Hvordan har I det med tandlæger og deres priser?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Hvordan har I det med tandlæger og deres priser?

Indlægaf Madam » 20. aug 2018, 09:09

Hvor tandlægeregningen for en alm. tandrensning før har ligget på en 300-400 kr., kan jeg konstatere, at den i den senere tid ligger på en 600-700 kr., og 800 kr. for en mindre plastfyldning.

Men det skal siges, at man er ret kreativ med tandrensningerne, da der nemt kan komme ud en lidt dybere rensning på enkelte tænder, der kræver et par ekstra minutter, selvom der ikke er paradentose.

Men det kaldes forebyggende paradentose...

Har nogen herinde bemærket stigninger i jeres regninger?!


https://www.dr.dk/nyheder/indland/tandl ... -om-prisen
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Hvordan har I det med tandlæger og deres priser?

Indlægaf Artem » 20. aug 2018, 09:14

Nej har ikke tænkt over det men kommer også kun en gang om året og sidst gav jeg 364 kr for kontrol tandrensning osv.
Senest rettet af Artem 20. aug 2018, 11:40, rettet i alt 1 gang.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2592
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Hvordan har I det med tandlæger og deres priser?

Indlægaf Anlewi » 20. aug 2018, 09:27

Min er ikke steget nævneværdigt, hvilke er noget jeg sætter pris på ved min tandlæge
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
fisken80
Indlæg: 22068
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Hvordan har I det med tandlæger og deres priser?

Indlægaf fisken80 » 20. aug 2018, 09:43

Hos min tandlæge koster en tandrensning på mindst 15 tænder 202 kroner og selve undersøgelsen koster 162 kroner. Altså hvis man kun kommer én gang årligt. For sygesikringen giver kun tilskud til én årlig undersøgelse medmindre man er placeret i gul eller rød kategori.

En lille plastfyldning på en flade koster 645 kroner.

Man kan se alle priser på deres hjemmeside.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Hvordan har I det med tandlæger og deres priser?

Indlægaf Daine » 20. aug 2018, 11:05

Jeg kommer der ikke så tit, men jeg har ikke bemærket nogen nævneværdig prisstigning. Min tandlæge er rigtig god, han tager ikke noget for at rådgive og vejlede (forebyggende samtaler), så længe det er i forbindelse med en alm undersøgelse. Jeg har ikke fået lavet en plastfyldning længe, men ved de ikke har ry for at tage overpriser.

Der var engang, hvor jeg tjekkede dem på sådan en online tandlægeliste, hvor man kunne se om ens tandlæge var dyr, mellem eller billig, der hørte de til blandt de billige. Men jeg kan ikke huske hvor jeg så det, der blev linket til det fra en tråd på den gamle debat :gruble:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvordan har I det med tandlæger og deres priser?

Indlægaf sigge » 20. aug 2018, 11:21

Jeg var ved tandlæge for 2 uger siden, der gav jeg 335 kr. for almindeligt eftersyn og tandrensning. Det synes jeg ikke er så galt, selvom det forekommer mig, at jeg kun gave omkring 250 for 5 år siden. Men jeg kan ærligt talt ikke huske det præcist. Jeg kan bare huske, at der på et tidspunkt for nogle år siden kom et markant hop, hvor jeg lige studsede over det. Men jeg synes ikke, det er steget nævneværdigt de senere år. Jeg får udført mine regelmæssige tjek af en tandplejer og ikke en tandlæge, måske gør det prisen lidt lavere?

Jeg har aldrig at mig for at undersøge priser ved andre tandlæger. For mig er tillid og kontinuitet lidt vigtigere end prisen. Og jeg har heller aldrig forsøgt at forhandle prisen ved min nuværende tandlæge. Jeg er så heldig, at det største indgreb, jeg har fået lavet, er en almindelig fyldning, og det er få gange, så langt de fleste tandlægeregninger for mig er for det almindelige eftersyn. Hvis jeg nu på et tidspunkt skulle få brug for et større og dyrere indgreb, kan det da godt være, jeg ville se lidt mere kritisk på priserne.

