DF og K: Alle skal give hånd for at få statsborgerskab

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: DF og K: Alle skal give hånd for at få statsborgerskab

Indlægaf Sangius » 19. aug 2018, 13:06

hotlips skrev:
Dmitra skrev:Selv blandt danskere er der jo forskel på hvordan man vælger at hilse på andre mennesker.

t.


Det er ikke desto mindre noget der bliver regnet for meget dårlig opførsel ikke at tage imod en fremstrakt hånd og af mange som decideret ubehøvlet og til tider er det jo faktisk blevet brugt som fornærmelse hvis man har villet vise nogen at man ikke regner dem for noget, så jeg synes det er lige frisk nok at ville lege at det er bare noget pjat, for det vil, næsten med sikkerhed give problemer af en eller anden art


Jamen det er da også ubehøvlet, og enormt akavet for dem der befinder sig i situationen.

Men der er fandme meget der er uhøfligt, ubehøvlet og træls adfærd. Men skal vi lovgive os ud af dette? Skal det være lovpligtigt at sige tak, give plads, give hånd, hjælpe til?
3
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: DF og K: Alle skal give hånd for at få statsborgerskab

Indlægaf Slettet bruger » 19. aug 2018, 13:14

Der burde være flere discipliner. Spis en pakke bacon. Bad nøgen sammen med andre af samme køn. Drik dig hønefuld i Gajol-shots.

Det undrer mig dog lidt at det her forslag bliver latterliggjort så meget når der var bred opbakning til den unge kvinde der mødte en censor der ikke ville give hende hånd.
1
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6471

Re: DF og K: Alle skal give hånd for at få statsborgerskab

Indlægaf Stars » 19. aug 2018, 13:40

abcd skrev:Der burde være flere discipliner. Spis en pakke bacon. Bad nøgen sammen med andre af samme køn. Drik dig hønefuld i Gajol-shots.

Det undrer mig dog lidt at det her forslag bliver latterliggjort så meget når der var bred opbakning til den unge kvinde der mødte en censor der ikke ville give hende hånd.

Den episode husker jeg ikke at have hørt om

1) Jeg synes, forslaget er latterligt

2) Jeg synes ligeledes, det er latterligt, at der blev givet erstatning til ansøgeren, der ikke fik jobbet, fordi hun ikke ville give hånd i Sverige.
2
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: DF og K: Alle skal give hånd for at få statsborgerskab

Indlægaf Slettet bruger » 19. aug 2018, 13:46

Stars skrev:
abcd skrev:Der burde være flere discipliner. Spis en pakke bacon. Bad nøgen sammen med andre af samme køn. Drik dig hønefuld i Gajol-shots.

Det undrer mig dog lidt at det her forslag bliver latterliggjort så meget når der var bred opbakning til den unge kvinde der mødte en censor der ikke ville give hende hånd.

Den episode husker jeg ikke at have hørt om

1) Jeg synes, forslaget er latterligt

2) Jeg synes ligeledes, det er latterligt, at der blev givet erstatning til ansøgeren, der ikke fik jobbet, fordi hun ikke ville give hånd i Sverige.


Episoden - eller en tilsvarende, det er muligt der har været flere, og jeg blander dem sammen - er beskrevet her: https://politiken.dk/indland/art5501333 ... delig-elev.

Jeg synes der var debat om det herinde, men jeg kan ikke finde tråden.
0
Brugeravatar
Brok
Indlæg: 670
Tilmeldt: 10. okt 2017, 16:05
Kort karma: 11
Likede indlæg: 374

Re: DF og K: Alle skal give hånd for at få statsborgerskab

Indlægaf Brok » 19. aug 2018, 14:06

Nu er statsborgerskab godt nok blevet meget reduceret til en ekspeditionssag som er noget man kan bestemme over selv,
for politikerne har selv givet frihed til frit valg på hylde 1,

Med det tænker jeg på dobbelt statsborgerskab.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: DF og K: Alle skal give hånd for at få statsborgerskab

Indlægaf vibbsen » 19. aug 2018, 14:33

Jeg synes det er et af de mest uambitiøse foreslag jeg længe har set.....Kravet er at give hånd....Vor herrebevares....Er vi virkelig villige til at åbne vores land for islamisterne for et håndtryk ??????

Som minimum kunne man da stille et krav om fuldt roligan outfit. Og at der under receptionen skal drikkes 2 fadøl, spises en stadionpølse med AL tilbehør og en frikadellesandwich.....Og selvfølgelig synges nationalsagen. Den eneste korrekte måde at ankomme til ceremonien er selvfølgelig på cykel iført cykelhjelm og bukseclips....
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: DF og K: Alle skal give hånd for at få statsborgerskab

Indlægaf thomassneum » 19. aug 2018, 15:43

Det er simpelthen ved at løbe af sporet.
Jeg må ikke længere gå rundt i julemandskostume, hvis jeg har lyst - og nu skal man fame også tvinges til at give mennesker, man ikke bryder sig om, eller respekterer, hånden.

Jeg er ikke begrænset af andres kultur og religion. Jeg er begrænset af en udbredt dumhed som florerer i landet. Jeg håber inderligt at det er forbigående.
1
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Brok
Indlæg: 670
Tilmeldt: 10. okt 2017, 16:05
Kort karma: 11
Likede indlæg: 374

Re: DF og K: Alle skal give hånd for at få statsborgerskab

Indlægaf Brok » 19. aug 2018, 15:47

thomassneum skrev:Det er simpelthen ved at løbe af sporet.
Jeg må ikke længere gå rundt i julemandskostume, hvis jeg har lyst - og nu skal man fame også tvinges til at give mennesker, man ikke bryder sig om, eller respekterer, hånden.

