Shorts hører ikke hjemme i seriøst fjernsyn

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Shorts hører ikke hjemme i seriøst fjernsyn

Indlægaf annellaII » 20. aug 2018, 07:16

https://www.kristeligt-dagblad.dk/mediekommentar/shorts-hoerer-ikke-hjemme-i-serioest-fjernsyn

Flere gange i de seneste uger har mænd siddet i seriøse programmer og debatteret med bare ben og sandaler, og med den fremtoning mister deres ord vægt, mener Sørine Gotfredsen.

Jeg troede, at det var løgn, da vært Felix Smith i sidste uge trådte ind i studiet i TV 2-programmet ”Go´ aften Danmark” i nogenlunde samme mundering, som han sikkert ville tage på stranden i. Det virkede ikke jovialt og afslappet. Det virkede useriøst, mener Sørine Gotfredsen

Nu er det jo normalt ikke de ansvarlige bag diverse tv-programmer, der bestemmer, hvordan forskellige optrædende og indbudte gæster skal være klædt på, men man kan bestemt forvente, at studieværterne får klare instrukser. Og TV 2 har noget at se til inden næste hedebølge.

Det virkede ikke jovialt og afslappet. Det virkede useriøst, fordi manden på skærmen signalerede, at han ikke for alvor havde gjort sig umage for vores skyld. Og når han ikke har gjort det med sin påklædning, er der vel heller ingen særlig grund til at tro, at han har gjort det med indholdet.



Det er så Sørine Gotfredsens mening, den har hun da lov til at have - hvad er din mening?


Jeg vil nu ikke kalde TV-værtens eller andre mænds påklædning i udsendelsen for useriøs mere for upassende, men jeg må ærligt indrømme, jeg ved som ingen gang, om jeg havde lagt mærke til det, og hvis jeg havde, havde jeg nok ikke tænkt videre over det.
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Shorts hører ikke hjemme i seriøst fjernsyn

Indlægaf Hunkat » 20. aug 2018, 07:21

Det må være rart at hende ikke at have større problemer at gå op i.

Personligt er jeg pænt ligeglad.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Shorts hører ikke hjemme i seriøst fjernsyn

Indlægaf Flora » 20. aug 2018, 07:28

Jeg kan ikke med min bedste vilje se, hvordan påklædning og seriøsitet i arbejdet hænger sammen. Felix (og alle andre) kan da sagtens lave godt TV iført shorts. Det er sgu da ikke den nedre del af et par lange bukser, der udfører arbejdet :stoned:
1
Petrix
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3646

Re: Shorts hører ikke hjemme i seriøst fjernsyn

Indlægaf Petrix » 20. aug 2018, 07:29

Min Rumænske kollega mener at danske mænd generelt er uhyggelig dårlig klædt.
0
27102021
Brugeravatar
KIM K
Indlæg: 1628
Tilmeldt: 17. sep 2017, 17:24
Kort karma: 59
Likede indlæg: 2697

Re: Shorts hører ikke hjemme i seriøst fjernsyn

Indlægaf KIM K » 20. aug 2018, 07:57

I DR 2’s Deadline har flere af de mandlige deltagere optrådt i shorts. Jeg har ikke taget deres holdninger eller argumenter mindre seriøst af den årsag.

Der findes selvfølgelig hverv eller situationer hvor det ville virke useriøst eller måske ligefrem respektløst, bedemandshvervet er et indlysende eksempel.
Men personligt ville jeg ikke have problemer med at sidde over for eksempelvis en bankrådgiver eller revisor der var iført shorts og T-shirt i sommervarmen.
0
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Shorts hører ikke hjemme i seriøst fjernsyn

Indlægaf Madam » 20. aug 2018, 08:05

Det er bestemt ikke alle, man vil bryde sig om at se i shorts på skærmen. :fløjt: :D

Mht. musikere og andre fra den kreative del af befolkningen, så går det nok an, de tider, hvor alle optrædende var i kjole og hvidt, er gudskelov overstået.

Men får ordene ikke ligesom mere vægt, såfremt man ikke optræder i det man kalder fritidstøj???

Kan man forstille sig Lars Løkke eller Mette Frederiksen optræde i shorts i et program på skærmen, og ville man tage dem alvorligt?!
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
PerXX
Indlæg: 1378
Tilmeldt: 25. maj 2016, 13:53
Kort karma: 153
Likede indlæg: 4561

Re: Shorts hører ikke hjemme i seriøst fjernsyn

Indlægaf PerXX » 20. aug 2018, 08:09

Det er Sørine Gotfredsen.. er det virkelig nogen der stadig lytter på hende?
1
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Shorts hører ikke hjemme i seriøst fjernsyn

Indlægaf Hunkat » 20. aug 2018, 08:11

Madam skrev:Det er bestemt ikke alle, man vil bryde sig om at se i shorts på skærmen. :fløjt: :D

Mht. musikere og andre fra den kreative del af befolkningen, så går det nok an, de tider, hvor alle optrædende var i kjole og hvidt, er gudskelov overstået.