For nogle år siden fik jeg udskiftet mine to gamle amalgamfyldninger med plast (på tandlægens anbefaling), og det kostede lidt over 2000 kr. (inkl. bedøvelse). Det, syntes min mor, var vildt dyrt, hun kunne da få det til næsten den halve pris hos sin tandlæge. Til gengæld har hun så haft en masse problemer med sine fyldninger/tænder efterfølgende. Jeg kan jo af gode grunde ikke vide, om hun også ville have haft det, hvis hun havde fået det lavet hos min tandlæge, men det er for mig en indikator på, at det måske nogle gange kan blive for billigt.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Re: Hvordan har I det med tandlæger og deres priser?

Indlægaf Pjeps » 20. aug 2018, 23:28

Jeg synes min tandlæge er rimelig fair med priserne i forhold til hvad jeg hører andre giver.

Har lige fået lavet et implantat til 14500, de 3 jeg kender der har fået det samme lavet for nylig har givet ml 18 og 20000. En tandrensning og eftersyn koster ca 350 kr .
0
:ninja:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19608
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46088

Re: Hvordan har I det med tandlæger og deres priser?

Indlægaf LadyFox » 21. aug 2018, 04:45

Pjeps skrev:Jeg synes min tandlæge er rimelig fair med priserne i forhold til hvad jeg hører andre giver.

Har lige fået lavet et implantat til 14500, de 3 jeg kender der har fået det samme lavet for nylig har givet ml 18 og 20000. En tandrensning og eftersyn koster ca 350 kr .


Må man spørge hvor du har tandlæge, evt. I et kort?
0
...
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Hvordan har I det med tandlæger og deres priser?

Indlægaf Lykke » 21. aug 2018, 05:01

For mig har det stor betydning at jeg stoler på tandlægen. Ellers kommer jeg simpelthen ikke afsted. Min tandlæge er sikkert dyr, men jeg har brug for en som kan gøre det på en måde så jeg er tryg. Tandlægen har fikset huller, fyldningen, revet visdomstænder ud - som jeg måske ellers ikke havde taget mig sammen til at få gjort.

Jeg ville dog ønske at der var et eller andet loft, eller at deres priser ikke bare kan variere så meget. Netop fordi at det jo også handler om tillid, afstand - ja alt muligt, så folk faktisk kommer afsted inden tænderne er helt dårlige.
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Re: Hvordan har I det med tandlæger og deres priser?

Indlægaf Pjeps » 21. aug 2018, 05:52

LadyFox skrev:
Pjeps skrev:Jeg synes min tandlæge er rimelig fair med priserne i forhold til hvad jeg hører andre giver.

Har lige fået lavet et implantat til 14500, de 3 jeg kender der har fået det samme lavet for nylig har givet ml 18 og 20000. En tandrensning og eftersyn koster ca 350 kr .


Må man spørge hvor du har tandlæge, evt. I et kort?


Jeg har sendt dig en grøn med min søde tandlæges oplysninger. :P
0
:ninja:
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Hvordan har I det med tandlæger og deres priser?

Indlægaf Stars » 21. aug 2018, 06:17

Pjeps skrev:
LadyFox skrev:
Pjeps skrev:Jeg synes min tandlæge er rimelig fair med priserne i forhold til hvad jeg hører andre giver.

Har lige fået lavet et implantat til 14500, de 3 jeg kender der har fået det samme lavet for nylig har givet ml 18 og 20000. En tandrensning og eftersyn koster ca 350 kr .


Må man spørge hvor du har tandlæge, evt. I et kort?


Jeg har sendt dig en grøn med min søde tandlæges oplysninger. :P


Jeg vil også gerne høre, hvem din tandlæge er.
Jeg er ved at få et implantat - tilbuddet hedder 25.000 :tie:
Jeg slipper dog med at betale de 15.000, da det var en kun 10 måneder gammel krone, der fladt ud (som jeg havde betalt 10.000 for).
1
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1423
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4864

Re: Hvordan har I det med tandlæger og deres priser?

