Borgmester vil have regnbuefarvede fodgængerfelter

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 610
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 8836

Re: Borgmester vil have regnbuefarvede fodgængerfelter

Indlægaf Delfin » 18. aug 2018, 09:20

Sider og kigger på billedet. Hvis der endelig skal bruges kommunale kroner til det, så mal de blå cykelfelter op i stedet. De trænger alligevel til en kærlig hånd. Og så er de endda næsten regnbueformede i forvejen
Billede
4
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Artem
Kort karma: 196
Likede indlæg: 1359

Indlægaf Artem » 18. aug 2018, 10:15

Confucius skrev:
Mani skrev:
Artem skrev:Synes det er lidt noget mærkeligt noget. Der er jo trods alt noget der hedder vejreglerne, hvor det er beskrevet hvor store felterne i en fodgængerovergang skal være osv.
En af grundene til at de regler er lavet, er at det skal være ensartet så folk ikke tager fejl af hvad det betyder.

Færdselsloven $2:
5. Fodgængerfelt:
den del af vejen, som er bestemt for gående ved passage over kørebane eller cykelsti, og som er særlig afmærket.

Særlig afmærkning kan jo også være brosten eller andet - såsom regnbue striber.

Jeg er ikke imod, men kan heller ikke se det gør den store forskel.

Artem taler om vejregler. Du taler om færdselsregler. Det er ikke færdselsloven, der regulerer fodgængerfelter, men Bekendtgørelse om vejafmærkning. Og der fremgår hvordan et fodgængerfelt skal afmærkes. Det gode er dog, at det er en bekendtgørelse, så en kommune kan ikke ændre reglerne.

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... ?id=196668

I forhold til bøsser og lesbiske, så er jeg til daglig ret ligeglad med dem. Men jeg bliver sgu ærligt talt lidt træt af dem, når der kommer denne slags forslag og tiltag. Det er unødvendigt og penge ud ad vinduet. Man har lige malet fodgængerfelterne i Atlanta regnbuefarvede. Pris: 196.000 dollars.

Nu fandt jeg reglerne.

http://vejregler.lovportaler.dk/ShowDoc ... -0081-full

Tværafmærkning bør som hovedregel være hvid. Gul tværafmærkning må kun anvendes som midlertidig afmærkning ved vejarbejde og da kun:

De skriver altså BØR være hvid. Og gul må kun bruges som midlertidig.
Reglerne er på den måde ikke helt skarpe her, og det vil nok umiddelbart kunne gøres lovligt. Spørgsmålet er bare om det er hensigtsmæssigt at begynde med at bruge andre farver som folk ikke kender betydningen af.
Senest rettet af Artem 18. aug 2018, 10:21, rettet i alt 1 gang.
0
Utak er verdens løn
Brugeravatar
Madam
Kort karma: 1
Likede indlæg: 110

Indlægaf Madam » 18. aug 2018, 10:18

Confucius skrev:Artem taler om vejregler. Du taler om færdselsregler. Det er ikke færdselsloven, der regulerer fodgængerfelter, men Bekendtgørelse om vejafmærkning. Og der fremgår hvordan et fodgængerfelt skal afmærkes. Det gode er dog, at det er en bekendtgørelse, så en kommune kan ikke ændre reglerne.

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... ?id=196668

I forhold til bøsser og lesbiske, så er jeg til daglig ret ligeglad med dem. Men jeg bliver sgu ærligt talt lidt træt af dem, når der kommer denne slags forslag og tiltag. Det er unødvendigt og penge ud ad vinduet. Man har lige malet fodgængerfelterne i Atlanta regnbuefarvede. Pris: 196.000 dollars.

Det er fleste mennesker vist ret ligeglade med, men de nævnte grupper er jo ligesom de fleste skuespillere ret glade for at promovere sig selv, og ligefrem at ære deres seksuelle orientering, finder jeg direkte smagløst, uanset prisen på malingen, kan de penge bruges bedre på socialt udsatte, men det giver måske ikke en bedre chance for borgmesteren til næste valg?!
2
Erfaring er som billetten til et tog, der er kørt.
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 241
Likede indlæg: 4188

Indlægaf hotlips » 18. aug 2018, 11:19

Vores vandtårn, og folk har faktisk foreslået det skal være permanent på den lokale side, det vil jeg synes er helt fint.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 481
Likede indlæg: 10362

Indlægaf Sangius » 18. aug 2018, 11:38

Nogle gange tror jeg også der er værd at tænke over, om man egentlig behøver at have en holdning.

