DF og K: Alle skal give hånd for at få statsborgerskab

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: DF og K: Alle skal give hånd for at få statsborgerskab

Indlægaf Sangius » 19. aug 2018, 10:31

Siden hvornår er pli og dannelse noget politisk? Skal vi lovgive om pli og dannelse?
3
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19601

Re: DF og K: Alle skal give hånd for at få statsborgerskab

Indlægaf Animi » 19. aug 2018, 10:37

Problemet med forslag som dette er, at vi bevæger os tættere og tættere på de lande og deres diktatur som DF tager afstand fra. Men det er okay, når det er os der gør det, fordi det jo er den vestlige måde...
5
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: DF og K: Alle skal give hånd for at få statsborgerskab

Indlægaf LadyFox » 19. aug 2018, 10:39

"Ansøgeren skal desuden være i stand til at sørge for sig selv, dvs. ikke modtage økonomisk hjælp fra det offentlige, som fx kontanthjælp eller lignende. Ansøgere, der modtager fx SU eller folkepension, er dog ikke afskåret for at få statsborgerskab."

Så altså. Med mindre man er studerende eller pensionist har man vel allerede været i stand til at få sig et arbejde uden at give håndtryk, hvis man er der hvor man er ved at få statsborgerskab.
2
...
Thomas31
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2398

Re: DF og K: Alle skal give hånd for at få statsborgerskab

Indlægaf Thomas31 » 19. aug 2018, 10:49

Sangius skrev:
Thomas31 skrev:
Sangius skrev:Det er så himmeltråbende latterligt at jeg får helt ondt i hovedet.

Skal politik nu også diktere hvordan vi skal hilse på hinanden? Hvordan vi går klædt? Næste bliver vel at man skal spise en flæskesteg for at få statsborgerskab - det er vel ikke mere eller mindre åndssvagt end de to andre.

Det er SÅ dumt. Brug dog krudtet på noget der faktisk er et problem i samfundet. Suk.


Det her ER jo faktiske problemer. Det relaterer til de overordnede problemstillinger, der afgør valg efter valg i mange lande. Er det så meget vigtigere at diskutere afgiften på nødder? I sidste ende er det vælgerne, der sætter dagsordenen.


Er det virkelig et problem, at nogen ikke vil give hånd? Eller er det egentlig bare mest et problem, at nogen går fuldstændig i baglås hvis ikke tingene bliver gjort fuldstændig som de altid er blevet gjort?


Jeg har ikke nogen videre holdning til håndtryk, men jeg accepterer problemstillingen. Det er arrogant og verdensfjernt bare at afvise som latterligt.

Ironisk nok kan man have indtryk af at, det er dem, der er mest tolerante ift at tilsidesætte danske eller vestlige normer, der bliver mest forarget, hvis der ikke vises respekt for andres normer i andre lande
3
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: DF og K: Alle skal give hånd for at få statsborgerskab

Indlægaf Conway » 19. aug 2018, 10:50

Et ganske udemærket tiltag fra DF og K.
Opdragelse er generelt fraværende hos denne religions tilhængere hvilket tydeligt ses hos den yngre generation der brænder biler og kaster sten på politi og brandvæsen m.m...
Så jeg finder det ganske naturligt at en grundlæggende opdragelse implementeres i lovgivningen når nu den er helt fraværende hos denne gruppe mennesker.
Lad os endelig få flere af denne slags opdragende tiltag på banen !
Egentlig ganske symptomatisk at netop denne demokratifjendtlige religion indeholder fravalg af håndtryk til det modsatte køn !
3
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
Brok
Indlæg: 670
Tilmeldt: 10. okt 2017, 16:05
Kort karma: 11
Likede indlæg: 374

Re: DF og K: Alle skal give hånd for at få statsborgerskab

Indlægaf Brok » 19. aug 2018, 11:19

Animi skrev:Problemet med forslag som dette er, at vi bevæger os tættere og tættere på de lande og deres diktatur som DF tager afstand fra. Men det er okay, når det er os der gør det, fordi det jo er den vestlige måde...


Nu er problemet jo ikke, at danskerne ikke godkender andre folkeslag, men folk der kommer til vil hjælpe danskerne til,
At vi må lave tåbelige love fordi nogle har valgt et forkert sted, at slå sig ned.

Der findes ikke noget så skønt som min nabo fra Eritrea for de prøver ganske enkelt, at være en del af fællesskabet.
2
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: DF og K: Alle skal give hånd for at få statsborgerskab

Indlægaf Madam » 19. aug 2018, 11:35

LadyFox skrev:"Ansøgeren skal desuden være i stand til at sørge for sig selv, dvs. ikke modtage økonomisk hjælp fra det offentlige, som fx kontanthjælp eller lignende. Ansøgere, der modtager fx SU eller folkepension, er dog ikke afskåret for at få statsborgerskab."

Så altså. Med mindre man er studerende eller pensionist har man vel allerede været i stand til at få sig et arbejde uden at give håndtryk, hvis man er der hvor man er ved at få statsborgerskab.


Sæ'fø'li', hvis man ansøger om job som pædagog eller asfaltarbejder, der stilles nok ikke de store krav... :gisp: :lol2: :klap:
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: DF og K: Alle skal give hånd for at få statsborgerskab

Indlægaf LadyFox » 19. aug 2018, 11:39

Madam skrev:
LadyFox skrev:"Ansøgeren skal desuden være i stand til at sørge for sig selv, dvs. ikke modtage økonomisk hjælp fra det offentlige, som fx kontanthjælp eller lignende. Ansøgere, der modtager fx SU eller folkepension, er dog ikke afskåret for at få statsborgerskab."