Jeg er ikke begrænset af andres kultur og religion. Jeg er begrænset af en udbredt dumhed som florerer i landet. Jeg håber inderligt at det er forbigående.


Skal du da søge om dansk statsborgerskab?
0
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: DF og K: Alle skal give hånd for at få statsborgerskab

Indlægaf Madam » 19. aug 2018, 16:07

thomassneum skrev:Det er simpelthen ved at løbe af sporet.
Jeg må ikke længere gå rundt i julemandskostume, hvis jeg har lyst - og nu skal man fame også tvinges til at give mennesker, man ikke bryder sig om, eller respekterer, hånden.

Jeg er ikke begrænset af andres kultur og religion. Jeg er begrænset af en udbredt dumhed som florerer i landet. Jeg håber inderligt at det er forbigående.


Ingen ta'r skade af ar trykke en fremstrakt hånd, og hvis ikke et statsborgerskab er et håndtryk værd, så er det jo ingen tvang, så kan man jo bare beholde det man har. :)
1
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
HerErJeg
Indlæg: 4232
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5038

Re: DF og K: Alle skal give hånd for at få statsborgerskab

Indlægaf HerErJeg » 19. aug 2018, 16:28

Hvis man kan nægtes statsborgerskab for ikke at give hånd eller optræde respektløst er det bedste jeg har hørt længe.
Fordi det kun kan betyde at enhedslisten må smides ud af det demokratiske folkestyre når de nægter at rejse sig for kongehuset, for det er i allerhøjeste grad at optræde respektløst i forhold til danske værdier.
Et kæmpe selvmål, farvel og tak - nå nej, kun farvel...
0
Brugeravatar
Brok
Indlæg: 670
Tilmeldt: 10. okt 2017, 16:05
Kort karma: 11
Likede indlæg: 374

Re: DF og K: Alle skal give hånd for at få statsborgerskab

Indlægaf Brok » 19. aug 2018, 16:56

HerErJeg skrev:Hvis man kan nægtes statsborgerskab for ikke at give hånd eller optræde respektløst er det bedste jeg har hørt længe.
Fordi det kun kan betyde at enhedslisten må smides ud af det demokratiske folkestyre når de nægter at rejse sig for kongehuset, for det er i allerhøjeste grad at optræde respektløst i forhold til danske værdier.
Et kæmpe selvmål, farvel og tak - nå nej, kun farvel...


Igen igen, så er det en person der søger noget, det gør Enhedslisten ikke.
0
Brugeravatar
Ubiquitous
Indlæg: 377
Tilmeldt: 23. apr 2016, 10:58
Kort karma: 12
Likede indlæg: 468

Re: DF og K: Alle skal give hånd for at få statsborgerskab

Indlægaf Ubiquitous » 19. aug 2018, 17:39

Jeg bor pt. i Mellemøsten. Hvis man som mand har gode manerer, så afventer man kvindens signaler i den situation. Man stikker ikke bare næven frem og forventer, at hun giver hånd. Det ville være respektløst.

Jeg ville ikke bryde mig om, at bo i et land, der tvinger kvinder til at overskride deres blufærdighedsgrænse, men desværre er det jo allerede indført i Danmark med tildækningsforbuddet, så det undrer mig overhovedet ikke, at DF nu går igang med endnu en skive af salamien. K er jo de evige medløbere, så det er heller ikke så mærkeligt, at de ser stemmer i yderligere muslimbashing.

Apropos takt og tone, så lægger jeg altid mærke til, hvor respektløst og uhøfligt folk behandler hinanden, når jeg er i Danmark. For eksempel at en person ikke anerkender, at man holder døren for dem, men bare vader igennem, som om det skete af sig selv. Den grad af ubehøvlet adfærd er jeg blevet fuldstændig uvant med efter at have været så længe væk. "Nå ja, jeg er i Danmark", tænker jeg så for mig selv.

Ærligt talt ville jeg foretrække mere gensidig respekt fremfor lovgivning. Det, man giver til andre, får man ofte tilbage igen.
6
Modesty Blame
Indlæg: 4363
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 522
Likede indlæg: 9495

Re: DF og K: Alle skal give hånd for at få statsborgerskab

Indlægaf Modesty Blame » 19. aug 2018, 17:51

Det pisser mig så meget af, den ide. Så skal man pludselig mistænkeliggøres for ikke at give hånd. Fucking tumber, der har fundet på det lort.
1
Modesty Blame
Indlæg: 4363
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 522
Likede indlæg: 9495

Re: DF og K: Alle skal give hånd for at få statsborgerskab

Indlægaf Modesty Blame » 19. aug 2018, 17:53

Madam skrev:
thomassneum skrev:Det er simpelthen ved at løbe af sporet.
Jeg må ikke længere gå rundt i julemandskostume, hvis jeg har lyst - og nu skal man fame også tvinges til at give mennesker, man ikke bryder sig om, eller respekterer, hånden.

Jeg er ikke begrænset af andres kultur og religion. Jeg er begrænset af en udbredt dumhed som florerer i landet. Jeg håber inderligt at det er forbigående.


Ingen ta'r skade af ar trykke en fremstrakt hånd, og hvis ikke et statsborgerskab er et håndtryk værd, så er det jo ingen tvang, så kan man jo bare beholde det man har. :)

Har du hørt om gigt, dame?
0
Modesty Blame
Indlæg: 4363
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 522
Likede indlæg: 9495

Re: DF og K: Alle skal give hånd for at få statsborgerskab

Indlægaf Modesty Blame » 19. aug 2018, 17:57

P.s. jeg fik dansk statsborgerskab i 2001, og har gigt - primært er det mine hænder, der er ramt.

...bare hvis nogen føler for at sige, at det er en usandsynlig kombo.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"