Behøver man at have en holdning til farven på et enkelt fodgængerfelt i KBH? Personligt er jeg jævnt ligeglad. Så hvis nogen finder glæde i det, så er det da skørt at modsætte sig

Det er meget populært at have holdninger til alt, og man skal konstant "vælge en side". Tror ofte det ville være gavnligt at sætte sig ned, og overveje et øjeblik om det egentlig ikke er røv ligegyldigt for en.
14
Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 216
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 3960

Indlægaf Mistermor » 18. aug 2018, 13:10

Sangius skrev:Nogle gange tror jeg også der er værd at tænke over, om man egentlig behøver at have en holdning.

Behøver man at have en holdning til farven på et enkelt fodgængerfelt i KBH? Personligt er jeg jævnt ligeglad. Så hvis nogen finder glæde i det, så er det da skørt at modsætte sig

Det er meget populært at have holdninger til alt, og man skal konstant "vælge en side". Tror ofte det ville være gavnligt at sætte sig ned, og overveje et øjeblik om det egentlig ikke er røv ligegyldigt for en.

Jeg synes, du har ret. Men jeg er selv afsindig dårlig til at lade ting ligge.
0
Brugeravatar
Ellin
Kort karma: 176
Geografisk sted: Den nordlige halvkugle
Likede indlæg: 2930

Indlægaf Ellin » 18. aug 2018, 13:20

"Så interessant er folks køn og seksualitet jo heller ikke"... sagde de heteroseksuelle mennesker, som aldrig selv har oplevet nævneværdige kommentarer og diskrimination pga. sit køn eller sin seksualitet.
8
Ud Mod hele verden
afsted ligemeget hvorhen
fri og let om hjertet
aldrig mere tilbage igen
Brugeravatar
Confucius
Kort karma: 195
Likede indlæg: 3485

Indlægaf Confucius » 18. aug 2018, 14:42

Ellin skrev:"Så interessant er folks køn og seksualitet jo heller ikke"... sagde de heteroseksuelle mennesker, som aldrig selv har oplevet nævneværdige kommentarer og diskrimination pga. sit køn eller sin seksualitet.

LOL.. Heteroseksuelle bliver diskrimineret pga. deres køn - af fucking LBGT Danmark - da de er den eneste seksualitet, som foreningen ikke arbejder for. Hvor hyklerisk er dét ikke lige...

Og hvad ved du egentlig om hvad heteroseksuelle personer har oplevet af kommentarer og diskrimination?
2
Der findes to slags mennesker:
1) Dem der kan ekstrapolere fra ufuldstændige data.

Kun en tåbe frygter ikke badevægten.
Brugeravatar
Ellin
Kort karma: 176
Geografisk sted: Den nordlige halvkugle
Likede indlæg: 2930

Indlægaf Ellin » 18. aug 2018, 15:00

Confucius skrev:
Ellin skrev:"Så interessant er folks køn og seksualitet jo heller ikke"... sagde de heteroseksuelle mennesker, som aldrig selv har oplevet nævneværdige kommentarer og diskrimination pga. sit køn eller sin seksualitet.

LOL.. Heteroseksuelle bliver diskrimineret pga. deres køn - af fucking LBGT Danmark - da de er den eneste seksualitet, som foreningen ikke arbejder for. Hvor hyklerisk er dét ikke lige...

Og hvad ved du egentlig om hvad heteroseksuelle personer har oplevet af kommentarer og diskrimination?

:stoned: :stoned: :stoned: :stoned: :lol: :lol: :lol: :lol:
4
Ud Mod hele verden
afsted ligemeget hvorhen
fri og let om hjertet
aldrig mere tilbage igen
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 788
Likede indlæg: 11177

Indlægaf dgd2007 » 18. aug 2018, 15:00

achillaxedprune skrev:Jeg synes, det er plat og åndssvagt. [...]

Enig! :fløjt:

PS: "fritidsborgmester Niko Grünfeld" :genert:
0
Brugeravatar
Confucius
Kort karma: 195
Likede indlæg: 3485

Indlægaf Confucius » 18. aug 2018, 15:46

Ellin skrev:
Confucius skrev:

:stoned: :stoned: :stoned: :stoned: :lol: :lol: :lol: :lol:

Jeg synes godt jeg kunne fornemme, at der ikke fandtes nogle argumenter, der kunne understøtte påstanden, men at det bare var en lille fordom, der slap ud.

Gad vide hvordan du reagerer, når en homoseksuel hiver et klokkeklart eksempel på diskrimination pga. seksualitet frem? Så griner du det også bare væk? Eller tæller hans oplevelser om diskrimination mere end en heteroseksuel persons?

