som os mere kedelige heteroseksuelle, selvom de vel endnu ikke udgør flertallet?!

Nu er det jo os kedelige, der skal ha' en dag, hvor vi render rundt i karnevalskostume, eller skal ha' lov ti at stå og skabe os på en blokvogn og påberåbe os VORE rettigheder???

Men skal det ligefrem hædres (og så i et fodgængerfelt???), og hvad gør man så til ære for de handicappede og andre minoriteter f.eks.???


Jeg tror, du overvurderer, hvor langt vi er nået med mangfoldigheden. Denne her er fra i dag: https://www.information.dk/debat/2018/0 ... em-paa-job


Jeg mener, at regnbuen er blevet udvandet, og at det reelt er uden værdi at lave fodgængerfelterne om. Alle større virksomheder her i Indre By har pt. en eller anden form for regnbuefarver på facaden, også selvom de på ingen måde gør noget for mangfoldighed og ligestilling i hverdagen. I mine øjne er det et tegn på, at de endnu ikke har fattet, at det ikke længere er smart, og jeg mener egentlig, at det giver bagslag i deres CSR-strategi, men det er vist et sidespor.

Men uanset hvordan kommunikationen omkring Priden er, så må vi ikke undervurdere den generelle problemstilling.
4
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4336
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10605

Re: Borgmester vil have regnbuefarvede fodgængerfelter

Indlægaf BlueBunny » 18. aug 2018, 06:27

Jeg synes det er meget cool.
Både ude fra farve i gadebilledet, synlighed af fodgængerfeltet og kommunikationen bag om en overgang fra dengang til nu.
Tilmed tænker jeg at effekten er stor uden budgettet er voldsomt. Set i forhold til at farverne måske også har en ulykke præventiveffekt.

Faktisk en ide til hele landet :-) god mafø også af dk
3
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Borgmester vil have regnbuefarvede fodgængerfelter

Indlægaf Madam » 18. aug 2018, 06:33

ajnaM skrev:
Madam skrev:Spild af borgernes penge, flertallet har jo tilsyneladende allerede accepteret mennesker med et anderledes sexliv, der også har samme rettigheder som os mere kedelige heteroseksuelle, selvom de vel endnu ikke udgør flertallet?!

Nu er det jo os kedelige, der skal ha' en dag, hvor vi render rundt i karnevalskostume, eller skal ha' lov ti at stå og skabe os på en blokvogn og påberåbe os VORE rettigheder???

Men skal det ligefrem hædres (og så i et fodgængerfelt???), og hvad gør man så til ære for de handicappede og andre minoriteter f.eks.???


Jeg tror, du overvurderer, hvor langt vi er nået med mangfoldigheden. Denne her er fra i dag: https://www.information.dk/debat/2018/0 ... em-paa-job


Jeg mener, at regnbuen er blevet udvandet, og at det reelt er uden værdi at lave fodgængerfelterne om. Alle større virksomheder her i Indre By har pt. en eller anden form for regnbuefarver på facaden, også selvom de på ingen måde gør noget for mangfoldighed og ligestilling i hverdagen. I mine øjne er det et tegn på, at de endnu ikke har fattet, at det ikke længere er smart, og jeg mener egentlig, at det giver bagslag i deres CSR-strategi, men det er vist et sidespor.

Men uanset hvordan kommunikationen omkring Priden er, så må vi ikke undervurdere den generelle problemstilling.



Måske, men det er jo alligevel småtingsafdelingen, men mange af os heteroseksuelle har da heller ikke altid behov for at drøfte sexlivet med alle kollegerne, selvom det gi'r sig selv, når de erfarer, hvem man lever sammen med eller omgås. :)

Og er personen/kollegaen sympatisk, er der nok ikke nogen, der løfter et øjenbryn.
3
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
ajnaM
Indlæg: 9908
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27007

Re: Borgmester vil have regnbuefarvede fodgængerfelter

Indlægaf ajnaM » 18. aug 2018, 06:37

Madam skrev:
ajnaM skrev:
Madam skrev:Spild af borgernes penge, flertallet har jo tilsyneladende allerede accepteret mennesker med et anderledes sexliv, der også har samme rettigheder som os mere kedelige heteroseksuelle, selvom de vel endnu ikke udgør flertallet?!

Nu er det jo os kedelige, der skal ha' en dag, hvor vi render rundt i karnevalskostume, eller skal ha' lov ti at stå og skabe os på en blokvogn og påberåbe os VORE rettigheder???

Men skal det ligefrem hædres (og så i et fodgængerfelt???), og hvad gør man så til ære for de handicappede og andre minoriteter f.eks.???


Jeg tror, du overvurderer, hvor langt vi er nået med mangfoldigheden. Denne her er fra i dag: https://www.information.dk/debat/2018/0 ... em-paa-job


Jeg mener, at regnbuen er blevet udvandet, og at det reelt er uden værdi at lave fodgængerfelterne om. Alle større virksomheder her i Indre By har pt. en eller anden form for regnbuefarver på facaden, også selvom de på ingen måde gør noget for mangfoldighed og ligestilling i hverdagen. I mine øjne er det et tegn på, at de endnu ikke har fattet, at det ikke længere er smart, og jeg mener egentlig, at det giver bagslag i deres CSR-strategi, men det er vist et sidespor.