Men får ordene ikke ligesom mere vægt, såfremt man ikke optræder i det man kalder fritidstøj???

Kan man forstille sig Lars Løkke eller Mette Frederiksen optræde i shorts i et program på skærmen, og ville man tage dem alvorligt?!


Hvad hvis Mette havde en nederdel på? Er det også useriøst? Eller er det kun hvis den er blomstret i stedet for sort?
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Shorts hører ikke hjemme i seriøst fjernsyn

Indlægaf Flora » 20. aug 2018, 08:17

Madam skrev:Det er bestemt ikke alle, man vil bryde sig om at se i shorts på skærmen. :fløjt: :D

Mht. musikere og andre fra den kreative del af befolkningen, så går det nok an, de tider, hvor alle optrædende var i kjole og hvidt, er gudskelov overstået.

Men får ordene ikke ligesom mere vægt, såfremt man ikke optræder i det man kalder fritidstøj???

Kan man forstille sig Lars Løkke eller Mette Frederiksen optræde i shorts i et program på skærmen, og ville man tage dem alvorligt?!


Nej, jeg synes ikke ordene får mere vægt af at have lange bukser på.

For min skyld må Lars Løkke og Mette Frederiksen gerne optræde i shorts. Jeg tager dem ikke mindre seriøst af den grund. Hvorvidt jeg tager dem seriøst, afhænger af hvad de siger. Ikke af hvad de har på.
0
fisken80
Indlæg: 22341
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52564

Re: Shorts hører ikke hjemme i seriøst fjernsyn

Indlægaf fisken80 » 20. aug 2018, 08:22

Madam skrev:Det er bestemt ikke alle, man vil bryde sig om at se i shorts på skærmen. :fløjt: :D

Mht. musikere og andre fra den kreative del af befolkningen, så går det nok an, de tider, hvor alle optrædende var i kjole og hvidt, er gudskelov overstået.

Men får ordene ikke ligesom mere vægt, såfremt man ikke optræder i det man kalder fritidstøj???

Kan man forstille sig Lars Løkke eller Mette Frederiksen optræde i shorts i et program på skærmen, og ville man tage dem alvorligt?!



Det kommer an på programmet. Hvis det var fra Folketingets åbning så nej, hvis de var i Aften Showet så ja, så kan de bestemt godt have shorts på.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22341
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52564

Re: Shorts hører ikke hjemme i seriøst fjernsyn

Indlægaf fisken80 » 20. aug 2018, 08:22

I øvrigt totalt dejavu fra diskussionen i foråret om Jyllands Postens dresscode.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Shorts hører ikke hjemme i seriøst fjernsyn

Indlægaf Sophies-mor » 20. aug 2018, 08:44

Jeg synes da, at det er langt mere useriøst af ham musiker/forfatteren (som jeg aldrig har hørt om før) med et helt almindeligt mainstream navn, deltage i Deadline iført et par støvletter, der mest lignede en kvindestøvlet med høj hæl og snører dinglende på bagsiden af hælen.
Googlede ham umiddelbart efter udsendelsen, og han er den mest kendte mandlige feminist - men navnet har jeg glemt igen.
Dét virkede useriøst.
(Blev ikke mindre, da han så åbnede munden, men det må jeg nok ikke sige :tie: )
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Shorts hører ikke hjemme i seriøst fjernsyn

Indlægaf Sangius » 20. aug 2018, 08:59

Jeg tænker at dem der ikke bryder sig om at se shorts i TV vel har en fjernbetjening.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Shorts hører ikke hjemme i seriøst fjernsyn

Indlægaf dgd2007 » 20. aug 2018, 09:08

Jeg har ikke lige tænkt over det der. Måske har jeg ikke set de programmer hun snakker om.
Men jeg har faktisk et par gange tænkt på at (kvindelige) CNN-meteorologer havde ret korte kjoler på - og det samme havde kvindelige analytikere i paneldiskussioner (neden under glasbordet).
I sådan nogle sammenhænge synes jeg faktisk ikke det helt det passer ind, så til en vis grad kan jeg godt følge hende (selv om jeg gpdt er klar over at Sørine nok er en af dem man her på Debatten ikke bør være enig med om noget som helst :-D).

Jeg er ellers meget liberal mht. nøgenhed, men det er nok med i hvilken sammenhæng.
0
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7922

Re: Shorts hører ikke hjemme i seriøst fjernsyn

Indlægaf Nicolait » 20. aug 2018, 10:18

Jeg har ikke noget problem med at folk har shorts på, når de er i fjernsynet. Det må de selv afgøre.
Men hvorfor giver de nu Sørine Gotfredsen taletid. Det var så rart, nu hvor man ikke skulle høre på hende.
1
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"