Hvis det er det første, så kan du vel ikke have noget imod, når det går den anden vej, og heteroseksuelle griner homoseksuelles oplevelser med diskrimination væk? Hvis det er det andet, så er du jo bare selv diskriminerende over for folk med en bestemt seksualitet.
1
Der findes to slags mennesker:
1) Dem der kan ekstrapolere fra ufuldstændige data.

Kun en tåbe frygter ikke badevægten.
Brugeravatar
Mavis
Kort karma: 87
Likede indlæg: 943

Indlægaf Mavis » 18. aug 2018, 16:55

Ja, heteroseksuelle oplever diskrimination. Heteroseksuelle oplever ikke diskrimination fordi de er heteroseksuelle, jeg vil gerne vide hvis nogle er blevet det i hvertfald. Og grunden til at LGBT Danmark ikke arbejder for heteroseksualitet er jo netop på baggrund af dette.

Undskyld mig, men tænk at det behøver at blive forklaret :wacko: ...
Senest rettet af Mavis 18. aug 2018, 19:46, rettet i alt 1 gang.
7
Det gode brød. Fra Schulstad. Smager frisk. Og er. I skiver.
ajnaM
Kort karma: 275
Likede indlæg: 5622

Indlægaf ajnaM » 18. aug 2018, 17:18

Madam skrev:
ajnaM skrev:Som eksempel havde jeg engang en kollega, hvor det efter ret lang tid kom frem, at hun var kærester med en kvinde.

Hun blev spurgt om alt muligt - eksempelvis om hun lavede 'saksen' - og der kom alle mulige kommentarer om, at hun var for lækker til at være lesbisk, og hvor mange kvinder hun havde været sammen med og alt sådan noget.

Jeg vil vove at påstå, at de spørgsmål ikke ville komme til en heteroseksuel. Jeg har i hvert fald aldrig fået dem.

Ork, jo...der altid mennesker uden pli, alle steder hvor man færdes, så det er de heteroseksuelle heller ikke sluppet for.

Problemet med de homoseksuelle og andre lign. grupper er måske bare, at de altid har FØLT sig anderledes.

Seriøst? :genert: Du mener, at diskrimination af homoseksuelle først og fremmest bunder i, at de FØLER sig anderledes? Det må vist være en cementering af min tidligere mistanke om din uvidenhed på området.

Og jeg har været heteroseksuel hele mit liv. Jeg er ALDRIG blevet spurgt ind til mit sexliv af kollegaer, med mindre jeg selv har åbnet for diskussionen. Aldrig. Og jeg har haft de samme kollegaer som min omtalte kollega.
4
fisken80
Kort karma: 260
Likede indlæg: 8652

Indlægaf fisken80 » 19. aug 2018, 12:12

Sangius skrev:Nogle gange tror jeg også der er værd at tænke over, om man egentlig behøver at have en holdning.

Det er Facebooks skyld. Derinde er det åbenbart blevet sådan, at man SKAL have en holdning. Og man behøves ikke argumentere for den, nænæ ordene, “det er min holdning og den har jeg lov til at have” er rigeligt... den dag jeg bliver diktator bliver den første lov jeg indfører dummeslag til folk, der ikke kan argumentere for deres synspunkter på fjæsen.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Thomas31
Kort karma: 22
Likede indlæg: 315

Indlægaf Thomas31 » 19. aug 2018, 16:01

Mavis skrev:Ja, heteroseksuelle oplever diskrimination. Heteroseksuelle oplever ikke diskrimination fordi de er heteroseksuelle, jeg vil gerne vide hvis nogle er blevet det i hvertfald. Og grunden til at LGBT Danmark ikke arbejder for heteroseksualitet er jo netop på baggrund af dette.

Undskyld mig, men tænk at det behøver at blive forklaret :wacko: ...

Prøv som heteroseksuel mand at være sammen med betydeligt yngre kvinder. Det er der nogen, der slet ikke kan acceptere og ikke er bange for at give udtryk for helt åbent. Eller hvad med dem med en partner fra Thailand?

Jeg er ikke overbevist om, at homoseksuelle diskrimineres så voldsomt i dag. Efter min erfaring er det ikke sådan, fx når mange mænd er sammen og jargonen bliver derefter, at det så er ok at svine homoseksuelle. Det er mere udbredt at tale nedsættende på forskellig måde om heteroseksuelle kvinder. Problemet er snarere en form for akavethed. Og her hjælper regnbuer i fodgængerfeltet næppe
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"