Indlægaf Patience » 21. aug 2018, 07:24

Min tandlæge ligger i den dyre ende i forhold til de priser der skrives her i tråden, men det betaler jeg med glæde for han er simpelthen fantastisk. Jeg er så glad for både ham og tandplejeren og hele stemningen på klinikken. Og så er de virkelig dygtige. Han har reddet en tand jeg ellers havde 2 tandlægers ord for skulle rykkes ud. Jeg ville ønske, jeg havde haft sådan en tandlæge altid, så tror jeg ikke jeg ville mangle de par kindtænder jeg gør nu.
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
fisken80
Indlæg: 22068
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Hvordan har I det med tandlæger og deres priser?

Indlægaf fisken80 » 21. aug 2018, 08:29

Stars skrev:
Pjeps skrev:
LadyFox skrev:
Pjeps skrev:Jeg synes min tandlæge er rimelig fair med priserne i forhold til hvad jeg hører andre giver.

Har lige fået lavet et implantat til 14500, de 3 jeg kender der har fået det samme lavet for nylig har givet ml 18 og 20000. En tandrensning og eftersyn koster ca 350 kr .


Må man spørge hvor du har tandlæge, evt. I et kort?


Jeg har sendt dig en grøn med min søde tandlæges oplysninger. :P


Jeg vil også gerne høre, hvem din tandlæge er.
Jeg er ved at få et implantat - tilbuddet hedder 25.000 :tie:
Jeg slipper dog med at betale de 15.000, da det var en kun 10 måneder gammel krone, der fladt ud (som jeg havde betalt 10.000 for).


Jeg bruger Godt Smil (klinikken i Odense) og betalte 12.000 for et implantat, men jeg kan se på deres hjemmeside, at det er steget til 14.000. Men det er dog stadig billigere end mange andre steder.
Jeg er rigtig godt tilfreds med dem, men jeg kender selvfølgelig ikke klinikkerne i de andre byer.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Hvordan har I det med tandlæger og deres priser?

Indlægaf Sof » 21. aug 2018, 08:35

Jeg er rigtig glad for min tandlæge og synes deres priser virker fair og rimelig almindelige. Det er hverken super billigt eller meget dyre, de reklamerer med at være blandt Københavns billigste. Har selv fået lavet noget hvor jeg fik 3 tilbud, hvor min tandlæge det midterste tilbud prismæssigt, men der var ikke vildt stor forskel.

Når jeg går til alm tjek bliver det, uden tilskud, 162 for kigget og 203 for rensning.

Regningen kommer aldrig som en overraskelse, de er meget søde til at informere undervejs og give tilbud. Min gamle tandlæge lavede bare ting, nogle gange kunne man godt mistænke ham for lidt unødvendige behandlinger + han var dyrere end den nye.
0
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27060

Re: Hvordan har I det med tandlæger og deres priser?

Indlægaf ajnaM » 21. aug 2018, 08:52

Jeg synes, det burde være en del af det offentlige tilbud.

Jeg havde eksempelvis en knækket tand, der gik infektion i, på et tidspunkt. I weekenden selvfølgelig, om eftermiddagen. Normalt havde jeg ringet til vagtlægen, da jeg skulle have penicillin, men det kunne jeg så ikke, for de tager sig ikke af tandsættet. Tandlægevagten havde lukket, og jeg måtte vente til om mandagen med feber og virkelig hardcore smerter. Derudover endte jeg med at betale mange tusinde kroner for at få det lavet - penge, jeg som studerende ikke havde.

Omvendt havde jeg en knop på benet på et tidspunkt. Den foreslog min læge selv, at jeg kunne få fjernet "hvis den generede mig kosmetisk".

I mine øjne er det en absurd prioritering, at folk kan få lavet kosmetiske tilrettelser, mens man ikke kan få varetaget reel behandling i det offentlige.
5
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"