Men uanset hvordan kommunikationen omkring Priden er, så må vi ikke undervurdere den generelle problemstilling.



Måske, men det er jo alligevel småtingsafdelingen, men mange af os heteroseksuelle har da heller ikke altid behov for at drøfte sexlivet med alle kollegerne, selvom det gi'r sig selv, når de erfarer, hvem man lever sammen med eller omgås. :)

Og er personen/kollegaen sympatisk, er der nok ikke nogen, der løfter et øjenbryn.


Har du læst kronikken?

"Mange LGBT-personer oplever at blive diskrimineret, for eksempel ved sladder, mobning, isolation, manglende ansættelse og degradering – eller grænseoverskridende spørgsmål om, hvordan ens krop ser ud, eller om, hvordan man er blevet gravid.

En måling fra 3F i august 2017 viser, at mere end hver tredje dansker har oplevet, at der tales nedsættende om bøsser, lesbiske, biseksuelle og transpersoner på deres arbejdsplads.

Og en undersøgelse foretaget af Epinion året før for LO, FTF og AC viser, at 40 procent af LGBT-personer slet ikke eller i lav grad er åbne om deres seksuelle orientering eller kønsidentitet på arbejdspladsen. Det betyder i runde tal, at ca. 100.000 homoseksuelle og transkønnede lønmodtagere hver dag går på arbejde og helt eller delvist skjuler, hvem de er."



Jeg ved ikke, hvor meget indblik du har i homoseksuelles hverdag, men jeg mener virkelig, det er naivt at forestille sig, at ovenstående blot skyldes, at de ikke har lyst til at drøfte sexlivet med kollegaerne, og ikke de underliggende ligestillingsproblemer vi stadig har omkring homoseksualitet.

Bare det, at du skriver, at "de ikke har behov for at drøfte sexlivet med kollegaerne" er i mine øjne udtryk for... ja, en eller anden form for uvidenhed. Jeg har sg*da heller ikke lyst til at drøfte mit sexliv med mine kollegaer? Men de ved da godt, at jeg er kæreste med en mand. Jeg kender flere homoseksuelle, der ikke har lyst til at fortælle, at de er kærester med en af samme køn, fordi de VED, at det vil føre til netop spørgsmål om deres sexliv og andre grænseoverskridende samtaler.
7
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 9908
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27007

Re: Borgmester vil have regnbuefarvede fodgængerfelter

Indlægaf ajnaM » 18. aug 2018, 06:40

Som eksempel havde jeg engang en kollega, hvor det efter ret lang tid kom frem, at hun var kærester med en kvinde.

Hun blev spurgt om alt muligt - eksempelvis om hun lavede 'saksen' - og der kom alle mulige kommentarer om, at hun var for lækker til at være lesbisk, og hvor mange kvinder hun havde været sammen med og alt sådan noget.

Jeg vil vove at påstå, at de spørgsmål ikke ville komme til en heteroseksuel. Jeg har i hvert fald aldrig fået dem.
8
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: Borgmester vil have regnbuefarvede fodgængerfelter

Indlægaf Sangius » 18. aug 2018, 06:44

Seksualitet og sexliv er altså på ingen måde det samme.
Og regnbuen har i princippet intet med sex at gøre.
3
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3663
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1200
Likede indlæg: 12121

Re: Borgmester vil have regnbuefarvede fodgængerfelter

Indlægaf achillaxedprune » 18. aug 2018, 06:45

ajnaM skrev:Som eksempel havde jeg engang en kollega, hvor det efter ret lang tid kom frem, at hun var kærester med en kvinde.

Hun blev spurgt om alt muligt - eksempelvis om hun lavede 'saksen' - og der kom alle mulige kommentarer om, at hun var for lækker til at være lesbisk, og hvor mange kvinder hun havde været sammen med og alt sådan noget.

Jeg vil vove at påstå, at de spørgsmål ikke ville komme til en heteroseksuel. Jeg har i hvert fald aldrig fået dem.


Please sig, at det var dengang du arbejdede som bartender! :shock:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Borgmester vil have regnbuefarvede fodgængerfelter

Indlægaf Madam » 18. aug 2018, 06:49

ajnaM skrev:Som eksempel havde jeg engang en kollega, hvor det efter ret lang tid kom frem, at hun var kærester med en kvinde.

Hun blev spurgt om alt muligt - eksempelvis om hun lavede 'saksen' - og der kom alle mulige kommentarer om, at hun var for lækker til at være lesbisk, og hvor mange kvinder hun havde været sammen med og alt sådan noget.

Jeg vil vove at påstå, at de spørgsmål ikke ville komme til en heteroseksuel. Jeg har i hvert fald aldrig fået dem.


Ork, jo...der altid mennesker uden pli, alle steder hvor man færdes, så det er de heteroseksuelle heller ikke sluppet for.

Problemet med de homoseksuelle og andre lign. grupper er måske bare, at de altid har FØLT sig anderledes.
Senest rettet af Madam 18. aug 2018, 07:15, rettet i alt 1 gang.
2
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Petrix
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3625

Re: Borgmester vil have regnbuefarvede fodgængerfelter

Indlægaf Petrix » 18. aug 2018, 07:26

Jeg synes bare fodgængerfelter skal være hvide, selvom nogen måske vil synes det er rasistisk.
2
27102021

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"