DF og K: Alle skal give hånd for at få statsborgerskab

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: DF og K: Alle skal give hånd for at få statsborgerskab

Indlægaf thomassneum » 20. aug 2018, 19:35

Conway skrev:
thomassneum skrev:
Conway skrev:
Sangius skrev:
Artem skrev:Da jeg så overskriften troede jeg det var en anden sag det handlede om. Med en muslimsk kvinde der ikke ville give hånd til en jobsamle, hvorfor samtale blev afbrudt, og hun siden gjorde det til en sag og fik en erstatning.
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-08-16 ... erstatning

Kan ikke lide ideen om at vi skal lovgive om sådan noget. Men omvendt er håndtrykket jo den måde vi hilser høfligt på hinanden her i vesten. Hvorfor jeg sagtens kan forstå at en arbejdsgiver ikke vil ansætte en person der ikke vil give hånd.
For på samme måde som jeg mener at det skal være frivilligt om den potentielle medarbejder vil give hånd. Skal den person være klar over at det kan have nogle konsekvenser, som at en arbejdsgiver vælger en fra af den grund.


Ja, der er jeg enig. Man skal heller ikke lovgive om påklædning, men man må anerkende at hvis du klæder dig væsentligt anderledes end de fleste, og nægter at fjerne påklædningen, så er der svært at begå sig i samfundet.
Men vi skal ikke lovgive omkring det.


Heller ikke hvis selvsamme påklædning holder vedkommende ude af arb.markedet og medfører off.forsørgelse ?

Nej.
Der er krav om at stå til rådighed for arbejdsmarked. Det krav kan håndhæves strengere.


Så forklar lige hvordan du vil håndhæve det krav overfor for en niqabklædt kvinde der fastholder at hun godt vil arbejde MED niqab på.
Loven betyder nemlig at kommunen ikke kan beskyldes for at forskelsbehandle og deri ligger forskellen !


Det vil bare være at stramme kravene ift. beklædning.
Det er jo et forløb.. jeg synes at folk skal have lov til at gå tildækket, om det er julemandsskæg eller tørklæde. Men vurderes det at det alene er din beklædning der er problemet, så skal man kunne stille krav om det, hvis du ønsker fortsat forsørgelse.
2
Med bov skal man mad lave, men...
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: DF og K: Alle skal give hånd for at få statsborgerskab

Indlægaf Conway » 20. aug 2018, 22:48

thomassneum skrev:
Conway skrev:
thomassneum skrev:
Conway skrev:
Sangius skrev:
Artem skrev:Da jeg så overskriften troede jeg det var en anden sag det handlede om. Med en muslimsk kvinde der ikke ville give hånd til en jobsamle, hvorfor samtale blev afbrudt, og hun siden gjorde det til en sag og fik en erstatning.
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-08-16 ... erstatning

Kan ikke lide ideen om at vi skal lovgive om sådan noget. Men omvendt er håndtrykket jo den måde vi hilser høfligt på hinanden her i vesten. Hvorfor jeg sagtens kan forstå at en arbejdsgiver ikke vil ansætte en person der ikke vil give hånd.
For på samme måde som jeg mener at det skal være frivilligt om den potentielle medarbejder vil give hånd. Skal den person være klar over at det kan have nogle konsekvenser, som at en arbejdsgiver vælger en fra af den grund.


Ja, der er jeg enig. Man skal heller ikke lovgive om påklædning, men man må anerkende at hvis du klæder dig væsentligt anderledes end de fleste, og nægter at fjerne påklædningen, så er der svært at begå sig i samfundet.
Men vi skal ikke lovgive omkring det.


Heller ikke hvis selvsamme påklædning holder vedkommende ude af arb.markedet og medfører off.forsørgelse ?

Nej.
Der er krav om at stå til rådighed for arbejdsmarked. Det krav kan håndhæves strengere.


Så forklar lige hvordan du vil håndhæve det krav overfor for en niqabklædt kvinde der fastholder at hun godt vil arbejde MED niqab på.
Loven betyder nemlig at kommunen ikke kan beskyldes for at forskelsbehandle og deri ligger forskellen !


Det vil bare være at stramme kravene ift. beklædning.
Det er jo et forløb.. jeg synes at folk skal have lov til at gå tildækket, om det er julemandsskæg eller tørklæde. Men vurderes det at det alene er din beklædning der er problemet, så skal man kunne stille krav om det, hvis du ønsker fortsat forsørgelse.