Så altså. Med mindre man er studerende eller pensionist har man vel allerede været i stand til at få sig et arbejde uden at give håndtryk, hvis man er der hvor man er ved at få statsborgerskab.


Sæ'fø'li', hvis man ansøger om job som pædagog eller asfaltarbejder, der stilles nok ikke de store krav... :gisp: :lol2: :klap:

Hvad er der nu i vejen med pædagoger og astfaldsarbejdere?
6
...
Bergen
Indlæg: 7309
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11939

Re: DF og K: Alle skal give hånd for at få statsborgerskab

Indlægaf Bergen » 19. aug 2018, 11:57

LadyFox skrev:
Madam skrev:
LadyFox skrev:"Ansøgeren skal desuden være i stand til at sørge for sig selv, dvs. ikke modtage økonomisk hjælp fra det offentlige, som fx kontanthjælp eller lignende. Ansøgere, der modtager fx SU eller folkepension, er dog ikke afskåret for at få statsborgerskab."

Så altså. Med mindre man er studerende eller pensionist har man vel allerede været i stand til at få sig et arbejde uden at give håndtryk, hvis man er der hvor man er ved at få statsborgerskab.


Sæ'fø'li', hvis man ansøger om job som pædagog eller asfaltarbejder, der stilles nok ikke de store krav... :gisp: :lol2: :klap:

Hvad er der nu i vejen med pædagoger og astfaldsarbejdere?


Pædagogerne i vores bh giver hånd. Det gør de ofte også når jeg møder pædagoger gennem arbejde.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21921

Re: DF og K: Alle skal give hånd for at få statsborgerskab

Indlægaf Purple Haze » 19. aug 2018, 12:31

vulpesVelox skrev:Vulpes-blog live update: Big-dog siger nu, at en af hans drengs skolekammeraters moder har overfust Big-dog for at strække hånden ud ifm en legeaftale.
Hvorom jeg ikke synes, hun sådan skal komme hér og forlange, at man lige kender de kryptiske leveregler, der hører til hendes kultur, så går det nu også op for mig, hvad det er DF har gang i: De vil bruge et simpelt trick, der angår kultur til at vippe så mange mellemøstlige kvinder som muligt ud. Forhåbningen fra DF's side er garanteret, at mænd og børn flytter med, når først mutter har fået sparket. Listigt nok alligevel.


Selvfølgelig er det det de har gang i.
Er der vitterligt nogen der er i tvivl om det? Det gik jeg ud fra var så tydeligt at alle kunne gennemskue det, hvis ikke har jeg i hvert fald undervurderet mine medmennesker helt utroligt.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: DF og K: Alle skal give hånd for at få statsborgerskab

Indlægaf Pax Romana » 19. aug 2018, 12:50

Nu hvor vi er i gang med at diktere hvad tøj folk skal gå i, syntes jeg vi skal ophæve forslaget til lov.
Der er fandme mange malerhjerner i vores folkestyre efterhånden. :stoned:
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: DF og K: Alle skal give hånd for at få statsborgerskab

Indlægaf Sangius » 19. aug 2018, 12:53

Vi kunne også gøre det lovpligtigt at sige "tak" i visse situationer. Og lovpligtigt at give en forlomme i køen hvis den bag dig har under 3 varer.

Det er da kun rimeligt, og er pli og dannelse!
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Brok
Indlæg: 670
Tilmeldt: 10. okt 2017, 16:05
Kort karma: 11
Likede indlæg: 374

Re: DF og K: Alle skal give hånd for at få statsborgerskab

Indlægaf Brok » 19. aug 2018, 12:55

Pax Romana skrev:Nu hvor vi er i gang med at diktere hvad tøj folk skal gå i, syntes jeg vi skal ophæve forslaget til lov.
Der er fandme mange malerhjerner i vores folkestyre efterhånden. :stoned:


Nu er det jo, hvad folk ikke må der lovgives om med tøjet, her handler det om integration i et vestlig samfund,
Som der stilles krav til, det er helt som børneopdragelse, der findes regler somforlanges.
1
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7405
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23352

Re: DF og K: Alle skal give hånd for at få statsborgerskab

Indlægaf Aragorn » 19. aug 2018, 12:59

Jeg er principielt mod både forbud mod burka eller tvunget håndtryk, men hellere dét end at Danmark ender som Sverige, hvor værdirelativismen hersker totalt. Det er den ultimative fejlhed. Så selv om jeg ikke tror at et håndtryk ændrer noget som helst, så er jeg glad for at vore politikere er vågne.
5

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: DF og K: Alle skal give hånd for at få statsborgerskab

Indlægaf hotlips » 19. aug 2018, 13:03

Dmitra skrev:Selv blandt danskere er der jo forskel på hvordan man vælger at hilse på andre mennesker.

t.


Det er ikke desto mindre noget der bliver regnet for meget dårlig opførsel ikke at tage imod en fremstrakt hånd og af mange som decideret ubehøvlet og til tider er det jo faktisk blevet brugt som fornærmelse hvis man har villet vise nogen at man ikke regner dem for noget, så jeg synes det er lige frisk nok at ville lege at det er bare noget pjat, for det vil, næsten med sikkerhed give problemer af en eller anden art
4

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"