Det medfører jo blot den evindelige diskussion om diskriminering hvis kommunen skal agere dommer i disse sager.
Med en lov er der ingen diskussion :gruble:
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
Ubiquitous
Indlæg: 377
Tilmeldt: 23. apr 2016, 10:58
Kort karma: 12
Likede indlæg: 468

Re: DF og K: Alle skal give hånd for at få statsborgerskab

Indlægaf Ubiquitous » 21. aug 2018, 04:49

Conway skrev:Det medfører jo blot den evindelige diskussion om diskriminering hvis kommunen skal agere dommer i disse sager. Med en lov er der ingen diskussion :gruble:


Pointen er, at I efter min mening er igang med at begrænse noget fundamentalt i den danske kultur, når man laver den her slags lovgivning, nemlig frihed. Det er allerede indført, at man ikke længere må gå klædt, som man har lyst i Danmark. Nu vil I også indføre tvungen fysisk kontakt mellem kønnene, hvis man vil være statsborger.

Jeg er dansker, og jeg er blevet opdraget til, at man selv bestemmer, hvordan man går klædt, og at man selv bestemmer, hvem man vil have til at røre ved én. For mig er det dybt udansk, det I har gang i. Og for hvad? Ifølge dig er det fordi, at så er det nemmere at administrere. Er prisen ikke lige lovlig høj?
4
Bad Samaritan
Indlæg: 481
Tilmeldt: 1. maj 2017, 19:17
Kort karma: 172
Likede indlæg: 3089

Re: DF og K: Alle skal give hånd for at få statsborgerskab

Indlægaf Bad Samaritan » 21. aug 2018, 05:09

DF og K kan begynde med at losse hvide præster ud af landet, hvis det virkelig handler om at komme religiøse dogmer til livs.

Men det er jo hele humlen, ikke? Alle de dér krumspring og gradbøjninger skal kun gælde de brune. Til at begynde med... og så kan man altid udvide listen med alle de andre, man ikke kan lide.

Det er det samme forarmede shit fra den fløj hver eneste gang. Nogen har set Yentl engang for tredive år siden - og så var der nogle bøller som smed sten efter en ambulance engang også, og så er der vidst noget med politisk korrekthed i Sverige - så nu må vi hellere skynde os at udhule borgerrettigheder, retsstat og alt det andet, som (ironisk nok) adskiller os fra militante præstestyrer, og alt det andet crap, de elsker at snyde næse af. :træt3:
1
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: DF og K: Alle skal give hånd for at få statsborgerskab

Indlægaf Conway » 21. aug 2018, 05:22

Ubiquitous skrev:
Conway skrev:Det medfører jo blot den evindelige diskussion om diskriminering hvis kommunen skal agere dommer i disse sager. Med en lov er der ingen diskussion :gruble:


Pointen er, at I efter min mening er igang med at begrænse noget fundamentalt i den danske kultur, når man laver den her slags lovgivning, nemlig frihed. Det er allerede indført, at man ikke længere må gå klædt, som man har lyst i Danmark. Nu vil I også indføre tvungen fysisk kontakt mellem kønnene, hvis man vil være statsborger.

Jeg er dansker, og jeg er blevet opdraget til, at man selv bestemmer, hvordan man går klædt, og at man selv bestemmer, hvem man vil have til at røre ved én. For mig er det dybt udansk, det I har gang i. Og for hvad? Ifølge dig er det fordi, at så er det nemmere at administrere. Er prisen ikke lige lovlig høj?


Hvis ikke du er opdraget til at tage imod en fremstrakt hånd med åbent ansigt har du efter min mening fået en skidt opdragelse :gruble:
1
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
Ubiquitous
Indlæg: 377
Tilmeldt: 23. apr 2016, 10:58
Kort karma: 12
Likede indlæg: 468

Re: DF og K: Alle skal give hånd for at få statsborgerskab

Indlægaf Ubiquitous » 21. aug 2018, 06:08

Conway skrev:
Ubiquitous skrev:
Conway skrev:Det medfører jo blot den evindelige diskussion om diskriminering hvis kommunen skal agere dommer i disse sager. Med en lov er der ingen diskussion :gruble:


Pointen er, at I efter min mening er igang med at begrænse noget fundamentalt i den danske kultur, når man laver den her slags lovgivning, nemlig frihed. Det er allerede indført, at man ikke længere må gå klædt, som man har lyst i Danmark. Nu vil I også indføre tvungen fysisk kontakt mellem kønnene, hvis man vil være statsborger.

Jeg er dansker, og jeg er blevet opdraget til, at man selv bestemmer, hvordan man går klædt, og at man selv bestemmer, hvem man vil have til at røre ved én. For mig er det dybt udansk, det I har gang i. Og for hvad? Ifølge dig er det fordi, at så er det nemmere at administrere. Er prisen ikke lige lovlig høj?


Hvis ikke du er opdraget til at tage imod en fremstrakt hånd med åbent ansigt har du efter min mening fået en skidt opdragelse :gruble:


Jaså. Der skal godt nok ikke meget til i din verden.
1
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: DF og K: Alle skal give hånd for at få statsborgerskab

Indlægaf Conway » 21. aug 2018, 06:30

Bad Samaritan skrev:DF og K kan begynde med at losse hvide præster ud af landet, hvis det virkelig handler om at komme religiøse dogmer til livs.

Men det er jo hele humlen, ikke? Alle de dér krumspring og gradbøjninger skal kun gælde de brune. Til at begynde med... og så kan man altid udvide listen med alle de andre, man ikke kan lide.

Det er det samme forarmede shit fra den fløj hver eneste gang. Nogen har set Yentl engang for tredive år siden - og så var der nogle bøller som smed sten efter en ambulance engang også, og så er der vidst noget med politisk korrekthed i Sverige - så nu må vi hellere skynde os at udhule borgerrettigheder, retsstat og alt det andet, som (ironisk nok) adskiller os fra militante præstestyrer, og alt det andet crap, de elsker at snyde næse af. :træt3:


Har det slet ikke undret dig hvad den bagvedliggende årsag kan være til at “de brune” som du kalder dem altid er i skudlinien ?
Kunne det måske skyldes at netop denne gruppe/religion har væsentligt sværere ved at tilpasse sig vestlige demokratier end alle andre grupper/religioner ?
At denne gruppe/religion skiller sig negativt ud både integrationsmæssigt og kriminalitetsmæssigt i forhold til andre grupper kræver naturligvis at der gribes ind og ikke lader stå til som vi ser det i ex. Sverige.
Borgerrettigheder og pligter hænger nøje sammen og hvis en gruppe/religion kun ønsker rettighederne må samfundet gribe ind og præcisere at der skam følger pligter med !
Det er ikke værtslandet der skal tilpasse sig mindretallets kultur, men derimod omvendt og det har denne gruppe/religion yderst svært ved at acceptere !
At påtale og debattere denne problemstilling bliver af uoplyste mennesker fejlagtigt opfattet som diskrimination og tilmed racisme hvilket er helt ude i hampen og fint illustreret her:
https://www.information.dk/debat/2016/0 ... -racistisk
1
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: DF og K: Alle skal give hånd for at få statsborgerskab

Indlægaf Conway » 21. aug 2018, 06:35

Ubiquitous skrev:
Conway skrev:
Ubiquitous skrev:
Conway skrev:Det medfører jo blot den evindelige diskussion om diskriminering hvis kommunen skal agere dommer i disse sager. Med en lov er der ingen diskussion :gruble:


Pointen er, at I efter min mening er igang med at begrænse noget fundamentalt i den danske kultur, når man laver den her slags lovgivning, nemlig frihed. Det er allerede indført, at man ikke længere må gå klædt, som man har lyst i Danmark. Nu vil I også indføre tvungen fysisk kontakt mellem kønnene, hvis man vil være statsborger.

Jeg er dansker, og jeg er blevet opdraget til, at man selv bestemmer, hvordan man går klædt, og at man selv bestemmer, hvem man vil have til at røre ved én. For mig er det dybt udansk, det I har gang i. Og for hvad? Ifølge dig er det fordi, at så er det nemmere at administrere. Er prisen ikke lige lovlig høj?


Hvis ikke du er opdraget til at tage imod en fremstrakt hånd med åbent ansigt har du efter min mening fået en skidt opdragelse :gruble:


Jaså. Der skal godt nok ikke meget til i din verden.


Ikke kun min, men manges verden Ubiquitois ;) Det kaldes såmænd bare alm. høflighed :)
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
Ubiquitous
Indlæg: 377
Tilmeldt: 23. apr 2016, 10:58
Kort karma: 12
Likede indlæg: 468

Re: DF og K: Alle skal give hånd for at få statsborgerskab

Indlægaf Ubiquitous » 21. aug 2018, 07:04

Conway skrev:Ikke kun min, men manges verden Ubiquitois ;) Det kaldes såmænd bare alm. høflighed :)


Det er ikke almindelig høflighed at tvinge folk til at give hånd, hvis de ikke vil.

Det er heller ikke almindelig høflighed at blive ved med at lave lovgivning, der signalerer, at folk, der er anderledes ikke er velkomne, og det er også en super dårlig forretning, hvis man er interesseret i højtuddannet udenlandsk arbejdskraft,
1
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: DF og K: Alle skal give hånd for at få statsborgerskab

Indlægaf Conway » 21. aug 2018, 10:31

Ubiquitous skrev:
Conway skrev:Ikke kun min, men manges verden Ubiquitois ;) Det kaldes såmænd bare alm. høflighed :)


Det er ikke almindelig høflighed at tvinge folk til at give hånd, hvis de ikke vil.

Det er heller ikke almindelig høflighed at blive ved med at lave lovgivning, der signalerer, at folk, der er anderledes ikke er velkomne, og det er også en super dårlig forretning, hvis man er interesseret i højtuddannet udenlandsk arbejdskraft,


Helt uenig. Hvis man i Danmark ikke gengælder en fremstrakt hånd er man direkte uhøflig uanset man er muslim eller ej !
Når man ikke vil gengælde normen for høflighed i Danmark hos en bestemt religion (kun den) bliver man selvfølgelig nødt til at slå reglerne fast med syvtommer søm.
Det hjælper heller ikke du forsøger at gøre det til alle udlændinges problem da det jo kun er denne specifikke gruppe/religion der ikke vil acceptere vores kultur, skik og brug !
Din højtuddannede påstand tror du nok ikke engang selv på !
2
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: DF og K: Alle skal give hånd for at få statsborgerskab

Indlægaf Wizzze » 21. aug 2018, 10:57

Er jeg den eneste der tænker "hvad med dem der har eksem på hænderne, dem som er syge og smitsomme, har amputationer osv osv. kan de ikke blive statsborgere" ?

Og så er jeg virkelig vred over at vores politikere ikke har vigtigere ting at tage sig til :evil:
Men det er nok med til at forklare hvorfor det går ned ad bakke for politikere ...
https://www.bt.dk/politik/maaling-thule ... -frit-fald
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: DF og K: Alle skal give hånd for at få statsborgerskab

Indlægaf Madam » 21. aug 2018, 11:14

Wizzze skrev:Er jeg den eneste der tænker "hvad med dem der har eksem på hænderne, dem som er syge og smitsomme, har amputationer osv osv. kan de ikke blive statsborgere" ?

Og så er jeg virkelig vred over at vores politikere ikke har vigtigere ting at tage sig til :evil:
Men det er nok med til at forklare hvorfor det går ned ad bakke for politikere ...
https://www.bt.dk/politik/maaling-thule ... -frit-fald



Har du aldrig hørt om handsker???

De skal vel røre ved andet, end bare trykke en dansker i hånden... :gruble:

En af mine pårørende havde psoriasis i hænderne, men det afholdt da ikke ham fra at skrælle kartofler med handsker på.
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: DF og K: Alle skal give hånd for at få statsborgerskab

Indlægaf vibbsen » 21. aug 2018, 11:15

Conway skrev:
thomassneum skrev:
Conway skrev:
Sangius skrev:
Artem skrev:Da jeg så overskriften troede jeg det var en anden sag det handlede om. Med en muslimsk kvinde der ikke ville give hånd til en jobsamle, hvorfor samtale blev afbrudt, og hun siden gjorde det til en sag og fik en erstatning.
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-08-16 ... erstatning

Kan ikke lide ideen om at vi skal lovgive om sådan noget. Men omvendt er håndtrykket jo den måde vi hilser høfligt på hinanden her i vesten. Hvorfor jeg sagtens kan forstå at en arbejdsgiver ikke vil ansætte en person der ikke vil give hånd.
For på samme måde som jeg mener at det skal være frivilligt om den potentielle medarbejder vil give hånd. Skal den person være klar over at det kan have nogle konsekvenser, som at en arbejdsgiver vælger en fra af den grund.


Ja, der er jeg enig. Man skal heller ikke lovgive om påklædning, men man må anerkende at hvis du klæder dig væsentligt anderledes end de fleste, og nægter at fjerne påklædningen, så er der svært at begå sig i samfundet.
Men vi skal ikke lovgive omkring det.


Heller ikke hvis selvsamme påklædning holder vedkommende ude af arb.markedet og medfører off.forsørgelse ?

Nej.
Der er krav om at stå til rådighed for arbejdsmarked. Det krav kan håndhæves strengere.


Så forklar lige hvordan du vil håndhæve det krav overfor for en niqabklædt kvinde der fastholder at hun godt vil arbejde MED niqab på.
Loven betyder nemlig at kommunen ikke kan beskyldes for at forskelsbehandle og deri ligger forskellen !


Og det er DEN lov jeg godt kunne tænke mig at vi fik kigget på. Det skal ikke være nok at man gerne vil arbejde. Det skal også være realistisk. Hvis man af den ene eller den anden årsag ønsker, at have en "fremtoning" som gør at ens chance for nogensinde at få et job i det gængse danske arbejdsmarked, er urimelig lille. Jamen så er man altså ikke reelt til rådighed for arbejdsmarkedet. Og så skal man naturligvis ikke have adgang til de offentlige ydelser hvor dette er et krav.

Vi ved jo allesammen godt at en kvinde iført niqab ALDRIG ville kunne få et job i nogen som helst almindelig dansk virksomhed. Offentlig så vel som privat. For der er ingen almindelig arbejdsgiver som vil ansætte en person hvis ansigt de ikke kan se. INGEN. Det går simpelthen ikke. Hverken i forhold til kollegaer eller kunder. Og det kunne jeg faktisk godt tænke mig at vi adresserede og satte ord på. For det er jo det det handler om. At de reelt ikke er til rådighed for arbejdsmarkedet, fordi der ikke er nogen der vil ansætte dem.

Det er muligt at de kan få job i deres mands fætters kiosk eller lign. Men det er bare ikke det samme som at de kan få et job nogen som helst andre steder....Og kan de få et job i deres mands fætters kiosk, jamen så er det da fint. Så kan de jo tage det. Og så tjener de penge den vej. Og behøver ikke at bekymre sig om offentlige ydelser. Ren Win-win (ironi kan være anvendt)

Jeg har det virkelig stramt med tildækningsloven. Det er ingen hemmelighed. Men for mig handler det om at det er et flop i forhold til det man i virkeligheden ønsker at opnå. Og at man ikke kalder tingene ved deres rette navn. Jeg køber nemlig ikke den der med at det handler om kvindeundertrykkelse...Gu' gør det da røv. Det handler om at vi godt ved at disse burkaklædte kvinder aldrig nogensinde kommer til at bidrage. At de qva deres beklædningsvalg aldrig vil kunne få anden indtægt end overførselsindkomst. Og det synes vi egentlig ikke er i orden. Vi vil gerne give velfærdsydelser til dem der ikke kan forsøge sig selv. Men ikke til dem som vælger at gøre sig selv usalgsbare i forhold til arbejdsmarkedet. Der er en kæmpe forskel på ikke at kunne få et job fordi man ikke har kvalifikatioerne og fordi det man kan ikke er efterspurgt. Og så vælge at have en fremtoning som ingen vil ansætte...
Men istedet for at lave den lov som ikke giver mennesker, som arbejdsmarkedet ikke gider på grund af deres VALG af påklædning , adgang til sociale ydelser, så kommer vi med sådan en slags pseudo lov som alligevel ikke løser problemet.

Lad dog disse burkaklædte kvinder have deres burka i fred. Men tag de sociale ydelser fra dem. Så kan de gå tur i parken, på gaden og hvor de ellers færdes i vores samfunde, for deres egen regning....

Og findes der virksomheder som gerne vil ansætte dem, jamen så er det jo rent win-win. Så kan de forsøge sig selv den vej.

Og hvad angår de mænd som undertrykker deres koner, ved at tvinge dem til at gå i burka, så er mit bud at de nok vil se lidt anderledes på det hvis dette pludselig betyder at den indtægt som deres undertrykte kone bringer til husholdningen pludselig forsvinder.....
4
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Ubiquitous
Indlæg: 377
Tilmeldt: 23. apr 2016, 10:58
Kort karma: 12
Likede indlæg: 468

Re: DF og K: Alle skal give hånd for at få statsborgerskab

Indlægaf Ubiquitous » 21. aug 2018, 12:03

Conway skrev:Helt uenig. Hvis man i Danmark ikke gengælder en fremstrakt hånd er man direkte uhøflig uanset man er muslim eller ej !
Når man ikke vil gengælde normen for høflighed i Danmark hos en bestemt religion (kun den) bliver man selvfølgelig nødt til at slå reglerne fast med syvtommer søm.
Det hjælper heller ikke du forsøger at gøre det til alle udlændinges problem da det jo kun er denne specifikke gruppe/religion der ikke vil acceptere vores kultur, skik og brug !
Din højtuddannede påstand tror du nok ikke engang selv på !


Jo, det kan jeg love dig for jeg tror på. Når man som højtuddannet udlænding overvejer at flytte land, så undersøger man som regel potentielle destinationer grundigt. Man læser blogs på nettet fra andre expats og følger nyheder, som har fået international opmærksomhed. Min opfattelse af expats er, at de tænker meget mere som mig, end de tænker som dig. Det vil sige, at de ønsker at bo og arbejde i samfund med plads til forskellighed - også selvom de ikke selv er muslimer eller mørke i huden.

Danmark har et godt rygte med hensyn til samfundsform, men vi har et exceptionelt dårligt rygte, når de handler om accept af fremmede - faktisk værre end Schweiz, som heller ikke er for godt. Det er blandt andet DFs fortjeneste, fordi de gang på gang får tiltag igennem, som ikke har anden reel funktion end at signalere, at anderledes tænkende ikke er velkomne.

Det er ikke primært skatten, der holder højtuddannede og deres familier væk fra Danmark. Det er vores internationale rygte. Det kan du så vælge at tro på eller lade være, men jeg har har efterhånden haft samtalen nogle gange med ikke-muslimske højtuddannede dygtige folk, der foretrak at tage andre steder hen end Danmark.

Det er altid nemt at skræmme de folk væk, som kan få job på et splitsekund hvorsomhelst i verden. Så står der dem tilbage, som ikke har andet valg.
2
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: DF og K: Alle skal give hånd for at få statsborgerskab

Indlægaf Conway » 21. aug 2018, 12:46

Ubiquitous skrev:
Conway skrev:Helt uenig. Hvis man i Danmark ikke gengælder en fremstrakt hånd er man direkte uhøflig uanset man er muslim eller ej !
Når man ikke vil gengælde normen for høflighed i Danmark hos en bestemt religion (kun den) bliver man selvfølgelig nødt til at slå reglerne fast med syvtommer søm.
Det hjælper heller ikke du forsøger at gøre det til alle udlændinges problem da det jo kun er denne specifikke gruppe/religion der ikke vil acceptere vores kultur, skik og brug !
Din højtuddannede påstand tror du nok ikke engang selv på !


Jo, det kan jeg love dig for jeg tror på. Når man som højtuddannet udlænding overvejer at flytte land, så undersøger man som regel potentielle destinationer grundigt. Man læser blogs på nettet fra andre expats og følger nyheder, som har fået international opmærksomhed. Min opfattelse af expats er, at de tænker meget mere som mig, end de tænker som dig. Det vil sige, at de ønsker at bo og arbejde i samfund med plads til forskellighed - også selvom de ikke selv er muslimer eller mørke i huden.

Danmark har et godt rygte med hensyn til samfundsform, men vi har et exceptionelt dårligt rygte, når de handler om accept af fremmede - faktisk værre end Schweiz, som heller ikke er for godt. Det er blandt andet DFs fortjeneste, fordi de gang på gang får tiltag igennem, som ikke har anden reel funktion end at signalere, at anderledes tænkende ikke er velkomne.

Det er ikke primært skatten, der holder højtuddannede og deres familier væk fra Danmark. Det er vores internationale rygte. Det kan du så vælge at tro på eller lade være, men jeg har har efterhånden haft samtalen nogle gange med ikke-muslimske højtuddannede dygtige folk, der foretrak at tage andre steder hen end Danmark.

Det er altid nemt at skræmme de folk væk, som kan få job på et splitsekund hvorsomhelst i verden. Så står der dem tilbage, som ikke har andet valg.


Fuldstændig uenig.
Højtuddannede ser selvfølgelig først og fremmest på hvor der er trygt at bo for dem og deres familier og hvis de læser om skyderier og bandeproblemer vælger de naturligvis Danmark fra.
Først derefter prioriteres skattetryk, daginstitution, skole osv...
Min kones læge er et godt eksempel, hun er fra Australien og flyttede til England hvor hun efter blot to år med vold og ballade i en London forstad ville undersøge mulighederne i Danmark og Sverige.
Prøv at gætte på hvorfor hun valgte Sverige fra !
Hendes børn går desuden i samme skole som en af mine børnebørn.
Jeg forstår ikke hvad du mener med dem der ikke har andet valg ! Alle har sku da et valg !
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"